Magnetron Tomado stuk door DHL
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Honderd euro voor een (tweedehands) smartphone of vijf tientjes voor een printer.
Wat een gedoe zeg, om het meest simpele probleem op te lossen. Als TS/haar vader welwillend was geweest om dit op te lossen, was dit hele circus niet eens nodig geweest.
Lekker lui blijven liggen en halsstarrig aan zijn/haar rechten proberen vast te houden, dan zal Tomado wel buigen...
Papegaaiduiker
Wat een gedoe zeg, om het meest simpele probleem op te lossen. Als TS/haar vader welwillend was geweest om dit op te lossen, was dit hele circus niet eens nodig geweest.
Lekker lui blijven liggen en halsstarrig aan zijn/haar rechten proberen vast te houden, dan zal Tomado wel buigen...
Papegaaiduiker
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Nee, niet en/en maar of/of. Bovendien heb ik andere simpele oplossingen genoemd, maar die laat je voor het gemak weg.witte angora schreef: ↑01 sep 2024 22:14
Ok, dan gaan we vanaf nu mensen verplichten een smartphone en een printer aan te schaffen om te kunnen retourneren.
Roep jij even de premier en het kabinet bijeen?
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Dat dit het probleem van de koper is niet zo vanzelfsprekend. Immers, het is de verkoper die tekortgeschoten is in het leveren van een conform product en er zijn uitspraken waarin de verkoper is veroordeeld om producten op te komen halen. Echter, sinds 1 juli 2024 staat er in de wet dat de koper bij ontbinding het product moet terugzenden op kosten van de verkoper (art. 7:22 lid 7 BW, art. 16 lid 3 Richtlijn (EU) 2019/771). Dat terugzenden kan natuurlijk met een retourlabel, maar ook door gewoon een overeenkomst met PostNL, DHL of een andere vervoerder te sluiten. Dan zul je alsnog moeten printen, maar daar zijn ook oplossingen, zoals: https://www.waarkanikprinten.nl/ en die kosten vallen m.i. onder de kosten van het terugzenden zodat deze te verhalen zijn. Het risico van verzending ligt overigens bij de verkoper (art. 7:10 BW), dus er hoeft niet verzekerd te worden verstuurd.
Dat zou het wel moeten zijn.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 02 sep 2024 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 32238
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Niet iedereen kan bij alle buren terecht. Enig idee hoe het kan dat met de regelmaat van de klok mensen worden gevonden die al maanden dood in huis liggen?
Juist ja.
Juist ja.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Je sluit een overeenkomst met een bedrijf. Dat bedrijf schiet te kort in de overeenkomst en vervolgens moet de koper maar beschikken over een telefoon, printer, buren die willen helpen, ect. Dat is niet de meest logische gedachtegang. Dat bedrijf kan ook helpen door een label uit te printen en dat op te sturen, maar goed dat kost hen dan een euro en wat werk, dus laat de koper het maar oplossen.
-
- Berichten: 32238
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Nog simpeler is het als het retourlabel al in de doos zit, of in een envelop met de pakbon, om wat te noemen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Nee, bel maar bij de buren aan op een moment dat het die mensen helemaal niet uit komt. Het is hún probleem toch niet? Waarom moeten zij het oplossen?
Nee, bel maar bij de buren aan op een moment dat het die mensen helemaal niet uit komt. Het is hún probleem toch niet? Waarom moeten zij het oplossen?
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Je hebt ook maar 1 buur nodig voor een printje. Volgens mij zit op iedere woning een bel. En als je anderen niet om hulp wilt vragen, kun je online een printertje kopen voor 50 euro. Of hé, er schijnen ook smartphones gekocht te kunnen worden.witte angora schreef: ↑02 sep 2024 10:06Niet iedereen kan bij alle buren terecht. Enig idee hoe het kan dat met de regelmaat van de klok mensen worden gevonden die al maanden dood in huis liggen?
