Whirlpool combi magnetron
Whirlpool combi magnetron
Ongeveer een halfjaar geleden roken wij een rare lucht in huis en kwamen er (gelukkig) snel achter dat de combimagnetron uit het niets stond te roken terwijl hij (al een tijd)niet aan stond. We hebben snel de stekker eruit gehaald en hem in de tuin gezet. Uiteraard een klacht ingediend bij Whirlpool, waarna zij een schade-expert hadden gestuurd. Deze heeft geconstateerd dat op de printplaat een onderdeel aan het smelten was gegaan. Na een paar weken nog steeds niks te hebben gehoord toch maar weer contact opgenomen, en er werd verteld dat ze een ander toestel wilden aanbieden. Ondertussen hadden we al een andere gekocht (geen Whirlpool) en verwachte dat ze met een ander voorstel moesten komen. Wat als we niet thuis waren geweest dan was er misschien wel helemaal geen huis meer geweest. Maar verder niets meer gehoord zelf niet nadat ik nog een mail had gestuurd over de afhandeling van deze zaak.
-
- Berichten: 12722
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Whirlpool combi magnetron
Hoe oud was de magnetron? Wie was de verkoper? U moet bij de verkoper gaan reclameren.
Re: Whirlpool combi magnetron
Zo te lezen heeft Whirlpool dit netjes willen oplossen door een ander toestel aan te bieden. Als U zelf een andere koopt zonder af te wachten dan kunt U niet verwachten dat Whirlpool het door U gekochte apparaat van een ander merk zal vergoeden. En U was wel thuis dus er is verder niet ergs gebeurt volgens mij.Dré74 schreef: ↑28 jan 2024 14:05Ongeveer een halfjaar geleden roken wij een rare lucht in huis en kwamen er (gelukkig) snel achter dat de combimagnetron uit het niets stond te roken terwijl hij (al een tijd)niet aan stond. We hebben snel de stekker eruit gehaald en hem in de tuin gezet. Uiteraard een klacht ingediend bij Whirlpool, waarna zij een schade-expert hadden gestuurd. Deze heeft geconstateerd dat op de printplaat een onderdeel aan het smelten was gegaan. Na een paar weken nog steeds niks te hebben gehoord toch maar weer contact opgenomen, en er werd verteld dat ze een ander toestel wilden aanbieden. Ondertussen hadden we al een andere gekocht (geen Whirlpool) en verwachte dat ze met een ander voorstel moesten komen. Wat als we niet thuis waren geweest dan was er misschien wel helemaal geen huis meer geweest. Maar verder niets meer gehoord zelf niet nadat ik nog een mail had gestuurd over de afhandeling van deze zaak.
Re: Whirlpool combi magnetron
Normaal gesproken wordt een apparaat gerepareerd. Indien niet mogelijk hebt u recht op een vervangende product. Indien niet mogelijk hebt u recht op uw geld terug. Zie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... jn-rechten.
Omdat er hier sprake is van een groot defect en omdat traag wordt gereageerd kunt u contact opnemen met www.juridischloket.nl, uw rechtsbijstandverzekering of met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen (indien de verkoper daar is aangesloten).
Omdat er hier sprake is van een groot defect en omdat traag wordt gereageerd kunt u contact opnemen met www.juridischloket.nl, uw rechtsbijstandverzekering of met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen (indien de verkoper daar is aangesloten).
Re: Whirlpool combi magnetron
@Seinhuis, Er is geen sprake van traag reageren maar van weigeren van het gedane aanbod waarin een nieuwe magnetron werd aangeboden.
Whirlpool voldeed aan het wettelijk recht om een nieuwe magnetron aan te bieden, hoeft niet met de klant in onderhandeling te gaan en ziet de weigering van het gedane aanbod als zijnde afgehandeld waarna de klacht gesloten wordt.
We zijn inmiddels zes maanden verder en blijkbaar heeft u ooit nog eens een mail gestuurd waarop u tot op heden geen reactie heeft gekregen.
De kans dat Whirlpool alsnog aansprakelijk gesteld kan worden acht ik bijzonder klein omdat u van het gedane aanbod geen gebruik wenste te maken.
Whirlpool voldeed aan het wettelijk recht om een nieuwe magnetron aan te bieden, hoeft niet met de klant in onderhandeling te gaan en ziet de weigering van het gedane aanbod als zijnde afgehandeld waarna de klacht gesloten wordt.
We zijn inmiddels zes maanden verder en blijkbaar heeft u ooit nog eens een mail gestuurd waarop u tot op heden geen reactie heeft gekregen.
De kans dat Whirlpool alsnog aansprakelijk gesteld kan worden acht ik bijzonder klein omdat u van het gedane aanbod geen gebruik wenste te maken.
DeZevendeHenk
en Dirkie
vinden dit leuk
Re: Whirlpool combi magnetron
Eerlijk gezegd, dat soort emotionele argumenten doen er niet toe.Wat als we niet thuis waren geweest dan was er misschien wel helemaal geen huis meer geweest.
De leverancier heeft u een vervangend toestel aangeboden en dat heeft u geweigert.Na een paar weken nog steeds niks te hebben gehoord toch maar weer contact opgenomen, en er werd verteld dat ze een ander toestel wilden aanbieden. Ondertussen hadden we al een andere gekocht (geen Whirlpool) en verwachte dat ze met een ander voorstel moesten komen.
Volgens de wet heeft de verkoper het recht een apparaat te repareren of te vervangen door een gelijkwaardig apparaat. Als u dat weigert, dan houdt het daar op voor de verkoper.
Alex van Kampen
en Dirkie
vinden dit leuk