Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

sjohie schreef:
29 okt 2024 08:07
Jablan schreef:
28 okt 2024 20:16
https://nos.nl/artikel/2542386-onderzoe ... ken-op-gas

Waar blijft de campagne van het longfonds?
Dat zal een vrij simpele zijn, "zet de afzuigkap aan", zodat de schadelijke gassen afgevoerd worden. En houdt het filter daar weer van, dan ook goed schoon, anders helpt het nog niet echt.
Het is fake nieuws, door een activistische klimaatclub bedacht en uiteraard omdat het zo bij de nos in de kraam te pas komt doorgeblaat
https://x.com/mkeulemans/status/1851010 ... tijl.nl%2F

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
29 okt 2024 10:55
sjohie schreef:
Jablan schreef:
28 okt 2024 20:16

Dat zal een vrij simpele zijn, "zet de afzuigkap aan", zodat de schadelijke gassen afgevoerd worden. En houdt het filter daar weer van, dan ook goed schoon, anders helpt het nog niet echt.
Het is fake nieuws, door een activistische klimaatclub bedacht en uiteraard omdat het zo bij de nos in de kraam te pas komt doorgeblaat
Bij Geenstijl wijzen ze er regelmatig op dat de NOS het grootste aantal fte's op de onderzoeksredactie heeft werken. En nog steeds maken ze dit soort flaters.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Eerder

J. Deltoer schreef:
29 okt 2024 10:55
De kritiek van Maarten Keulemans is iets overdreven. Het meeste universitaire onderzoek wordt extern betaald, hier is de naam van de sponsor vermeld, inclusief toevoeging dat de sponsor geen invloed had op de uitkomsten.
Tweede kritiekpunt 'gebruik maken van modellen' komt net zo vaak voor. Dat die modellen gebruik maken van echte gegevens, vergeten we dan voor het gemak.
Derde kritiekpunt: niet verschenen in een vakblad. Misschien staat het op de wachtlijst, misschien valt dit onderwerp buiten de scope van zo'n journaal.
Te snel geoordeeld.

Nu even de koets retour sturen: veel onderzoek naar de effecten van houtstook is op dezelfde manier tot stand gekomen. Niet in een vakblad gepubliceerd, wel gesponsord en heel vaak via deze methode: Er zijn meetgegevens en die worden via een model naar een algemene situatie gerekend. Ook de stookwijzer werkt op die manier.
sjohie schreef:
Het Longfonds zou minstens voor een verbod moeten gaan. Want ultrafijnstof ... levensgevaarlijk spul.

:mrgreen:

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Van die momenten met een glimlach

Duits is een mooie taal. Hier een vondst, van iemand, die RTL helemaal niets vindt: RTL ist eine Volksverdummungskatastrophe. Onvertaalbaar.

Duitsers en hun auto's. Hoewel het bij jongeren minder wordt, is Das Auto toch het eerste waarop je wordt beoordeeld. En zelfs verder dan dat. Er wordt getrouwd, de fotograaf komt langs en hoe wordt het bruidspaar op de foto gezet? Minstens één keer voor de auto. De auto moet op de foto. Wel als achtergrond voor het bruidspaar, maar zonder foto-voor-de-auto is het trouwalbum niet compleet.

Vandaag een brief van de belastingdienst over de geheven belastingen in Box 3. Het is een vooraankondiging van een brief volgend jaar en die brief wordt weer een uitnodiging om het werkelijke rendement over voorgaande jaren op te geven, maar voordat je dat mag doen, moet je eerst een derde brief afwachten. Met een geruststelling. Je gaat nooit meer belasting betalen, wel krijg je eventueel belasting terug.
Aangifte erbij gepakt, nagekeken, de vermogensbelasting is weggestreept tegen betaalde belastingen in het buitenland. Hoe dan ook, briljante communicatie van de belastingdienst.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
30 okt 2024 20:13
Van die momenten met een glimlach

