Fixitfaster stuurt aanmaningen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
16again

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door 16again »

Als je op de homepage van de nieuwe site kijkt, zie je ook al de prijs vermeld staan, dat was eerder niet. Duidelijker dus.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
14 jan 2025 16:42
En levenslang? Dat zal zijn zolang de website blijft bestaan, levenslang betwijfel ik.
Dat is discussiëren over waarop levenslang terugvalt. Is dat het leven lang van de website, de eigenaar van de website, de consument of de echtgenoot van de consument?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
14 jan 2025 15:14
...en het gaat om een kernbeding.
Die staat nota bene achter een ✔️ in een korte tekst en nog lezen mensen het niet.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als ik tegenwoordig het woord Fix ergens tegenkom op een website krijg ik last van buikpijn, kippevel en sluit ik onmiddellijk in paniek mijn browser. Ook wel wetenschappelijk het Radar fixit effect genoemd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
14 jan 2025 18:53
Daarom is het gebruik van dat woord nietszeggende flauwekul. Net als levenslange garantie enz.
Levenslange garantie betekent soms zolang de initiële koper nog leeft, heel soms onbeperkt, maar meestal zo lang als de te verwachten levensduur van een product. Welke van de drie het ook is: ik vind dat niet betekenisloos.

Ik versta onder levenslange toegang zolang als de verkoper en koper beiden leven.

Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

De website wordt uitgebaat door een BV. Over het algemeen krijgen die geen alzheimer.

Verder: pareltje van een topic.

Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

Mwah, op zich ook niet helemaal betekenisloos. Je zal je er in ieder geval op kunnen beroepen als je nog een keer wat van die site wil trekken en daar weer een factuur voor krijgt.

Natuurlijk kan de BV en/of website ophouden te bestaan, maar dat had ook gekund als er bijv had gestaan dat je de komende 20 jaar toegang houdt.

Maar goed, erg duidelijk is het inderdaad niet. Daar heb je helemaal gelijk in.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

lekker bedrijf hoor. Kennis van mij heeft er nu ook mee te maken. Medio december erin gegaan, gelijk per mail herroepen. Komt er een betalingsherinnering , met de opmerking dat er binnen 14 dagen herroepen had kunnen worden. Die herroeping is duidelijk wel ontvangen want staat onder de betaalherinnering, die als antwoord gestuurd is... :shock: oftewel niets doen, ze zouden 200% stom zijn dit een incassotraject in te sturen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hahahaha dat is echt een briljante actie van hun! :lol: :lol:

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
14 jan 2025 11:59
Maar goed, dit wist je allemaal al, want het is je al eerder verteld.
We zijn hier op een forum waar alle deelnemers gelijk zijn, dus het is niet netjes anderen aan te spreken als ondergeschikten die gecorrigeerd moeten worden.
Moneyman schreef:
14 jan 2025 14:26
Da's alles behalve een correctie, het is in één woord onzin. De vraag waar wij het over hebben is een juridische discussie. Dat kan ook niet anders als je toetst aan het juridisch kader - en dat is óók gewoon het geval op een consumentenforum. Dat jij daar graag anders naar wilt kijken, maakt niet dat het anders is.
U stelt zich op als pleiter, beoordelaar en bestraffer. Mijn suggestie is dat u zich tot pleiten beperkt, eventueel wat geduldig uitleggen toevoegt en alle overige ergernissen in een sportzaal of buitenlucht uitleeft. Niet op een consumentenforum.

Bovendien kan een juridische kijk tot heel uiteenlopende conclusies leiden. U heeft het gelijk niet vanzelfsprekend aan uw kant. 8)

Thijs124

Kijk eens naar je eigen.

16again

Consumenneke schreef:
16 jan 2025 13:39
Bovendien kan een juridische kijk tot heel uiteenlopende conclusies leiden. U heeft het gelijk niet vanzelfsprekend aan uw kant. 8)
Grappig dat op bladzijde 9 de oude bestelknop nog OK bevonden werd. Actief door sommigen. Passief door mij.
Echter de ECC jurist denkt daar heel anders over. Mogelijk ligt de jurisprudentie van de hoge raad over bestelknoppen toch iets moeilijker, en past nederigheid.

