Je maakt hier een overduidelijke denkfout. Er is geen sprake van tegenstrijdige wetgeving. Er is bij datgene waar jij op doelt slechts sprake van totaal losstaande wetgeving, die beiden een heel ander doel dient en niets met elkaar te maken heeft. Dat sommigen dus niet online kunnen kopen (of niet van alle betaalopties gebruik kunnen maken) is helemaal niet erg, er staat immers nergens in de wet dat dat zou zou moeten zijn.NeoDutchio schreef: ↑02 sep 2024 19:41Hoe vaak moet ik dat nog uitleggen? Wat snapt u niet aan dat achteraf betalen niet voor iedereen mag?
Jij trekt hieruit de conclusie dat er uitsluitend ("enkel en alleen") een optie mag zijn waarin maximaal 50% aanbetaling mag worden bedongen. Dat is echter niet wat betoogd wordt, er wordt betoogd dat er minimaal één optie moet zijn waarbij maximaal 50% aanbetaling mag worden bedongen. EN daarom schrijf ik: je bent iets aan het weerleggen wat helemaal niet gezegd wordt.NeoDutchio schreef: ↑02 sep 2024 19:41Het lijkt er meer op dat u er niets van snapt of de discussie een andere kant op wilt hebben.
Zoals al gezegd: nergens staat de eis dat iedereen achteraf moet kunnen betalen. Wél staat er de eis dat een verkoper minimaal één betaalwijze moet aanbieden waarbij achterafbetaling mogelijk is.NeoDutchio schreef: ↑02 sep 2024 19:41Hoe kan iemand dan nog online kopen als deze persoon geen gebruik mag maken van afterpay? Dat is mijn punt.
Ergo: als Bol aanbiedt om Afterpay te gebruiken, voldoen ze aan de wettelijke eisen. Als ik zelf, bijvoorbeeld vanwege mijn kredietrisico, geen gebruik mag maken vanAfterpay, is dat mijn probleem en niet van Bol.