Dit dus. Zo simpel kan het zijn.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 22:05Ik had gewoon getekend met de opmerking dat ik niet te vreden ben met de geleverde service. Mij is niet eens gevraagd om een handtekening te zettenwitte angora schreef: ↑08 nov 2024 21:41Eens met Moneyman, maar dan komt de volgende vraag: wat had de monteur dán moeten doen? Hij heeft werk verricht, maar de klant weigert voor akkoord te tekenen. Maar hij moet zich wel verantwoorden bij zijn chef, oftewel: is hij bij de klant geweest, en heeft hij de opdracht volbracht?
KPN ellende
Re: KPN ellende
-
- Berichten: 12881
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: KPN ellende
Inderdaad, behoorlijk vervelend en zinloos dat u wederom een stuk quote weg laat. En dan natuurlijk het stuk waar het daadwerkelijk over gaat. Namelijk dat er niet getekend hoeft te worden voor tevredenheid. Je moet tekenen voor akkoord van de uitgevoerde overeenkomst. En die overeenkomst hield in dat er een werkende aansluiting gemaakt zou worden. Wat ook gedaan is. Dat TS de monteur wegstuurt omdat deze geen andere werkzaamheden kan of mag doen dan overeengekomen is en dat niet kan accepteren maakt het niet dat er geen werkende aansluiting is.Moneyman schreef: ↑08 nov 2024 22:46Je zit vast in je eigen narratief. Behoorlijk vervelend. En een totaal zinloze discussie zo.NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 22:04Als het u uitkomt houdt u zich aan het OP. Als u meent dat het anders zou moeten zijn houdt u zich niet aan een OP. Als een ander aangeeft dat een stuk in het OP niet kloppend is klampt u zich vast aan het OP.
Re: KPN ellende
O, maar dat kan ik me ook prima voorstellen. Maar dat je ergens klaar mee bent, wil niet zeggen dat je dan ineens namens TS mag tekenen.ZeerPrivé schreef: ↑08 nov 2024 22:56Kan me zo voorstellen dat de monteur er helemaal klaar mee was. Is ook maar een mens, hè. Bij de buurman is het gratis gedaan, moet het bij mij ook. En dan de monteur autistisch gedrag verwijten omdat hij zich gewoon aan de regels houdt.Moneyman schreef: ↑08 nov 2024 22:48Dit dus. Zo simpel kan het zijn.consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 22:05
Ik had gewoon getekend met de opmerking dat ik niet te vreden ben met de geleverde service. Mij is niet eens gevraagd om een handtekening te zetten
Re: KPN ellende
Het is heel simpel, ondanks alle tekst die je nodig hebt. TS is niet tevreden. Los van de vraag of dat terecht is of niet: het is niet aan de monteur om dat te bepalen, laat staan om namens TS te tekenen. Want dat is de valsheid in geschrifte, en daarmee is de monteur potentieel veel verder van huis dan met een ontevreden klant.NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 22:58Inderdaad, behoorlijk vervelend en zinloos dat u wederom een stuk quote weg laat. En dan natuurlijk het stuk waar het daadwerkelijk over gaat. Namelijk dat er niet getekend hoeft te worden voor tevredenheid. Je moet tekenen voor akkoord van de uitgevoerde overeenkomst. En die overeenkomst hield in dat er een werkende aansluiting gemaakt zou worden. Wat ook gedaan is. Dat TS de monteur wegstuurt omdat deze geen andere werkzaamheden kan of mag doen dan overeengekomen is en dat niet kan accepteren maakt het niet dat er geen werkende aansluiting is.Moneyman schreef: ↑08 nov 2024 22:46Je zit vast in je eigen narratief. Behoorlijk vervelend. En een totaal zinloze discussie zo.NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 22:04
Als het u uitkomt houdt u zich aan het OP. Als u meent dat het anders zou moeten zijn houdt u zich niet aan een OP. Als een ander aangeeft dat een stuk in het OP niet kloppend is klampt u zich vast aan het OP.
