bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Speedy123
Berichten: 1711
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door Speedy123 »

angel1978 schreef:
26 jun 2024 13:52
Ik weet wat een douche WTW pijp is. Ik weet wat het betekent ( geld, moeite, energie ) om een badkamer te verbouwen, hoe je dit doet, wat de (on)mogelijkheden zijn v.w.b. WTW, hoe je de efficiëntie en terugverdientijd berekent en wanneer je dit beter wel en niet kunt doen, Ik weet wat een warmtepomp doet en kan ( en hoe deze geïnstalleerd en ingesteld wordt ). Ik weet wat een boiler i.c.m. een warmtepomp doet en kan en wat dit betekent voor je energieverbruik en je waterverbruik.

Gezien jouw 2e reactie in dit topic ( 23 juni, 21.53 uur ) weet jij dit overduidelijk niet en google je je informatie bij elkaar. Bovenstaande maakt mij geen expert en ook zeker niet slimmer of beter dan een ander, maar ik weet op het punt van dit topic WEL waar ik het over heb zonder dat ik hiervoor hoef te google-en.
Nou laat ik met toch weer verleiden om te reageren.

De vraag van TS was niet technisch van aard:
Hoe kan ik de bouwer bewegen / overtuigen / met zachte hand dwingen een DWTW in te bouwen tijdens woningbouw, of in ieder geval als optie aan te bieden? Of (als zelfs dat niet mogelijk is), aansluit voorbereidingen te treffen? (zodat de DWTW later eenvoudiger is in te bouwen). Of alls zelf dat niet mogelijk is, in ieder geval toegang tot het bouwterrein toe te staan zodat er een installatiebedrijf kan komen voor inventarisatie en werkzaamheden (plaatsen van de douche WTW pijp).

Zijn er anderen die met hetzelfde (of een vergelijkbaar) probleem zitten? Of misschien al hebben opgelost?

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door angel1978 »

De boiler ontvangt dus warm water om verder heet te maken ipv koud water.

Lees net dat het anders werkt, apart vat om het koude water met de WTW te verwarmen zodat minder heet boiler warmte hoeft te worden bijgemengd.
Maar waarom geef je dan verkeerde informatie van technische aard? Dat je ook nog ergens gelezen hebt en waarvan je overduidelijk niet weet of het klopt. Had het bij die 1e opmerking gehouden ( casco badkamer als optie ).

Speedy123
Berichten: 1711
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door Speedy123 »

angel1978 schreef:
26 jun 2024 14:56
De boiler ontvangt dus warm water om verder heet te maken ipv koud water.

Lees net dat het anders werkt, apart vat om het koude water met de WTW te verwarmen zodat minder heet boiler warmte hoeft te worden bijgemengd.
Maar waarom geef je dan verkeerde informatie van technische aard? Dat je ook nog ergens gelezen hebt en waarvan je overduidelijk niet weet of het klopt. Had het bij die 1e opmerking gehouden ( casco badkamer als optie ).
Dat was een antwoord op de vraag van Witte Angora, het stukje wat u weglaat uit de quote van mij. Gewoon de welbekende interne discussie tussen de forum leden waar u ook altijd met het grootste plezier aan meedoet.

TS heeft geen technische adviezen nodig, die weet allang prima waarover het gaat, heeft zichzelf prima voorgelicht in dit onderwerp en vraagt alleen advies wat hij nu nog kan doen nu de bouwer niet mee werkt. Hem heb ik geadviseerd om eens te kijken naar mogelijkheden of wellicht een casco badkamer een optie voor hem is.

pastafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door pastafan »

Ik heb een petitie opgesteld om bouwers/aannemers te verplichten een Douche WTW als optie in nieuwbouwwoningen aan te bieden.

Voel je vrij om deze te lezen en/of te ondertekenen.

De petitie is te vinden op:
https://petities.nl/petitions/verplicht ... nieuwbouw/

Uiteraard mag delen ook!

