Select van bol.com gratis verzendkosten, maar niet via Partners?
-
Select van bol.com gratis verzendkosten, maar niet via Partners?
Goedemorgen aan u allen,
Afgelopen week bestelde ik via Zooplus een zakje Royal Canin Aroma Exigent 400 gram. Voor het bedrag van 6,45. Aangezien de verzendkosten vanaf 25 euro gratis zouden zijn, heb ik 6 stuks besteld. Alles goed gegaan.
Vervolgens bedacht ik mij, ik ben Select lid bij Bol.com, even zoeken wat de Royal Canin bij Bol.com zou gaan kosten. Want ongeacht het bedrag van de bestelling, verzendkosten zijn gratis.
Ik was stomverbaasd. Meer dan 11 euro!!!! Verdubbeld!!!
Dus ging ik op onderzoek uit op de website van de aanbieder, lees partner van bol.com Deze aanbieder wist mij te melden dat Bol.com de prijzen beheert. De vraag waarom het bijna 5 euro scheelt, bleef onbeantwoord. Ik werd verwezen naar Bol.com.
Ik kreeg de indruk dat de aanbieder de verzendkosten in de prijs zou hebben verwerkt. Maar, dat is raar, als Select lid heb ik juist gratis verzendkosten???? Vervolgens kreeg ik van Bol.com het antwoord dat de aanbieder de prijzen bepaalt.
Op de website van Pets Place worden de betreffende brokjes aangeboden voor........ € 6,28. Jawel!!! Waarom dan die 5 euro verschil???? Ik ben er nu achter dat Pets Place op Bol.com de verzendkosten in de vraagprijs heeft verrekend en, zij zijn heus niet de enige die de afgelopen jaren zo hebben gewerkt, is mij opgevallen. Artikelen stukken duurder aanbieden op Bol.com om er vervolgens achter te komen dat ze op de site van de verkoper een stuk goedkoper zijn.
Zijn de bol.com of hun partners eerlijk of misleiden ze de zaak? Mag Bol.com zijn klanten Select aanbieden met de belofte van gratis verzendkosten terwijl dit in de praktijk dus niet het geval is?
Wie heeft dit ook al eens aan de hand gehad?
Afgelopen week bestelde ik via Zooplus een zakje Royal Canin Aroma Exigent 400 gram. Voor het bedrag van 6,45. Aangezien de verzendkosten vanaf 25 euro gratis zouden zijn, heb ik 6 stuks besteld. Alles goed gegaan.
Vervolgens bedacht ik mij, ik ben Select lid bij Bol.com, even zoeken wat de Royal Canin bij Bol.com zou gaan kosten. Want ongeacht het bedrag van de bestelling, verzendkosten zijn gratis.
Ik was stomverbaasd. Meer dan 11 euro!!!! Verdubbeld!!!
Dus ging ik op onderzoek uit op de website van de aanbieder, lees partner van bol.com Deze aanbieder wist mij te melden dat Bol.com de prijzen beheert. De vraag waarom het bijna 5 euro scheelt, bleef onbeantwoord. Ik werd verwezen naar Bol.com.
Ik kreeg de indruk dat de aanbieder de verzendkosten in de prijs zou hebben verwerkt. Maar, dat is raar, als Select lid heb ik juist gratis verzendkosten???? Vervolgens kreeg ik van Bol.com het antwoord dat de aanbieder de prijzen bepaalt.
Op de website van Pets Place worden de betreffende brokjes aangeboden voor........ € 6,28. Jawel!!! Waarom dan die 5 euro verschil???? Ik ben er nu achter dat Pets Place op Bol.com de verzendkosten in de vraagprijs heeft verrekend en, zij zijn heus niet de enige die de afgelopen jaren zo hebben gewerkt, is mij opgevallen. Artikelen stukken duurder aanbieden op Bol.com om er vervolgens achter te komen dat ze op de site van de verkoper een stuk goedkoper zijn.
Zijn de bol.com of hun partners eerlijk of misleiden ze de zaak? Mag Bol.com zijn klanten Select aanbieden met de belofte van gratis verzendkosten terwijl dit in de praktijk dus niet het geval is?
Wie heeft dit ook al eens aan de hand gehad?
- ZeerPrivé
Beste antwoord
Gekozen door Margreetster
Re: Select van bol.com gratis verzendkosten, maar niet via Partners?
