Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Op Black Friday, 19-11-2023 een mooie kast besteld, die ik nu nog steeds graag wil hebben. Echter na diverse mailtjes te hebben gestuurd die ze wel snel beantwoorden krijg ik keer op keer te horen dat de levertijd over 2 weken zal zijn. Deze mail heb ik nu 6x gehad en we zijn nu dus 12 weken verder en nog geen kast.
Mijn nieuwe leaseauto (zo'n Chinees model) had ik binnen 9 weken binnen, maar een standaard kast duurt nu al bijna 3 maanden.
Hierbij de standaard e-mail (welke zij heel vaak moeten sturen denk ik....) die je krijgt wanneer je om de status vraagt, zodat je toch elke keer weer een beetje hoop houdt:
-------------------------------
"Goedemiddag,
Wij willen onze oprechte excuses aanbieden voor eventuele vertragingen in onze communicatie. De afgelopen periode zijn we geconfronteerd met onverwachte drukte, wat tot enige vertraging heeft geleid. We begrijpen dat tijdige en duidelijke communicatie van cruciaal belang is, en we waarderen uw begrip.
We zijn verheugd u te kunnen informeren dat ondanks de vertraging in de levering, er goed nieuws is. De verwachte binnenkomst van uw bestelling staat gepland op ....... Na binnenkomst nemen wij onmiddellijk contact met u op om de levering te plannen. U kunt erop vertrouwen dat wij er alles aan zullen doen om de rest van het proces soepel en efficiënt te laten verlopen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Woneninterieur"
-------------------------------
Helaas komt dit bedrijf zijn afspraken niet na, en communiceren hebben ze al helemaal geen kaas van gegeten.
Jammer dat ik erin getrapt ben, ik ga mijn kast wel ergens anders bestellen. Gelukkig bestaat er nog de rechtsbijstandsverzekering.
Mijn nieuwe leaseauto (zo'n Chinees model) had ik binnen 9 weken binnen, maar een standaard kast duurt nu al bijna 3 maanden.
Hierbij de standaard e-mail (welke zij heel vaak moeten sturen denk ik....) die je krijgt wanneer je om de status vraagt, zodat je toch elke keer weer een beetje hoop houdt:
-------------------------------
"Goedemiddag,
Wij willen onze oprechte excuses aanbieden voor eventuele vertragingen in onze communicatie. De afgelopen periode zijn we geconfronteerd met onverwachte drukte, wat tot enige vertraging heeft geleid. We begrijpen dat tijdige en duidelijke communicatie van cruciaal belang is, en we waarderen uw begrip.
We zijn verheugd u te kunnen informeren dat ondanks de vertraging in de levering, er goed nieuws is. De verwachte binnenkomst van uw bestelling staat gepland op ....... Na binnenkomst nemen wij onmiddellijk contact met u op om de levering te plannen. U kunt erop vertrouwen dat wij er alles aan zullen doen om de rest van het proces soepel en efficiënt te laten verlopen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Woneninterieur"
-------------------------------
Helaas komt dit bedrijf zijn afspraken niet na, en communiceren hebben ze al helemaal geen kaas van gegeten.
Jammer dat ik erin getrapt ben, ik ga mijn kast wel ergens anders bestellen. Gelukkig bestaat er nog de rechtsbijstandsverzekering.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Veel positieve reacties over dit bedrijf zo te zien
Ook mijn order #4906 een simpele kast na bijna 3 mnd nog niet ontvangen, besteld tijdens black friday, ze hadden toen zo'n mooie actie.
Echter 2 dagen na mijn bestelling heb ik die kast nog eens opgezocht op hun website, helemaal niet meer te vinden en niets van die hele serie. Toen voelde ik al nattigheid.
Per mail geven ze aan dat ik natuurlijk niet ben opgelicht (met 3 uitroeptekens erachter, nog net geen smiley) nadat ik aangaf dat ik mij opgelicht voelde. Telefonisch kun je ze uiteraard niet bereiken en degene met wie je zo'n chatrobot in India start zegt ook maar iets, die werken in ieder geval niet bij woneneninterieur.
Ook mijn order #4906 een simpele kast na bijna 3 mnd nog niet ontvangen, besteld tijdens black friday, ze hadden toen zo'n mooie actie.
Echter 2 dagen na mijn bestelling heb ik die kast nog eens opgezocht op hun website, helemaal niet meer te vinden en niets van die hele serie. Toen voelde ik al nattigheid.
