Waarom loop je zelf niet een boete op en wacht je totdat deze op een punt komt dat je een rechtszaak aan kan spannen?
Die vraag is al een aantal keer gesteld en je geeft er steeds maar geen antwoord op.
Waarom loop je zelf niet een boete op en wacht je totdat deze op een punt komt dat je een rechtszaak aan kan spannen?
Laat je niet ontmoedigen door het dagelijkse koffiekransje van hier die het continu hameren op eigen verantwoordwoordelijkheid en eigen schuld dikke bult voorop hebben staan, wat dat betreft zul je hier sowieso weinig gehoor vinden.
Zijn die 900.000 verhogingen de eerste én de tweede? Ik heb bij collega's wel gehad dat ze na de eerste verhoging betaalden.NickP schreef: ↑27 dec 2023 11:10Maar mijn aanname was dat het met 900.000 verhogingen per jaar niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die daar last van heeft gehad.
Dat blijkt lastiger dan gedacht. Kennelijk zitten de ophogingen in een heel specifieke hoek (ik gok de mensen die een beetje buiten de maatschappij staan).
Dat lijkt mij onzinnig en risicovol.
De Bond voor Belasting betalers heeft proefprocessen gevoerd door casussen te selecteren. Ze zijn nu nog bezig voor mensen die geen bezwaar hebben gemaakt en mensen die het niet eens zijn met de uitkomst van 2017. Voorbeeldbrief moet nog dit jaar verstuurd en ontvangen worden. Ze raden aan om dit aangetekend te versturen maar je kan als burger ook gebruik maken van de interna doorzendplicht:
Vergeet de Boon en van Loon arrest nietLady1234 schreef: ↑27 dec 2023 11:33Proefprocessen kunnen zeker nuttig zijn. Denk alleen maar aan WW rechten voor vrouwen, volledige AOW voor vrouwen met een jongere man, weduwenaarspensioen voor mannen.
De uitkomst was wel dat die AOW en het nabestaandenpensioen voor alle partijen slechter werd, maar wel gelijk.
Wellicht in dit geval de boetes wegens te laat betalen voor andere zaken hoger?
Ik maak best wat kilometers en als de situatie het toelaat, dan trap ik het gaspedaal ook wat verder in. Ik krijg ook nooit een boete meer sinds ik Flitsmeister gebruik. Die app werkt wel degelijk.
Er zullen er wel meer zijn, maar deze voorbeelden kwamen bij mij op.Morgan le Fay schreef: ↑27 dec 2023 11:54Vergeet de Boon en van Loon arrest nietLady1234 schreef: ↑27 dec 2023 11:33Proefprocessen kunnen zeker nuttig zijn. Denk alleen maar aan WW rechten voor vrouwen, volledige AOW voor vrouwen met een jongere man, weduwenaarspensioen voor mannen.
De uitkomst was wel dat die AOW en het nabestaandenpensioen voor alle partijen slechter werd, maar wel gelijk.
Wellicht in dit geval de boetes wegens te laat betalen voor andere zaken hoger?
Deze procedures gaan iets anders.juliomariner schreef: ↑27 dec 2023 08:48Het klopt dat je de boete eerst moet betalen echter u hoeft niet te wachten tot de laatste herinnering. U kunt dus direct nadat u het boetebedrag heeft betaald bezwaar maken.
FM werkt goed, maar is uiteraard niet feilloos, de grootste voorstander van FM in mijn omgeving rijgt de boetes nog steeds aaneen, al zouden het er zonder FM een stuk meer geweest zijn.
Al eens gekeken hoe de boetes bij de belastingdienst liggen, als je iets vergeet op te geven.
Dat is niet MIJN tekst