-
- Berichten: 12881
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: KPN ellende
Misschien moet u echt eens gaan lezen. De monteur heeft niet bepaald of TS tevreden of ontevreden is. De monteur heeft bepaald dat er een werkende aansluiting gerealiseerd is en heeft, omdat TS de monteur de deur gewezen heeft, zelf getekend omdat er uitgevoerd is wat overeengekomen is.Moneyman schreef: ↑08 nov 2024 23:03Het is heel simpel, ondanks alle tekst die je nodig hebt. TS is niet tevreden. Los van de vraag of dat terecht is of niet: het is niet aan de monteur om dat te bepalen, laat staan om namens TS te tekenen. Want dat is de valsheid in geschrifte, en daarmee is de monteur potentieel veel verder van huis dan met een ontevreden klant.
De prakrijk als een monteur langskomt:
Een monteur krijgt een opdracht. Deze staat in zijn tablet en daar staan alle stappen in die gedaan moeten worden. In mijn laatste geval staat wat er geleverd is en welke werkzaamheden er uitgevoerd moeten worden. Na het doen van de werkzaamheden zijn er stappen die de monteur moet doorlopen en invullen. Dit zijn standaard stappen die elke monteur moet invullen: meerwerk (niet van toepassing), WiFicheck (werkt het naar behoren), heb ik de MijnKPN app (met uitleg erbij), alle kosten gespecificeerd (€0,00) en als laatste de gemeten WiFi snelheden op 3 punten in huis.
Pas dan is de monteur klaar met zijn opdracht en moet de klant tekenen voor, zoals het er letterlijk staat, "Akkoord uitvoering service opdracht".
Ik ben heel benieuwd wat er beschreven is bij TS. Immers, is er gemeten? Is de app besproken? Op welk moment is de monteur weggestuurd? Is alles wel gemeten en besproken maar enkel niet getekend? Of heeft de monteur niets mogen doen en heeft dat ook in het verslag gezet?
Een vriendelijk verzoek aan u Moneyman, stap even af van de woorden van TS dat er getekend zou moeten worden voor tevredenheid. Want dat is echt niet aan de orde.
Re: KPN ellende
Tsja, wie moet er “ echt eens gaan lezen”? Laat ik maar even citeren…NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 23:48Misschien moet u echt eens gaan lezen. De monteur heeft niet bepaald of TS tevreden of ontevreden is. De monteur heeft bepaald dat er een werkende aansluiting gerealiseerd is en heeft, omdat TS de monteur de deur gewezen heeft, zelf getekend omdat er uitgevoerd is wat overeengekomen is.Moneyman schreef: ↑08 nov 2024 23:03Het is heel simpel, ondanks alle tekst die je nodig hebt. TS is niet tevreden. Los van de vraag of dat terecht is of niet: het is niet aan de monteur om dat te bepalen, laat staan om namens TS te tekenen. Want dat is de valsheid in geschrifte, en daarmee is de monteur potentieel veel verder van huis dan met een ontevreden klant.
consument2015 schreef: ↑08 nov 2024 13:36Tot mijn verbazing heeft ie zelf de bon afgetekend dat ik als klant tevreden ben over het afgeleverde werk.
Dus eerst moet ik lezen, en als ik dat gedaan heb moet ik het direct weer vergeten - omdat het niet past bij jouw standpunt?NeoDutchio schreef: ↑08 nov 2024 23:48Een vriendelijk verzoek aan u Moneyman, stap even af van de woorden van TS dat er getekend zou moeten worden voor tevredenheid. Want dat is echt niet aan de orde.
Wonderlijke manier van discussiëren. Het gaat hier primair om het verhaal van TS, niet om jouw verzinsels.
-
- Berichten: 32638
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: KPN ellende
In de woorden van TS moet er getekend worden dat het werk naar tevredenheid is verricht. Helaas heeft TS de beste monteur de deur al uitgeschopt voordat er überhaupt een formulier tevoorschijn kwam. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit voor iets 'naar tevredenheid' getekend. Enkel dat het werk verricht is.
