Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 27309
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is gewoon een doortrapt spel van de VVD.

kuklos
Berichten: 9882
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
24 nov 2023 16:30
Ik vind de VVD dit slim spelen.
Ik niet. Zoals ik al eerder schreef:
kuklos schreef:
24 nov 2023 13:24
Ze snijdt zichzelf - en dan druk ik het nog netjes uit - in de voet. een kabinet met PvdA/GL kan ze nu ook niet meer verkopen. En nieuwe verkiezingen betekent nog meer zetels naar de PVV en een VVD die net zo hard zal gaan duikelen als D66 en CDA.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
24 nov 2023 16:32
angel1978 schreef:
24 nov 2023 16:26
kuklos schreef:
24 nov 2023 16:20
Het zijn twee zaken die verontwaaridigng oproepen:
1) De timing. Dit hadden ze vooraf aan kunnen en moeten geven. Ze hadden dit En anders gisteren al, en niet twee minuten voor het bijeenkomen van de fractievoorzitters.
2) De VVD stemmer wil in meerderheid dat ze wel meeregeren. Ik heb cijfers gelezen van 70% tot 80% van de VVD stemmers die willen dat de VVD meeregeert.

Op zich hebben ze dit natuurlijk WEL aangegeven. Voor de veekiezingen nog. Zelfs leterlijk:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4573039 ... ls-premier
Uit dat artikel:
Ik zie de PVV niet de grootste worden”, zegt ze bijvoorbeeld.
Doch wat haalt ze nu als reden aan:
"De grote winnaars zijn de PVV en NSC. Ons past na dertien jaar een andere rol. De kiezer heeft ook gezegd: VVD, sla een rondje over", zei fractievoorzitter en partijleider Yesilgöz.
Dus:
1) Ze geeft nu een andere reden dan 21 November;
2) Dan had ze dat gisteren al moeten zeggen en niet twee minuten voor de fractievergadering.

Doch wat zei ze gisteren:
De VVD weet nog niet of ze in gesprek gaat met verkiezingswinnaar PVV. Lijsttrekker Dilan Yesilgöz laat die optie in het midden, zegt ze na vragen van De Telegraaf.
Ze zegt het letterlijk:
Maar als het zo ver komt, hoeft Wilders er niet op te rekenen dat de VVD plaatsneemt in zijn kabinet: „Dat ga ik niet doen.
En ze zegt het juist ruim op tijd, nl VOOR de verkiezingen, zodat de kiezer hierop kan anticiperen als die dat wil. Na de verkiezingen is het puur voor de show en heeft het geen zin meer.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
24 nov 2023 16:36
Bezorgdeburger schreef:
24 nov 2023 16:30
Ik vind de VVD dit slim spelen.
Ik niet. Zoals ik al eerder schreef:
kuklos schreef:
24 nov 2023 13:24
Ze snijdt zichzelf - en dan druk ik het nog netjes uit - in de voet. een kabinet met PvdA/GL kan ze nu ook niet meer verkopen. En nieuwe verkiezingen betekent nog meer zetels naar de PVV en een VVD die net zo hard zal gaan duikelen als D66 en CDA.
Dat is de vraag. Als het echr niet lukt om te formeren, dan is her nog maar de vraag of Wilders deze uitslag wil weggooien en nieuwe verkiezingen durft aan te gaan. Misschien schikt hij zich wel in een minderheidskabinet en kan de VVD gaan gedogen.. Dan is de PVV volledig afhankelijk van de VVD die hem kan laten vallen wanneer ze willen.

En natuurlijk spelen ze een spelletje.. Een die ze bij het laten vallen van het kabinet om niets al begonnen zijn en waarbij ze all in zijn gegaan. Die kunnen nu niet meer terug.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 24 nov 2023 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro
Berichten: 2115
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

kuklos schreef:
24 nov 2023 16:20

2) De VVD stemmer wil in meerderheid dat ze wel meeregeren. Ik heb cijfers gelezen van 70% tot 80% van de VVD stemmers die willen dat de VVD meeregeert.
Dat is logisch, anders zouden ze er niet op stemmen. Maar dat zullen ook niet de mensen op links en op rechts zijn die al jaren, en zeker de laatste weken openbaar roepen om verandering en vooral geen VVD en ook bijvoorbeeld D66 meer in de regering. Toch zie je juist in die groep, en dan vooral dat deel van de groep die rechts georiënteerd is, nu ineens verontwaardiging, terwijl dit simpelweg eigenlijk al, al dan niet een beetje tussen de regels doorlezend, aangekondigd werd de laatste weken wanneer de VVD een verlies zou leiden. Waren ze de grootste gebleven zou het vast anders zijn, de kiezer was echter duidelijk en wat bescheidenheid zou de VVD nu dus ook wel passen, daar kan ik ze eigenlijk geen ongelijk in geven.
Laatst gewijzigd door Cro op 24 nov 2023 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9882
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
24 nov 2023 16:38
kuklos schreef:
24 nov 2023 16:32
angel1978 schreef:
24 nov 2023 16:26



