Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
24 aug 2024 16:40
Die partijen bezorgen niet overal.
Bij Picnic kun je echt niet pinnen bij de bezorger.

Paulus67
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2023 17:45

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Paulus67 »

Dus toch contant betalen? :D

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
24 aug 2024 16:55
alfatrion schreef:
24 aug 2024 16:40
Die partijen bezorgen niet overal.
Bij Picnic kun je echt niet pinnen bij de bezorger.
Bij Picnic moet je vooraf betalen. Toch knap dat ze nog bestaan aangezien dat helemaal niet zou mogen.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
24 aug 2024 17:55
angel1978 schreef:
24 aug 2024 16:55
alfatrion schreef:
24 aug 2024 16:40
Die partijen bezorgen niet overal.
Bij Picnic kun je echt niet pinnen bij de bezorger.
Bij Picnic moet je vooraf betalen. Toch knap dat ze nog bestaan aangezien dat helemaal niet zou mogen.
Ik heb nog nooit vooraf betaald bij Picnic.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

angel1978 schreef:
24 aug 2024 19:14
NeoDutchio schreef:
24 aug 2024 17:55
angel1978 schreef:
24 aug 2024 16:55


Bij Picnic kun je echt niet pinnen bij de bezorger.
Bij Picnic moet je vooraf betalen. Toch knap dat ze nog bestaan aangezien dat helemaal niet zou mogen.
Ik heb nog nooit vooraf betaald bij Picnic.
Vreemd, want dat is wel wat op hun site staat:

Hoe werkt het bestellen en betalen?
Zodra je toegang hebt tot de app, kun je beginnen met boodschappen doen. Kijk rustig rond in de app en doe de boodschappen die je nodig hebt met één klik in je mandje. Alle prijzen in de app zijn inclusief BTW.

Heb je alles gevonden? Ga dan naar je winkelmandje, kies een bezorgmoment en reken af. Op de bezorgdag laten we je tot op 20 minuten nauwkeurig weten hoe laat we bij je zijn.

16again
Berichten: 16389
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door 16again »

https://picnic.app/nl/algemene-voorwaarden/
15. Artikel 15 – Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wel in grote steden.

viknemeth
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2024 15:45

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door viknemeth »

wellicht leest iemand deze topic nog. Op zich is vooraf betalen - ideal of digitale betaalpas - al dan niet via machtiging achteraf allemaal prima en afdoende voor de meeste situaties en persoonlijke voorkeuren.

Echter, en dit is mijn grootste zorg, door al deze opties laat de klant volledig controle over aan de leverancier. Ik was zelf na het invoeren van de digitale betaalpas in 2022 gelijk om, ik vond het gemak uiteraard geweldig, geen gedoe meer met pasje en afrekenen.

Totdat er iedere keer weer iets niet klopte: verkeerd artikel, verkeerde aantallen en dus bedragen in rekening gebracht. Maar dit kan natuurlijk altijd gebeuren, ook als je aan de deur pint. Toch vind ik een snelle controle tijdens goederenontvangst wel zo prettig alvorens af te rekenen.

Uiteindelijk was laatste druppel dat de zogenaamde reserveringen op mijn rekening standaard fout gingen. Ze werden of bij de wijziging van de bestelling verdubbeld, waarna ik zelf na moest bellen dat het geld dubbel is afgeschreven.
Andere standaard probleem was dat ik de bestelling niet meer kon wijzigen want de verbinding (met de bank? ik heb Rabo) telkens verbroken werd op moment van opslaan van de wijziging. En ik weer opnieuw moest beginnen.

Meerdere klachten ingediend maar geen verandering en op een gegeven moment was maatje vol. Had toen dat pasje lekker verwijderd en ging terug naar pinnen bij ontvangst. Nooit meer ellende en stres gehad.

Iemand inmiddels positieve ervaring met de digitale pas?

J. Deltoer
Berichten: 3358
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Verschrikkelijk, zoveel ellende en stress met zo'n digitale betaalpas bij albert heijn. Nee, hier geen ervaringen daarmee, wel ervaring met analoge munten die ik bij de lokale spar op de toonbank leg nadat ik eerst zelf de gewenste produkten in de gewenste hoeveelheid had verzameld. Nooit geen problemen hier, zeker geen ellende en stress.