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door angel1978 »

mgroen1 schreef:
07 jul 2024 18:26
Ik heb een petitie opgesteld om bouwers/aannemers te verplichten een Douche WTW als optie in nieuwbouwwoningen aan te bieden.

Voel je vrij om deze te lezen en/of te ondertekenen.

De petitie is te vinden op:
https://petities.nl/petitions/verplicht ... nieuwbouw/

Uiteraard mag delen ook!
Die ga ik niet delen en niet tekenen. Hoewel ik met je mee voel dat je de optie graag zou hebben ben ik zeker niet voor een verplichting. Er zijn al genoeg regels! Geen behoefte aan nog meer.

pastafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door pastafan »

@angel1978: het staat je natuurlijk vrij om wel/niet te tekenen en/of te delen: maar begrijp je de regel wel goed? Het is een regel om bouwers te verplichten de dwtw als optie aan te bieden. Het is geen wet/regel naar direct op jou (als koper) gericht. Je hebt dus niet de verplichting er aan te voldoen, snap je?

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook ik teken niet. Meer verplichtingen maken de woningen nog duurder.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
07 jul 2024 19:09
Ook ik teken niet. Meer verplichtingen maken de woningen nog duurder.
Dat dus. TS heeft blijkbaar geld genoeg en denkt voor haar gemak maar even niet aan anderen.

pastafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door pastafan »

Moneyman schreef:
07 jul 2024 19:09
Ook ik teken niet. Meer verplichtingen maken de woningen nog duurder.
Dat is een vrij grove veralgemenisering, vind je dat zelf niet? IN ieder geval maken ze de woningen wel duurzamer (zonder aan comfort in te boeten). Dan toch ook maar weer alles aan het gas? Dat maakt de woningen ook goedkoper (om te bouwen), toch?

Speedy123
Berichten: 1711
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ook ik teken niet. Er is woningnood. Woningen zijn al niet meer te financieren.

Nog meer groene verplichtingen maakt het bijna onmogelijk om nog betaalbare woningen te bouwen!

pastafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door pastafan »

ZeerPrivé schreef:
07 jul 2024 19:14
Moneyman schreef:
07 jul 2024 19:09
Ook ik teken niet. Meer verplichtingen maken de woningen nog duurder.
Dat dus. TS heeft blijkbaar geld genoeg en denkt voor haar gemak maar even niet aan anderen.
Wat een simplistische gedachte. Ik denk juist wel aan anderen want een douche wtw is verduurzaming/minder energieverbruik/minder uitstoot, ,etc etc. Maar zover had je nog niet gedacht?

pastafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door pastafan »

Speedy123 schreef:
07 jul 2024 19:18
Ook ik teken niet. Er is woningnood. Woningen zijn al niet meer te financieren.

Nog meer groene verplichtingen maakt het bijna onmogelijk om nog betaalbare woningen te bouwen!
Excuses, maar vind je niet nou zelf ook niet een lompe reactie? Wat is je onderbouwing? Maakt woningen duurzamer maken ze ook per se duurder? Heb je ooit gedacht aan een terugverdientijd van de douche wtw?

pastafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 apr 2011 10:08

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door pastafan »

Het staat iedereen vrij om de petitie te tekenen of te negeren natuurlijk.

Maar kom aub niet met on onderbouwde opmerkingen of argumenten die totaal geen relatie hebben met het onderwerp. (dus geen "er is woningnood, dus geen douche wtw, of "is al te duur, etc". Ik bedoel zeg dan liever niets.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door witte angora »

mgroen1 schreef:
07 jul 2024 18:26
Ik heb een petitie opgesteld om bouwers/aannemers te verplichten een Douche WTW als optie in nieuwbouwwoningen aan te bieden.

Voel je vrij om deze te lezen en/of te ondertekenen.

