Huiskamer
Re: Huiskamer
https://www.nu.nl/314851/video/politie- ... arige.html
Ik vind dit heel erg wat er gebeurd is in mijn kleine Schiedam.
Ik vind dit heel erg wat er gebeurd is in mijn kleine Schiedam.
-
Is ook niet te vatten. Helaas zal dit alleen maar erger worden.
En vergeet niet dat de wereld door TV en internet veel kleiner is geworden. Vroeger waren er ook genoeg steek incidenten, verrekeningen enz. Had je verkering met een meisje in een ander dorp, werd dit door de dorpsjongens vaak niet geaccepteerd en kon je een pak slaag of erger verwachten, af en toe met slechte afloop.witte angora schreef: ↑24 feb 2025 12:57Is ook niet te vatten. Helaas zal dit alleen maar erger worden.
Maar een steek partij in Schiedam werd niet al dezelfde dag bekend in Andere provincies, als het al op het nieuws kwam.
Nu is een uur na een incident de hele zaak al over het nieuws en internet.
Dus het lijkt ook of er meer gebeurd.
En er zijn natuurlijk meer bewoners op ons kleine oppervlak
-
Ach, het valt dus allemaal wel mee. Waar maken we ons druk over, vroeger gebeurde er ook wel eens wat. Gewoon doorlopen mensen, en vooral niet nadenken dat deze ellende heel vaak uit een bepaalde zeer dominante invasieve godsdienst voorkomt, want dan ben je vast een nasi. En het zou zo maar kunnen dat deze keer dat eens niet het geval is, dus daar ga je dan. En nogmaals, u hebt gelijk, vroeger gebeurde er ook wel eens wat. Bijvoorbeeld Bonifacius, die vermoord werd door de Friezen.
Dat zijn er ongeveer 12,6 miljoen, waarvan de helft in Duitsland is geboren. Dat is meer dan 20%.Consumenneke schreef: ↑24 feb 2025 12:06Bedoelt u al die immigranten met stemrecht?
Ik meen dat alleen mensen met een Duits paspoort mogen stemmen. Van de 2,5 miljoen Turken hebben er 400.000 de Duitse nationaliteit aangenomen. Welke migranten stemmen er nog meer volgens u Nijogeth?
Italiaanse ijscoventers?
Iedereen, die is genaturaliseerd.Consumenneke schreef: ↑24 feb 2025 12:06Ik meen dat alleen mensen met een Duits paspoort mogen stemmen. Van de 2,5 miljoen Turken hebben er 400.000 de Duitse nationaliteit aangenomen. Welke migranten stemmen er nog meer volgens u Nijogeth?
Actuele voorwaarden voor naturalisatie in Duitsland:
- Vanaf 16 jaar zelf, onder de 16 via ouders
- Kosten 255 euro, voor minderjarigen alleen korting als ze samen met de ouders Duitser worden, dan 51 euro
- Verblijf 5 jaar in het land. Er zijn uitzonderingen hierop, dan al na 3 jaar.
- In bezit van officiële documenten over identiteit en nationaliteit
- Democratie erkennen, bewust zijn van het nazi-verleden en de gevolgen daarvan: je wordt geacht voor vrede tussen volken te zijn en als Duitser geen oorlog starten (dit deel bevat in het Duits een aantal slecht te vertalen woorden)
- Geldige verblijfsstatus (permanent, tijdelijk met uitzicht op permanent, EU-blauwe kaart, enz)
- Je maakt geen gebruik van uitkering/sociale voorzieningen = Je verdient zelf genoeg geld om rond te komen, inclusief het onderhoud van gezinsleden
- Geen veroordeling voor een misdaad
- Voldoende kennis van het Duits op niveau B1
- De inburgeringstest met succes gemaakt.
Het Destatis (bureau voor statistiek) geeft over 2023 84.669.326 miljoen inwoners, daarvan 71.761.258 met Duitse nationaliteit en 12.908.068 niet-Duitsers.
In 2023 hebben 200.095 mensen de Duitse nationaliteit aangenomen.
In Nederland gelden ongeveer dezelfde regels, met een paar verschillen: vanaf 18 jaar, taalkennis op niveau A2. De inkomenseis geldt in Nederland al voor de eerste verblijfsvergunning en staat daarom niet bij naturalisatie.
