5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dagkoers schreef:
21 jun 2024 13:46
Ik vind het wel een beetje zielig voor u.
Daar gaat uw vakantiegeld.
Misschien in termijnen betalen?
Ik heb meer medelijden met de werkwerkers die soms hun leven moeten wagen omdat van die idioten veel te hard rijden en de vouwen uit hun broek gereden worden.

Seinhuis
Berichten: 2392
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Elk overtreding wordt apart beboet. Als u 5x te hard gereden hebt dan krijgt u 5 bekeuringen.

Er zijn diverse bedrijven die tegen no cure no pay verkeersboetes aanvechten.
U moet bewijzen dat de borden niet duidelijk zijn. Het beste kunt u een (dashcam) video voor gebruiken.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door juliomariner »

Niet bij het juridisch loket?

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
21 jun 2024 14:01
Dagkoers schreef:
21 jun 2024 13:46
Ik vind het wel een beetje zielig voor u.
Daar gaat uw vakantiegeld.
Misschien in termijnen betalen?
Ik heb meer medelijden met de werkwerkers die soms hun leven moeten wagen omdat van die idioten veel te hard rijden en de vouwen uit hun broek gereden worden.
Idd. En in termijnen in het ziekenhuis liggen zal er toch echt niet in zitten, om wat te noemen.

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
21 jun 2024 13:33
angel1978 schreef:
21 jun 2024 13:17
Een uitzondering hierop geldt bij wegwerkzaamheden. Dan ligt de grens op 30 km/u.

https://www.advocaatverkeersrecht.nl/in ... rd-rijden/
Kan het er niet uit halen, maar soit
Het staat er toch letterlijk?

- normaal: tot 40 km/uur een boete, daarboven strafbeschikking;
- bij werkzaamheden: tot 30 km/uur een boete, daarboven strafbeschikking;
Bij het te hard rijden geldt dat een overschrijding van de maximumsnelheid tot 30 km/u met een administratieve boete wordt afgedaan. Bij het te hard rijden op een snelweg volgt tot 40 km/u te snel nog een boete. Een uitzondering hierop geldt bij wegwerkzaamheden. Dan ligt de grens op 30 km/u.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
21 jun 2024 12:47
Bert19800 schreef:
21 jun 2024 07:34
2 van de boetes is zelfs strafbeschikking rond 800 euro, heb 105 km/h gereden.
Hier klopt volgens mij iets niet. Op meerdere sites wordt aangegeven dat je op de snelweg een strafbeschikking krijgt bij meer dan 40 km/h te hard.


https://www.appjection.nl/alles-over-bo ... heidsboete
De ANWB geeft aan dat dit (strafbeschikking) vanaf 30 kilometer per uur is. Meestal wordt het dan nog met een flinke boete gedaan. Mijn ervaring zegt dat dat de laatste jaren ook zo was.

Ook weet ik dat je vaak daadwerkelijk voor mag komen als je meer dan 2x 30km te hard rijdt binnen 2 jaar. Dat gelukkig niet uit eigen ervaring.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moet wel eerlijk bekennen dat op mijn route naar huis ook een hele tijd een bord stond met wegwerkzaamheden en een max van 30 per uur. In de maanden dat het bord er stond heb ik er niemand zien werken en aan de weg is ook niets gebeurd. Dat ga je na een paar weken niet meer serieus nemen.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nijogeth schreef:
21 jun 2024 15:49
Ik moet wel eerlijk bekennen dat op mijn route naar huis ook een hele tijd een bord stond met wegwerkzaamheden en een max van 30 per uur. In de maanden dat het bord er stond heb ik er niemand zien werken en aan de weg is ook niets gebeurd. Dat ga je na een paar weken niet meer serieus nemen.
Dat is inderdaad het "gevaar" van slechte planning met het plaatsen van die borden.
Dat zie je vaak ook als ze met de Duitse snelkwegen. bezig gaan. Ze gooien een wegdeel over 10 tot 15 km dicht waardoor er nog maar 1 smalle baan beschikbaar is. Over de hele 15 km zie je misshcien 2 man die aan het werk zijn. Mensen nemen dan de borden niet serieus en gaan dan gewoon weer hard rijden.

rwolters
Berichten: 1828
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik rij daar ook regelmatig en er staan gewoon borden. Ik vraag me altijd af als mensen die borden niet zien, wat ze dan nog meer niet zien op hun dagelijkse routes.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou ja, ik heb meer dan een miljoen kilometer op de weg gezeten en regelmatig zo'n moment gehad dat ik dacht 'he, ben ik dat punt al voorbij?'. Sinds ik een dashcam heb weet ik dat ik dan niet aan het dagdromen ben, maar gewoon richting aan geef, inhaal, de afslag pak en noem maar op. Er gebeurt alleen zo weinig en het zijn vaste routes, dat het automatisme lijkt te zijn en er weinig opvallends te registreren is voor de hersenen.

Ivo.w
Berichten: 1809
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Ivo.w »

rwolters schreef:
21 jun 2024 16:35
Ik rij daar ook regelmatig en er staan gewoon borden. Ik vraag me altijd af als mensen die borden niet zien, wat ze dan nog meer niet zien op hun dagelijkse routes.
Nou precies dit.