16again

criticus2 schreef:
16 jan 2025 09:52
lekker bedrijf hoor. Kennis van mij heeft er nu ook mee te maken. Medio december erin gegaan, gelijk per mail herroepen. Komt er een betalingsherinnering , met de opmerking dat er binnen 14 dagen herroepen had kunnen worden. Die herroeping is duidelijk wel ontvangen want staat onder de betaalherinnering, die als antwoord gestuurd is... :shock: oftewel niets doen, ze zouden 200% stom zijn dit een incassotraject in te sturen.
Werkt dat niet anders?
Het incassobedrijf koopt gewoon een hele stapel vorderingen van ze op, en dit is er gewoon een van.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
16 jan 2025 20:00
Consumenneke schreef:
16 jan 2025 13:39
Grappig dat op bladzijde 9 de oude bestelknop nog OK bevonden werd. Actief door sommigen. Passief door mij.
Echter de ECC jurist denkt daar heel anders over. Mogelijk ligt de jurisprudentie van de hoge raad over bestelknoppen toch iets moeilijker, en past nederigheid.
Een jurist in de Leen Bakker zaak dacht ook voor zijn klanten voor €24,- een stapelbed te kunnen krijgen. En zo kijkt iedereen vanuit zijn eigen perspectief. Slechts 1 persoon kan er een daadwerkelijk oordeel over vellen. En zelfs daar zou je nog tegen in beroep kunnen gaan.
Dus op de stoel van de rechter gaan zitten is een gevaarlijk iets. En dat gebeurd iets te vaak. Er kan hooguit een inschatting gemaakt worden wat een rechter zou kunnen zeggen, maar zekerheid is er nooit. Het is ook wel eens voorgekomen dat een rechter een andere uitspraak gedaan heeft dan de "forumjuristen" voorspeld hadden. Met uiteraard het verweer er na dat de rechter er helemaal naast zat.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

NeoDutchio schreef:
16 jan 2025 20:47
Het is ook wel eens voorgekomen dat een rechter een andere uitspraak gedaan heeft dan de "forumjuristen" voorspeld hadden. Met uiteraard het verweer er na dat de rechter er helemaal naast zat.
Volgens mij is er een grote groep bureaujuristen die hun brood verdienen met blufbrieven gericht op argeloze consumenten. Dat verklaart waarom ze met grote zekerheid van alles beweren en tegenspraak kleineren.

Ik heb afgelopen jaar zo'n blufocaat langs de deken, de raad van discipline en uiteindelijk het hof getrokken. Aan het einde van de rit stamelde hij excuses voor zijn gedrag en vertelde hij nog nooit met het hof te maken gehad te hebben. Dat was gelukkig een tribunaal dat goede vragen stelde.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst....

Vlokje

Ongelezen bericht door Vlokje »

Ook ik kreeg begin januari een aanmaning van FixItFaster. Had er nog nooit van gehoord, ben gaan googelen en bleek dat ik volgens hen vast zat aan een contract waar ik niets van afwist. Heb de voorbeeldbrief naar hun gestuurd maar ze houden vast dat ik een contract met hun had getekend. Weer een mail gestuurd dat ik niets ga betalen en vervolgens reageerde ze dat mijn bedenktijd was verlopen en dat ik aan het contract vast zit. Nu is het bedrag opgelopen naar €70,00. Ik heb besloten om niet meer te reageren en maar zien hoe dit ga aflopen. Zijn er nog meer mensen die ook niet meer op de aanmaningen reageren en of ze deurwaarders aan de deur hebben gehad. Het houd je wel bezig want volgens mij stinkt dit zaakje enorm naar oplichting. Wie heeft de langste adem.

