Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg
Re: Woekerpolis ASR Aegon Spaarbeleg
Ik mailde om achter m’n klacht aan te gaan en kreeg dit automatische antwoord. Helaas is dus 90% akkoord gegaan (absurd):
Momenteel ontvangen wij een grote hoeveelheid e-mails. Onze reactietermijn is daardoor mogelijk langer dan je van ons gewend bent. We vragen hiervoor je begrip.
Indien jouw vraag voorkomt in de onderstaande veelgestelde vragen, dan beschouwen wij jouw email als beantwoord. Wanneer dit niet het geval is, ontvang je zo snel mogelijk bericht van ons.
Heeft u een vraag over de eindcontrole en de uitbetaling van de getekende voorstellen van de A.S.R/Aegon beleggingsverzekeringen?
Inmiddels is ruim 90% van de bereikte deelnemers akkoord gegaan met hun voorstel. Binnenkort kan gestart worden met de uitbetaling. Houd er rekening mee dat het nog een paar maanden kan duren voor je bericht ontvangt, omdat de uitbetalingen in batches gaan. Je ontvangt hier vanzelf bericht over.
Momenteel ontvangen wij een grote hoeveelheid e-mails. Onze reactietermijn is daardoor mogelijk langer dan je van ons gewend bent. We vragen hiervoor je begrip.
Indien jouw vraag voorkomt in de onderstaande veelgestelde vragen, dan beschouwen wij jouw email als beantwoord. Wanneer dit niet het geval is, ontvang je zo snel mogelijk bericht van ons.
Heeft u een vraag over de eindcontrole en de uitbetaling van de getekende voorstellen van de A.S.R/Aegon beleggingsverzekeringen?
Inmiddels is ruim 90% van de bereikte deelnemers akkoord gegaan met hun voorstel. Binnenkort kan gestart worden met de uitbetaling. Houd er rekening mee dat het nog een paar maanden kan duren voor je bericht ontvangt, omdat de uitbetalingen in batches gaan. Je ontvangt hier vanzelf bericht over.
Carel51
vindt dit leuk
ZLK: "Inmiddels is ruim 90% van de bereikte deelnemers akkoord gegaan met hun voorstel"
Mag toch hopen van niet. Cruciaal hierin is wel het woord; bereikte. Er zijn circa 600.000 polissen verkocht. Zijn die allemaal bereikt? Geloof er geen moer van.
Mag toch hopen van niet. Cruciaal hierin is wel het woord; bereikte. Er zijn circa 600.000 polissen verkocht. Zijn die allemaal bereikt? Geloof er geen moer van.
-
90%, 99%, 10%, 1%? Ik zie weer dezelfde vragen als in 2021/2022 bij de € 750 fooi van ConsumentenClaim/Leaseproces/PAL voor effectenlease Aegon Spaarbeleg SprintPlan. Beste mensen, zelfs als je mijn voorbeeld de enige bent die akkoord gaat met (3*) € 468, zelfs dan zal ASR/Aegon dat met alle plezier onmiddellijk aan je uitkeren!ClaimConcept schreef: ↑16 dec 2024 14:59Hoe het ooit begon bij Aegon Spaarbeleg, eind 1998 op advies van de tussenpersoon:
1998.12-2018.12 Spaarbeleg VermogensPlan xx540 ƒ 5.000 per jaar, bij 9% na 20 jaar voor aflossing hypotheek ƒ 278.800
Het verlies in premie is € 45.378 - € 14.780 = € 30.598 , de schade op de hypotheek € 111.734 + rente
1998.12-2013.12 Spaarbeleg VermogensPlan xx531 ƒ 9.000 + ƒ 900 per jaar, bij 9% na 15 jaar ƒ 58.300
Het verlies in premie is € 20.829 - € 13.360 = € 7.469 en even geen nieuwe auto
1998.12-2018.12 Spaarbeleg Toekomstplan xx458 ƒ 5.950 per jaar, bij 9% na 20 jaar lijfrentepensioen ƒ 374.900
Het verlies in premie is € 54.000 - € 23.926 = € 30.074 met een mager aanvullend pensioen
Carel51
vindt dit leuk
Als ik uit ga bij deze berekening van de LAAGST, door SPAARBELEG op mijn overeenkomsten, aangegeven prognose (10%) dan is het verschil voor 3 overeenkomsten al -€ 32.768 En na compensatie van Koersplan de Weg Kwijt. + € 5.550 mis ik respectievelijk: -€ 27.218 (10%) , -€ 37.837 (12%) of -€ 50.361 (14%) Prognoses staan op mijn overeenkomsten:
Wat klopt er niet:
mijn “belangenbehartiger” snel tekenen bij Consumentenclaim.