Juist ja.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Goed hoor...alfatrion schreef: ↑02 sep 2024 10:08Je sluit een overeenkomst met een bedrijf. Dat bedrijf schiet te kort in de overeenkomst en vervolgens moet de koper maar beschikken over een telefoon, printer, buren die willen helpen, ect. Dat is niet de meest logische gedachtegang. Dat bedrijf kan ook helpen door een label uit te printen en dat op te sturen, maar goed dat kost hen dan een euro en wat werk, dus laat de koper het maar oplossen.
Ja, precies dat kan dochter, zoon enz. ook even doen.Dat bedrijf kan ook helpen door een label uit te printen en dat op te sturen
-
- Berichten: 32238
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Dochter zit in Spanje, zoon wordt niet over gesproken. Dus de dochter moet een code scannen en vanuit Spanje opsturen, terwijl ze helemaal geen contractpartij is. Hoezo?
Nogmaals: als het bedrijf een pakbon bij de doos doet, kan er net zo makkelijk een retourlabel bij worden gestopt. Desnoods op hetzelfde document. Het is allemaal niet zo moeilijk...
de auditu
en J. Deltoer
vinden dit leuk
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Veel webshops voegen geen papieren pakbon of rekening bij in de doos.
Voor de rest ben ik er wel klaar mee hier. Wat een ge-oh over niets. Wat schreef je in een ander topic? Gaap, gaap enz.
Voor de rest ben ik er wel klaar mee hier. Wat een ge-oh over niets. Wat schreef je in een ander topic? Gaap, gaap enz.
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Bij sommige webshops gebeurt dat ook, met name bij kleding. Ongetwijfeld omdat de retour-kans daarbij een stuk groter is. Bij grotere, minder gangbare aankopen zie ik dat eigenlijk nooit. Is natuurlijk ook allemaal extra werk en dus extra kosten.witte angora schreef: ↑02 sep 2024 10:15Nogmaals: als het bedrijf een pakbon bij de doos doet, kan er net zo makkelijk een retourlabel bij worden gestopt. Desnoods op hetzelfde document. Het is allemaal niet zo moeilijk...
Maar goed, beide partijen hadden het kunnen doen, Tomado had het zelfs moeten doen. Beiden hebben het niet gedaan. Je kunt dan heel veel tijd in deze patstelling steken, óf gewoon een oplossing zoeken. Dat laatste is een stuk makkelijker en kost veel minder negatieve energie.
-
- Berichten: 32238
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Vooralsnog komt de negatieve energie vooral vanuit het forum, niet van TS. Die stelt enkel een vraag.... En ja, als Tomado niet doet wat ze zou moeten doen, en vervolgens doodleuk zegt dat ouderen maar in een stenen winkel moeten kopen, kan ik dat niet klantvriendelijk noemen. Integendeel.
lvoosterhout schreef: ↑30 aug 2024 14:02Mijn vader heeft online een magnetron gekocht bij Tomado. Deze is verzonden door DHL. Bij het uitpakken bleek de achterkant verbogen en de magnetron niet te werken. De magnetron kan alleen maar retour verzonden met behulp van een verzendlabel of QRcode. Nu is mijn vader niet in het bezit van een printer of smartphone. Gebeld met DHL en Tomado. Beiden zeggen dat er geen andere mogelijkheid is. De medewerker bij Tomado zei zelfs dat oudere mensen dan maar gewoon in de winkel moesten kopen.
Er zal vast wel iemand zijn die het label uit kan printen. Maar het gaat mij hier om de klantvriendelijkheid van beide organisaties.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? En alternatieve oplossingen aangeboden gekregen?
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Nou... TS steekt energie in die vruchteloze telefoongesprekken, en opent topics over klantonvriendelijkheid. Dat is energie die de oplossing niet dichterbij brengt en dus negatieve energie.witte angora schreef: ↑02 sep 2024 10:44Vooralsnog komt de negatieve energie vooral vanuit het forum, niet van TS. Die stelt enkel een vraag....