De petitie is te vinden op:
https://petities.nl/petitions/verplicht ... nieuwbouw/

Uiteraard mag delen ook!
Ik ga dit ook niet tekenen. Zie er de meerwaarde niet van in, zoveel bespaar ik niet op warm douchewater. Maar ik vind je redenatie ook wel wat krom, als ik eerlijk mag zijn. Het is geen wet/regel, maar wel een verplichting. Sorry, ik denk dat je doorgedraaid bent. Zeker gezien je reactie op anderen. Dit is nu eenmaal een openbaar forum, mensen mogen schrijven wat ze willen. En in tegenstelling tot wat jij vindt, ben ik zelf van mening dat alle genoemde argumenten zeker wel hout snijden.

Dat jij dat niet wil zien omdat je via die petitie kennelijk wetgeving door wil drukken om alsnog jouw zin te krijgen maakt dat niet anders. Waarbij je duidelijk geen enkel benul hebt hoe wetgeving werkt.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door angel1978 »

mgroen1 schreef:
07 jul 2024 18:56
@angel1978: het staat je natuurlijk vrij om wel/niet te tekenen en/of te delen: maar begrijp je de regel wel goed? Het is een regel om bouwers te verplichten de dwtw als optie aan te bieden. Het is geen wet/regel naar direct op jou (als koper) gericht. Je hebt dus niet de verplichting er aan te voldoen, snap je?
Ik begrijp je prima, maar blijkbaar begrijp je mij niet. Ik wil niet nog meer verplichtingen. Het staat en stond je vrij om vooraf hier over na te denken en je keuze te maken.

Moneyman
Berichten: 31106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

mgroen1 schreef:
07 jul 2024 19:22
Maar kom aub niet met on onderbouwde opmerkingen of argumenten die totaal geen relatie hebben met het onderwerp. (dus geen "er is woningnood, dus geen douche wtw, of "is al te duur, etc". Ik bedoel zeg dan liever niets.
OK, duidelijk. Andere meningen dan de jouwe worden blijkbaar niet gewaardeerd.

Als ik je nog moet uitleggen waarom een verplichting om opties aan te bieden ervoor zorgen dat woningen duurder worden, dan heb je geen idee waar je over praat. Maar desondanks wél een petitie indienen...

Anyway, succes ermee!

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door Erthanax »

De meeste argumenten waarom ook ik deze petitie niet zal ondertekenen zijn al gepasseerd.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

mgroen1 schreef:
07 jul 2024 19:19
ZeerPrivé schreef:
07 jul 2024 19:14
Moneyman schreef:
07 jul 2024 19:09
Ook ik teken niet. Meer verplichtingen maken de woningen nog duurder.
Dat dus. TS heeft blijkbaar geld genoeg en denkt voor haar gemak maar even niet aan anderen.
Wat een simplistische gedachte. Ik denk juist wel aan anderen want een douche wtw is verduurzaming/minder energieverbruik/minder uitstoot, ,etc etc. Maar zover had je nog niet gedacht?
Ik kan nog veel simplistischer denken 1. Waarom koop je een woning die niet aan je eisen voldoet en 2. (klimaat)drammer.

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door rwolters »

mgroen1 schreef:
07 jul 2024 18:26
Ik heb een petitie opgesteld om bouwers/aannemers te verplichten een Douche WTW als optie in nieuwbouwwoningen aan te bieden.

Voel je vrij om deze te lezen en/of te ondertekenen.

De petitie is te vinden op:
https://petities.nl/petitions/verplicht ... nieuwbouw/

Uiteraard mag delen ook!
Waarom ga je niet gewoon zelf je huis ontwikkelen en (laten) bouwen? Genoeg mensen die dat doen en dan heb je het helemaal zelf in de hand. Ben je van niemand afhankelijk. Effectiever dan middels een vage petitie de boel proberen te veranderen.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
07 jul 2024 19:59
Ik kan nog veel simplistischer denken 1. Waarom koop je een woning die niet aan je eisen voldoet
Gewoon om wat omhanden te hebben. Of om lekker te kunnen zaniken, een statement te maken, een 'moment of fame' proberen te bereiken - ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord.

Plaats reactie