Ik had zelfs na 15 jaren inleg op 1 van mijn koersplannen een negatief rendement. M.a.w. de uitkering was € 51,- lager dan de inleg!. Dat is wel heel knap een TOP prestatie.
https://www.abflipse.nl/8-blog/173-ab-f ... kerpolisnl
Hier heb ik natuurlijk niet voor getekend, ben niet gek.
Wat klopt er niet:
mijn “belangenbehartiger” snel tekenen bij Consumentenclaim.
Ik had zelfs na 15 jaren inleg op 1 van mijn koersplannen een negatief rendement. M.a.w. de uitkering was € 51,- lager dan de inleg!. Dat is wel heel knap een TOP prestatie.
https://www.abflipse.nl/8-blog/173-ab-f ... kerpolisnl
Hier heb ik natuurlijk niet voor getekend, ben niet gek.
Ze spelen het nu echt heel vals. Ze zijn alle claimhouders onder druk aan het zetten om snel akkoord te gaan met deze slechte deal. de claimclubs willen nu vooral zelf geld zien.
Ik wordt door Consumentenbond claimservice verzocht voor 7 maart te tekenen, 90% zou al akkoord zijn. Waarom regent het de laatste tijd mailtjes? (dat kan ik niet controleren, misschien is dat helemaal niet zo en proberen ze ons juist geforceerd de 90% te laten halen.
Het hele proces is niet duidelijk en ook niet vooraf gedeeld. De procedure rondom de deadline van 90% is niet uitgewerkt en niet verifieerbaar.
Ik geloof er echt geen barst van, we worden in de maling genomen. Ik ben niet akkoord!!
Ik wordt door Consumentenbond claimservice verzocht voor 7 maart te tekenen, 90% zou al akkoord zijn. Waarom regent het de laatste tijd mailtjes? (dat kan ik niet controleren, misschien is dat helemaal niet zo en proberen ze ons juist geforceerd de 90% te laten halen.
Het hele proces is niet duidelijk en ook niet vooraf gedeeld. De procedure rondom de deadline van 90% is niet uitgewerkt en niet verifieerbaar.
Ik geloof er echt geen barst van, we worden in de maling genomen. Ik ben niet akkoord!!
Carel51
vindt dit leuk
Ook ik heb een schikkingsvoorstel gehad wat nergens opslaat. En nu moeten we voor 7 maart reageren want de 90% zou gehaald zijn???.
M.i zijn we eerst door Aegon benadeeld en nu ook door de claimstichtingen
Wat mij bevreemd is waarom Radar nu niets doet terwijl ze er jaren wel werk van hebben gemaakt.
Of is Radar inmiddels ook woekerpolis moe (net zoals de mensen die het voorstel nu maar geaccepteerd hebben terwijl ze het ook een fooi vinden).
Radar waar blijft jullie reactie !!!! En wat als ik nu deze fooi niet accepteer, is er dan nog ergens een optie om een reële vergoeding te krijgen??
Wat mij bevreemd is waarom Radar nu niets doet terwijl ze er jaren wel werk van hebben gemaakt.
Of is Radar inmiddels ook woekerpolis moe (net zoals de mensen die het voorstel nu maar geaccepteerd hebben terwijl ze het ook een fooi vinden).
Radar waar blijft jullie reactie !!!! En wat als ik nu deze fooi niet accepteer, is er dan nog ergens een optie om een reële vergoeding te krijgen??
“Radar waar blijft jullie reactie !!!!”
Zo werkt dat natuurlijk niet Ans68. Je kunt niet van Radar verwachten dat ze alle berichten lezen over heel veel Topics. Wat u wel kan doen is een brief sturen zie:
https://radar.avrotros.nl/pagina/tip-de-redactie-60001
U kunt daar een link van het forum bijvoegen:
viewtopic.php?t=202893
Hoe meer mensen een brief sturen hoe groter de kans op een reactie.
Groet,
Carel
Zo werkt dat natuurlijk niet Ans68. Je kunt niet van Radar verwachten dat ze alle berichten lezen over heel veel Topics. Wat u wel kan doen is een brief sturen zie:
viewtopic.php?t=202893
Groet,
Carel
-
Je kunt beter het quote-teken gebruiken naast de rode meldknop (!), recht onder de naam Ans68 . JIj krijgt een balkje met "Reageer met citaat", Ans68 krijgt daarna meteen een melding dat op haar bericht is gereageerd (zoals nu van mij)
@Ans68: procederen!
Carel51
vindt dit leuk
“Radar waar blijft jullie reactie !!!!”Ans68 schreef: ↑01 mar 2025 20:35Ook ik heb een schikkingsvoorstel gehad wat nergens opslaat. En nu moeten we voor 7 maart reageren want de 90% zou gehaald zijn???.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Je kunt niet van Radar verwachten dat ze alle berichten lezen over heel veel Topics. Wat u wel kan doen is een brief sturen zie:
viewtopic.php?t=202893
Groet,
Carel
De reactie die ik ontving:
Geachte heer ******* ,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met de aangeboden compensatie.
