Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 31057
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
23 aug 2024 14:59
Alles is geautomatiseerd, geen mens gaat jouw uitgaven bestuderen.
Dat is nog enger: het zijn de algoritmes die het doen...

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Paulus67 schreef:
23 aug 2024 14:49
Een beetje beweging op zijn tijd is ook aantrekkelijk. En dan haal je tegelijkertijd een beetje contact geld. Ook oudere mensen hebben geen problemen meer. De enige die een probleem heeft is de bank want die ziet niet meer waaraan jij je geld uitgeeft.
Bewegen zonder pinnen lukt uitstekend. En wat de bank wel of niet allemaal ziet zal me een worst zijn.

alfatrion
Berichten: 22034
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Max: Dit is waarom ze op de markt liever hebben dat u met contant geld betaalt.
Op steeds meer plekken lijkt pinnen de norm. Toch is er ook een plek waar ze u juist verzoeken om met contant geld te betalen, namelijk op de markt. Waarom ontvangen marktlieden liever contant geld, terwijl andere winkeleigenaren contant geld steeds vaker in de ban doen? (...)

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hier denken ze er op de markt toch anders over. Liever Pinnen. Cash inleveren bij de bank is duurder. De groenteboer kan ook geen contanten kwijt op de veiling en groothandel.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij vindt een marktkoopman het ook wel fijn als hij in de loop van de dag een beetje kan spelen met zijn prijzen, zonder dat de BD allerlei rare vragen gaat stellen.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
23 aug 2024 15:34
Max: Dit is waarom ze op de markt liever hebben dat u met contant geld betaalt.
Op steeds meer plekken lijkt pinnen de norm. Toch is er ook een plek waar ze u juist verzoeken om met contant geld te betalen, namelijk op de markt. Waarom ontvangen marktlieden liever contant geld, terwijl andere winkeleigenaren contant geld steeds vaker in de ban doen? (...)
Sorry, maar dit gaat toch echt iets teveel richting doelredeneren.
Dat Max dit 'onderzoek' doet en tot deze conclusie komt snap ik, maar ook hier hoef ik op de markt echt niet meer met contant geld aan te komen, daar zitten ze echt niet op te wachten.
Het brengt risico's met zich mee, naast hoge kosten ( storten ) en gedoe met wisselgeld.
ongetwijfeld zijn er marktlui te vinden die liever contant hebben net zoals er winkeliers zullen zijn en consumenten, maar ga nu niet doen alsof dat de norm is, ook niet op de markt.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik had een tijdje geleden ook een verhaal gelezen over dure pinbetalingen op de markt. Daarom ben ik het gaan vragen. Ze willen toch liever per pin betaald worden.
Alleen de kapper heeft al een half jaar een bordje hangen vanwege renovatie tijdelijk geen pinautomaat. Dan maar 20 piek gaan halen uit de automaat. De rest is dan vanzelf fooi. Nu krijgt hij waarschijnlijk meer fooi. Maar hij knipt niet op de markt.

Erthanax
Berichten: 10044
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat onderzoek waaraan Max refereert was van De Nederlandse Bank die in december 2022 concludeerde dat de markt de enige plek is waar contant geld nooit geweigerd wordt. De rest van het verhaal komt uit de koker van Max en ambulante handel. De oude conclusie van DNB klopt al niet meer, ik zie wel degelijk kramen met een bordje alleen PIN”. Heel veel kramen bieden ook PIN betalingen en er zijn er niet veel die alleen contant accepteren.

De woordvoerder van de ambulante handel doet niet anders dan doelredeneren, met zijn muntgeld dat hij toch al heeft of bij de buurman wisselt, en de ene banaan van 1 euro met 20 cent transactie kosten. Boehoe, wat zielig. Bij de veiling of de groothandel betaalt hij zeker ook contant, met de omzet van de vorige dag. Kom nou toch.

riddert
Berichten: 2183
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door riddert »

Waar het die marktlui om gaat is dat je met contant geld nog een beetje zakgeld kunt overhouden.
Dat is met pinbetalingen natuurlijk helemaal voorbij.

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Misschien hebben ze een contract bij de verkeerde afgesloten als het om pinnen gaat. Zo'n sumup rekent 0,019 euro per euro die er betaald wordt. Dus 1,9% per betaling. Heb je een omzet boven de 2000, dan is een abonnement beter, betaal je 19 euro per maand en 0,85% per transactie. Aanschafkosten zijn ook minimaal.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hopelijk staat hij niet op de markt voor zwart zakgeld maar voor een fatsoenlijk inkomen wat ook helemaal legaal ingezet kan worden in bijvoorbeeld een verzekering voor zijn levensonderhoud tijdens ziekte en arbeidsongeschiktheid.
De tijd dat een marktkoopman moest gaan bedelen voor een zwart zakcentje tijdens ziekte ligt hopelijk ver achter ons.

clearmaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2021 04:12

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door clearmaker »

Hmmm, paar opmerkingen van mijn kant ...
Wat als kinderen/kennissen van ouderen online willen bestellen en nog niet eerder gedaan?
Staat dus dat je pas automatische incasso kan afgeven na 5 gelukte en betaalde bezorgingen !!!

