Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 10156
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Als je denkt dat het niet gekker kan worden, krijg ik dit bericht van de moderators:
Beste kuklos,

Onnodig om te stellen dat iemand zich dom gedraagt.

Vriendelijke groeten,

Radar Moderaite

Op 31-07-2024 om 08:56 heb je het volgende bericht geplaatst:
Dagkoers schreef:
31 jul 2024 00:44
later heeft die collega die advertentie op Marktplaats weer geactiveerd
Daar heeft die collega wel jouw account voor gebruikt. En dat kon hij omdat jij op een publieke computer niet uitlogt.
Dus je zal met de billen bloot moeten bij de rechtbank en melden dat jij je echt zo dom gedraagt.
Dit aangaande mijn comment in het topic van Dagkoers.

Ze laten een illegaal spam bericht (over medicijnen als Oxycodon en dergelijke via internet te halen, met link en al) toe. En verwijderen dat "op verzoek van de gebruiker", maar een oprecht advies hoe te handelen wordt weggehaald? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

Huh... daar zie ik echt geen reden tot verwijdering in, is een volkomen terecht advies (wat bovendien meermaals door verschillende leden is weggegeven).

Thijs124
Berichten: 1345
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zonder het woord dom is het zeker niet zo erg. Maar mijn mening was ook duidelijk. Eigen schuld mag blijkbaar nog wel gezegd worden.
Mijn tekst was:
Je gooit je identiteit te grabbel.
Eigen schuld. Veel succes met die ellende.

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Lowieze »

Schijnbaar is er iemand wakker geworden bij Radar, ik krijg ineens berichten van oudere topics die verwijderd zijn op verzoek van de desbetreffende topicstarter.

witte angora
Berichten: 32056
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
01 aug 2024 14:21
Als je denkt dat het niet gekker kan worden, krijg ik dit bericht van de moderators:
Beste kuklos,

Onnodig om te stellen dat iemand zich dom gedraagt.

Vriendelijke groeten,

Radar Moderaite

Op 31-07-2024 om 08:56 heb je het volgende bericht geplaatst:
Dagkoers schreef:
31 jul 2024 00:44
later heeft die collega die advertentie op Marktplaats weer geactiveerd
Daar heeft die collega wel jouw account voor gebruikt. En dat kon hij omdat jij op een publieke computer niet uitlogt.
Dus je zal met de billen bloot moeten bij de rechtbank en melden dat jij je echt zo dom gedraagt.
Dit aangaande mijn comment in het topic van Dagkoers.

Ze laten een illegaal spam bericht (over medicijnen als Oxycodon en dergelijke via internet te halen, met link en al) toe. En verwijderen dat "op verzoek van de gebruiker", maar een oprecht advies hoe te handelen wordt weggehaald? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Klopt. Ik kreeg een melding dat mijn bericht, dat hierna kwam, verwijderd is. Dat had exact dezelfde inhoud. Dus ik heb hiernaar verwezen en gevraagd waarom het mijne wel verwijderd is en deze niet. Met de vraag welke grote boze melder achter mij aan zit. Daar krijg je natuurlijk geen antwoord op. Waarbij verwijdering inderdaad volkomen onnodig is, want dat Dagkoers niet de slimste is en dat gewoon kan aanvoeren bij de rechter, dat is een feit.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
01 aug 2024 17:15
... want dat Dagkoers niet de slimste is en dat gewoon kan aanvoeren bij de rechter, dat is een feit.
En als er iemand is die dat zou kunnen zien, is het juist de moderatie alhier wel... :lol:

Thijs124
Berichten: 1345
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan moet de moderatie maar de verdediging van ridder dagkoers etc op zich nemen. Na meer dan 10 jaar als vaste kracht moet dat kunnen.

kuklos
Berichten: 10156
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door kuklos »

Weer bericht van de mods gehad op mijn boze mail terug:
Beste Kuklos,

Je bericht werd gemeld door een mede-forumgebruiker.
Verder voltrekt onnodig om te spreken van 'woke gejank'.

Radar Moderatie

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
02 aug 2024 16:15
Weer bericht van de mods gehad op mijn boze mail terug:
Beste Kuklos,

Je bericht werd gemeld door een mede-forumgebruiker.
Verder voltrekt onnodig om te spreken van 'woke gejank'.