-
- Berichten: 12748
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Ook hier blijkt dat er een verschil zit tussen verwachting en realiteit. Nederland heeft een mobiele dekkingsgraad van 99,2% van de bevolking. Daarvan zijn 95,7% smartphonebezitters. Als je de telefoonbezitters er uit zou filteren die voor nood een telefoon hebben, maar niet (meer) mee doen in de maatschappij, dan is er dus maar een zeer klein percentage mensen die wel in de maatschappij staan, maar geen smartphone hebben. Zou je voor die zeer kleine percentage dan verouderde systemen in lucht moeten houden?
Grote webshops hebben afspraken met bezorgdiensten en kunnen op voorhand retourlabels meesturen. Zij betalen niet per verzonden pakket, ze betalen een x bedrag per maand. Overige webshops kopen per levering een bezorging. Die gaan natuurlijk geen retourlabel op voorhand kopen voor het geval dat er iets mis is.
Moet je je als verkoper overal tegen wapenen? Dat kan onmogelijk. Het lijkt mij ook sterk dat de wetgever de verkoper verplicht om alles uit handen van de klant te nemen. In dit geval is het geen printer, geen smartphone en geen mogelijkheid of zin om iets te regelen. Hoe ver wil je er in gaan? Wat als kinderen op afstand de post regelen? Wat als de post nu net niet aankomt?
In een samenleving doe je meer dan enkel met je armen over elkaar gaan klagen en afwachten tot een ander wat voor je gaat oplossen. Niet voor niets zit het woord samen in samenleving.
Grote webshops hebben afspraken met bezorgdiensten en kunnen op voorhand retourlabels meesturen. Zij betalen niet per verzonden pakket, ze betalen een x bedrag per maand. Overige webshops kopen per levering een bezorging. Die gaan natuurlijk geen retourlabel op voorhand kopen voor het geval dat er iets mis is.
Moet je je als verkoper overal tegen wapenen? Dat kan onmogelijk. Het lijkt mij ook sterk dat de wetgever de verkoper verplicht om alles uit handen van de klant te nemen. In dit geval is het geen printer, geen smartphone en geen mogelijkheid of zin om iets te regelen. Hoe ver wil je er in gaan? Wat als kinderen op afstand de post regelen? Wat als de post nu net niet aankomt?
In een samenleving doe je meer dan enkel met je armen over elkaar gaan klagen en afwachten tot een ander wat voor je gaat oplossen. Niet voor niets zit het woord samen in samenleving.
-
- Berichten: 3402
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Wat u altijd doet is de tekortkomingen van de leverancier het probleem maken van de klant. Ook hier weer. De klant moet maar anderen inschakelen en succes er verder mee.
de auditu
vindt dit leuk
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Op zich: eens, zelf even een klein issue oplossen maakt het leven een stuk makkelijker.NeoDutchio schreef: ↑02 sep 2024 11:15In een samenleving doe je meer dan enkel met je armen over elkaar gaan klagen en afwachten tot een ander wat voor je gaat oplossen. Niet voor niets zit het woord samen in samenleving.
Maar tegelijK is het natuurlijk gewoon 100% de verantwoordelijkheid van Tomado om te zorgen dat dat ding bij TS vervangen wordt door een wél werkend exemplaar, en is TS niet verplicht daar zelf stappen voor te zetten. Tomado maakt zich er dus te makkelijk vanaf.
-
- Berichten: 12748
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
En gelukkig doet Tomado dat ook. Op een manier die gebruikelijk is, waar niets vreemd aan is.
-
- Berichten: 32238
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Volgens mij doet Tomado dat juist niet, anders hadden we dit topic niet gehad...
-
- Berichten: 3402
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Magnetron Tomado stuk door DHL
Inderdaad, Tomado doet dat niet. Maar dat is al voldoende betoogd.
Erthanax
vindt dit leuk