Nevyn
Berichten: 1360
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Nevyn »

J. Deltoer schreef:
30 aug 2024 01:39
Verschrikkelijk, zoveel ellende en stress met zo'n digitale betaalpas bij albert heijn. Nee, hier geen ervaringen daarmee, wel ervaring met analoge munten die ik bij de lokale spar op de toonbank leg nadat ik eerst zelf de gewenste produkten in de gewenste hoeveelheid had verzameld. Nooit geen problemen hier, zeker geen ellende en stress.
Heb wel stres, weet niet meer waar ik die munten moet bewaren. Papiergeld gaat in het hoesje van mijn mobiel, maar zit altijd te kloten met dat muntgeld.

J. Deltoer
Berichten: 3358
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Waarde Nevyn, daarvoor hebben ze ooit de portemonnaie uitgevonden.
Voila, Deltoer heeft weer een probleem opgelost.

peter17111962
Berichten: 650
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Nevyn schreef:
30 aug 2024 06:24
J. Deltoer schreef:
30 aug 2024 01:39
Verschrikkelijk, zoveel ellende en stress met zo'n digitale betaalpas bij albert heijn. Nee, hier geen ervaringen daarmee, wel ervaring met analoge munten die ik bij de lokale spar op de toonbank leg nadat ik eerst zelf de gewenste produkten in de gewenste hoeveelheid had verzameld. Nooit geen problemen hier, zeker geen ellende en stress.
Heb wel stres, weet niet meer waar ik die munten moet bewaren. Papiergeld gaat in het hoesje van mijn mobiel, maar zit altijd te kloten met dat muntgeld.
Maar zit altijd te kloten met dat muntgeld.
tot een jaartje of 10 geleden betaald eik ook alles contant, maar ik zat nooit te kloten met losse muntjes.
Zodra ik weer thuis was ging alle muntgeld in een groot leeg blik. Ik had nooit muntjes bij. Als dat blik
vol was maakte ik zakjes van een bepaald bedrag en ruilde die om hier op de markt voor papiergeld.

rwolters
Berichten: 1800
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door rwolters »

viknemeth schreef:
29 aug 2024 16:31
wellicht leest iemand deze topic nog. Op zich is vooraf betalen - ideal of digitale betaalpas - al dan niet via machtiging achteraf allemaal prima en afdoende voor de meeste situaties en persoonlijke voorkeuren.

Echter, en dit is mijn grootste zorg, door al deze opties laat de klant volledig controle over aan de leverancier. Ik was zelf na het invoeren van de digitale betaalpas in 2022 gelijk om, ik vond het gemak uiteraard geweldig, geen gedoe meer met pasje en afrekenen.

Totdat er iedere keer weer iets niet klopte: verkeerd artikel, verkeerde aantallen en dus bedragen in rekening gebracht. Maar dit kan natuurlijk altijd gebeuren, ook als je aan de deur pint. Toch vind ik een snelle controle tijdens goederenontvangst wel zo prettig alvorens af te rekenen.

Uiteindelijk was laatste druppel dat de zogenaamde reserveringen op mijn rekening standaard fout gingen. Ze werden of bij de wijziging van de bestelling verdubbeld, waarna ik zelf na moest bellen dat het geld dubbel is afgeschreven.
Andere standaard probleem was dat ik de bestelling niet meer kon wijzigen want de verbinding (met de bank? ik heb Rabo) telkens verbroken werd op moment van opslaan van de wijziging. En ik weer opnieuw moest beginnen.

Meerdere klachten ingediend maar geen verandering en op een gegeven moment was maatje vol. Had toen dat pasje lekker verwijderd en ging terug naar pinnen bij ontvangst. Nooit meer ellende en stres gehad.

Iemand inmiddels positieve ervaring met de digitale pas?
Dan is er voor boodschappen de perfecte oplossing; ga naar een stenen supermarkt. Tot een paar jaar geleden was dat nooit een probleem dus nu zou dat ook geen probleem moeten zijn. Albert Heijn heeft tegenwoordig ook zelfscankassa's waar je met contant geld kunt betalen dus dat is ook geen probleem meer.

viknemeth
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2024 15:45

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door viknemeth »

rwolters schreef:
30 aug 2024 13:24
viknemeth schreef:
29 aug 2024 16:31
wellicht leest iemand deze topic nog. Op zich is vooraf betalen - ideal of digitale betaalpas - al dan niet via machtiging achteraf allemaal prima en afdoende voor de meeste situaties en persoonlijke voorkeuren.

Echter, en dit is mijn grootste zorg, door al deze opties laat de klant volledig controle over aan de leverancier. Ik was zelf na het invoeren van de digitale betaalpas in 2022 gelijk om, ik vond het gemak uiteraard geweldig, geen gedoe meer met pasje en afrekenen.

