Voor alle duidelijkheid:
Er is een
Regeling gegevensverstrekking kentekenregister. Volgens deze regeling mogen deurwaarder gegevens opvragen (art. 2 lid 1c) ter voorbereiding van procedures waarin sprake is van wegrijden zonder te betalen (art. 2 lid 2c). Dat opvragen gaat vrijwel altijd volgens de regels:
Moneyman schreef: ↑04 okt 2024 12:59
(...) dat de bevragingen zeer streng worden geaudit. De laatste resultaten van die audits zijn een correcte score van 99,97% (…)
Dan is de kous toch af? Nadat er (volgens u, ik heb dat niet gecontroleerd) een aantal reacties is verwijderd, stelde u nog een suggestieve vraag:
Consumenneke schreef: ↑07 okt 2024 12:50
(...) Waarom mogen gerechtsdeurwaarders wat alleen opsporingsdiensten toegestaan is, en hoe kan het dat ze dit privilege voor incasso gebruiken? (...)
Het antwoord hebt u kunnen lezen in de genoemde regeling: het mag omdat het zo geregeld is.
Dat er bij hoge uitzondering iets mis gaat, maakt de ontstaansgeschiedenis van de regeling niet journalistiek relevant voor een consumentenforum. De moderatie/internetredactie van dit forum denkt er kennelijk ook zo over. Het trekken van de hoogbejaardemoederkaart maakt dat niet anders.
Volgens mij en voor mij is het allemaal volkomen duidelijk. Tenzij er geheel nieuwe en relevante punten worden ingebracht, zal ik niet meer reageren