Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Moneyman

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
11 feb 2024 14:24
Er zijn helaas een aantal posters die al eeuwen op dit forum posten, maar helaas nog niet goed begrijpend Nederlands kunnen lezen. Ik heb namelijk nergens in dit topic gemeldt, dat er van oplichting sprake is.
Welke eeuwenoude poster schrijft dat dan, en waar? Het is wel een duidelijk patroon: van alles roepen, niets onderbouwen.
In ieder geval bevatten de aangiftes voldoende concrete gegevens zodat de politie deze aangiftes formeel heeft geregistereerd en niet heeft afgedaan als een civiele zaak.
Je beseft dat de politie verplicht is een aangifte op te nemen, en dat daar géén toetsing van strafbaarheid plaatsvindt? Oftewel: kulargument.
Oplichting vereist meer dan het niet leveren van het product op afspraak, maar vereist ook een bedriegelijke handeling (Dit is 1 van de noodzakelijke criteria, zoals een van de posters blijkbaar niet goed begreep, of wilde begrijpen)
Hé, we gaan vooruit. Je noemt al één criteria, zij het niet in de juiste woorden. Kom je nu ook ein-de-lijk eens met de invulling van de rest van de criteria?

MarkG84

Ongelezen bericht door MarkG84 »

Update 12.02.2024
Na veel geduld en communicatie over en weer heb ik vandaag eindelijk de terugbetaling mogen ontvangen van beide orders. Ik geloof echt dat Woneninterieur geen oplichters zijn maar dat ze nu door een moeilijke fase gaan. Als klant is dat zeer vervelend maar mijn advies is om in contact en vriendelijk te blijven. Het wordt opgelost!
MarkG84 schreef:
31 jan 2024 17:40
Update 31.01.2024.
Helaas, beide orders zijn niet terug betaald door Woneninterieur ondanks de beloftes.
Net telefonisch contact gehad met Woneninterieur. Was een goed gesprek waarin uitlegd werd hoe deze situatie(s) zijn ontstaan en wat er bij Woneninterieur gedaan wordt om dit op te lossen. Ik geef Woneninterieur het voordeel van de twijfel en hoop dat ze snel de zaken op orde hebben. Ik heb met ze afgesproken dat ik mijn volledige betaling uiterlijk 9 februari 2024 terug krijg. Hopelijk houden ze zich aan deze afspraak, ondanks dat er vaak beloftes niet worden nagekomen.
Word vervolgd..
MarkG84 schreef:
20 jan 2024 10:31
Hierbij weer een update.
Afgelopen week contact gehad, per mail, met Wonen en Interieur. Ze hebben interne problemen, dat was mij ook al duidelijk. Per mail is er beloofd dat order 4534 vrijdag 19.01 zou worden terugbetaald en order 4524 volgende week.
Helaas heb ik gisteren, vrijdag 19.01, geen terugbetaling mogen ontvangen.
@Woneneninterieur, kom alsjeblieft je afspraken na en betaal terug. Hopelijk zijn jullie snel uit deze situatie en kunnen jullie je klanten weer goed helpen!
MarkG84 schreef:
15 jan 2024 10:01
Update over mijn orders.
Helaas hebben wij nog steeds geen geld retour mogen ontvangen van order 4524 + 4534.
Beide orders zijn op 27 novemeber geannuleerd.
Helaas krijg ik nu ook maar minimaal contact met het bedrijf. Afgelopen week zou de volledige terugbetaling gedaan worden maar helaas heb ik nog geen geld terug.
@Woneneninterieur: Graag zou ik dit willen oplossen en uiteraard dit vermelden in dit forum!

Annouschka

Ongelezen bericht door Annouschka »

In mei 2023 heb ik een bankje besteld voor de verjaardag van een vriendinnetje order #3662. Na veel mislukte telefoontjes en nog meer mailtjes, nog steeds, na bijna een jaar, geen bankje en ook mijn geld niet terug. Ik denk erover om juridische stappen te nemen. Is iemand mij al voor gegaan?

