Speedy123 schreef: ↑23 jan 2024 13:36
Zo werkt het niet. Een kadobon wordt gescanned. Het kassa systeem van Blokker trekt het bedrag af van de verkoop prijs en zet de waarde van de kadobon vervolgens als korting op de kassabon. De klant mag het resteerdende bedrag, in dit geval 14,99, pinnen. Blokker heeft de kadobon dus gewoon geincasseerd, niemand drukt hier iets achterover.
Een kadobon is een betaalwijze, geen korting. Na het scannen van alle aankopen komt het totaalbedrag op het scherm te staan en worden de betaalwijzen geselecteerd. Er word betaald met een kadobon en de rest per pin. Dat word, normaal gesproken, nooit als korting op een bon gezet. Een korting word op productniveau gegeven, een kadobon word als betaalmethode verwerkt.
Moneyman schreef: ↑23 jan 2024 14:30
Onzin. Ze kunnen dat wel degelijk. Recent zelf nog gehad met een pan: € 10,00 korting vanwege een kras.
Korting geven is iets anders dan betalen met een kadopas. Daarnaast zal in uw geval autorisatie gegeven moeten zijn. Dit met een pasje van een leidinggevende die daarmee akkoord geeft voor die korting (pasje ligt vaak bij de kassa).
Personeel mag uit zichzelf geen kortingen geven.
Lowieze schreef: ↑23 jan 2024 14:39
U snapt het nog steeds niet of u wilt het niet snappen. Een kortingsbon wordt niet handmatig ingevoerd. Men toetst op ‘korting’ op de kassa en scant dan de kortingsbon.
Het lijkt er op dat er 2 verhalen door elkaar lopen nu. Gezien het verhaal van TS lijkt het mij dat met een kadobon een pasje bedoeld word waar een willekeurig bedrag op gezet kan worden en waarmee je betaald.
Zo te merken ziet u het als een aparte bon die op productniveau verwerkt word. Oftewel, artikel X tegen inlevering van de bon voor bedrag Y.
Wellicht kan TS dit verduidelijken.