Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

Vanmiddag op tandpastajacht geweest. Best nog wel lastig om iets te vinden zonder limonene en linalool. Het alwijze internet gaf alleen redelijk dure opties, die ook nog eens niet altijd vrij waren van dat spul.

En wat denk je? Behalve Zendium heeft ook OralB een aantal soorten. Waarbij de Etos deze keer een prima reclame had. Maar toch apart dat iets dat een allergische reactie kan veroorzaken enkel met de grootste moeite buiten de deur is te houden. Naja, weer gelukt. :D

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Bericht door J. Deltoer »

U bent weer goed bezig geweest.

DeZevendeHenk
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Bericht door DeZevendeHenk »

witte angora schreef:
28 jan 2024 17:12
Maar toch apart dat iets dat een allergische reactie kan veroorzaken enkel met de grootste moeite buiten de deur is te houden.
Het criterium "kan een allergische reactie veroorzaken" is niets zeggend, water (nee, niet bij wijze van spreken) kan een allergische reactie veroorzaken. Het probleem is dat iedereen als het goed is netjes de ingrediënten op z'n producten zet maar er geen database bestaat waar je producten kunt selecteren op de afwezigheid van ingrediënten en dat ik die er ook niet snel zie komen.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

DeZevendeHenk schreef:
28 jan 2024 21:17
Het probleem is dat iedereen als het goed is netjes de ingrediënten op z'n producten zet maar er geen database bestaat waar je producten kunt selecteren op de afwezigheid van ingrediënten en dat ik die er ook niet snel zie komen.
Die database zie ik inderdaad ook niet zo gauw komen. En ja, het scheelt dat er een verplichting is alles wat een allergische reactie kan veroorzaken in de ingrediëntenlijst te vermelden. Maar als je dan zo goed als overal hetzelfde tegen komt, dan vraag je je toch af hoe serieus er met de consument omgegaan wordt.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Bericht door Lady1234 »

De ingrediënten staat toch op die lijst vermeld?

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

Dat zeg ik, dat staat er.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Bericht door Erthanax »

Ben je er ook daadwerkelijk allergisch voor? En waarom moest je dan nu een andere tandpasta zoeken?

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Bericht door rwolters »

DeZevendeHenk schreef:
28 jan 2024 21:17
witte angora schreef:
28 jan 2024 17:12
Maar toch apart dat iets dat een allergische reactie kan veroorzaken enkel met de grootste moeite buiten de deur is te houden.
Het criterium "kan een allergische reactie veroorzaken" is niets zeggend, water (nee, niet bij wijze van spreken) kan een allergische reactie veroorzaken. Het probleem is dat iedereen als het goed is netjes de ingrediënten op z'n producten zet maar er geen database bestaat waar je producten kunt selecteren op de afwezigheid van ingrediënten en dat ik die er ook niet snel zie komen.
Misschien zelf beginnen om zo'n database op te zetten? Zodanig dat iedereen producten kan toevoegen. Dan heb je op een gegeven moment vanzelf een goedgevulde lijst vam producten.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
28 jan 2024 23:07
Ben je er ook daadwerkelijk allergisch voor? En waarom moest je dan nu een andere tandpasta zoeken?
Klopt, dat ben ik al heel lang. Eigenlijk had ik gehoopt er van af te zijn, maar helaas. De klachten die ik de laatste maanden had wijzen, na alle andere opties uit te sluiten, toch weer in die richting. Dus alles waar limonene en linalool in zit gaat weer de deur uit. En geloof me, het geeft nu al een stuk verlichting.

Opvallend is dat dat spul zelfs in natuurlijke en biologische producten zit. Tot in de aftershave aan toe. Volkomen natuurlijk en biologisch, en toch... auw. Groene zeep? Vergeet het maar. Scheerzeep? Ik had een biologische op het oog, zit het ook in.

