Dyson koop ontbinden nog mogelijk?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Consumenneke

Re: Dyson koop ontbinden nog mogelijk?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
15 dec 2024 17:44
Even googelen en er zijn een hoop hepa filters te vinden voor een V15.
Inderdaad. En wat zie ik op de site van Dyson zelf?

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
15 dec 2024 17:31
Nou ondergraaft u een groot deel van uw eigen stellingen, want als het wel leverbaar is heeft de hevige regenval in Limburg en andere wereldproblemen daar dus niets mee te maken.
Waar heb ik het over hevige regenval in Limburg of andere wereld problemen gehad? Nergens. Wederom een verzinsel van u.

Net zoals u verzon dat TS twee jaar lang geen vervangend hepa filter kon krijgen. Hij heeft er gewoon eentje via de Nederlandse helpdesk gekregen.
Consumenneke schreef:
Als ik een stofzuiger in Nederland koop, moet ik ook naar believen onderdelen in Nederland kunnen kopen.
TS heeft een hepa filter via de Nederlandse helpdesk gekregen.

Naar believen is onzin. Als Dyson een nieuw hepa filter toegestuurd ter vervanging van de oude, is dat voldoende.
Consumenneke schreef:
En waarom moet consument101 zich voor een normale wens verantwoorden aan willekeurige forumdeelnemers?
Als consument101 beweringen doet, dan is het heel normaal om ook even te vragen hoe het precies zit. Want twee defecte hepa filters in 23 maanden tijd is best raar. Dus de vraag hoe vastgesteld is dat deze defect zijn en waarom de stofzuiger het niet meer doet, is niet raar.

We weten gewoon niet wat voor foutmelding de stofzuiger nu precies geeft (als er al een foutmelding is, voor hetzelfde geld doet de stofzuiger het gewoon prima), TS geeft daar geen informatie over.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

TS vraagt advies om de koop te ontbinden. TS heeft er juist heel veel baat bij als mensen hem duidelijk maken dat dit niet gaat lukken op basis van het door hem vertelde verhaal.

Mensen die beginnen over 'Er is vast wel een advocaat die hier een aanknopingspunt in ziet om Dyson aan te klagen voor wanprestatie.' zijn zeer gevaarlijk omdat het TS kan opzadelen met enorme kosten terwijl het een kansloze zaak is. Zijn stofzuiger is namelijk helemaal niet stuk.

Juist door TS in te laten zien dat hij het verkeerd benaderd, dat hij gewoon prima kan stofzuigen met de huidige filters, dat zijn stofzuiger zelf een foutmelding geeft als het filter niet meer voldoet en dan weigert te zuigen, dus nimmer beschadigd kan raken door het filter, daar heeft TS wat aan als hij zich ervoor open stelt.

IJssel119

Ongelezen bericht door IJssel119 »

Wij hebben op 3 dec een Dyson besteld. Zouden er nog twee zijn, helaas niet. Op 13 dec. Een ander model besteld, nog steeds geen bericht. Wel €599 betaald. Vriendelijke mensen aan de telefoon, maar die kunnen zelf niks uitrichten.
We zijn het helemaal zat, heb ook gezegd dat ik een consumenten organisatie zou melden hoe slecht we dit vinden..
Nu afwachten over het vervolg.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Consumenneke schreef:
15 dec 2024 18:09
Nijogeth schreef:
15 dec 2024 17:44
Even googelen en er zijn een hoop hepa filters te vinden voor een V15.
Wat heeft dat er mee te maken? Weet je hoeveel mensen vroeger stofzuigerzakken meenamen van andere winkels en ze niet op het hoofdkantoor van de stofzuigerfabrikant gingen halen? Het is en blijft een non-probleem, want het is gewoon geen probleem. Gewoon zo'n filter bestellen en zuigen alsof je niet beter weet.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Een niet Dyson merk hepa filter kopen is de snelste oplossing ware het niet dat Dyson dat volgens de garantievoorwaarden niet toestaat.
Ts is gehouden om gedurende de garantieperiode Dyson merk filters te gebruiken maar die zijn niet direct leverbaar en dat maakt dat bij een defect filter de stofzuiger niet meer gebruikt mag worden.
Het lijkt mij dat die voorwaarde onredelijk bezwarend is omdat die filters wel bij onderdelenwinkels op voorraad zijn en dat maakt dat Dyson niet het alleenrecht op het produceren en verkopen van die filters heeft verkregen.
In hoeverre kan Ts voor het gebruik van een vrij verkrijgbaar filter de garantie ontzegt worden als Dyson die zelf niet kan leveren en als een soort van tussen oplossing gebruikt wordt.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zo gaat dat met een veel te dure Rolls Royce, daar mag alleen maar veel te dure Rolls Royce olie en filters in. Ze moeten tenslotte hun nering beschermen.