Op zich hebben ze dit natuurlijk WEL aangegeven. Voor de veekiezingen nog. Zelfs leterlijk:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4573039 ... ls-premier
Uit dat artikel:
Ik zie de PVV niet de grootste worden”, zegt ze bijvoorbeeld.
Doch wat haalt ze nu als reden aan:
"De grote winnaars zijn de PVV en NSC. Ons past na dertien jaar een andere rol. De kiezer heeft ook gezegd: VVD, sla een rondje over", zei fractievoorzitter en partijleider Yesilgöz.
Dus:
1) Ze geeft nu een andere reden dan 21 November;
2) Dan had ze dat gisteren al moeten zeggen en niet twee minuten voor de fractievergadering.

Doch wat zei ze gisteren:
De VVD weet nog niet of ze in gesprek gaat met verkiezingswinnaar PVV. Lijsttrekker Dilan Yesilgöz laat die optie in het midden, zegt ze na vragen van De Telegraaf.
Ze zegt het letterlijk:
Maar als het zo ver komt, hoeft Wilders er niet op te rekenen dat de VVD plaatsneemt in zijn kabinet: „Dat ga ik niet doen.
En ze zegt het juist ruim op tijd, nl VOOR de verkiezingen, zodat de kiezer hierop kan anticiperen als die dat wil. Na de verkiezingen is het puur voor de show en heeft het geen zin meer.
waarbij je negeert dat ik heb laten zien dat ze het gisteren nadat de verkiezingsuitslag al bekend was niet heeft gezegd. Je negeert het hele punt dat gisteren duidelijkheid had kunnen en moeten geven. En niet nu twee minuten voor een fractieleidersoverleg met een ander argument dan eerst alsnog kan zeggen dat ze het niet gaat doen.

Ze had gisteren al met dezelfde argumentatie als eerst haar eerdere woorden moeten herhalen. Nu is ze niks meer dan de zoveelste onbetrouwbare politicus.

Nijogeth
Berichten: 10151
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
24 nov 2023 15:23
:mrgreen: Je had mij even beet, ik dacht dat mevrouw Yesilgöz zelf was opgestapt, maar ze heeft de formatie versneld richting een middenkabinet geduwd. :D
Een middenkabinet is onmogelijk zonder de VVD. En ze heeft gezegd dat VVD niet in een kabinet gaat zitten, omdat ze verloren hebben.

Centrumlinks met GL/PVDA, NSC, D66 komt ook maar tot 54. Centrumrechts of rechts is zo ongeveer de enige mogelijkheid.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

waarbij je negeert dat ik heb laten zien dat ze het gisteren nadat de verkiezingsuitslag al bekend was niet heeft gezegd.
Dat negeer ik niet, ze liet het in het midden en het kon dus nog beide kanten op.
Nu is ze niks meer dan de zoveelste onbetrouwbare politicus.
Zoals eigenlijk allemaal, Wilders, Baudet, Omtzigt en Timmermans incluis..

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
24 nov 2023 16:48
Jablan schreef:
24 nov 2023 15:23
:mrgreen: Je had mij even beet, ik dacht dat mevrouw Yesilgöz zelf was opgestapt, maar ze heeft de formatie versneld richting een middenkabinet geduwd. :D
Een middenkabinet is onmogelijk zonder de VVD. En ze heeft gezegd dat VVD niet in een kabinet gaat zitten, omdat ze verloren hebben.

Centrumlinks met GL/PVDA, NSC, D66 komt ook maar tot 54. Centrumrechts of rechts is zo ongeveer de enige mogelijkheid.
Je vergeet dat draaien herformuleren de grootste kracht van politici is.. Dus alles is nog mogelijk.

Erthanax
Berichten: 9795
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Boze, teleurgestelde burgers blijven kennelijk boos en teleurgesteld, ongeacht de verkiezingsuitslag. Interessant.

Om krap twee dagen na de verkiezingen al beginnen te jeremiëren over nieuwe verkiezingen vind ik “bijzonder”.

Wilders is een geslepen politicus, die al sinds 1990 in de politiek werkt. (Toespelingen op plucheplakkers en Haagse elite laat ik nadrukkelijk achterwege.) Nu krijgt hij de kans om zijn kennis en ervaring in te zetten en een regering te vormen. Ik ben oprecht benieuwd naar het resultaat.

Moneyman
Berichten: 30362
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
24 nov 2023 17:09
Boze, teleurgestelde burgers blijven kennelijk boos en teleurgesteld, ongeacht de verkiezingsuitslag. Interessant.
Zegt wellicht meer over de burgers dan over de uitslag.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
24 nov 2023 16:32
Ik weet hoe oorlogen kunnen starten, maar dat maakt nog niet dat fysiek geweld tegen personen met een andere mening terecht kan zijn en goedgepraat wordt
Als ik nu één woord vervang ...