Beetje off-topic, maar niet helemaal. Dat het loont om goed op te blijven letten als je iets koopt: kocht laatst een keukenapparaat bij Bol, bij CB was deze bijna 45% duurder. Dat CB vaak wat duurder is weet ik, maar bijna 45% is me te gortig.
Naar mijn mening is dit geen misleiding. Dit is iets wat al jaren gebeurt, ook bij andere websites die met partners werken. Gewoon zelf even zoeken of het bij de partner zelf niet goedkoper is. Of bij een andere website.
-
Een artikel van €6,45 gratis verzenden is natuurlijk onmogelijk. Het is al jarenlang bekend dat bezorgkosten bij partners van Bol in de verkoopprijs verstopt zitten.
En op zich is er niets mis mee. Een verkoper mag zelf zijn prijs bepalen. De klant mag er voor kiezen om het wel of niet te betalen.
En op zich is er niets mis mee. Een verkoper mag zelf zijn prijs bepalen. De klant mag er voor kiezen om het wel of niet te betalen.
Onjuist. Ik heb ook bij kleine bestellingen nog nooit verzendkosten betaald. Bol.com heeft legio artikelen van om en nabij de 6 euro, die gewoon gratis bezorgd worden. Zowel bij een brievenbuspakket als bij een gewoon pakket.NeoDutchio schreef: ↑09 nov 2024 10:01Een artikel van €6,45 gratis verzenden is natuurlijk onmogelijk.
Voorbeelden van mbneiden:
https://www.bol.com/nl/p/l-o-l-surprise ... _iphoneapp
En
https://www.bol.com/nl/p/pokemon-scarle ... _iphoneapp
Margreetster
vindt dit leuk
Alleen is het dan een verliesgevende zaak, en daar zit een Pets Place niet op te wachten.
-
Ik zag op MP een artikel bij Bol van dezelfde verkoper als MP
Via MP verzendkosten en bij Bol geen, maar wel voor dezelfde prijs.
Via MP verzendkosten en bij Bol geen, maar wel voor dezelfde prijs.
Als ik bij Bol kijk, dan staat er bij aangegeven dat de verzendkosten erbij inbegrepen zijn. Dat zijn ze bij Zooplus bij die prijs niet. Als ik het daar in mijn winkelwagen stop, dan gaat het me 11,49 kosten. Qua prijs vergelijkbaar dus.
Niets nieuws onder de zon. Partners van Bol verkopen vaak hun spullen incl. verzendkosten. Die gaan er voor Selectleden niet afgehaald worden. Het staat ook bij het artikel 'incl. verzendkosten'.
Als je bij een partner 10 artikelen van 7 euro p.st. koopt, betaal je 10x verzendkosten als erbij staat 'incl. verzendkosten.
Alle informatie over Select kun je hier vinden https://www.bol.com/nl/nl/select/
Als je bij een partner 10 artikelen van 7 euro p.st. koopt, betaal je 10x verzendkosten als erbij staat 'incl. verzendkosten.
Alle informatie over Select kun je hier vinden https://www.bol.com/nl/nl/select/
Tenzij je dat artikel 10 of 20x wilt hebben. Betaal je 10 of 20x verzendkosten.
-
Ik wil een extra aanvulling geven. Bol.com belooft je als Select klant gratis verzending. Ook artikelen onder de 25 euro. Dan is het aan Pets Place en Bol.com hoe ze de verzendkosten onderling oplossen. Niet aan mij om én verzendkosten via pets place te betalen én 14,99 per jaar Select te betalen. Bij Zooplus en Pets place kun je natuurlijk ook meer bestellen dan 1 zakje en dan heb je ook geen verzendkosten. Verkondig dan niet als Bol.com zijnde dat je ook met artikelen onder de 25 euro kunt bestellen zonder extra verzendkosten als je lid wordt van Select, want dat is dus niet waar als de partner verzendkosten in totaalprijs verwerkt.
