Er zijn webshops genoeg die het accepteren als de klant weigert om een pakket kilometers verderop op te gaan halen. In mijn omgeving zijn er ook diverse mensen die het gewoonweg weigeren.MRJeetje schreef: ↑02 okt 2024 11:32Beste M.V.K. Het is niet de webshop, maar Postnl die jou verplichten het pakket bij een afhaalpunt op te halen. Ik heb het al met diverse webshops gehad. En dan moest ik het ook bij een ver afgelegen afhaalpunt ophalen. Ik heb geen auto en er komt geen bus. En het was veel te ver om te lopen. Ik moest iedere keer een vriendin met een auto vragen om hulp. Toen maar besloten om in de pakketautomaat, hier 10 minuten lopen vandaan, te laten bezorgen. Het is, zeggen en schrijven, één keer gebeurd dat het daarin bezorgd werd. Andere keren was de automaat vol en ging het toch naar een afhaalpunt. Dit keer naar een ander stadsdeel. Gelukkig wel goed met de bus bereikbaar. Hoefde ik geen vriendin in te schakelen. Voortaan laat ik pakketten toch maar gewoon thuis bezorgen en heb een plek doorgegeven waar ze het bij niet thuis het kunnen neerleggen. Hopelijk gaat dat wel goed.
Deze webshops sturen de bestelling dan opnieuw op.
Helaas is dit vermoedelijk de enige manier om deze praktijken van PostNL te stoppen.
Zeker als veel klanten van deze webshops gaan weigeren om de pakjes op te halen. Dat gaat ze geld kosten.
Daarom ook mijn vraag in hoeverre een webshop cq. PostNL je kan verplichten om kilometers verderop je pakket op te halen. Het druist tegen alle rechtsgevoel in.
En als klant heb je alleen een koopovereenkomst met de webshop, niet met PostNL.