Parkeerplek te klein

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
witte angora

Re: Parkeerplek te klein

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou moet ik wel zeggen dat het hier in het hele dorp een dingetje is. Zowel parkeerplaatsen als openbare weg zijn ingericht alsof iedereen nog in een R4 of oude eend rijdt. Een beetje auto is redelijk lastig door de straten te navigeren, en parkeren? Een SUV staat doorgaans of half op het fietspad, of half op de weg.

Ik denk dat daar het probleem van TS ook een beetje ligt. De hedendaagse auto past gewoon niet in die garage.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
07 aug 2024 21:42
Nou moet ik wel zeggen dat het hier in het hele dorp een dingetje is. Zowel parkeerplaatsen als openbare weg zijn ingericht alsof iedereen nog in een R4 of oude eend rijdt. Een beetje auto is redelijk lastig door de straten te navigeren, en parkeren? Een SUV staat doorgaans of half op het fietspad, of half op de weg.

Ik denk dat daar het probleem van TS ook een beetje ligt. De hedendaagse auto past gewoon niet in die garage.
Maar als je parkeerplaatsen gaat aanpassen aan obese auto's dan blijven er een stuk minder plekken over. Als je auto te groot wordt om in de stad of dorp te parkeren moet je misschien de stad niet meer in gaan. Of een auto kopen die wel past (en die zijn er nog genoeg).

witte angora

En zoveel handzame auto's zijn er niet meer. Het A-segment is bijna uitgestorven, het B-segment is redelijk uitgedund, en de Grande Panda die er aan zit te komen is niks anders dan een kartonnen doos, versierd door een of andere DIY-redactrice. Daar wil 18+ toch ook niet in gezien worden.

Overigens pakken die obese auto's vanzelf wel 1 1/2 plek, omdat ze niet anders kunnen. Het is enkel ene kwestie van de strepen anders trekken. En in dit dorp moet gewoon de hele boel even plat worden gegooid en wat ruimer opgezet herbouwd worden. Simpel zat. Zo moeilijk is dat toch niet?

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
07 aug 2024 22:22
witte angora schreef:

Maar als je parkeerplaatsen gaat aanpassen aan obese auto's dan blijven er een stuk minder plekken over. Als je auto te groot wordt om in de stad of dorp te parkeren moet je misschien de stad niet meer in gaan. Of een auto kopen die wel past (en die zijn er nog genoeg).
Dan straks helemaal dus geen autos met in de stad. Want ze worden toch aardig breed die electrische autos.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Spiegels moet je niet meetellen, die kun je inklappen na het parkeren of zelfs tijdens het parkeren.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
07 aug 2024 23:34
rwolters schreef:
07 aug 2024 22:22
witte angora schreef:

Dan straks helemaal dus geen autos met in de stad. Want ze worden toch aardig breed die electrische autos.
Dat heeft niets te maken met dat ze elektrisch zijn. Mijn Model 3 is overigens net zo hoog en breed als mijn vorige, benzine, auto.

Nijogeth

Wat mij betreft stoppen ze met al die SUV's. Ze lijken allemaal op elkaar en ik vind ze niet eens mooi. Waarom willen mensen geen hatchbacks of coupés meer? Als je toch tienduizenden euro's uitgeeft aan een nieuwe auto, dan wil het oog toch ook wat?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Gelukkig doet TS geen enkele moeite meer op hier te lezen wat voor nonsens er geschreven wordt wat allemaal niets met de vraag te maken heeft. En ook geeft TS geen uitsluitsel over de grootte van de parkeerplek en/of het merk/type/grootte van de auto. Ook niet over haar parkeervaardigheden. Kortom is het niet slimmer om na 29 'antwoorden' (30 met dit totaal nietszeggende antwoord) maar te stoppen en te wachten tot TS aanvullende informatie gaat geven?

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Feit is en blijft dat Ts de auto niet op de bijbehorende parkeerplaats kwijt kan terwijl er wel bredere parkeerplaatsen aanwezig zijn.
De buur heeft zelf geen auto maar wel een toegewezen parkeerplaats die wel door de visite gebruikt wordt maar valt dat dan weer niet onder oneigenlijk gebruik van die parkeerplaats mede omdat enkel bewoners van die parkeerplaatsen gebruik mogen maken.
Als het zo is dat de parkeergarage alleen met een soort van toegangssleutel voor de bewoners toegankelijk is dan mogen enkel de bewoners in bezit van een auto in de parkeergarage parkeren en zijn auto's van de visite e.d. niet toegestaan.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Op wiens stoel zit je om te bepalen of visite er mag parkeren?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
09 aug 2024 16:41
Op wiens stoel zit je om te bepalen of visite er mag parkeren?
Als er sprake is van een afgesloten private parkeergarage is dat vaak het geval. Moet natuurlijk dan wel expliciet zo vastgelegd zijn.

witte angora

Ron houdt duidelijk een slag om de arm:
Ron5300 schreef:
09 aug 2024 15:10

Als het zo is dat de parkeergarage alleen met een soort van toegangssleutel voor de bewoners toegankelijk is

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Je mag één auto op een aangewezen plek parkeren. Of die auto van de bewoner zelf is of van diens bezoek, dat zal niemand interesseren.

witte angora

Sja, twee auto's zal niet lukken. Eén lukt niet eens.

Nijogeth

Ach, je wil de mensen die eigenlijk niet kunnen parkeren de kost niet geven. Ik zit hier op een Spaans eiland en wat ik de afgelopen dagen allemaal aan parkeerkunsten heb gezien, dat is echt dramatisch. Op een bepaald moment heb ik met een paar biertjes op maar de auto van een meisje ingeparkeerd, want dat was veiliger dan haar nog eens 10 minuten moeilijk te zien doen.

Plaats reactie