Laatst gewijzigd door Margreetster op 09 nov 2024 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Erthanax
vindt dit leuk
Maar dat is dus een product dat door bol geleverd wordt.Moneyman schreef: ↑09 nov 2024 10:13Voorbeelden van mbneiden:
Kijk eens wat bol doet tov de partners met het zelfde artikel
https://www.bol.com/nl/nl/prijsoverzich ... tOrder=asc
Margreetster
en ZeerPrivé
vinden dit leuk
Die aanvulling is niet nodig, veel mensen hier zijn bekend met Select. Als je de uitleg over Select leest dan zijn ze daar ook duidelijk over. Gewoon blijven opletten en checken. Bol is ook niet altijd de goedkoopste.Margreetster schreef: ↑09 nov 2024 11:28Ik wil een extra aanvulling geven. Bol.com belooft je als Select klant gratis verzending. Ook artikelen onder de 25 euro. Dan is het aan Pets Place en Bol.com hoe ze de verzendkosten onderling oplossen. Niet aan mij om én verzendkosten via pets place te betalen én 14,99 per jaar Select te betalen. Bij Zooplus en Pets place kun je natuurlijk ook meer bestellen dan 1 zakje en dan heb je ook geen verzendkosten. Verkondig dan niet als Bol.com zijnde dat je ook met artikelen onder de 25 euro kunt bestellen zonder verzendkosten als je lid wordt van Select,
Erthanax
en Margreetster
vinden dit leuk
-
kan mij vinden in jouw laatste antwoord ZeerPrivé, is wel zo dat er bij Select staat vermeld: GEEN EXTRA VERZENDKOSTEN. En verder heb je gelijk, Bol ook niet atlijd de goedkoopste. ga wel even langs bij pets Place, nog wel zo gezellig ook, vriendelijk personeel, goede service en leuke aanbiedingen soms
ZeerPrivé
vindt dit leuk
In de voorwaarden van Bol-Select staat:Margreetster schreef: ↑09 nov 2024 11:28Ik wil een extra aanvulling geven. Bol.com belooft je als Select klant gratis verzending. Ook artikelen onder de 25 euro. Dan is het aan Pets Place en Bol.com hoe ze de verzendkosten onderling oplossen. Niet aan mij om én verzendkosten via pets place te betalen én 14,99 per jaar Select te betalen. Bij Zooplus en Pets place kun je natuurlijk ook meer bestellen dan 1 zakje en dan heb je ook geen verzendkosten. Verkondig dan niet als Bol.com zijnde dat je ook met artikelen onder de 25 euro kunt bestellen zonder extra verzendkosten als je lid wordt van Select, want dat is dus niet waar als de partner verzendkosten in totaalprijs verwerkt.
“Niet alle Bezorgopties worden aangeboden op het gehele assortiment dat beschikbaar is via bol. Het assortiment waarop de Bezorgopties van toepassing zijn wordt aangeduid met de tekst “Select”. “
Volgens mij stond bij datgene wat u wilde bestellen geen ‘Select’.
En stel, Bol verkoopt het niet dus je koopt bij Speelgoedwonder en je wilt er 5 stuks van. Dan betaal je dus 5 x 7 euro teveel voor die rommel.PGros schreef: ↑09 nov 2024 11:34Maar dat is dus een product dat door bol geleverd wordt.Moneyman schreef: ↑09 nov 2024 10:13Voorbeelden van mbneiden:
Kijk eens wat bol doet tov de partners met het zelfde artikel
https://www.bol.com/nl/nl/prijsoverzich ... tOrder=asc
Gratis verzending vanaf 25 euro.....Moneyman schreef: ↑09 nov 2024 10:13Onjuist. Ik heb ook bij kleine bestellingen nog nooit verzendkosten betaald. Bol.com heeft legio artikelen van om en nabij de 6 euro, die gewoon gratis bezorgd worden. Zowel bij een brievenbuspakket als bij een gewoon pakket.NeoDutchio schreef: ↑09 nov 2024 10:01Een artikel van €6,45 gratis verzenden is natuurlijk onmogelijk.
Voorbeelden van mbneiden:
En
https://www.bol.com/nl/p/pokemon-scarle ... _iphoneapp
Even bij de les blijven @wolters.
Margreetster
vindt dit leuk
-
Lowieze, berzorgoptie lijkt mij iets heel anders dan, geen extra bezorgkosten.
Kijk maar eens op de website, bij sommige artikelen staat dat dit onder ‘Select’ valt, bij andere artikelen niet.Margreetster schreef: ↑09 nov 2024 12:13Lowieze, berzorgoptie lijkt mij iets heel anders dan, geen extra bezorgkosten.
“Alleen voor Select-leden op Select-artikelen én artikelen van aangesloten partners geen extra verzendkosten.”
Als je dus bestelt bij een partner die hier niet bij aangesloten is, betaal je (inclusief) verzendkosten.