KPN vs. Ziggo vs. Odido

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
angel1978
Berichten: 11283
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
10 okt 2024 10:17
Dit gaat inderdaad om de providers KPN vs. Ziggo vs. Odido. Alhoewel intussen wel duidelijk is dat de verkopende winkel niet veel beter is dan Ali-express, dat is me wel duidelijk.

Voor internet/TV zit ik bij KPN, en dat blijft zo. Het is me te ingewikkeld om ieder jaar de boel opnieuw te installeren wegens verandering van provider. De telefoon zal ik tzt overzetten naar Youfone, denk ik. Dat is ook van KPN, biedt dezelfde kortingen als mijn huidige Simyo- en KPN-simkaart. Maar wel goedkoper, zeker als ik er eentje laat vervallen.
Op zich hoeft dit allemaal niet zo ingewikkeld, maar dan moet je wel even iemand hebben die het zo kan inregelen dat het allemaal niet zo ingewikkeld meer is. De meeste tijd ben ik hier kwijt aan het inpluggen en ophangen van het 'nieuwe' modem en het opstarten ervan. Als die eenmaal draait zijn we hier per direct om en werkt alles weer. Zelfs het parallel draaien van 2 providers ( bijv. Ziggo en KPN ) is mogelijk en wisselen kost een minuut. Technisch kan het prima. dat maakt het wisselen van provider een peulenschil.

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact, en al dat inregelen is dus voor mij een dingetje. Het is volslagen onbekend terrein. En juist als je dat nodig hebt om informatie op te zoeken werkt je internet dus niet.

angel1978
Berichten: 11283
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
10 okt 2024 11:09
Exact, en al dat inregelen is dus voor mij een dingetje. Het is volslagen onbekend terrein. En juist als je dat nodig hebt om informatie op te zoeken werkt je internet dus niet.
Daarom dus ook het advies om te kijken of je iemand kent die dit voor je kan doen. Dan is daarna de overstap een fluitje van een cent en geen enkele belemmering meer om van provider te wisselen. Dat maakt je totaal onafhankelijk van de provider.

juliomariner
Berichten: 5148
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
10 okt 2024 11:09
Exact, en al dat inregelen is dus voor mij een dingetje. Het is volslagen onbekend terrein. En juist als je dat nodig hebt om informatie op te zoeken werkt je internet dus niet.
Internet op uw mobiel gebruiken?

Methusalah
Berichten: 1309
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Methusalah »

juliomariner schreef:
10 okt 2024 11:18
witte angora schreef:
10 okt 2024 11:09
Exact, en al dat inregelen is dus voor mij een dingetje. Het is volslagen onbekend terrein. En juist als je dat nodig hebt om informatie op te zoeken werkt je internet dus niet.
Internet op uw mobiel gebruiken?
WA is een luddiet dus dat gaat hem ook niet worden.

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Luddiet? Ik heb nog nooit weefmachines gesloopt. Kun je navragen in het weverijmuseum. Ik heb me bij mijn bezoek daar keurig gedragen.

Maar weefmachines hebben ook helemaal niks te maken met KPN vs. etcetera.

kuukske
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2024 08:35

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door kuukske »

1. Ik heb alle drie gehad, internetsnelheden zijn prima van alledrie.

2. Je moet de overstapbonus meetellen. Het nadeel van onze geliberaliseerde internetmarkt is dat je na het eind van de contract-looptijd moet overstappen voor een lagere prijs of korting. Je kan niet bij dezelfde blijven voor gereduceerd tarief als trouwe klant zijnde. Ik ging dit jaar daarom van KPN naar Odido en scheelde me een paar honderd euro op jaarbasis.

3. De grootste verschillen zijn in mijn ogen:
- totaalprijs op moment van aangaan overeenkomst
- De app van alle drie, waarvan Odido voor mij het snelst en fijnst aanvoelt ondanks minder functionaliteit;
- De zenders die je krijgt,
- Uploadsnelheid van Ziggo is dacht ik iets lager, maar download vaak hoger.

wikop
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door wikop »

het is een kwestie van geluk,ik had eerst ziggo,en daar heb ik 8 weken geen internet of niks gehad
Toen naar telfort,ook een paar weken niks,ik had die verteld dat de kast op de hoek er uit was gereden,maar helemaal geen aktie
Wel kreeg ik van hun een aardig bedrag en een bloemetje toen ze het zelf gevonden hadden
Telfort is kpn geworden,en psst,niks zeggen,dat loopt op een kleinigheidje na prima

rrustema
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2020 15:46
Contacteer:

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door rrustema »

Er is een provider op de markt gekomen juist als alternatief voor het oligopolie van KPN, Ziggo en Odido: Freedom Internet. Als opvolger van XS4ALL, toen KPN dat merk stopte. Voortgekomen uit de petitie xs4allmoetblijven.petities.nl die massaal werd ondertekend. Toen gingen (ex-)XS4ALL medewerkers met die basis een nieuwe provider opzetten.