Heel triest dat een 13 jarig kind een ander 13 jarig kind van het leven beroofd maar voor de grap zal het niet gegaan zijn.
Wat er aan vooraf gegaan is zullen we niet te weten komen maar voor zowel de nabestaanden als ook de ouders van de vermoedelijke dader is het leed niet te overzien.
Wat er aan vooraf gegaan is zullen we niet te weten komen maar voor zowel de nabestaanden als ook de ouders van de vermoedelijke dader is het leed niet te overzien.
Het trieste is dat kinderen (overigens ook volwassenen) met een mes rondlopen. Een Zwitsers zakmes kan ik nog begrijpen, maar het is een wonder als je daarmee iemand dood weet te steken. Dat sommige mensen elkaar zo op kunnen fokken dat ze elkaar wel kunnen afmaken, dat moet ondertussen wel duidelijk zijn, maar als ze dan ook nog een mes op zak hebben, dan gaat het snel mis.
De Rooms-Katholieken hebben inderdaad heel veel slachtoffers veroorzaakt. Is het niet lichamelijk, dan is het wel geestelijk.J. Deltoer schreef: ↑24 feb 2025 13:17Ach, het valt dus allemaal wel mee. Waar maken we ons druk over, vroeger gebeurde er ook wel eens wat. Gewoon doorlopen mensen, en vooral niet nadenken dat deze ellende heel vaak uit een bepaalde zeer dominante invasieve godsdienst voorkomt, want dan ben je vast een nasi. En het zou zo maar kunnen dat deze keer dat eens niet het geval is, dus daar ga je dan. En nogmaals, u hebt gelijk, vroeger gebeurde er ook wel eens wat. Bijvoorbeeld Bonifacius, die vermoord werd door de Friezen.
Dat inderdaad. In mijn jeugd zijn er in mijn omgeving meer steekpartijen geweest dan de laatste 40 jaar in dezelfde omgeving. Maar die hebben geen van allen het landelijke nieuws gehaald. Was ook helemaal geen ruimte voor met 1 kranten en 1 journaal per dag.Nevyn schreef: ↑24 feb 2025 13:05En vergeet niet dat de wereld door TV en internet veel kleiner is geworden. Vroeger waren er ook genoeg steek incidenten, verrekeningen enz. Had je verkering met een meisje in een ander dorp, werd dit door de dorpsjongens vaak niet geaccepteerd en kon je een pak slaag of erger verwachten, af en toe met slechte afloop.witte angora schreef: ↑24 feb 2025 12:57Is ook niet te vatten. Helaas zal dit alleen maar erger worden.
Maar een steek partij in Schiedam werd niet al dezelfde dag bekend in Andere provincies, als het al op het nieuws kwam.
Nu is een uur na een incident de hele zaak al over het nieuws en internet.
Dus het lijkt ook of er meer gebeurd.
En er zijn natuurlijk meer bewoners op ons kleine oppervlak
Nevyn
vindt dit leuk
Ik houd wel van nasi.
-
witte angora schreef: ↑24 feb 2025 12:57Is ook niet te vatten. Helaas zal dit alleen maar erger worden.

Het zou interessant zijn om te zien wat er na 2016 gebeurt.
witte angora
vindt dit leuk
-
Daar is een heel kookboek van, met 800 recepten. Dan moet je evengoed nog wel dingen uitzoeken, maar het is vooral de combinatie van ingrediënten. En lekker! Selamat Makan, Wouter Rademakers. Kostte iets van 30 euro of zo.
-
-
-
Ik zie hier anders een andere ontwikkeling, met name onder jongeren.
https://www.politie.nl/nieuws/2022/dece ... k-toe.html
https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... art-zorgen
https://www.politie.nl/nieuws/2022/dece ... k-toe.html
https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... art-zorgen
-
-
De blauwe hap.
Herinner me dat mijn vader dat ook zo noemde,die was bij de marine.
Maar iets heel anders,
Gisteren kon ik niet meer inloggen,na een hoop gedoe met wachtwoorden en gebruikersnaam kwam het weer goed.
Nu vanavond dus weer hetzelfde,kan het ermee te maken hebben dat bij ons de internet verbinding nog al eens weg valt?
Of doe ik als digibeet iets verkeerd?
Nu effe testen of ik weer op de digitale wereld ben,dus;VERSTUUR!