Een Wiskunde Student

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Moneyman schreef:
11 feb 2024 15:49
Er zijn helaas een aantal posters die al eeuwen op dit forum posten, maar helaas nog niet goed begrijpend Nederlands kunnen lezen. Ik heb namelijk nergens in dit topic gemeldt, dat er van oplichting sprake is.
Welke eeuwenoude poster schrijft dat dan, en waar? Het is wel een duidelijk patroon: van alles roepen, niets onderbouwen.
In ieder geval bevatten de aangiftes voldoende concrete gegevens zodat de politie deze aangiftes formeel heeft geregistereerd en niet heeft afgedaan als een civiele zaak.
Je beseft dat de politie verplicht is een aangifte op te nemen, en dat daar géén toetsing van strafbaarheid plaatsvindt? Oftewel: kulargument.
Oplichting vereist meer dan het niet leveren van het product op afspraak, maar vereist ook een bedriegelijke handeling (Dit is 1 van de noodzakelijke criteria, zoals een van de posters blijkbaar niet goed begreep, of wilde begrijpen)
Hé, we gaan vooruit. Je noemt al één criteria, zij het niet in de juiste woorden. Kom je nu ook ein-de-lijk eens met de invulling van de rest van de criteria?
3x Onjuist.
Die eeuwenoude poster die niet kan lezen ben jezelf

De politie is verplicht de aangifte van een strafbaar feit op te nemen
Als de politiemedewerker echter vindt dat het een civiele zaak is hoeft de aangifte niet te worden opgenomen
Je kan dan wel een klacht indienen

Het gaat om het criterium wat een oplichting anders maakt dan een onrechtmatige daad
Dat heb ik je inmiddels een aantal keren uitgelegd, maar lezen is niet je sterkste kant

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goed bezig joh. Een wiskunde studentje tegen een bewezen juridisch onderlegd persoon. Wie zal ik als eerste geloven.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@wiskundestudent

Lees hier nog eens over de plicht van de politie een aangifte op te nemen.

https://01-strafrecht-advocaat.nl/weige ... e-opnemen/

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als je Moneyman hier de les wilt lezen zul je vroeger moeten opstaan.
En eerst heel veel studeren.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zelfs na 440 berichten blijft dit een boeiend en bij vlagen ronduit vermakelijk topic.

Stefancas73

Ongelezen bericht door Stefancas73 »

Hallo lees hier veel berichten over woneninterieur. Wij zijn helaas ook de dupe. 22 november 2023 een dressoir besteld en betaald. Bestelling werd keer op keer uitgesteld. Uiteindelijk hebben we de Bestelling op 22 januari geannuleerd. Na wat chats over en weer werd er telkens beloofd dat ons geld wordt teruggestort. Het is verwerkt zegt men en staat geen dag voor. Volgens mij staat er wel zeker een dag voor. Binnen 14 dagen moet je wettelijk ons geld terugstorten. Het is nu 16 februari. We gaan aangifte doen of via een rechter ons geld maar proberen terug te krijgen. Zijn toch een hoop doekoes wat we betaald hebben😡😤 en waar we hard voor gespaard hebben.

anoukm

Ongelezen bericht door anoukm »

Order 3816
Besteldatum 07-06-2023

Na heel veel pogingen tot contact en inzet van een incassobureau hebben wij, ondanks meerdere beloftes, ons geld nog steeds niet terug ontvangen. We hebben helaas aangifte moeten doen en zullen een rechtzaak gaan beginnen op advies van het incassobureau. Wij willen heel graag ons geld terug, zodra het geld op onze rekening is gestort zullen/kunnen wij onze aangifte ook weer intrekken. Als dit niet gebeurd zullen we op 18 februari de zaak doorzetten via het incassobureau naar een rechtszaak. We hebben nu lang genoeg (tevergeefs) gewacht.

woneninterieur

Ongelezen bericht door woneninterieur »

Beste Anouk.
Jij hebt vandaag bericht ontvangen.

woneninterieur

Beste Stefan jij hebt vandaag bericht ontvangen.

iwakker

Ongelezen bericht door iwakker »

Op Black Friday, 19-11-2023 een mooie kast besteld, die ik nu nog steeds graag wil hebben. Echter na diverse mailtjes te hebben gestuurd die ze wel snel beantwoorden krijg ik keer op keer te horen dat de levertijd over 2 weken zal zijn. Deze mail heb ik nu 6x gehad en we zijn nu dus 12 weken verder en nog geen kast.

Mijn nieuwe leaseauto (zo'n Chinees model) had ik binnen 9 weken binnen, maar een standaard kast duurt nu al bijna 3 maanden.