Toch raden wij zelf procederen erg af. Het zal veel tijd en geld kosten. Wij hebben in opdracht van duizenden cliënten geprocedeerd en kwamen tot een schikking.
Daarbij zijn wij hier 15 jaar mee bezig geweest.
Wij zullen in uw voorstel de notitie zetten dat u het voorstel niet accepteert zodat u hier geen verder bericht over ontvangt.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Klantcontact
Consumentenbond Claimservice
Geachte heer ******* ,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met de aangeboden compensatie.
Toch raden wij zelf procederen erg af. Het zal veel tijd en geld kosten. Wij hebben in opdracht van duizenden cliënten geprocedeerd en kwamen tot een schikking.
Daarbij zijn wij hier 15 jaar mee bezig geweest.
Wij zullen in uw voorstel de notitie zetten dat u het voorstel niet accepteert zodat u hier geen verder bericht over ontvangt.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Klantcontact
Consumentenbond Claimservice
Logische en terechte reactie. Wil je daadwerkelijk zelf procederen?
Carel51, dan ben je klaar en krijg je niks.
-
Wij van WC-Eend. Het is echter Vereniging Woekerpolis.nl die de kooltjes uit het vuur haalde, tegen Aegon/Spaarbeleg op 26 september 2023 met gerechtshof 's-Gravenhage ECLI:NL:GHDHA: 2023:1852 en tegen Nationale-Nederlanden met ECLI:NL:GHDHA: 2023:1854
CEO Jos Baeten van ASR/Aegon schakelde eind 2023 razendsnel, gevolgd door NN, met massaschikkingen die de betrokken claimclubs absoluut niet konden weigeren. Net als ConsumentenClaim in 2021/2022 met Aegon Spaarbeleg SprintPlan vooral voor zichzelf, want individueel valt er veel meer te halen dan de aangeboden fooi. Maar hoe, waarmee, met wie? De komende 15 jaar alsnog vele duizenden individuele procedures voorschieten? No way! En als er iets is waar bank/verzekeraars verstand van hebben, dan zijn het wel sterftecijfers en afkoop. Alles en iedereen heeft z'n prijs

Carel51
vindt dit leuk
De spijker op de kop... denk dat de actuaris en risicocalculator daar samen een goeie borrel hebben gedronken.ClaimConcept schreef: ↑05 mar 2025 17:34Maar hoe, waarmee, met wie? De komende 15 jaar alsnog vele duizenden individuele procedures voorschieten? No way! En als er iets is waar bank/verzekeraars verstand van hebben, dan zijn het wel sterftecijfers en afkoop. Alles en iedereen heeft z'n prijs![]()
ClaimConcept
, Jablan
en Carel51
vinden dit leuk
ClaimConcept schreef: ↑05 mar 2025 17:34Carel51 schreef: ↑05 mar 2025 09:44Het is echter Vereniging Woekerpolis.nl die de kooltjes uit het vuur haalde, tegen Aegon/Spaarbeleg op 26 september 2023 met gerechtshof 's-Gravenhage ECLI:NL:GHDHA: 2023:1852 en tegen Nationale-Nederlanden met ECLI:NL:GHDHA: 2023:1854
Als ik kijk bij KoersPlan vanaf XXXIII t/m LI dan is het overduidelijk dat Aegon ongelofelijk tekort is geschoten. Bron: https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2023:1854
Daarom is het zo teleurstellend/frustrerend dat ze je willen afgeschepen met een fooi.
DirkvH
vindt dit leuk
Hallo allemaal,
Is er iemand die op één of andere manier inzage heeft kunnen krijgen in de vaststellingsovereenkomst? Ik ga bij Kifid een zaak aanhangig maken, want ik kom er niet uit met Vereniging Woekerpolis. Keer op keer hetzelfde generieke antwoord, ook nog gevraagd naar hun klachtenprocedure en wederom verzocht om deugdelijke klachtenbehandeling. Telkens krijg ik het antwoord dat ze niet kunnen ingaan op mijn klacht want ze geven geen gegevens vrij over de berekening van de hoogte van de vergoeding en het standaard ''beste resultaat na 15 jaar' riedeltje.
Zijn er andere mensen die al verder in het proces zijn?
