Dyson stofzuiger is kapot. Eerst zou er een nieuw onderdeel komen maar dat bleek niet leverbaar. Het werd toen een omruiling. Eerst opsturen en dan pas nieuwe bestelling. Bestelling kwam niet, toen PostNL bestelling kwijt. Dyson clientendesk uiterst vriendelijk maar kan niets doen! Cliënten desk zelf daar ook over gefrustreerd.
Nu inmiddels 2 maanden zonder stofzuiger en er gebeurt niets.
Dyson geen levering
Re: Dyson geen levering
Je bent helaas niet de eerste die hier een topic opent over Dyson. Misschien heb je er iets aan:
huishoudelijke-apparatuur-f38/dyson-int ... 03263.html
huishoudelijke-apparatuur-f38/dyson-koo ... 02885.html
huishoudelijke-apparatuur-f38/dyson-lev ... 02413.html
huishoudelijke-apparatuur-f38/dyson-int ... 03263.html
huishoudelijke-apparatuur-f38/dyson-koo ... 02885.html
huishoudelijke-apparatuur-f38/dyson-lev ... 02413.html
Wat vervelend dat u al twee maanden zonder stofzuiger zit. Zal inmiddels wel een mooie janboel bij u thuis zijn.
Als u wilt mag u mijn stofzuiger wel een keer lenen.
Als u wilt mag u mijn stofzuiger wel een keer lenen.
Consumenneke
en Jablan
vinden dit leuk
Dyson heeft al langere tijd problemen in haar toeleveringsketen. Als er dan een onderdeel eindelijk beschikbaar is en PostNL raakt het kwijt, dan begint het verhaal weer van voren af aan.
Veel kunt u er niet aan doen, als het echt te lang duurt zou u ontbinding van de koop kunnen overwegen maar dat is een lastig traject.
Veel kunt u er niet aan doen, als het echt te lang duurt zou u ontbinding van de koop kunnen overwegen maar dat is een lastig traject.
-
Consumenneke
Schijnbaar is het toch mogelijk dat Dyson het traject van de bron naar de klant niet goed beheerst.
Het ligt dus misschien niet aan de klant.
En het is ook geen onzin-onderwerp.
Als verschillende consumenten bij dezelfde leverancier tegen vergelijkbare problemen aanlopen, dan is er iets aan de hand. Dyson kan geen onderdelen of hulpstukken leveren en als ze dan complete vervanging aanbieden gaat het fout bij PostNL.
Wie is er dan aansprakelijk?
In dit soort zaken draait het meestal om de redelijkheid. Wat is een redelijke termijn waarin een leverancier benodigde onderdelen voor reparatie moet leveren?Consumenneke schreef: ↑28 mei 2025 13:39Schijnbaar is het toch mogelijk dat Dyson het traject van de bron naar de klant niet goed beheerst.
Het ligt dus misschien niet aan de klant.
En het is ook geen onzin-onderwerp.
Als verschillende consumenten bij dezelfde leverancier tegen vergelijkbare problemen aanlopen, dan is er iets aan de hand. Dyson kan geen onderdelen of hulpstukken leveren en als ze dan complete vervanging aanbieden gaat het fout bij PostNL.
Wie is er dan aansprakelijk?
In deze zaak heeft Dyson het onderdeel binnen acht weken uitgeleverd, de exacte termijn weten we niet. Alleen raakte het zoek bij post.nl, het onderdeel is nimmer aangekomen bij de klant. Nu loopt de levertermijn dus op, tot hoever weten we nog niet.
Dan kom je op de vraag, is dit onredelijk van Dyson en daarmee reden tot ontbinding van de koop?
Consumenneke
vindt dit leuk
Ik heb hetzelfde probleem. Dyson stofzuiger voor de 3de maal defect binnen de garantieperiode van twee jaar.
Hij is al een maand bij Dyson, ze zeggen dat ze een nieuwe gaan opsturen maar de status blijft hetzelfde. Meerdere malen bellen maar de helpdesk kan verder niets uithalen. Ik kan alleen maar wachten. Escaleren is niet mogelijk. Ik wacht nu al meer dan een maand.
Deze wachttijd gaat ook allemaal van de garantieperiode af, die je met deze producten echt wel nodig hebt.
Ik wacht nog een paar dagen en ga dan vragen of de koop ontbonden kan worden.
Hij is al een maand bij Dyson, ze zeggen dat ze een nieuwe gaan opsturen maar de status blijft hetzelfde. Meerdere malen bellen maar de helpdesk kan verder niets uithalen. Ik kan alleen maar wachten. Escaleren is niet mogelijk. Ik wacht nu al meer dan een maand.
Deze wachttijd gaat ook allemaal van de garantieperiode af, die je met deze producten echt wel nodig hebt.
Ik wacht nog een paar dagen en ga dan vragen of de koop ontbonden kan worden.
Consumenneke
vindt dit leuk