Wat staat er precies op dat formulier waar je voor tekent? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Iemand die het kent?
Wat staat er precies op dat formulier waar je voor tekent? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Iemand die het kent?
bupaul
vindt dit leuk
Re: KPN ellende
Toevallig vorige week een KPN-monteur over de vloer gehad. Op de werkboek staat bij mij nergens dat de klant tevreden is. Ik heb getekend voor "Akkoord uitvoering service-opdracht". Wél staat er ergens daarboven: "Opmerking monteur: Alle diensten werkend."
Wij waren trouwens wel tevreden.
Wij waren trouwens wel tevreden.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 24 feb 2015 19:12
- Locatie: almelo
Re: KPN ellende
Dat de monteur zich verschuilt achter de algemene voorwaarden kun je over van mening verschillen. Persoonlijk vindt ik dit zeer klant onvriendelijk. Maar dat is niet anders.Dorfje schreef: ↑09 nov 2024 07:58Toevallig vorige week een KPN-monteur over de vloer gehad. Op de werkboek staat bij mij nergens dat de klant tevreden is. Ik heb getekend voor "Akkoord uitvoering service-opdracht". Wél staat er ergens daarboven: "Opmerking monteur: Alle diensten werkend."
Wij waren trouwens wel tevreden.
Dat de aansluiting werkt en de snelheid goed is, is iets anders dan werk afleveren wat er niet uitziet.
Het lukt me niet om een foto bij te voegen. Het isra punt sluit boven aan tegen de muur en onder aan staat hij een cm van de muur af. daarnaast is de aansluiting ook nog niet waterpas als je er voorstaat en is het afdekplaatje niet dicht.
Tot slot zitten de stekkers niet goed vast in de behuizing en bewegen deze als je aan de kabel komt.
Re: KPN ellende
Wat staat er dan precies op jouw monteursbon? En wie heeft precies waar en waar niet een handtekening gezet?
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12881
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: KPN ellende
Dus een TS mag een leugen neerzetten die niet onderbouwd is en dat geloofd u? En ik mag een exacte kopie van een werkbon van KPN delen en dat is een verzinsel?
Nu ga ik er even van uit dat u er stellig van overtuigd bent dat u het gelijk aan uw kant denkt te hebben, forumlid Dorfje heeft exact hetzelfde geschreven. Als u zo stellig bent dat wij beide zaken verzinnen, beschuldigd u Dorfje dan ook even van verzinsels. Dat voorkomt ook dat de indruk dat het weer eens een persoonlijke aanval is.
Ik vraag mij wel even af met welke onderbouwing u dat gaat doen. Terwijl wij beide een werkbon van KPN in handen hebben is zeggen dat "het in de OP stond" niet een bepaald sterk argument. Ook het steeds bewust weglaten van belangrijke informatie in een quote om zo zaken anders te laten voorkomen is ook niet echt een sterke zet.
Je tekent voor "Akkoord uitvoering service opdracht". Dat is de praktijk en dat is de werkelijkheid.
Zoals al aangegeven, misschien kan TS de werkbon even uploaden hier. Ik ben ondertussen heel benieuwd wat de monteur ingevuld heeft. Maar ja, op elke vraag wordt ontwijkend gereageerd door Consument2015.
*Is de monteur aangesproken op de scheve installatie en wat was zijn reactie?
*Wat is er ingevuld bij de verschillende punten op de werkbon?
*Heeft de monteur de kans gekregen om zaken op te lossen?
Hele simpele vragen waar een heel simpel antwoord op gegeven kan worden. En juist die antwoorden zijn zo belangrijk om echt de vinger op de zere plek te leggen.
Re: KPN ellende
De monteur sluit het modem gratis op de bestaande ISRA aansluiting aan en bij oudere aansluitingen waar geen ISRA stekkerdoos aanwezig is monteert die de stekkerdoos ook.
Wat de monteur niet gratis doet is de bestaande ISRA aansluiting verleggen want dat valt onder meerwerk die bij het maken van de installatie afspraak afgesloten dient te worden.