Hier meer info: https://waarzitwatin.nl/stoffen/limoneen

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Bericht door J. Deltoer »

Ja, wat een onnodige rotzooi wordt er allemaal gebruikt in producten.
Maar gaat u aan de slag met de suggestie van meneer Wolters? Wellicht heeft hij nog meer interessante ideeën voor u.

juliomariner
Berichten: 5085
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Bericht door juliomariner »

Wie zegt dat het een onnodige grondstof is? Als je er niet allergisch voor bent is het een vrij onschuldige grondstof. Liever Limoneen als geurstof in mijn shampoo dan een of ander grondstof uit de chemische industrie.
Daarbij wordt Limoneen dmv stoom gewonnen uit citrus schillen. Het kan dus in principe ook in biologische producten gebruikt worden omdat het dus op een natuurlijke manier uit een natuurlijke grondstof die biologisch verbouwd kan worden.

DeZevendeHenk
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Bericht door DeZevendeHenk »

witte angora schreef:
29 jan 2024 11:02


Opvallend is dat dat spul zelfs in natuurlijke en biologische producten zit. Tot in de aftershave aan toe. Volkomen natuurlijk en biologisch, en toch... auw. Groene zeep? Vergeet het maar. Scheerzeep? Ik had een biologische op het oog, zit het ook in.

Hier meer info: https://waarzitwatin.nl/stoffen/limoneen
Dat is omdat het helemaal geen "gevaarlijke" stoffen zijn. In de US wordt je zowat gelyncht als je een pinda bij je hebt. Pinda's zijn natuurlijk prima te eten, tenzij je er allergisch voor bent en dan ben je dat ook voor biologische pinda's

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Bericht door Bezorgdeburger »

Marcia Luyten schrijft een messcherpe column met ijdeltuit en machtbeluste Plasterk in de hoofdrol. Zij legt bloot wat heel veel mensen die de politiek een beetje volgen al wisten. Hij wil in het torentje.

Voor wie het interesseert heb ik haar column hier gekopieerd.

https://archive.ph/2024.01.30-085447/ht ... ~b64bbb87/

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Bericht door J. Deltoer »

Bezorgdeburger schreef:
30 jan 2024 10:46
Marcia Luyten schrijft een messcherpe column met ijdeltuit en machtbeluste Plasterk in de hoofdrol. Zij legt bloot wat heel veel mensen die de politiek een beetje volgen al wisten. Hij wil in het torentje.

Voor wie het interesseert heb ik haar column hier gekopieerd.

https://archive.ph/2024.01.30-085447/ht ... ~b64bbb87/
O, wat ontzettend vreselijk allemaal weer. Gelukkig hoeven wij ons geen zorgen te maken, dat doet u al voor ons.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
30 jan 2024 23:15
Bezorgdeburger schreef:
30 jan 2024 10:46
Marcia Luyten schrijft een messcherpe column met ijdeltuit en machtbeluste Plasterk in de hoofdrol. Zij legt bloot wat heel veel mensen die de politiek een beetje volgen al wisten. Hij wil in het torentje.

Voor wie het interesseert heb ik haar column hier gekopieerd.

https://archive.ph/2024.01.30-085447/ht ... ~b64bbb87/
O, wat ontzettend vreselijk allemaal weer. Gelukkig hoeven wij ons geen zorgen te maken, dat doet u al voor ons.
Dus wij kunnen onbekommerd aan de jajem en de whiskey. Niet om wat te vergeten, maar gewoon, omdat het kan. :D

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Bericht door Bezorgdeburger »

Wat Sheila Sitalsing uitsprak bij haar Eredoctoraat
spreekt mij aan. Ik hoop dat er hier ook mensen zijn die dit aanspreekt:

https://archive.ph/2024.01.31-065511/ht ... ~b91348e5/

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

Nog even gauw een nieuwe fles jajem halen voor de winkel sjluit...

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Bericht door kuklos »

Aan de posts van bezorgdeburger te lezen moeten we anti-PVV, anti-BBB en anti-NSC deugen. Nee dank je.
oh ja, en ook nog anti-Plasterk deugen.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
31 jan 2024 17:44
Nog even gauw een nieuwe fles jajem halen voor de winkel sjluit...
Nieuw woordje geleerd? :roll:

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Bericht door witte angora »

Nope, ken ik al heel lang.

Plaats reactie