Je kunt ze dan ook beter in de ontsnappingsroute in de gang leggen. Tijdens het struikelen schop je ze tegelijk naar buiten. Het is alleen zo lastig iedere keer als je gewoon boodschappen wil doen, of naar het werk moet, of naar de sportschool. Of gewoon wil gaan wandelen. Je voeten en knieën gaan zo zeer doen...
Huiskamer
-
- Berichten: 32228
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Huiskamer
Re: Huiskamer
Ik ga mijn regenton weer installeren. Gisteren de watermeter standen doorgegeven. Zuinig geweest dit jaar. Veel regen in het voorjaar. Vrijwel niks hoeven te sproeien. Van 168 liter naar 128 liter per dag met 2 personen.
Wel druiven, aardbeien, frambozen en bessen oogst mislukt door nattigheid en schimmels.
Wel druiven, aardbeien, frambozen en bessen oogst mislukt door nattigheid en schimmels.
-
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Huiskamer
Dat is zo'n forum dat even tijd vraagt om een nieuwe registratie te verwerken. Dank voor het voorbeeld.BL2 schreef: ↑07 nov 2024 08:57Er zijn er verschillende actief op forums, bv op www.spoorforum.nl en/of bij ProRail, de beheerder van de spoorinfra.
Tegenwoordig is om veiligheidsredenen rechtstreekse registratie niet meer mogelijk.
<>
Bedenk dat dit allemaal vrijetijdswerk is en het even kan duren voor je een reactie krijgt, graag begrip hier voor BVD! Het streven is natuurlijk om de aanmelding zo snel mogelijk te verwerken. Heb je echter na 12 uren nog niets vernomen neem dan even opnieuw contact op.
Re: Huiskamer
Niet nodig. Het gaat mij meer om de vraag 'hoe gaan we met elkaar om in Nederland' en ProRail is zo'n organisatie, die graag een middelvinger opsteekt naar de klanten van de klanten. Andere organisaties komen vanzelf langs in eigen topics. UWV, Zorg, Jeugdzorg, etc ...
Laatste keer, dan hou ik er een tijdje over op. Totdat er weer een goede aanleiding langskomt en ik voldoende info heb om er iets van te vinden.
De max van 140 komt vanuit de sector. Voor mij belangrijker: het is betrouwbare en door de video's van cabineritten geloofwaardige info. Op deze lijn geldt: wat theoretisch kan, is in de praktijk niet altijd verstandig.
Hetzelfde met de Drontermeertunnel. Volgens ProRail voldoet die aan de normen. Vraag je na welke normen, dan heeft ProRail die zelf opgesteld. Dat is als het waterbedrijf naast een kalimijn, dat de norm voor bruikbaar drinkwater ophoogt naar hardheid-60. Ja, het water voldoet aan de normen en iedereen die dit water krijgt, mag zelf verder ontharden.
Hoe je het wendt of keert, het blijft een drogreden. België en Zwitserland hebben ETCS getest en vrijwel overal in gebruik genomen zonder daarvoor maanden lang sporen te blokkeren. Dat is het mooie aan dit systeem: oud en nieuw mogen naast elkaar bestaan. Het betekent, dat er altijd een terugval-optie is en daarmee vervalt elk argument om te testen zonder reguliere treinen.BL2 schreef: ↑07 nov 2024 09:46Op de Hanzelijn wordt ERTMS getest op de vrije baan, dat kan gewoon tussen de andere treinen door welke onder ATB rijden. Dit kan overigens ook op Utrecht <> Amsterdam, daar rijden de NS treinen onder ATB, de ICE onder ERTMS.
Op de Zeeuwse lijn wordt het rijden naar en op emplacementen getest. De emplacementen Goes en Vlissingen zijn daar zeer geschikt voor, ook omdat de laatste een kopstation is. Ter info, in Nederland is er nog geen emplacement met ERTMS. Op seinen en met ATB rangeren is immers compleet anders dan onder ERTMS.
De enige reden om maandenlang het normale treinverkeer plat te leggen hiervoor, is angst. ProRail is gewoon bang om met fouten in het nieuws te komen. Dat is zo op te lossen door een andere manier van testen.