Redfloor

Ongelezen bericht door Redfloor »

[/quote]

[/quote]

Dat alle filters 'momenteel niet leverbaar' zijn?

Consumenneke

Ron5300 schreef:
16 dec 2024 16:23
Het lijkt mij dat die voorwaarde onredelijk bezwarend is omdat die filters wel bij onderdelenwinkels op voorraad zijn en dat maakt dat Dyson niet het alleenrecht op het produceren en verkopen van die filters heeft verkregen.
Tja, nu kom je in domeinen waar het recht zich al decennia over buigt. Mag een automerk jou als klant dwingen naar de geautoriseerde dealer en nooit aftermarket onderdelen te gebruiken? Mag een printerfabrikant jou dwingen om alleen merkinkt te gebruiken? Mag Dyson jou dwingen om alleen eigen merkfilters te gebruiken. Advies van de fabrikant: jaarlijks vervangen.

En wat moet je dan als de fabrikant zelf deze filters niet kan leveren?

Boze consument101

Ongelezen bericht door Boze consument101 »

Ik merk dat er wat vragen zijn. (mocht ik er een vergeten vraag het dan even opnieuw)
De zuiger geeft Nog geen filterstoring aan. Hij zuigt idd nog maar de kwaliteit van het filter is achteruit gegaan. Iemand in huis heeft een ernstige allergie en kan deze filters niet meer gebruiken omdat er allergenen doorheen komen. (met een nieuw filter is dit niet het geval en kan deze persoon gewoon zuigen)
Aftermarket filters bestaan ook. Helaas is een groot deel dat zich Hepa filter noemt geen Hepa filter. (zelfde allergie klachten) We hebben deze zuiger juist aangekocht omdat deze uitvoering een Hepa filter heeft.
Het 2e filter dat ik na een jaar gekregen heb was geen gewonen bestelling. Het had echt heel wat voeten in de aarde om dit te kunnen krijgen. Dyson heeft ze dus wel ergens want nieuwe machines zijn ook met een filter uitgerust en schijnbaar zijn ze in het buitenland wel verkrijgbaar. (las ik hier op het forum)

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

IJssel119 schreef:
16 dec 2024 11:28
Wij hebben op 3 dec een Dyson besteld. Zouden er nog twee zijn, helaas niet. Op 13 dec. Een ander model besteld, nog steeds geen bericht. Wel €599 betaald. Vriendelijke mensen aan de telefoon, maar die kunnen zelf niks uitrichten.
We zijn het helemaal zat, heb ook gezegd dat ik een consumenten organisatie zou melden hoe slecht we dit vinden..
Nu afwachten over het vervolg.
En U denkt nu dat Dyson alle consumenten organisaties gaat raadplegen om te kijken waar U eventueel een melding gemaakt hebt? En wat zouden ze dan moeten doen?
Denk dat de oplossing is om de aankoop te annuleren en gewoon in een winkel een stofzuiger te kopen. Dan krijgt U hem meteen mee. En er zijn overigens ook andere merken dan Dyson die net zo goed zijn en goedkoper.

Consumenneke

Dirkie schreef:
17 dec 2024 08:53
Denk dat de oplossing is om de aankoop te annuleren en gewoon in een winkel een stofzuiger te kopen.
Hoe werkt dat: annuleren?
Krijg je dan je geld terug?