Radar Moderatie
Hoezo is dat niet alleen onnodig maar zelfs volstrekt onnodig? Is toch de waarheid?

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er is aardig geveegd in dit topic. Heeft ze wel 3 dagen geduurd. Het zou fijn zijn als we ook nog eens een ander soort teken van leven zien van de moderatie.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ligt eraan wat voor soort teken. Onlangs kreeg ik het teken : een ban van een week vanwege discriminatie.
Ik had dezelfde opmerkingen gemaakt als onze minister van VRO, dat mag natuurlijk niet want niet woke.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Crystal meth nodig? Kijk daarvoor op het Radar forum memberlist.php?mode=viewprofile&u=436803

Troparil enz. nodig? Kijk ook daarvoor op het Radar forum memberlist.php?mode=viewprofile&u=436804

Diploma nodig? Kijk ook daarvoor op het Radar forum.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=436656

De NPO oubollig en achterhaald? Echt niet...

Edit: @de 'moderator' ik heb alleen een paar pagina's gecheckt, is sowieso natuurlijk al meer dan jullie doen.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 07 aug 2024 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

Op zich ook weer niet zo heel gek, hoor. RADAR heeft geen handmatige goedkeuring van accounts, maar wel handmatige goedkeuring van eerste postings. Dat werkt bij de meeste fora zo.

Als het goed is (!) zouden deze nieuwe leden dus door de mand moeten vallen zodra ze hun eerste post doen. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt, is natuurlijk wel de vraag, gezien de recente ervaringen... :roll:

witte angora
Berichten: 32056
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar het feit dat 'deze wereld' tot op dit forum is doorgedrongen is zorgelijk. Het ondermijnen wordt op deze manier steeds openlijker en zichtbaarder.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De eerste post moet handmatig goedgekeurd worden. Dat valt uiteindelijk ook wel tegen. Dan komen sommige topics er nog steeds door.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 aug 2024 17:47
Maar het feit dat 'deze wereld' tot op dit forum is doorgedrongen is zorgelijk. Het ondermijnen wordt op deze manier steeds openlijker en zichtbaarder.
Maar dat gebeurt echt al heel veel jaren op zo'n beetje ieder forum. Ik ben al ruim 15 jaar actief als moderator op diverse fora en liep 15 jaar geleden hier ook al tegenaan ;-) Tegenwoordig is het wel makkelijker om aan de voorkant te filteren, maar helemaal voorkomen kun je het niet.

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
07 aug 2024 18:30
witte angora schreef:
07 aug 2024 17:47
Maar het feit dat 'deze wereld' tot op dit forum is doorgedrongen is zorgelijk. Het ondermijnen wordt op deze manier steeds openlijker en zichtbaarder.
Maar dat gebeurt echt al heel veel jaren op zo'n beetje ieder forum. Ik ben al ruim 15 jaar actief als moderator op diverse fora en liep 15 jaar geleden hier ook al tegenaan ;-) Tegenwoordig is het wel makkelijker om aan de voorkant te filteren, maar helemaal voorkomen kun je het niet.
Nee helemaal voorkomen kan je het niet, maar met alleen blind reageren op meldingen en niet -regelmatig - verder checken dan je neus lang is, wordt het 1 grote bagger put.

Modereren is niet iets om aan je nichtje van 5 of je kleinzoon van 10 over te laten.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dáár ben ik het volkomen mee eens :wink:

Erthanax
Berichten: 10103
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor modereren geldt dat je er beter in wordt naarmate je het langer doet. Maar hier zijn het denk ik inderdaad stagiairs die het er een paar maanden bij doen. Dat blijkt niet goed te zijn voor de kwaliteit van het forum.

alfatrion
Berichten: 22053
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
07 aug 2024 17:24
Op zich ook weer niet zo heel gek, hoor. RADAR heeft geen handmatige goedkeuring van accounts, maar wel handmatige goedkeuring van eerste postings. Dat werkt bij de meeste fora zo.
Dit zijn gewoon spam bots en is voor 99% te voorkomen.

Plaats reactie