Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Dagkoers

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik ga proberen niks meer over mijn kinderen te vertellen op dit forum.
Ik ga wel de uitslag publiceren van de rechtszaak.

Tot die tijd houd ik mij lekker rustig.
Dinsdag komen mensen bij mij thuis voor een mogelijke indicatie beschermt wonen.
(Ik moet een plan B hebben)

Ik wilde jullie nog iets vragen over een spannende film die ik heb gezien.
Ik weet dat je films soms met een korrel zout moet nemen.

De film die ik heb gezien ging over een auto die onschuldige mensen doodreed.
Die auto had een lifter doodgereden. de politie deed onderzoek en ze kamen erachter dat die lifter geen ouders meer had en enig kind was. 1 politie agente vertelde dat hij de begrafenis voor 1 keer uit zijn eigen zak betaalde.
Nu is mijn vraag of dit gebruikelijk is? Het is een Amerikaanse film. (ik vond het erg zielig voor die lifter)

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Dagkoers schreef:
22 feb 2025 12:54
Lowieze schreef:
21 feb 2025 16:10
Dagkoers schreef:
21 feb 2025 16:01
Ik wens iedereen een fijn weekend. Ik houd jullie op de hoogte.
Is het niet verstandiger om dat eens niet te doen op een openbaar forum? Wie zit daar op te wachten?
Hou uw sociaal wijkteam/begeleider/advocaat op de hoogte, zij kunnen daar meer mee dan wat totale vreemden op een forum.
Beste Louize: WA en MM vinden het wel interessant.
28 maart is de uitspraak tot die tijd zal je mij niet vaak meer zien.
Gezellig op mijne verjaardag, zal vast wel positief nieuws zijn. Als je met twee advocaten (waarvan eentje aspirant) met veel bombarie maar één detail van de zaak bepleit, zal de wbv waarschijnlijk de tranentrekkende partij zijn. Ze hebben zat tijd gehad om de hele zaak voor te bereiden, maar wanneer het eropaan komt, laten ze maar een dagje/weekje werk zien die met 2 letters het antwoord geeft op de gestelde vraag van de rechter.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Dagkoers schreef:
23 feb 2025 00:22
....Ik weet dat je films soms met een korrel zout moet nemen.......
Jou belevenissen nemen we ook met een korreltje zout.
Maar goed je kan je vraag over de film natuurlijk ook voorleggen aan de medewerkers begeleid wonen, je wordt immers niet voor niets begeleid.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dagkoers schreef:
Ik ga proberen niks meer over mijn kinderen te vertellen op dit forum.
Ik ga wel de uitslag publiceren van de rechtszaak.

Tot die tijd houd ik mij lekker rustig.
Dinsdag komen mensen bij mij thuis voor een mogelijke indicatie beschermt wonen.
(Ik moet een plan B hebben)

Ik wilde jullie nog iets vragen over een spannende film die ik heb gezien.
Ik weet dat je films soms met een korrel zout moet nemen.

De film die ik heb gezien ging over een auto die onschuldige mensen doodreed.
Die auto had een lifter doodgereden. de politie deed onderzoek en ze kamen erachter dat die lifter geen ouders meer had en enig kind was. 1 politie agente vertelde dat hij de begrafenis voor 1 keer uit zijn eigen zak betaalde.
Nu is mijn vraag of dit gebruikelijk is? Het is een Amerikaanse film. (ik vond het erg zielig voor die lifter)
Ah, The Car.

Dagkoers

Hoe weet u dat?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Zoveel films zijn er niet met deze verhaallijn. Dan kom je al snel op 'The Car'.
Dagkoers schreef:
Nu is mijn vraag of dit gebruikelijk is?
Nee. In de meeste landen betaalt de plaatselijke overheid een sobere begrafenis of crematie, net wat gebruikelijk is. Mocht er een nabestaande opduiken, krijgt die de rekening gepresenteerd.

Dagkoers

Bedankt meneer Jablan!

Dagkoers

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=107

waar gaat het heen?
Toen ik 13 was speelde ik met He-Man Poppen

https://www.youtube.com/watch?v=ruFPQxZkh_o
Laatst gewijzigd door Dagkoers op 23 feb 2025 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

joop kok

Ongelezen bericht door joop kok »

Kan de Webmaster de active opmerkingen eens beter organiseren?
Het staat al weken lang met dezelfde opmerkingen op de Website.
Of heeft de webmaster griep en ligt voor pampus op bed!!

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Waar staan active opmerkingen?

Dagkoers

https://radar.avrotros.nl/

dan naar beneden scrollen naar actieve discussies.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dagkoers schreef:
23 feb 2025 22:18
https://radar.avrotros.nl/

dan naar beneden scrollen naar actieve discussies.
Daar lopen de discussies achter.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Daar kijkt niemand van Radar naar. Ik heb dat ook nog nooit gezien, maar voor mij niet belangrijk.