Maar Freedom heeft niet de diepe zakken om reclames op tv te tonen. Ze hebben een bus waarmee ze door het land toeren langs winkelcentra om voorlichting te geven en ze winnen eindeloos steevast de Beste Provider-verkiezing van de Consumentenbond. Wij als fans worden gevraagd om leden te werven. Dat is ook leuk om te doen, want daar maak je vrienden mee.

Op hun kantoor naast een scheepswerf in Amsterdam Noord hebben ze ook allerlei XS4ALL souvenirs staan. En de prijzenkast. Jaarlijks is er ook een 'ledenvergadering' om de fans te informeren en interessante discussies te voeren over deze spannende tijden. Wij van https://eerlijkdigitaalonderwijs.nl konden onze vergadering daar natuurlijk houden, dat past helemaal in de traditie van Freedom.

Je mag Freedom over je Odido-verbinding nemen een jaar nadat de glasvezel is aangelegd. Ik ga Odido op proef nemen en als de verbinding goed werkt stuur ik alles binnen een week terug en zet ik mijn ADSL over op glasvezel van Freedom.

Freedom heeft ook een forum vol met nerds die je kunnen helpen als je problemen hebt. En ze hebben een gewoon telefoonnummer, met gewone mensen. Nou ja, beetje nerds. Die wel doorvragen. Wel zo handig, in plaats van telefonistes die een script afwerken om je weg te sturen en je het liefst niet willen helpen.

Ah, en ik zie dat er een mooi Wikipedia-lemma over Freedom is geschreven!

O ja, die laatste alinea is niet onbelangrijk. Het bedrijf kan niet opgekocht worden door een KPN, Ziggo of Odido. Een stichting heeft er de zeggenschap over en zal dat statutair niet toestaan.

zwaneveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2018 16:21

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door zwaneveld »

Ik heb een compleet pakket van KPN met gratis ESPN. Ben zeer tevreden. Na afloop recent een nieuw contract voor 2 jaar met het eerste jaar veel korting. Met de voorganger van ODIDO een groot geschil gehad over vrijgeven van een mobiel nummer richting een andere provider. Lukte pas na een aantal maanden en dreigen met juridische stappen.

angel1978
Berichten: 11283
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door angel1978 »

rrustema schreef:
11 okt 2024 13:29
Er is een provider op de markt gekomen juist als alternatief voor het oligopolie van KPN, Ziggo en Odido: Freedom Internet. Als opvolger van XS4ALL, toen KPN dat merk stopte. Voortgekomen uit de petitie xs4allmoetblijven.petities.nl die massaal werd ondertekend. Toen gingen (ex-)XS4ALL medewerkers met die basis een nieuwe provider opzetten.

Maar Freedom heeft niet de diepe zakken om reclames op tv te tonen. Ze hebben een bus waarmee ze door het land toeren langs winkelcentra om voorlichting te geven en ze winnen eindeloos steevast de Beste Provider-verkiezing van de Consumentenbond. Wij als fans worden gevraagd om leden te werven. Dat is ook leuk om te doen, want daar maak je vrienden mee.

Op hun kantoor naast een scheepswerf in Amsterdam Noord hebben ze ook allerlei XS4ALL souvenirs staan. En de prijzenkast. Jaarlijks is er ook een 'ledenvergadering' om de fans te informeren en interessante discussies te voeren over deze spannende tijden. Wij van https://eerlijkdigitaalonderwijs.nl konden onze vergadering daar natuurlijk houden, dat past helemaal in de traditie van Freedom.

Je mag Freedom over je Odido-verbinding nemen een jaar nadat de glasvezel is aangelegd. Ik ga Odido op proef nemen en als de verbinding goed werkt stuur ik alles binnen een week terug en zet ik mijn ADSL over op glasvezel van Freedom.

Freedom heeft ook een forum vol met nerds die je kunnen helpen als je problemen hebt. En ze hebben een gewoon telefoonnummer, met gewone mensen. Nou ja, beetje nerds. Die wel doorvragen. Wel zo handig, in plaats van telefonistes die een script afwerken om je weg te sturen en je het liefst niet willen helpen.

Ah, en ik zie dat er een mooi Wikipedia-lemma over Freedom is geschreven!