Het feit dat er vele keren niets is opgevallen van de werkzaamheden zou wat mij betreft juist straf-verhogend mogen zijn.
Want ofwel heb je dan echt je ogen niet op de weg, ofwel paste je je bewust niet aan. Beide zijn extra verwijtbaar ten opzichte van "een keer één bord over het hoofd gezien".

rwolters
Berichten: 1828
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
21 jun 2024 20:44
Nou ja, ik heb meer dan een miljoen kilometer op de weg gezeten en regelmatig zo'n moment gehad dat ik dacht 'he, ben ik dat punt al voorbij?'. Sinds ik een dashcam heb weet ik dat ik dan niet aan het dagdromen ben, maar gewoon richting aan geef, inhaal, de afslag pak en noem maar op. Er gebeurt alleen zo weinig en het zijn vaste routes, dat het automatisme lijkt te zijn en er weinig opvallends te registreren is voor de hersenen.
Maar zelfs dan zie je toch wel dat er grote wegwerkzaamheden zijn? En als je zoveel gereden hebt weet je toch ook dat er bij grote wegwerkzaamheden bijna altijd snelheidsbeperkingen zijn? Daar heb je geen bord voor nodig.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Oja, dat ben ik zeker met je eens. Als er afwijkingen waren dan was dat meteen duidelijk.

Kokka1
Berichten: 455
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik zou het sowieso voor laten komen. Ondanks dat het natuurlijk volkomen terecht is dat als je 5 keer te hard voorbij die flitspaal rijdt, je ook 5 boetes krijgt. Je hebt namelijk buiten een vrije dag weinig te verliezen en veel te winnen. Ik denk niet dat alle boetes worden kwijtgescholden, maar gezien de berichtgeving in de kranten heb je wel kans dat ze gematigd worden. Overigens is zelfs nu je moet betalen voor flitsmeister dit een stuk goedkoper als een enkele boete

rvjapio
Berichten: 1025
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als het u echt niet duidelijk is dat daar 'opeens' een snelheidsbeperking is en u laat zich vijf keer flitsen, dan zou u toch echt iets aan uw rijgedrag moeten doen. Natuurlijk bent u niet te zwaar gestraft; u hebt blijkbaar bewust iedere keer te hard gereden. Het is al jaren zo dat bij elke wegopbreking extra wordt gecontroleerd. Er zijn zelfs doden bij gevallen onder wegwerkers. U mag raden hoe dat komt.

Ron5300
Berichten: 432
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Ron5300 »

De verwerkingstijd van een flitspaal boete betreft enkele dagen blijkt uit deze quote.
De tijd tussen de overtreding en de bekeuring op de deurmat, is meestal slechts enkele dagen. Flitsfoto's kunnen worden opgevraagd bij het digitaal loket van het CJIB.
De snelheidsovertredingen zijn na 31 mei begaan en zijn rechtsgeldig omdat er volgens het bericht ook meer borden met de aangegeven maximumsnelheid bijgeplaatst zijn.
Als er al onduidelijkheid over de snelheidsbeperking was is die onduidelijkheid ook weggenomen maar logischerwijs hoeft de aanwezigheid van een flitspaal niet met borden aangekondigd te worden want dat leidt tot nog gevaarlijkere situaties en files want automobilisten gaan massaal in de remmen en er hoeft er maar één te zijn die te laat remt zijn de gevolgen niet te overzien.
In uw geval moet u wel geweten hebben dat er vanwege wegwerkzaamheden een snelheidsbeperking gold maar wat u niet wist is dat de flitspaal weer in werking was gezet en bleef al die keren veel te hard rijden met tot twee keer toe 35 kilometer per uur boven de maximum snelheid van 70 kilometer per uur.
In beroep gaan lijkt mij kansloos want het betreft geen incident maar stelselmatig de maximum snelheid overtreden en waar die die overtredingen begaan zijn speelt geen rol.

16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door 16again »

rvjapio schreef:
22 jun 2024 09:51
Natuurlijk bent u niet te zwaar gestraft; u hebt blijkbaar bewust iedere keer te hard gereden.
Dan moet je er eerst bewust van zijn, dat de situatie is aangepast.

Nijogeth
Berichten: 10552
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
22 jun 2024 12:44
rvjapio schreef:
22 jun 2024 09:51
Natuurlijk bent u niet te zwaar gestraft; u hebt blijkbaar bewust iedere keer te hard gereden.
Dan moet je er eerst bewust van zijn, dat de situatie is aangepast.
Vind ik niet. Soms ben ik me er ook niet bewust van dat ik te hard rijd. Als ze me dan een boete geven, is dat dan onterecht?

16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door 16again »

Een boete is natuurlijk ook terecht als je niet bewust bent van de geldende snelheidslimiet. TS had dit kunnen weten.
Het is pas onterecht als verkeersborden onduidelijk zijn.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kan natuurlijk altijd tegen de rechter zeggen dat je geen actieve herinnering hebt aan het bestaan van een verkeersbord met een snelheidsbeperking. Sommigen komen er mee weg, met dat argument.

Plaats reactie