Dyson verkoopt tegenwoordig alleen direct, niet via detaillisten. :wink:

Consumenneke

Boze consument101 schreef:
17 dec 2024 06:49
Iemand in huis heeft een ernstige allergie en kan deze filters niet meer gebruiken omdat er allergenen doorheen komen.
Dat was voor de goede verstaander in uw bericht al tussen de regels door te lezen.

Iedereen met een snel oordeel over de noodzaak van zulke filters, houdt geen rekening met mogelijke omstandigheden waardoor zo'n filter van levenbelang kan zijn. Ik snap uw verontwaardiging over het inmiddels serieuze verzuim van Dyson.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
17 dec 2024 16:06
Iedereen met een snel oordeel over de noodzaak van zulke filters, houdt geen rekening met mogelijke omstandigheden waardoor zo'n filter van levenbelang kan zijn.
Juist als er sprake is van levensbelang, koop je als de wiedeweerga de gewoon verkrijgbare goede HEPA-filters. Dat theoretische garantieprobleem is daarmee vergeleken immers een non-issue.
Consumenneke schreef:
Ik snap uw verontwaardiging over het inmiddels serieuze verzuim van Dyson.
Nergens blijkt überhaupt uit dat er sprake is van verzuim.

@TS: laat je gewoon even adviseren door een goede onderdelenwinkel. Die hakken dagelijks met dit bijltje.

Consumenneke

Moneyman schreef:
17 dec 2024 16:35
Laat dat maar aan een geschoolde jurist over. Voor mij is het evident. 8)

Boze consument101

Ongelezen bericht door Boze consument101 »

Moneyman schreef:
Consumenneke schreef:
Iedereen met een snel oordeel over de noodzaak van zulke filters, houdt geen rekening met mogelijke omstandigheden waardoor zo'n filter van levenbelang kan zijn.
Juist als er sprake is van levensbelang, koop je als de wiedeweerga de gewoon verkrijgbare goede HEPA-filters. Dat theoretische garantieprobleem is daarmee vergeleken immers een non-issue.
Consumenneke schreef:
Ik snap uw verontwaardiging over het inmiddels serieuze verzuim van Dyson.

@TS: laat je gewoon even adviseren door een goede onderdelenwinkel. Die hakken dagelijks met dit bijltje.
Dat is nou net mijn probleem. De Hepa filters zijn niet te krijgen. Dyson levert ze al 2 jaar niet en de meeste merkloze hepa filters blijken geen Hepa filters te zijn. (de allergenen komen er gewoon doorheen)

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

17 dec 2024 19:29
....en de meeste merkloze hepa filters blijken geen Hepa filters te zijn. (de allergenen komen er gewoon doorheen)
Je zegt het zelf.
De meeste zijn geen hepa filter...
Dus een enkeling wel en dan koop je die toch?

Moneyman

Consumenneke schreef:
17 dec 2024 22:18
Moneyman schreef:
Dat theoretische garantieprobleem is daarmee vergeleken immers een non-issue.
Voor Dyson zelf is het wel een issue.
Jippie, weer geslaagd voor het Google-diploma. Maar begrijp je ook waarom het een theoretische (non)probleem is?
PGros schreef:
17 dec 2024 19:38
17 dec 2024 19:29
....en de meeste merkloze hepa filters blijken geen Hepa filters te zijn. (de allergenen komen er gewoon doorheen)
Je zegt het zelf.
De meeste zijn geen hepa filter...
Dus een enkeling wel en dan koop je die toch?
Dat dus. Moeilijker is het niet.

Moneyman

Consumenneke schreef:
17 dec 2024 17:01
Moneyman schreef:
Laat dat maar aan een geschoolde jurist over. Voor mij is het evident. 8)
Deze geschoolde jurist vind een lekenmening dan weer niet zo relevant :lol: Juridische standpunten innemen zonder te weten waarom levert in het echt leven altijd gedonder op. Wat de geschoolde juristen dan -indien überhaupt nog mogelijk- weer op mogen lossen.

Het fijne is dat daardoor wel mijn salaris betaald wordt :mrgreen:

Plaats reactie