Per mail geven ze aan dat ik natuurlijk niet ben opgelicht (met 3 uitroeptekens erachter, nog net geen smiley) nadat ik aangaf dat ik mij opgelicht voelde. Telefonisch kun je ze uiteraard niet bereiken en degene met wie je zo'n chatrobot in India start zegt ook maar iets, die werken in ieder geval niet bij woneneninterieur.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 feb 2024 17:10
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Ik lees dat veel mensen problemen hebben met woneninterieur.
Ik ook. Geen meubels, geen geld terug, tig valse beloftes via de mail…..
Telefonisch niet te bereiken. Ik word aan het lijntje gehouden.
Knettergek word ik ervan….
Heeft aangifte zin? Ik heb helaas geen rechtsbijstand.
Groet
Cherish
Ik ook. Geen meubels, geen geld terug, tig valse beloftes via de mail…..
Telefonisch niet te bereiken. Ik word aan het lijntje gehouden.
Knettergek word ik ervan….
Heeft aangifte zin? Ik heb helaas geen rechtsbijstand.
Groet
Cherish
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 nov 2023 21:45
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
iwakker schreef: ↑16 feb 2024 22:03Veel positieve reacties over dit bedrijf zo te zien
Ook mijn order #4906 een simpele kast na bijna 3 mnd nog niet ontvangen, besteld tijdens black friday, ze hadden toen zo'n mooie actie.
Echter 2 dagen na mijn bestelling heb ik die kast nog eens opgezocht op hun website, helemaal niet meer te vinden en niets van die hele serie. Toen voelde ik al nattigheid.
Dit gaat inderdaad om een kast die een uitlopende levertijd heeft.
U bent ook bericht hierover ( gisteren ook nog )
Wij hebben nu de bestelling geannuleerd vandaag en daarna volgt keurig een terugbetaling.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Als dreigmiddel wel, blijkens de ervaringen in dit topic.
-
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Voor deze oplichting aan te pakken is aangifte prima, bij .De score gaat richting 10 aangiftes en er zijn helaas nog posters die dit bedrijf verdedigen, en vinden dat de website in de lucht moet blijven.
Laatste klager heeft eind November bestelt en dit had voorkomen kunnen worden als bedrijf eerder was opgedoekt
Inmidels heeft moneyman in dit topic zeker 5 keer de plank misgeslagen omdat hij gewoon niet goed leest wat er staat. Hij roept dingen die er niet staan maar die hij graag wil dat er zouden staan
-
- Berichten: 32210
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Beetje bluffen, dan kom je al een heel eind.
'Ik zal mijn advocaat opdracht geven over te gaan tot het doen van aangifte'.
Of: 'ik zal mijn advocaat opdracht geven een en ander in handen van een gerechtsdeurwaarder te leggen. De kosten die hier uit voortvloeien zijn voor uw rekening'.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Er blijven zich maar nieuwe klagers melden op Truspilot. Ze hadden blijkbaar een flinke klantenkring met navenante omzet.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Als het bedrijf was opgedoekt, dan had niemand zijn geld terug gekregen. Het is duidelijk dat het bedrijf wat problemen heeft, moeilijk communiceert, maar wel zijn best doet om de ontstane problemen op te lossen. Dat kan niemand ontkennen.Een Wiskunde Student schreef: ↑17 feb 2024 17:57Voor deze oplichting aan te pakken is aangifte prima, bij .De score gaat richting 10 aangiftes en er zijn helaas nog posters die dit bedrijf verdedigen, en vinden dat de website in de lucht moet blijven.
Laatste klager heeft eind November bestelt en dit had voorkomen kunnen worden als bedrijf eerder was opgedoekt
Van oplichting is ook duidelijk geen sprake. Dat lijkt me wel vast te staan, daar kun je niet over discussiëren. Daarbij zijn er van die 10 aangiftes al zeker de helft weer ingetrokken.
witte angora
vindt dit leuk
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Je plaat blijft hangen. Zodra je eens een keer met een daadwerkelijke onderbouwing komt, praten we verder. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.Een Wiskunde Student schreef: ↑17 feb 2024 17:57Inmidels heeft moneyman in dit topic zeker 5 keer de plank misgeslagen omdat hij gewoon niet goed leest wat er staat. Hij roept dingen die er niet staan maar die hij graag wil dat er zouden staan
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 jan 2024 16:16
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Ondertussen hebben we met Woneninterieur gesproken en hebben zij ons geld teruggestort.