Totdat er iedere keer weer iets niet klopte: verkeerd artikel, verkeerde aantallen en dus bedragen in rekening gebracht. Maar dit kan natuurlijk altijd gebeuren, ook als je aan de deur pint. Toch vind ik een snelle controle tijdens goederenontvangst wel zo prettig alvorens af te rekenen.

Uiteindelijk was laatste druppel dat de zogenaamde reserveringen op mijn rekening standaard fout gingen. Ze werden of bij de wijziging van de bestelling verdubbeld, waarna ik zelf na moest bellen dat het geld dubbel is afgeschreven.
Andere standaard probleem was dat ik de bestelling niet meer kon wijzigen want de verbinding (met de bank? ik heb Rabo) telkens verbroken werd op moment van opslaan van de wijziging. En ik weer opnieuw moest beginnen.

Meerdere klachten ingediend maar geen verandering en op een gegeven moment was maatje vol. Had toen dat pasje lekker verwijderd en ging terug naar pinnen bij ontvangst. Nooit meer ellende en stres gehad.

Iemand inmiddels positieve ervaring met de digitale pas?
Dan is er voor boodschappen de perfecte oplossing; ga naar een stenen supermarkt. Tot een paar jaar geleden was dat nooit een probleem dus nu zou dat ook geen probleem moeten zijn. Albert Heijn heeft tegenwoordig ook zelfscankassa's waar je met contant geld kunt betalen dus dat is ook geen probleem meer.
nee dat dan weer niet thx. Als pinnen wordt afgeschaft ga ik de digitale pas weer aanzetten. Hopelijk gaat het inmiddels beter

J. Deltoer
Berichten: 3358
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jeetje wat een problemen kan een mensch wel allemaal niet hebben, je wordt er gewoon niet goed van.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1014
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
24 aug 2024 17:55
angel1978 schreef:
24 aug 2024 16:55
alfatrion schreef:
24 aug 2024 16:40
Die partijen bezorgen niet overal.
Bij Picnic kun je echt niet pinnen bij de bezorger.
Bij Picnic moet je vooraf betalen. Toch knap dat ze nog bestaan aangezien dat helemaal niet zou mogen.
Blijkbaar wilt u het niet begrijpen.
Vooraf betalen mag wel als partijen daartoe vrijwillig mee instemmen. Vooraf volledige betaling afdwingen mag niet. Dan hoeft er, conform de wet, niet meer dan 50% vooraf betaald te worden.

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
31 aug 2024 18:55
Blijkbaar wilt u het niet begrijpen.
Vooraf betalen mag wel als partijen daartoe vrijwillig mee instemmen. Vooraf volledige betaling afdwingen mag niet. Dan hoeft er, conform de wet, niet meer dan 50% vooraf betaald te worden.
Koopt u wel eens online? Hebt u al eens een webshop meegemaakt die met elke klant apart contact opneemt om afspraken te maken omtrent betaling? Ik niet.
Bij de online betaling krijg je vooraf vastgelegde manieren om te betalen, dan mag u mij vertellen welke normaal aangeboden manier (100% vooraf, afterpay, automatische incasso) wettelijk zijn. Aangezien er volgens bepaalde forumleden hier geen wettelijke manieren zijn om te kunnen betalen, hoe zou elke webshop in uw ogen dan de betaling kunnen vragen?
Want nogmaals:
*100% vooraf mag niet gevraagd worden;
*Automatische incasso mag niet afgedwongen worden;
*Afterpay is kopen op krediet en hangen strenge voorwaarden aan.
Hoe kan het dat elke webshop dit aanbiedt, elke webshop daarmee de wet zou overtreden en niemand kan aangeven hoe een webshop dan wel zijn betaling kan inrichten.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1014
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
31 aug 2024 19:46
Ik_weet_niet_alles schreef:
31 aug 2024 18:55
Blijkbaar wilt u het niet begrijpen.
Vooraf betalen mag wel als partijen daartoe vrijwillig mee instemmen. Vooraf volledige betaling afdwingen mag niet. Dan hoeft er, conform de wet, niet meer dan 50% vooraf betaald te worden.
Koopt u wel eens online? Hebt u al eens een webshop meegemaakt die met elke klant apart contact opneemt om afspraken te maken omtrent betaling? Ik niet.
Bij de online betaling krijg je vooraf vastgelegde manieren om te betalen, dan mag u mij vertellen welke normaal aangeboden manier (100% vooraf, afterpay, automatische incasso) wettelijk zijn. Aangezien er volgens bepaalde forumleden hier geen wettelijke manieren zijn om te kunnen betalen, hoe zou elke webshop in uw ogen dan de betaling kunnen vragen?
Want nogmaals:
*100% vooraf mag niet gevraagd worden;
*Automatische incasso mag niet afgedwongen worden;
*Afterpay is kopen op krediet en hangen strenge voorwaarden aan.
Hoe kan het dat elke webshop dit aanbiedt, elke webshop daarmee de wet zou overtreden en niemand kan aangeven hoe een webshop dan wel zijn betaling kan inrichten.
De oplossing is heel simpel. 50% aanbetalen en de rest bij levering of achteraf. Voor de rest is een webwinkel afhankelijk van de wil van de klant. Het merendeel van de klanten zal geen probleem hebben met vooraf betalen. Het is alleen niet afdwingbaar.
50% vooraf betalen zal vooral spelen bij klanten die zo min mogelijk risico willen lopen of bij webwinkels die het niet zo nauw nemen met de klantenservice.
Het is vreemd dat webwinkels, waar achteraf betalen niet mogelijk is, wel het vertrouwen vraagt van haar klanten maar haar eigen klanten zelf niet vertrouwd.