Thijs124

Jij bent hier nummer 255, dus lees het voorafgaande.

stillos

Ongelezen bericht door stillos »

Fix it Faster 21.01.25
Vanaf 19 oktober 2024 hebben we van Fix it Faster vele dreigmails en per post vele dreigbrieven ontvangen. Volgens Fix it Faster hebben wij een account aangemaakt. Dit ontken ik ten stelligste, ik zal hier uitleggen wat WEL is voorgevallen:
Medio September 2024 hebben wij de site van Fix it Faster bezocht, daar de cursor maar bleef ronddraaien en wij NIET op de site kwamen, hebben wij besloten om af te breken. Dus we hebben ook NIET op de bestelknop gedrukt zoals gesuggereerd wordt. En er is dus ook GEEN ACCOUNT aangemaakt.
Wij voelen ons gesterkt daar we op 19 oktober 2024 op vakantie waren in Griekenland, dus we hadden al sowieso geen PC voorhanden, laat staan dat we op die datum een account aangemaakt hebben. Dus hebben we ook GEEN handleidingen ontvangen.
Verder zijn de volgende punten van toepassing die ontbinding van het contract rechtvaardigen:
1*) De prijsweergave is niet duidelijk getoond, voor het sluiten van een overeenkomst.
2*) De wettelijke bedenktijd is voor sluiting van de overeenkomst NIET duidelijk is aangegeven
3*) De bestelknop voldoet niet aan de eisen, zij geven niet duidelijk aan, wat de bestel en wat de betalingsverplichting inhoud.
Het gevolg is dat de overeenkomst vernietigbaar is.
Op 19 oktober 2024, was hun website nog niet aangepast. Inmiddels is dat na een aantal claims wel gebeurd. En wat zeggen ze nu? Dat alles netjes op de site staat vermeld. Ik heb geen screenshots van 19 oktober 2024, en dus mag ik gewoon betalen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

stillos schreef:
22 jan 2025 23:22
Wij voelen ons gesterkt daar we op 19 oktober 2024 op vakantie waren in Griekenland, dus we hadden al sowieso geen PC voorhanden, laat staan dat we op die datum een account aangemaakt hebben.
Zwak argument. Alsof je geen telefoon en/of tablet bij je had waarop je exact hetzelfde zou kunnen doen.
stillos schreef:
Verder zijn de volgende punten van toepassing die ontbinding van het contract rechtvaardigen:
1*) De prijsweergave is niet duidelijk getoond, voor het sluiten van een overeenkomst.
2*) De wettelijke bedenktijd is voor sluiting van de overeenkomst NIET duidelijk is aangegeven
3*) De bestelknop voldoet niet aan de eisen, zij geven niet duidelijk aan, wat de bestel en wat de betalingsverplichting inhoud.
Het gevolg is dat de overeenkomst vernietigbaar is.
In het kader van "gebruik je sterkste rechten": focus je gewoon op twee dingen:
- ontken dat je uberhaupt een overeenkomst bent aangegaan en vraag om bewijs;
- en herroep secundair op basis van de niet getoonde bedenktijd. Dan zit je, als je dat aantoonbaar doet, altijd goed. Want zij zullen, als jij gelijk hebt, niet het bestaan van een overeenkomst kunnen bewijzen, en daarnaast hebben ze hun website pas 10 dagen ná jouw bestelling aangepast op het punt van het herroepingsrecht.

Punt 1 en 3 zou ik niet in de discussie mengen. Allereerst omdat de prijs er wel degelijk gewoon stond (je kunt hooguit discussiëren of dat duidelijk genoeg was), dus punt 1 is geen garantie voor succes. En je argument bij punt 3 gaat niet op, omdat er niet helemaal geen eis is dat de knop duidelijk moet maken wat de bestel- en betaalverplichting inhoudt, maar alleen dát er een betaalverplichting is. En dát is de eis.
stillos schreef:
Op 19 oktober 2024, was hun website nog niet aangepast. Inmiddels is dat na een aantal claims wel gebeurd. En wat zeggen ze nu? Dat alles netjes op de site staat vermeld. Ik heb geen screenshots van 19 oktober 2024, en dus mag ik gewoon betalen.
Nee hoor, zij zullen moeten bewijzen dat de informatie op hun site juist was op het moment dat jij de overeenkomst zou hebben gesloten. En uit de huidige AV blijkt dat die op 29-10-2024 zijn vernieuwd. Ergo: daarvoor waren ze anders. En er is voldoende ondersteunend bewijs op dit punt in jouw voordeel (daar heb ik eerder al over geschreven).

Plaats reactie