Wat mij betreft is er maar één valide reden om een route stil te leggen en dat is als er werkelijk geen andere optie is. Alphen aan den Rijn - Bodegraven gaat er in 2026-2027 9 (!) maanden uit om een spoorbrug te vervangen. Een nieuwe ernaast bouwen kan niet door de bebouwing langs de lijn, de breedte van de oude brug en de slappe ondergrond. Vervelend, zeker voor wie tussen Alphen en Bodegraven per bus moet, tegelijk zijn er genoeg omreismogelijkheden en kan de extra reistijd beperkt blijven. (Waarbij ik er van uitga, dat NS met een tijdelijke dienst Leiden - Alphen - Gouda - Woerden - Utrecht komt)
Verder met de noodpakketten? WA, heb je eigenlijk een noodpakket bij je als je de trein neemt? Je weet wel, voor het geval je uren in een stilstaande trein naar de koeien in de wei mag kijken?
Re: Huiskamer
In Nederland zijn dit de ingeblikte producten van Struik, gewoon te koop in een supermarkt.juliomariner schreef: ↑07 nov 2024 10:43Ach als je op internet militaire rantsoen koopt neemt dat weinig ruimte is.
Als je googled op MRE (meal ready to eat) vind je honderden verschillende uit diverse landen te koop.
Deze zijn vaak jaren houdbaar en schijnen best te eten te zijn. (honger maakt rauwe bonen zoet)
(Struik levert aan defensie)
-
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Huiskamer
er zit veel meer in dan ingeblikt voedsel maar ook koffie, drankpoeder, vaak een flameless heatpack etc.
Re: Huiskamer
Meestal zijn het ook zakjes, meestal met zo'n goedje dat het kookt als je er echt een minimale hoeveelheid water in gooit, vanwege een thermische reactie.
Re: Huiskamer
Het is eigenlijk wel standaard dat normen worden opgesteld door de industrie of in samenwerking met de industrie. En sommige industrieën/bedrijven zijn daarin strenger dan normaal (zo gebruikt ASML eigen normen voor de toeleveranciers, die vele malen strenger zijn dan de geldende normen) en bij anderen is sturing nodig. Echter vergeten velen dat de meeste normen beginnen met de scope, waarin staat wat het doel is van de normen.Jablan schreef: ↑07 nov 2024 19:58Volgens ProRail voldoet die aan de normen. Vraag je na welke normen, dan heeft ProRail die zelf opgesteld. Dat is als het waterbedrijf naast een kalimijn, dat de norm voor bruikbaar drinkwater ophoogt naar hardheid-60. Ja, het water voldoet aan de normen en iedereen die dit water krijgt, mag zelf verder ontharden.
Kijk bijvoorbeeld naar de EMC-normen (elektromagnetische compatibiliteit) van de CE. De scope zegt eigenlijk dat het doel van die normen is dat men niet zal storen en niet gestoord zal worden.
Stel nu dat ergens een bedrijf is dat zijn product heeft laten testen bij een lab, goedgekeurd is en later in gebruik alsnog heel veel storing veroorzaakt. Omdat de situatie waarin ie dan gebruikt wordt niet echt goed na te bootsen was in het lab.
Als het dan bij een rechter komt, dan zal de producent op zijn vingers getikt worden, want men voldoet niet aan de scope. Dan kan dat hele rapport goed zijn, de scope bepaalt het doel van de normen en daar moet ook aan voldaan worden.
De scope is over het algemeen gewoon het regeltje dat zegt 'denk logisch na', alleen dan in moeilijkere bewoordingen.
Moneyman
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Huiskamer
Dat is het flameless heatpack dat ik noemde.
Soms ipv zo'n heatpack gewoon brandstoftabletten een stuk metaal waar je een stoofje van kunt vouwen.
en lucifers.
Re: Huiskamer
Met "de sector" bedoel je waarschijnlijk ProRail, het bedrijf volgens jou met de middelvinger naar de klant.......
Natuurlijk bepaald ProRail de snelheden op het spoor. Als infrabeheerder ontwerpt en bouwt deze de spoorlijnen in Nederland. Aan de hand van de spoorligging, boogstralen, wissels, kunstwerken, seinplaatsing, remwegafstanden. Gelukkig bepaald niet de machinist of zijn/haar werkgever hoe snel een trein mag rijden.
Maar niets is geheim, de snelheid van elke trein is op het Net openbaar en live op elke locatie uit te lezen, er gaat een wereld voor je open !