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
31 aug 2024 19:57
De oplossing is heel simpel. 50% aanbetalen en de rest bij levering of achteraf. Voor de rest is een webwinkel afhankelijk van de wil van de klant. Het merendeel van de klanten zal geen probleem hebben met vooraf betalen. Het is alleen niet afdwingbaar.
50% vooraf betalen zal vooral spelen bij klanten die zo min mogelijk risico willen lopen of bij webwinkels die het niet zo nauw nemen met de klantenservice.
Het is vreemd dat webwinkels, waar achteraf betalen niet mogelijk is, wel het vertrouwen vraagt van haar klanten maar haar eigen klanten zelf niet vertrouwd.
Aan achteraf betalen hangen voorwaarden, dit is namelijk kopen op krediet. Niet iedereen mag kopen op krediet. Is het dan wantrouwen, of is het het volgen van de wet?
Wat voor u simpel is is dus niet zo simpel. 50% aanbetalen is dus ook 50% achteraf betalen. Kom je weer klem te zitten met kopen op krediet. Daarnaast is aanbetalen enkel een mogelijkheid als dit besproken is. Bij online koop is er geen overleg, enkel voorwaarden die de verkoper oplegt. Eenrichtingsverkeer is dwingend en dus te weigeren. Zit je weer klem.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1014
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Afschaffing Pinnen hij AH thuisbezorging

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
31 aug 2024 20:33
Ik_weet_niet_alles schreef:
31 aug 2024 19:57
De oplossing is heel simpel. 50% aanbetalen en de rest bij levering of achteraf. Voor de rest is een webwinkel afhankelijk van de wil van de klant. Het merendeel van de klanten zal geen probleem hebben met vooraf betalen. Het is alleen niet afdwingbaar.
50% vooraf betalen zal vooral spelen bij klanten die zo min mogelijk risico willen lopen of bij webwinkels die het niet zo nauw nemen met de klantenservice.
Het is vreemd dat webwinkels, waar achteraf betalen niet mogelijk is, wel het vertrouwen vraagt van haar klanten maar haar eigen klanten zelf niet vertrouwd.
Aan achteraf betalen hangen voorwaarden, dit is namelijk kopen op krediet. Niet iedereen mag kopen op krediet. Is het dan wantrouwen, of is het het volgen van de wet?
Wat voor u simpel is is dus niet zo simpel. 50% aanbetalen is dus ook 50% achteraf betalen. Kom je weer klem te zitten met kopen op krediet. Daarnaast is aanbetalen enkel een mogelijkheid als dit besproken is. Bij online koop is er geen overleg, enkel voorwaarden die de verkoper oplegt. Eenrichtingsverkeer is dwingend en dus te weigeren. Zit je weer klem.
Even checken bij Thuiswinkel.org en u kunt lezen dat uw betoog kant noch wal raakt. Ter info:

Omdat bij consumenten bij bovenstaande achteraf-betaalmethode (1) geen extra kosten of rente in rekening worden gebracht en (2) het krediet binnen een termijn van drie maanden moet worden terugbetaald, valt deze manier van uitgestelde betaling (op dit moment) niet onder de huidige Europese richtlijn voor consumentenkrediet en de Wet op het financieel toezicht. Dit betekent dat aan minder strikte regelgeving op het gebied van krediet hoeft te worden voldoen.

Gesloten