En wat moet ik met al die AH-kratten van vorige bestelling?
Als je van tevoren weet dat je x x aantal kratten hebt en je zou dat kunnen invullen ... extra werk voor de bezorger als het aantal vooraf aangegeven aantal kratten incorrect is.
Want ja, als ik online bestel wil ik ook van die kratten af, zou ik alsnog naar de winkel moeten met een klantenservice en daar heb ik al mot gehad dat per keer max. 4 kratten ingeleverd kan worden, mag er wel 8 vol bestellen met producten !!!!
Als ik toch die kratten moet inleveren bij AH, dan doe ik wel gelijk zelf boodschappen, als meer klanten dat zo vinden kunnen ze straks de helft van de bezorgers naar huis sturen want eerlijk, ze hebben al in tijd besparings acties uitgevoerd..

De opmerking van iemand dat er genoeg andere aanbieders zijn klopt niet altijd, ik woon aan de rand van een grote stad, maar alleen AH bezorgt in onze wijk, Lidl bezorgt wel maar geen dagelijkse boodschappen, geen keuze dus , laten bezorgen of zelf de winkel bezoeken, moet ik de winkel bezoeken kan ik beter hier veel dichterbij fysiek boodschappen doen bij 2 COOPs en 2 PLUS winkels.

Ik verwacht, elke wijziging die een winkelketen doorvoert leid tot minder bezorgmomenten voor de winkelketen, word alleen de vraag wanneer merkt AH dat en wat besluiten ze dan ... succes Appie, nog 1 x de kratten inleveren en de groetjes.

Oh ja, er zit wel een kleine AH hier 3 km vandaan, maar helaas hebben die geen inname/klantenservice om de kratten in te leveren en vaak niet voldoende voorraad van producten die ik gebruik, en juist de filiaalhouder daar opperde dat ik beter en makkelijker online kan bestellen pppfft

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door witte angora »

clearmaker schreef:
23 aug 2024 19:36
Wat als kinderen/kennissen van ouderen online willen bestellen en nog niet eerder gedaan?
Staat dus dat je pas automatische incasso kan afgeven na 5 gelukte en betaalde bezorgingen !!!

En wat moet ik met al die AH-kratten van vorige bestelling?
Met al die kratten is dat lastig stofzuigen denk ik. :wink:

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door marnix »

@clear, ik mis iets, denk ik,
de bezorger neemt de "oude" kratten, blikjes en flessen toch gewoon mee?
Dat werkt tot nu toe erg prettig, ik noteer wat ik inlever op een papiertje, hoeft ie ook niet de plakblikjes te tellen,
Bijkomend voordeel is ook dat alle blikjes en flessen geaccepteerd worden, hoe gedeukt ook.

Lowieze
Berichten: 6861
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Lowieze »

https://www.ad.nl/economie/pinnen-duurd ... ~ab4148fb/

Ik lees nogal wat, in mijn ogen, drogredenen van marktondernemers om te blijven beweren dat contant betalen goedkoper is.
Soms denk ik dat het meer een kwestie is van een beetje blijven hangen in vroeger, niet willen zien dat ‘nieuwerwetse’ dingen ook gewoon prima kunnen werken.

Erthanax
Berichten: 10044
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha, nu worden niet alleen bananen per stuk afgerekend, maar ook appels. Hoe vaak zou dat nu voorkomen? En er zijn marktkooplieden die “tientallen handelingen per minuut” verrichten. Wat wordt daarmee bedoeld? Toch niet afrekenen?

Op zich is er niets mis mee om te proberen een leuk contract uit te onderhandelen voor marktkooplui die vooral kleine bedragen afrekenen, maar hou t dan wel een beetje zakelijk. Over de kosten van contant geld heeft de ambulante woordvoerder het maar niet. Hij kan eerlijk gezegd alleen maar janken. Dat de klant een briefje van 5 euro zo uit zn zak trekt. Ja ja. Dat van 50 wat hij net gepind heeft ook. “Heb u niet kleiner?” Nee. Moeilijk, moeilijk. Naar collega of buurman wapperend: “Ken jij wisselen?”

Oma trekt trouwens niet zo maar een briefje van 5 euro uit haar beugelportemonnee, maar probeert die 4,85 euro gepast te betalen (“Dat is wel gemakkelijk, hè, denk ik, toch?”) en zoekt zich suf naar het laatste dubbeltje, “of heeft u liever twee stuivers? Die heb ik denk ik ook wel hoor. Zal ik even kijken?” Maar pin-betalingen kosten je klanten. Wat een onzin.
Oemmm, oemmm. Ja het gaat wel weer, dank u.

Lowieze
Berichten: 6861
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zie je het voor je als AH-bezorgers bij zulke klanten cash aan de deur moeten afrekenen? :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
24 aug 2024 11:33
Zie je het voor je als AH-bezorgers bij zulke klanten cash aan de deur moeten afrekenen? :lol:
Ik zie vooral geïrriteerde klanten (w.o. ik) voor me die hun bezorgtijd steeds verder door zien schuiven.

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

clearmaker schreef:
23 aug 2024 19:36
De opmerking van iemand dat er genoeg andere aanbieders zijn klopt niet altijd, ik woon aan de rand van een grote stad, maar alleen AH bezorgt in onze wijk
Picnic zal ook wel bezorgen, net als Crisp en Butlon.

alfatrion
Berichten: 22034
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die partijen bezorgen niet overal.

Gesloten