O ja, die laatste alinea is niet onbelangrijk. Het bedrijf kan niet opgekocht worden door een KPN, Ziggo of Odido. Een stichting heeft er de zeggenschap over en zal dat statutair niet toestaan.
50Mbit voor 53 euro per maand en dan heb ik standaard internet over het netwerk van KPN ( wat doen ze dan precies voor die 53 euro? ) en dan kan ik er nog tv van Canal+ bij nemen...

Waarom?

ErikBrown2
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2024 22:59

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door ErikBrown2 »

ZeerPrivé schreef:
09 okt 2024 00:26
Heb je het over glasvezel of over het ouderwetse DSL? Is er op jouw adres al glasvezel beschikbaar?

Oh, het is trouwens onzin wat die verkoper beweert. Odido glasvezel komt er bij mij niet in.
Heb jij een slechte ervaring met Odido? Ik heb al jaren thuis Internet van Odido via glasvezel en heb nog nooit een probleem gehad. Het werkt gewoon altijd en het is nog sneller dan ze beloven.

Namasthe
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jul 2021 16:34

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Namasthe »

KPN heeft een aantal merken die dus anders heten. Odido heette vroeger anders en was Duits als ik me niet vergis, ben naam even kwijt. Kwaliteit hangt van veel dingen af. Vroeger was X4all heel goed en ook van KPN, andere prijzen (goedkoper). Houd altijd in je achterhoofd dat de infrastructuur van KPN is, andere aanbieders “kopen“ stukjes infrastructuur in.
Ga op je gevoel af, kijk hoe de dekkingsgraad is, daar zit ook verschil in.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De hele geschiedenis van Odido.
Van KPN wordt alleen nog een gedeelte van het oude kopernetwerk gehuurd.
Dit wordt steeds meer vervangen door glasvezel. Bij Odido gebruik van glasvezel wordt dit nooit van KPN gehuurd maar van onafhankelijke glasvezel maatschappijen.
De infrastructuur voor mobiel Odido is altijd eigendom van Odido cq TMobile en Tele2 geweest nooit van KPN.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Odido

IpswichPioneer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2024 16:34

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door IpswichPioneer »

Verkopers kijken naar de provisie. Gewoon een abonnement nemen bij een van de grote jongens want die hebben de kabels gelegd en beheren die ook. Kleine spelers maken gebruik van die kabels door ruimte in te huren. 100% perfecte providers moeten nog worden uitgevonden. Ik heb in het eerst begin 90er jaren chello / nu ziggo gehad en ben later overgegaan naar kpn ivm een vaste telefoon die ik al door mijn werkgever had. Beide providers zijn goed. Misschien andere grote spelers ook, maar heb daar geen ervaring mee.

witte angora
Berichten: 32119
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door witte angora »

Thijs124 schreef:
12 okt 2024 12:35
De hele geschiedenis van Odido.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Odido
Hmmm... het is nogal een samengeraapt zooitje daar, als ik het zo lees. Dan zal er de laatste tijd best wel een en ander zijn verbeterd, maar is het voldoende? Voor mijzelf in ieder geval niet, in die zin, dat het vertrouwen er (nog) niet is.

Maar het is dus wel een feit dat de belwinkel, althans diens medewerker, mij een beetje onzin op de mouw probeerde te spelden. En dat is waar het me eigenlijk om ging. Want dan ben ik sowieso weg.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De geschiedenis loopt nog verder terug dan hier staat.
Ongeveer 30 jaar geleden ging er een blaadje rond van Tele2 Zweden om goedkoop internationaal naar huis, Nederland te kunnen bellen vanaf elk land in Europa. Dan moest je eerst een lange nummer intoetsen en daar achter aan het nummer in Nederland. Dit werkte via de telefooncellen. Betalen met telefoonkaarten of cash. Ik had Duitse, Franse en Italiaanse kaarten. Het was dan meer als de helft goedkoper. Kon ik toch voor een of twee gulden ff met thuis bellen.
Later kwamen de handy's. Toen was het goedkoopste contact met sms. Voor sms ontvangen moest ook betaald worden in het buitenland. 16 cent geloof ik voor 140 letters. Een letter meer werd het 32 cent.

angel1978
Berichten: 11283
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door angel1978 »


Nijogeth
Berichten: 10632
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad klinkt het best interessant en is het voor de meeste mensen ook ruim voldoende. Echter is voor mij de uploadsnelheid een probleem, die is te laag.

angel1978
Berichten: 11283
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN vs. Ziggo vs. Odido

Ongelezen bericht door angel1978 »

Al jaren op zoek naar een fatsoenlijke internetverbinding voor weinig geld en zonder al sie overbodige poespas..

Plaats reactie