Duits is een mooie taal. Hier een vondst, van iemand, die RTL helemaal niets vindt: RTL ist eine Volksverdummungskatastrophe. Onvertaalbaar.
Ja, Duits kent veel mooie woorden. Jouw voorbeeld is sprekend,. Maar evenzo vind ik het Duitse equivalent voor “gerechtsdeurwaarder’, namelijk “gerichtsvollzieher”, zoveel mooier dan de Nederlandse variant.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Gerichtsvollzieher... Gerechtsvoltrekker... klinkt als een beul... Hakt er wel in bij sommigen, vermoed ik zo.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
30 okt 2024 20:47
Gerichtsvollzieher... Gerechtsvoltrekker... klinkt als een beul... Hakt er wel in bij sommigen, vermoed ik zo.
Noem je MM nu een beul??
Hij is altijd zo vriendelijk,begrijpend en meelevend in zijn reactie`s en commentaren :o :lol:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die brief over de stand en gang van zaken rond box 3 heb ik een week of wat geleden ook ontvangen. Ik vind het keurig dat de Belastingdienst mij zo netjes en uitgebreid op de hoogte houdt over de huidige stand van zaken en de verdere voortgang.

witte angora

scharrelschipper schreef:
30 okt 2024 20:56
witte angora schreef:
30 okt 2024 20:47
Noem je MM nu een beul??
Hij is altijd zo vriendelijk,begrijpend en meelevend in zijn reactie`s en commentaren :o :lol:
Dat is juist het verwarrende....

witte angora

Erthanax schreef:
30 okt 2024 21:06
Die brief over de stand en gang van zaken rond box 3 heb ik een week of wat geleden ook ontvangen. Ik vind het keurig dat de Belastingdienst mij zo netjes en uitgebreid op de hoogte houdt over de huidige stand van zaken en de verdere voortgang.
Ik heb ook zoiets, al is het in dit geval een beetje aan de complexe kant. Afijn, dat zien we later dan wel weer.

witte angora

Lees net dat de chocoladeletters flink duurder worden... Sinterflatie...

Erthanax

Geheimratsecken vind ik ook zo’n mooi Duits woord.
Het Nederlandse provoost-geweldiger is trouwens ook niet mis — wel als je met de beste man te maken kreeg, natuurlijk. Ik geloof dat deze aanduiding nog wel bij de koonkleke merine gebruikt wordt, maar daar ben ik niet zeker van.

witte angora

Briljant, Erthanax, briljant. Van sommige woorden snap ik geen fluit, maar ik kan natuurlijk niet aan jou tippen... :cry:

Erthanax

Aan mij tippen? Dat kunnen slechts weinigen. Soms lukt het mezelf niet eens.

witte angora

Ah, gelukkig, ik ben dus niet de enige die zich niet kan meten met uwe hoogverhevenheid.

Toch ontbreekt mijn inziens de logica in de gedachte dat u soms niet aan uzelf kunt tippen. Misschien zit daar wel het probleem. Ik denk logisch, niet mystiek, niet in raadsels, niet in moeilijke dingen. Gewoon heel simpel en logisch. Ben daar best wel een eind mee gekomen. Dat is ook maar weinigen gegeven denk ik.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
30 okt 2024 21:40
Aan mij tippen? Dat kunnen slechts weinigen. Soms lukt het mezelf niet eens.
Ik moet wel zeggen dat Uwe Hoogheid de laatste tijd zichzelf regelmatig overtreft. Chapeau. :wink:

witte angora

Ach, zie het maar zo: hoe hoger iemand vliegt, hoe verder hij van de aardse realiteit verwijderd raakt... :wink: :lol: :lol:

Erthanax

Ik vlieg niet meer. Ik kijk wel eens naar anderen die vliegen. In mijn omgeving is dat wel bekend, en als het gebeurt maakt men elkaar daar op attent.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
30 okt 2024 22:35
Ach, zie het maar zo: hoe hoger iemand vliegt, hoe verder hij van de aardse realiteit verwijderd raakt... :wink: :lol: :lol:
Laat Icarus het maar niet horen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
30 okt 2024 21:10
Lees net dat de chocoladeletters flink duurder worden... Sinterflatie...
Het zou pas nieuws zijn als chocoladeletters niet duurder worden. De prijs van cacao is immers gigantisch gestegen door slechte oogsten. Vandeweek in Spanje paniek omdat de chocolademelk (voor bij het ontbijt met churros) zo duur werd.

Maar als je in zo'n nieuwsbericht in deze tijd chocololadeletters in de kop noemt krijg je meer clicks dan als je zegt dat cacao duurder wordt. We zullen de komende jaren door klimaatverandering nog wel meer dingen gaan die ineens extreem veel duurder gaan worden. In Spanje is door het noodweer ook een flink deel van de oogst waardeloos geworden dus dat gaan we al heel snel merken.

Plaats reactie