U kunt als de monteur ter plaatse is gekomen niet van de monteur verwachten dat die ook nog eens het aansluitpunt gaat verleggen en hoe klantonvriendelijk u het ook vind al zou de monteur het willen die voert alleen de werkzaamheden die op de werkbon staan uit.
Uw woning is in de jaren 50 van de vorige eeuw gebouwd en dat maakt dat een strakke montage aan een binnenmuur afhankelijk is van het materiaal waarvan die binnenmuur gemaakt is.
Dat de stekkers in de behuizing kunnen bewegen is normaal want die zijn te verwijderen als dat nodig zou zijn.
Eigenlijk blijft alleen over dat u ontevreden bent over het feit dat de monteur de aansluiting niet wilde verleggen en toen bleek dat de uiteindelijk werkende aansluiting niet naar uw zin was de monteur de deur gewezen.
Zo te lezen wil u het aftekenen van de werkbon gebruiken om van het contract af te komen maar dat gaat hem niet worden omdat de monteur wel gratis de aansluiting werkend heeft gemaakt maar door u de deur is gewezen.
Wat de monteur niet gratis doet is de bestaande ISRA aansluiting verleggen want dat valt onder meerwerk die bij het maken van de installatie afspraak afgesloten dient te worden.
U kunt als de monteur ter plaatse is gekomen niet van de monteur verwachten dat die ook nog eens het aansluitpunt gaat verleggen en hoe klantonvriendelijk u het ook vind al zou de monteur het willen die voert alleen de werkzaamheden die op de werkbon staan uit.
Uw woning is in de jaren 50 van de vorige eeuw gebouwd en dat maakt dat een strakke montage aan een binnenmuur afhankelijk is van het materiaal waarvan die binnenmuur gemaakt is.
Dat de stekkers in de behuizing kunnen bewegen is normaal want die zijn te verwijderen als dat nodig zou zijn.
Eigenlijk blijft alleen over dat u ontevreden bent over het feit dat de monteur de aansluiting niet wilde verleggen en toen bleek dat de uiteindelijk werkende aansluiting niet naar uw zin was de monteur de deur gewezen.
Zo te lezen wil u het aftekenen van de werkbon gebruiken om van het contract af te komen maar dat gaat hem niet worden omdat de monteur wel gratis de aansluiting werkend heeft gemaakt maar door u de deur is gewezen.
NeoDutchio
en bupaul
vinden dit leuk
Re: KPN ellende
Precies. Deze klant was niet akkoord (wat we daar dan ook van mogen vinden). Dan mag de monteur natuurlijk wel gewoon aftekenen voor “ alle diensten werkend”, maar niet voor “ akkoord uitvoering service-opdracht”, waar de klant voor had moeten tekenen.
Re: KPN ellende
Nogmaals: lees nou eerst eens…NeoDutchio schreef: ↑09 nov 2024 09:12Dus een TS mag een leugen neerzetten die niet onderbouwd is en dat geloofd u? En ik mag een exacte kopie van een werkbon van KPN delen en dat is een verzinsel?
Ik bepleit nergens dat de tekst die TS citeert klopt. Wat ik wél bepleit, is dat de monteur niet namens TS mag tekenen. Het is zo simpel…
Re: KPN ellende
Het valt nog mee dat KPN het ondanks alles nog aansluit.
Als er nu op Delta gewacht wordt kun je beter alvast de reviews lezen hoe Guidion werkt voor Delta en Odido. Dan ben je er op voorbereid. Guidion verlaat ogenblikkelijk het pand indien er verschil is tussen de opdracht en de verwachtingen
van de klant. Bijvoorbeeld hier.
https://community.odido.nl/search?q=guidion
Als er nu op Delta gewacht wordt kun je beter alvast de reviews lezen hoe Guidion werkt voor Delta en Odido. Dan ben je er op voorbereid. Guidion verlaat ogenblikkelijk het pand indien er verschil is tussen de opdracht en de verwachtingen
van de klant. Bijvoorbeeld hier.