Voor ons is het hiermee dus klaar.
Voor ons is het hiermee dus klaar.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Mooi nieuws.
Het zou woneninterieur én de wachtenden helpen als ze wat inzicht geven in de "voorraad" achterstallige betalingen. Loopt men in of loopt het op? Ik hoop althans dat men zélf dat inzicht wel heeft...
Het zou woneninterieur én de wachtenden helpen als ze wat inzicht geven in de "voorraad" achterstallige betalingen. Loopt men in of loopt het op? Ik hoop althans dat men zélf dat inzicht wel heeft...
-
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Kun je dat ergens openbaar opzoeken?
Hoeveel aangiften en hoeveel er ingetrokken zijn?.
Of weet alleen Woneninterieur en de politie dat?
Hoeveel aangiften en hoeveel er ingetrokken zijn?.
Of weet alleen Woneninterieur en de politie dat?
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Of die aangiftes zijn ingetrokken of niet, doet er toch weinig toe. Elke dag komen er nieuwe posters op Truspilot, die geen spullen hebben gekregen en ook hun geld niet terug.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Van de mensen die aangifte hebben gedaan zijn er inmiddels meerdere betaald. Dan is het intrekken van de aangifte de enige logische keuze.Een Wiskunde Student schreef: ↑19 feb 2024 16:11Waar lees je ergens dat zeker de helft van de aangiftes al is ingetrokken?
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Hier nog een gedupeerde! Tafel besteld en na een wel hele lange levertijd begonnen wij toch argwaan te krijgen. Continu zijn we aan het lijntje gehouden en het ging zelfs zover dat het geld al netjes gestort was op onze rekening. Niets van waar natuurlijk. Na herhaaldelijk mailcontact zonder gewenst resultaat, toch maar besloten aangifte te doen. Volgende stap in hier een advocaat op zetten. Ook BOOS benaderen. Zijn hier toevallig nog mensen die in hetzelfde schuitje zitten met Woneneninterieur?
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Die aangiften doen eigenlijk niet ter zake zolang niemand er de kosten van een rechtszaak voor over heeft. En gebruiken om faillissement aan te vragen is je claim definitief aan de belastingdienst en de banken verliezen.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
De enige die daar primair over kan besluiten, is de OvJ/ het OM. Gedupeerden kunnen zelf geen strafzaak starten en het kost hen (dus) ook niets.
De strafzaken/ aangiftes kunnen evenmin in een faillissementsaanvraag gebruikt worden. Daarvoor zijn meerdere civiele schulden nodig.
Juist hierom heeft een aangifte in een civiele zaak geen direct nut.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 feb 2024 19:29
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Hallo,
Hier wederom ook een probleem met de terugbetaling van een aanbetaling van een tafel. Mijn bestelling geplaatst op 8 april, half jaar later ontbonden. Ook weer hetzelfde probleem: toezeggingen tot terugbetalingen, maar het uitblijven van een betaling. Daarom heb ik op gegeven moment een advocaat ingeschakeld, maar zelfs deze mensen lukt het niet te zorgen voor een betaling. Ik heb Woneninterieur al gewaarschuwd dat ik door zal gaan tot dat ik mijn geld ga ontvangen. Maar helaas is dat tot en met heden niet gelukt. Wellicht dat we een gezamenlijke procedure moeten opstarten tegen dit bedrijf, want hun manier van doen lijkt nergens naar. Wie wilt zich ook aansluiten bij een gezamenlijke procedure?
Groet Eline
Hier wederom ook een probleem met de terugbetaling van een aanbetaling van een tafel. Mijn bestelling geplaatst op 8 april, half jaar later ontbonden. Ook weer hetzelfde probleem: toezeggingen tot terugbetalingen, maar het uitblijven van een betaling. Daarom heb ik op gegeven moment een advocaat ingeschakeld, maar zelfs deze mensen lukt het niet te zorgen voor een betaling. Ik heb Woneninterieur al gewaarschuwd dat ik door zal gaan tot dat ik mijn geld ga ontvangen. Maar helaas is dat tot en met heden niet gelukt. Wellicht dat we een gezamenlijke procedure moeten opstarten tegen dit bedrijf, want hun manier van doen lijkt nergens naar. Wie wilt zich ook aansluiten bij een gezamenlijke procedure?
Groet Eline