Yarden / Dela uitvaartplan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rwolters
Berichten: 1863
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door rwolters »

remko1972 schreef:
02 jul 2024 10:33
Ik kan de komende 10 jaar niks doen, maar dan moeten mijn nabestaanden wellicht €1000 bij betalen als ik kom te overlijden.
Eerste vraag is dan natuurlijk: is die 1000 euro een probleem? Je kunt natuurlijk alles tot de laatste cent verzekeren, maar als zo'n relatief laag bedrag gewoon geen probleem is, waarom zou je dan jarenlang een hogere premie gaan betalen?

Janne.B.
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door Janne.B. »

rwolters schreef:
05 jul 2024 15:05
remko1972 schreef:
02 jul 2024 10:33
Ik kan de komende 10 jaar niks doen, maar dan moeten mijn nabestaanden wellicht €1000 bij betalen als ik kom te overlijden.
Eerste vraag is dan natuurlijk: is die 1000 euro een probleem? Je kunt natuurlijk alles tot de laatste cent verzekeren, maar als zo'n relatief laag bedrag gewoon geen probleem is, waarom zou je dan jarenlang een hogere premie gaan betalen?
En wellicht over 20 jaar, hoe ziet het plaatje er dan uit? Nabestaanden hebben dat natuurlijk voor u over, maar ze moeten het dan ook wel kunnen betalen, ja toch? In mijn geval was dat 9.000 euro van het overlijden van mijn moeder, maar sorry...dat heb ik niet. Ze dacht 12 jaar geleden mijn moeder, dat 3000 wel genoeg was...maar de nabestaanden krijgen een heel ander bedrag te horen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een uitvaart hoeft natuurlijk helemaal geen€ 12.000 te kosten. Daar hebt u zelfvoor gekozen.

Thijs124
Berichten: 1439
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door Thijs124 »

En als je de erfenis niet had aanvaard had de woningbouwvereniging ook geen geld gekregen.

HandigeHarrie
Berichten: 1437
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Janne.B. schreef:
06 jul 2024 17:00
rwolters schreef:
05 jul 2024 15:05
remko1972 schreef:
02 jul 2024 10:33
Ik kan de komende 10 jaar niks doen, maar dan moeten mijn nabestaanden wellicht €1000 bij betalen als ik kom te overlijden.
Eerste vraag is dan natuurlijk: is die 1000 euro een probleem? Je kunt natuurlijk alles tot de laatste cent verzekeren, maar als zo'n relatief laag bedrag gewoon geen probleem is, waarom zou je dan jarenlang een hogere premie gaan betalen?
En wellicht over 20 jaar, hoe ziet het plaatje er dan uit? Nabestaanden hebben dat natuurlijk voor u over, maar ze moeten het dan ook wel kunnen betalen, ja toch? In mijn geval was dat 9.000 euro van het overlijden van mijn moeder, maar sorry...dat heb ik niet. Ze dacht 12 jaar geleden mijn moeder, dat 3000 wel genoeg was...maar de nabestaanden krijgen een heel ander bedrag te horen.
Het is dan ook beter om een "pakket" te verzekeren, geen bedrag. Gezien de inflatie is op geen enkele manier in te schatten hoeveel een uitvaart kost, 20 jaar na het afsluiten van de verzekering. Maar: stort die maandelijkse premie op een eigen "calamiteitenrekening" , dan kan daar over 20 jaar de uitvaart van betaald worden maar kan je dat geld nog steeds gebruiken voor als de wasmachine kapot gaat.

Janne.B.
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door Janne.B. »

Lady1234 schreef:
06 jul 2024 22:44
Een uitvaart hoeft natuurlijk helemaal geen€ 12.000 te kosten. Daar hebt u zelfvoor gekozen.
Ik heb helemaal nergens voor gekozen, vraag het eens aan mijn moeder waarom ze dat zo geregeld heeft.

Lowieze
Berichten: 6899
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door Lowieze »

Janne.B. schreef:
07 jul 2024 11:04
Ik heb helemaal nergens voor gekozen, vraag het eens aan mijn moeder waarom ze dat zo geregeld heeft.
Dat wordt moeilijk: “Nu ze overleden is en gecremeerd, waren de totale kosten boven de 12.000 euro.”
Maar worden er tussen ouders op leeftijd en kinderen dan nooit gesprekken gevoerd over de wensen na overlijden en of dat financieel goed geregeld is?

Janne.B.
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door Janne.B. »

Ik doe dat met mijn kinderen wel, en dat is goed geregeld.

Nijogeth
Berichten: 10646
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
07 jul 2024 11:29
Maar worden er tussen ouders op leeftijd en kinderen dan nooit gesprekken gevoerd over de wensen na overlijden en of dat financieel goed geregeld is?
Jazeker, al heel jong ging mijn vader dat gesprek aan. Conclusie was dat ie na zijn dood opgezet zou worden en als keeper in goal zou worden gezet, zodat ik altijd een keeper had als ik in de tuin wilde voetballen.

Maar zonder gekheid, mijn vader is daar altijd heel open over geweest. Mijn moeder laat het door mijn vader regelen. Weinig gekke wensen, alleen geen ouderwetse koffietafel. Liever een open bar voor een kleine groep, zodat er nog wat gezelligheid komt van zo'n vervelend iets.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Janne.B. schreef:
07 jul 2024 11:04
Lady1234 schreef:
06 jul 2024 22:44
Een uitvaart hoeft natuurlijk helemaal geen€ 12.000 te kosten. Daar hebt u zelfvoor gekozen.
Ik heb helemaal nergens voor gekozen, vraag het eens aan mijn moeder waarom ze dat zo geregeld heeft.

Maar iemand moet opdracht gegeven hebben voor die uitvaart.

€ 3000 is te weinig, maar € 12000 is zwaar overdreven.

Hoimetmij78
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2024 08:21

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door Hoimetmij78 »

Ik heb dezelfde brief onlangs ontvangen.Mijn ouders hebben tig jaar geleden een dienstenpakket afgesloten bij Yarden die inmiddels was afbetaald. Ook voor mij. Toen ik twee jaar geleden contact opnam met Yarden om te kijken of ikzelf nog goed verzekerd was werd mij verteld dat ik voor de rest van mijn leven verzekerd ben voor alle basis diensten die bij uitvaart horen. Bijbetalen was niet nodig, behalve als ik meer wensen had.

Deze brief van Dela rijmt niet met was is afgesproken en het lijkt erop dat ze de afspraken niet willen respecteren.

Ik ben bang dat als ik hiermee instem ik alle rechten verlies en ik in de toekomst nog veel moet bijbetalen. Het voorgestelde maandbedrag wordt immers jaarlijks verhoogd. Gelijktijdig wil ik niet dat nabestaanden later in discussie moeten gaan met de verzekeraar.
Vraag me af welke zet nu verstandig is

BL2
Berichten: 5042
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Yarden / Dela uitvaartplan

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
02 jul 2024 11:00
Een uitvaartverzekering neem je alleen maar als je de kosten niet zelf kunt dragen.
Klopt, familielid overleden, had meer dan 60 jaar (!) premie betaald en nog moest er na de sobere kleinschalige crematie nog € 700,- euro bijbetaald worden....
Nooit meer Dela !

Plaats reactie