https://community.odido.nl/search?q=guidion
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 24 feb 2015 19:12
- Locatie: almelo
Re: KPN ellende
Dit is niet helemaal zoals het verlopen is. De aansluiting kan binnen 14 dagen geanuleerd worden nadat de monteur is geweest. De stekkers bewegen niet, maar de vrouwtjes die in de wandcontactdoos zitten. Dat is vragen om problemen op termijn. Als de aansluitdraden in de doos steeds bewegen als er een stofzuiger langs de kabel gaat krijg je vermoeiing en heb je kans op draadbreuk.Ron5300 schreef: ↑09 nov 2024 09:54De monteur sluit het modem gratis op de bestaande ISRA aansluiting aan en bij oudere aansluitingen waar geen ISRA stekkerdoos aanwezig is monteert die de stekkerdoos ook.
Wat de monteur niet gratis doet is de bestaande ISRA aansluiting verleggen want dat valt onder meerwerk die bij het maken van de installatie afspraak afgesloten dient te worden.
U kunt als de monteur ter plaatse is gekomen niet van de monteur verwachten dat die ook nog eens het aansluitpunt gaat verleggen en hoe klantonvriendelijk u het ook vind al zou de monteur het willen die voert alleen de werkzaamheden die op de werkbon staan uit.
Uw woning is in de jaren 50 van de vorige eeuw gebouwd en dat maakt dat een strakke montage aan een binnenmuur afhankelijk is van het materiaal waarvan die binnenmuur gemaakt is.
Dat de stekkers in de behuizing kunnen bewegen is normaal want die zijn te verwijderen als dat nodig zou zijn.
Eigenlijk blijft alleen over dat u ontevreden bent over het feit dat de monteur de aansluiting niet wilde verleggen en toen bleek dat de uiteindelijk werkende aansluiting niet naar uw zin was de monteur de deur gewezen.
Zo te lezen wil u het aftekenen van de werkbon gebruiken om van het contract af te komen maar dat gaat hem niet worden omdat de monteur wel gratis de aansluiting werkend heeft gemaakt maar door u de deur is gewezen.
De oplossing is vrij simpel. Met een kunststof/rubber plaatje achter de montageplaat was de aansluiting netjes afgewerkt. Waarom de vrouwtjes in de behuizing kunnen bewegen is me een raadsel.
Dat de monteur de Isra aansluiting niet wilde verplaatsen is formeel correct en daar moet ik me bij neerleggen. Klantvriendelijk vind ik het echter niet.
Het enige positieve dat ik kan melden is dat de verbinding de goede stabiele snelheid heeft.
Re: KPN ellende
Ik vind persoonlijk dat je jezelf als klant ook verschrikkelijk hebt gedragen. Dat onvriendelijke komt niet uit het niets, daarvan ben je zelf de oorzaak.consument2015 schreef: ↑09 nov 2024 08:44Dat de monteur zich verschuilt achter de algemene voorwaarden kun je over van mening verschillen. Persoonlijk vindt ik dit zeer klant onvriendelijk. Maar dat is niet anders.
Ik weet zeker dat de monteur het kapje recht had gezet als je er gewoon om had gevraagd. Toen je echter jouw boekje te buiten ging door proberen af te dwingen dat hij gratis extra werk ging doen wat niet besproken was, dan had ik zelf ook mijn conclusie getrokken als monteur. Z.s.m. wegwezen bij deze onredelijke klant.
In principe is de klant koning, totdat de klant zich als dictator gaat gedragen. Ik weet zeker dat die aansluiting nu naar jouw wens was geweest als je tegen die monteur had gezegd 'als ik je nu 20 euro geef, zou je het dan zo en zo kunnen maken?'.
Toen ze mijn aansluiting kwamen leggen van E-Fiber, toen hoefden ze eigenlijk alleen in de meterkast te zijn, 5 minuten werk. Maar met een kop koffie (ze moesten het hele pand wat net opgeleverd was hebben en ik had van een aantal buren de sleutel gekregen) kon ik ze zo ver krijgen om mij even hun utp krimptang en toebehoren te lenen, zodat ik alle aansluitingen in mijn woning gereed kon maken.