Ik weet hoe oorlogen kunnen starten, maar dat maakt nog niet dat fysiek geweld tegen personen met een andere seksuele voorkeur terecht kan zijn en goedgepraat wordt

En dit gebeurt vaker. Het gaat mij even niet om wie of wat, maar om het principe. Escalerend taalgebruik lokt geweld uit.
angel1978 schreef:
24 nov 2023 16:38
Ze zegt het letterlijk:
Maar als het zo ver komt, hoeft Wilders er niet op te rekenen dat de VVD plaatsneemt in zijn kabinet: „Dat ga ik niet doen.
En ze zegt het juist ruim op tijd, nl VOOR de verkiezingen, zodat de kiezer hierop kan anticiperen als die dat wil. Na de verkiezingen is het puur voor de show en heeft het geen zin meer.
Klopt. Deze uitspraak heeft ze ook op NPO Radio 1 tegenover Sven Kockelman(n) gedaan.

*

Zo, weekend. Twee hectische dagen bij onze klanten en vooral alle klanten die internationaal werken, zoals bijvoorbeeld een bedrijf, dat naar Jordanië exporteert. De exacte woorden zal ik niet herhalen, maar 'kiezers zijn schapen' komt in de buurt. Een flink aantal mensen zijn erop uit gestuurd om persoonlijk bij de buitenlandse klanten langs te gaan.
Erthanax schreef:
24 nov 2023 17:09
Om krap twee dagen na de verkiezingen al beginnen te jeremiëren over nieuwe verkiezingen vind ik “bijzonder”.
Het is één van de scenario's.

Bezorgdeburger
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Erthanax schreef:
24 nov 2023 17:09


Wilders is een geslepen politicus, die al sinds 1990 in de politiek werkt. .....
Rutte ook. Die ongetwijfeld zal hebben meegedacht met zijn opvolgster.

Lady1234
Berichten: 27309
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

Wat een gezwets. Ook als u een woord vervangt, wordt het niet erger of minder erg. Maar u vindt dat geweld dan terecht.

Zijn uw klanten bang dat Jordanië niet meer bij die schapen koopt?

Nijogeth
Berichten: 10151
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
24 nov 2023 18:01
Lady1234 schreef:
24 nov 2023 16:32
Ik weet hoe oorlogen kunnen starten, maar dat maakt nog niet dat fysiek geweld tegen personen met een andere mening terecht kan zijn en goedgepraat wordt
Als ik nu één woord vervang ...

Ik weet hoe oorlogen kunnen starten, maar dat maakt nog niet dat fysiek geweld tegen personen met een andere seksuele voorkeur terecht kan zijn en goedgepraat wordt
Kan prima terecht zijn. Als die zelf geweld gebruiken, mag je ze gewoon terugslaan.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

@Lady:
Het punt is: Policitus voert agressief campagne en daardoor is er een groep volgers, die de woorden in daden omzet. Dat moeten we niet willen. Als zo'n politicus wordt aangevallen, dan is dat in de eerste plaats een gevolg van de eigen woorden en daden.
Dit klimaat bestaat al ruim 20 jaar in Nederland. Wil je er van af, dan hebben in de eerste plaats politici nodig met een normaler taalgebruik en in de tweede plaats geen online campagnes meer tegen de politieke tegenstanders of het profileren over de rug van groepen, die zich niet kunnen verdedigen.

Onze internationale klanten worden geconfronteerd met vragen. Hoe anti-islam is Nederland? De reden: Wilders heeft niet zijn verkiezingspamflet aangepast, dat staat nog vol opruiende taal en extreme standpunten. Als ze nu niet duidelijk maken, dat Nederland allesbehalve anti-islam is, raken ze klanten kwijt. En daarmee omzet, banen ...
Zelf geloof ik niets van een gematigde toon, woensdagavond had Wilders het woord 'tsunami' al weer gebruikt. De man is 60, die verandert niet meer. Wolf in schaapskleren.

*

@Bezorgde Burger: Wilders was in zijn VVD-tijd in 2003 de mentor van Mark Rutte.

Bezorgdeburger
Berichten: 678
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
24 nov 2023 16:35
Het is gewoon een doortrapt spel van de VVD.
Waarom doortrapt? Zo werkt het toch in de politiek?

Onkruid71
Berichten: 2796
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

De vraag is eigenlijk waarom de vvd dit zou kunnen doen, partij belang of lands belang.

Thijs124
Berichten: 862
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Om zich niet meer voor het karretje te laten spannen zoals 11 jaar geleden.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
24 nov 2023 19:38
De vraag is eigenlijk waarom de vvd dit zou kunnen doen, partij belang of lands belang.

Waarom hebben ze Rutte 4 laten klappen? Omdat ze dachten daarna de grootste te worden.

Waarom willen ze nu niet im het kabinet? Omdat ze niet de grootste zijn en dus de premier niet mogen leveren en te weinig invloed zullen hebben.

Is dat partij of landsbelang? Afhankelijk van hoe je er naar kijkt kan hegmt beiden zijn of geen van tweeen.

Plaats reactie