Jablan
Contacteer:

Verkiezingen in Duitsland en eigenlijk hetzelfde beeld als in een reeks andere EU-landen. Extreem rechts als arbeiderspartij; bij jongeren een interessante verdeling: jonge vrouwen kiezen eerder voor progressief links, jonge mannen voor (extreem) rechts. Ook stad tegen platteland laat polarisatie zien: in steden wordt vooral het midden tot links gestemd, daarbuiten midden tot rechts. In percentages worden de verschillen steeds groter.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Progressief links? Ik mag toch hopen dat u niet die Linke bedoelt, die zijn helemaal niet progressief, dat zijn gewoon communisten en dus extreem links.
Een ander opvallende uitslag die u niet noemde is dat in het Oosten massaal op AFD werd gestemd en in het westen CDU.
Toevallig zaterdag met een aantal buren gesproken. Bijna niemand wist eigenlijk wat te stemmen, ze wisten wel wat niet te stemmen. Niemand wilde SPD stemmen vanwege de desinteresse van Scholtz, Grunen ook niet omdat deze uitblinken in incompetentie. AFD niet omdat dit een stem weggooien is omdat ze door de rest geboycot worden.

Jablan
Contacteer:

Die tegenstelling tussen de voormalige DDR en BRD is groot en alleen vanuit de historie te verklaren.

AfD haalt percentages tot 60% in Sachsen langs de grens met Polen en Tsjechië. Waar het aandeel migranten het laagst is, haalt de AfD het hoogste aantal stemmen. Het is meer angst voor dan ervaring met migranten, dat de stemming bepaalt.

In de DDR werd dit gebied in Sachsen niet de Oberlausitz genoemd, maar het Tal der Ahnungslosen, omdat dit het enige deel van de DDR was waar de West-Duitse zenders niet te ontvangen waren. De enige bronnen van informatie waren zodoende de DDR-media.

Sinds 1990 is dit gebied leeggelopen. (Voorbeeld Frankfurt/Oder: van 86 naar 57 duizend inwoners).

Wie er nu nog woont, is met pensioen of heeft werk in een klein bedrijf of werkt mee in de productie van een groter bedrijf (waarvan het hoofdkantoor altijd in West-Duitsland staat). Wie meer kan, is naar een grotere stad of naar het westen verhuisd. Wie afwijkt, vertrekt.

Het gevolg is een redelijk homogene bevolking in een overwegend leeg platteland, waar de gemiddelde leeftijd boven de 50 ligt. Omdat het platteland is, heb ik het oosten niet apart genoemd.

In West-Duitsland halen CDU en CSU nergens meer dan 50%, de hoogste percentages kom je tegen op het (vergrijsde) platteland van Niedersachsen, Nordrhein-Westfalen en Bayern.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Thijs124 schreef:
23 feb 2025 22:31
Daar kijkt niemand van Radar naar. Ik heb dat ook nog nooit gezien, maar voor mij niet belangrijk.
Als middelbare scholier werkte ik even in een modezaak. Daar waren afdelingen waar eens in de week iemand met een stoffer doorheen ging. Bij V&D had je vroeger ook van die suffe hoeken. Kwamen vooral oudere vaste klanten.

Uiteindelijk verdwijnen die plotseling.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
24 feb 2025 10:30
AfD haalt percentages tot 60% in Sachsen langs de grens met Polen en Tsjechië. Waar het aandeel migranten het laagst is, haalt de AfD het hoogste aantal stemmen. Het is meer angst voor dan ervaring met migranten, dat de stemming bepaalt.
Of, er zijn veel migranten in die andere gebieden die natuurlijk niet op de AfD gaan stemmen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
24 feb 2025 12:02
Of, er zijn veel migranten in die andere gebieden die natuurlijk niet op de AfD gaan stemmen.
Bedoelt u al die immigranten met stemrecht?

Ik meen dat alleen mensen met een Duits paspoort mogen stemmen. Van de 2,5 miljoen Turken hebben er 400.000 de Duitse nationaliteit aangenomen. Welke migranten stemmen er nog meer volgens u Nijogeth?

Italiaanse ijscoventers?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
24 feb 2025 10:30

In West-Duitsland halen CDU en CSU nergens meer dan 50%, de hoogste percentages kom je tegen op het (vergrijsde) platteland van Niedersachsen, Nordrhein-Westfalen en Bayern.
Op plaatselijk niveau wel.
In het dorpje waar ik woon (met 1043 mensen met stemrecht) heeft bij de eerste stem bijna 76% CDU gekozen en bij de 2e stem 69%.
Traditioneel gezien kiezen veel inwoners CDU maar dit keer is wel extremer dan anders. Bij gebrek aan een redelijk alternatief kiezen ze dan voor "zeker"

Plaats reactie