Ron5300
vindt dit leuk
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 24 feb 2015 19:12
- Locatie: almelo
Re: KPN ellende
Is dit geen aanname? U was er immers niet bij. Ik reageer nu enigzinds geergerd over de monteur omdat ik het gevoel kreeg dat ik als klant niet serieur werd genomen. Ik heb geen verkeerd woord tegen de monteur gezegd.Nijogeth schreef: ↑09 nov 2024 10:53Ik vind persoonlijk dat je jezelf als klant ook verschrikkelijk hebt gedragen. Dat onvriendelijke komt niet uit het niets, daarvan ben je zelf de oorzaak.consument2015 schreef: ↑09 nov 2024 08:44Dat de monteur zich verschuilt achter de algemene voorwaarden kun je over van mening verschillen. Persoonlijk vindt ik dit zeer klant onvriendelijk. Maar dat is niet anders.
Ik weet zeker dat de monteur het kapje recht had gezet als je er gewoon om had gevraagd. Toen je echter jouw boekje te buiten ging door proberen af te dwingen dat hij gratis extra werk ging doen wat niet besproken was, dan had ik zelf ook mijn conclusie getrokken als monteur. Z.s.m. wegwezen bij deze onredelijke klant.
In principe is de klant koning, totdat de klant zich als dictator gaat gedragen. Ik weet zeker dat die aansluiting nu naar jouw wens was geweest als je tegen die monteur had gezegd 'als ik je nu 20 euro geef, zou je het dan zo en zo kunnen maken?'.
Toen ze mijn aansluiting kwamen leggen van E-Fiber, toen hoefden ze eigenlijk alleen in de meterkast te zijn, 5 minuten werk. Maar met een kop koffie (ze moesten het hele pand wat net opgeleverd was hebben en ik had van een aantal buren de sleutel gekregen) kon ik ze zo ver krijgen om mij even hun utp krimptang en toebehoren te lenen, zodat ik alle aansluitingen in mijn woning gereed kon maken.
Re: KPN ellende
Uit uw eerste post blijkt dat u de monteur de deur hebt gewezen, omdat u de aansluiting ging annuleren vanwege het prutswerk van de monteur. Alleen al daarom zal ie zich niet bepaald netjes behandeld voelen.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 24 feb 2015 19:12
- Locatie: almelo
Re: KPN ellende
Uiteraard liep het gesprek iets anders. Ik heb verteld dat ik niet tevreden ben en dat ik een klacht in zou dienen. Dat het isra punt niet verplaatst werd, kan ik nog begrijpen. Ik vind het wel ontzettend klantonvriendelijk.
De kabels zou ik zelf wegwerken omdat ik de modem niet op de betreffende positie wilde houden. Het had dus geen zin voor de monteur om hier werk in te steken.
De werking van de aansluiting is ook niets op aan te merken. Stabiel en de snelheid die ik moet hebben haal ik.
De aansluiting is niet netjes gemonteerd. Ik zou als monteur aan de klant hebben laten zien wat ik gedaan heb en waarom het er zo uit ziet. Dan was er wellicht begrip geweest van mijn kant.
Waar ik me wel kwaad over kan maken is de manier waarop door kpn medewerkers naar de algemene voorwaarden wordt verwezen. Als de monteur mij had ingefluisterd hoe je zelf een langere Y-kabel kunt maken, was het al heel anders gelopen. Ik heb 0.0 verlies en nu slechts 1 kabel van isra naar de modem. Op tweakers werd dit in een oud topic als oplossing aangedragen door een KPN monteur. De moderne kabels zijn beter dan de kpn kabel die binnen komt qua signaal verlies.
Ik word nog gebeld over mijn klacht. Daar zal vast een oplossing uitkomen waar ik en de kpn zich in kunnen vinden. Dat laat ik hier dan uiteraard ook weten.