Is er iemand die op één of andere manier inzage heeft kunnen krijgen in de vaststellingsovereenkomst? Ik ga bij Kifid een zaak aanhangig maken, want ik kom er niet uit met Vereniging Woekerpolis. Keer op keer hetzelfde generieke antwoord, ook nog gevraagd naar hun klachtenprocedure en wederom verzocht om deugdelijke klachtenbehandeling. Telkens krijg ik het antwoord dat ze niet kunnen ingaan op mijn klacht want ze geven geen gegevens vrij over de berekening van de hoogte van de vergoeding en het standaard ''beste resultaat na 15 jaar' riedeltje.
Zijn er andere mensen die al verder in het proces zijn?
Carel51
vindt dit leuk
Woekerpolis is een belangenbehartiger en het Kifid houdt zich bezig met financiële dienstverleners.
Een klacht over Woekerpolis bij het Kifid lijkt me niet erg kansrijk.
ASR en de claimorganisaties hebben afgesproken de overeenkomst geheim te houden.
Het had ze gesierd als ze wel de openbaarheid hadden gezocht natuurlijk maar er rust bij de partijen geen verplichting. U hebt ook geen overeenkomst met Woekerpolis waarin dit afgesproken is.
Dan rest of akkoord gaan met de schikking of uw eigen weg zoeken en zelf procederen tegen ASR.
Een klacht over Woekerpolis bij het Kifid lijkt me niet erg kansrijk.
ASR en de claimorganisaties hebben afgesproken de overeenkomst geheim te houden.
Het had ze gesierd als ze wel de openbaarheid hadden gezocht natuurlijk maar er rust bij de partijen geen verplichting. U hebt ook geen overeenkomst met Woekerpolis waarin dit afgesproken is.
Dan rest of akkoord gaan met de schikking of uw eigen weg zoeken en zelf procederen tegen ASR.
-
"de vaststellingsovereenkomst" is je persoonlijke schikkingsaanbod van ASR/Aegon Spaarbeleg via Consumentenbond Claimservice. Veel tekst met weinig inhoud, behalve je eigen polisnummer(s) en je persoonlijke fooi wat via collectief handjeklap tot stand is gekomen.
Op zich niks mis mee, maar zeg dat gewoon eerlijk, beste ConsumentenClaim en vooral vereniging Woekerpolis.nl. Dat snappen we dan heus wel. De Consumentenbond doet wel heel stoer, maar die wordt pas de laatste jaren ingezet als boegbeeld. Met als bijkomend voordeel voor ASR/Aegon dat consumentenprogramma's teveel zielsverwant zijn.
De onderliggende berekening kun je vergeten, die zal niemand krijgen. Behalve bij de rechtbank, of in theorie bij de alternatieve Geschillencommissie Kifid. Die echter helemaal geen zin heeft in massa's nieuwe klachten.
Een klacht bij Kifid kan inderdaad alleen tegen ASR/Aegon Spaarbeleg zelf, uiteraard niet tegen de massaclaimclubs. Ik wacht nog steeds op onze bezwaarprocedure bij Kifid, met vragen die ASR/Aegon Spaarbeleg zélf categorisch weigert te beantwoorden
Een vraag die alleen ASR/Aegon Spaarbeleg met Consumentenbond Claimservice kan beantwoorden, toch?ClaimConcept schreef: ↑14 feb 2025 16:57(..)13 februari 2025, Kifid schreef:Om het bezwaar te kunnen beoordelen, hebben wij aanvullende informatie nodig. Kunt u antwoord geven op de volgende vragen:
- In de vaststellingsovereenkomst met betrekking tot de beleggingsverzekeringen, die de[Klager] van Consumentenbond Claimservice heeft ontvangen, staat:
“D. Deelnemer is aangesloten bij Vereniging Woekerpolis.nl, Consumentenclaim B.V., Stichting Woekerpolisproces, de Consumentenbond (hierna: “Belangenbehartigers”);”
Uit uw bezwaarschrift begrijp ik dat [Klager] zich enkel heeft aangemeld bij Consumentenclaim. Kunt u toelichten waarom in de vaststellingsovereenkomst staat dat hij ook is aangesloten bij Vereniging Woekerpolis.nl, Consumentenclaim B.V., Stichting Woekerpolisproces, de Consumentenbond?
Carel51
vindt dit leuk
Ik heb toen via spaarbeleg de weg kwijt,ook een stichting,veel meer gekregen
Ik wilde absoluut niet akkoord gaan met dit voorstel, maar heb een e-mail ontvangen dat 90% getekend heeft en op basis hiervan onder druk de VSO getekend.
Ook bij mij weigert ASR transparant te zijn over de berekening van het bedrag.
Als we gezamenlijk hier stappen tegen kunnen zetten, verneem ik dit graag en doe ik hieraan mee.
Ook bij mij weigert ASR transparant te zijn over de berekening van het bedrag.
Als we gezamenlijk hier stappen tegen kunnen zetten, verneem ik dit graag en doe ik hieraan mee.