Hierbij de standaard e-mail (welke zij heel vaak moeten sturen denk ik....) die je krijgt wanneer je om de status vraagt, zodat je toch elke keer weer een beetje hoop houdt:

-------------------------------
"Goedemiddag,

Wij willen onze oprechte excuses aanbieden voor eventuele vertragingen in onze communicatie. De afgelopen periode zijn we geconfronteerd met onverwachte drukte, wat tot enige vertraging heeft geleid. We begrijpen dat tijdige en duidelijke communicatie van cruciaal belang is, en we waarderen uw begrip.

We zijn verheugd u te kunnen informeren dat ondanks de vertraging in de levering, er goed nieuws is. De verwachte binnenkomst van uw bestelling staat gepland op ....... Na binnenkomst nemen wij onmiddellijk contact met u op om de levering te plannen. U kunt erop vertrouwen dat wij er alles aan zullen doen om de rest van het proces soepel en efficiënt te laten verlopen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Woneninterieur"
-------------------------------

Helaas komt dit bedrijf zijn afspraken niet na, en communiceren hebben ze al helemaal geen kaas van gegeten.
Jammer dat ik erin getrapt ben, ik ga mijn kast wel ergens anders bestellen. Gelukkig bestaat er nog de rechtsbijstandsverzekering.

iwakker

Ongelezen bericht door iwakker »

Veel positieve reacties over dit bedrijf zo te zien :D

Ook mijn order #4906 een simpele kast na bijna 3 mnd nog niet ontvangen, besteld tijdens black friday, ze hadden toen zo'n mooie actie.

Echter 2 dagen na mijn bestelling heb ik die kast nog eens opgezocht op hun website, helemaal niet meer te vinden en niets van die hele serie. Toen voelde ik al nattigheid.

Per mail geven ze aan dat ik natuurlijk niet ben opgelicht (met 3 uitroeptekens erachter, nog net geen smiley) nadat ik aangaf dat ik mij opgelicht voelde. Telefonisch kun je ze uiteraard niet bereiken en degene met wie je zo'n chatrobot in India start zegt ook maar iets, die werken in ieder geval niet bij woneneninterieur.

CherVerhulst

Ongelezen bericht door CherVerhulst »

Ik lees dat veel mensen problemen hebben met woneninterieur.

Ik ook. Geen meubels, geen geld terug, tig valse beloftes via de mail…..
Telefonisch niet te bereiken. Ik word aan het lijntje gehouden.

Knettergek word ik ervan….

Heeft aangifte zin? Ik heb helaas geen rechtsbijstand.

Groet
Cherish

woneninterieur

iwakker schreef:
16 feb 2024 22:03
Veel positieve reacties over dit bedrijf zo te zien :D

Ook mijn order #4906 een simpele kast na bijna 3 mnd nog niet ontvangen, besteld tijdens black friday, ze hadden toen zo'n mooie actie.

Echter 2 dagen na mijn bestelling heb ik die kast nog eens opgezocht op hun website, helemaal niet meer te vinden en niets van die hele serie. Toen voelde ik al nattigheid.

Dit gaat inderdaad om een kast die een uitlopende levertijd heeft.
U bent ook bericht hierover ( gisteren ook nog )
Wij hebben nu de bestelling geannuleerd vandaag en daarna volgt keurig een terugbetaling.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

CherVerhulst schreef:
17 feb 2024 09:17
Als dreigmiddel wel, blijkens de ervaringen in dit topic.

Een Wiskunde Student

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Moneyman schreef:
17 feb 2024 13:59
CherVerhulst schreef:
Als dreigmiddel wel, blijkens de ervaringen in dit topic.
Voor deze oplichting aan te pakken is aangifte prima, bij .De score gaat richting 10 aangiftes en er zijn helaas nog posters die dit bedrijf verdedigen, en vinden dat de website in de lucht moet blijven.
Laatste klager heeft eind November bestelt en dit had voorkomen kunnen worden als bedrijf eerder was opgedoekt

Inmidels heeft moneyman in dit topic zeker 5 keer de plank misgeslagen omdat hij gewoon niet goed leest wat er staat. Hij roept dingen die er niet staan maar die hij graag wil dat er zouden staan

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

CherVerhulst schreef:
Beetje bluffen, dan kom je al een heel eind.

'Ik zal mijn advocaat opdracht geven over te gaan tot het doen van aangifte'.

Of: 'ik zal mijn advocaat opdracht geven een en ander in handen van een gerechtsdeurwaarder te leggen. De kosten die hier uit voortvloeien zijn voor uw rekening'.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er blijven zich maar nieuwe klagers melden op Truspilot. Ze hadden blijkbaar een flinke klantenkring met navenante omzet.

Plaats reactie