Hoge buitenbundelkosten internet bij Simpel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Speedy123

Re: Hoge buitenbundelkosten internet bij Simpel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

rwolters schreef:
23 jul 2025 13:01
Kan je dat onderbouwen met een rekenvoorbeeld op basis van de werkelijke kosten voor de provider?
Werkelijke kosten zijn een niet veel zeggend begrip want wat verstaat u daaronder? Odido, de eigenaar van Simpel, maakt bijvoorbeeld veel reclame en investeert veel. Dat zijn allemaal kosten die omgeslagen worden over de producten.
Blijkens het recent gedeponeerde jaarverslag van Odido Netherlands Holding B.V. bedroeg de omzet over 2023 €2,3 miljard (+4%), met een aangepaste positieve Ebitda van €710 miljoen (gelijk aan 2022). Door hoge afschrijvingen en interestlasten resulteert dit in een nettoverlies van bijna €83 miljoen, terwijl het bedrijf een jaar eerder nog een pro forma winst van €55 miljoen behaalde.
Er worden bij Odido geen woekerwinsten gemaakt. Sterker nog, door afschrijvingen op investeringen en rente lasten schreven ze in 2023 rode cijfers.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Je kunt tevoren alle kosten bekijken ook de buiten bundel kosten. Om dan achteraf gaan lopen zeuren dat deze kosten astronomisch hoog zijn, tja eigen schuld.

Polvo176

Ongelezen bericht door Polvo176 »

Afgelopen week bij toeval ontdekt, ik kijk anders nooit naar het verbruik, heb 6 Gb en gebruik zelden meer dan 1 GB
Bleek er binnen 1 minuut 1,5 GB aan data te zijn verstout, geen idee of het ontvangen of versturen was.
Wel gezien dat het spel Township hiervoor verantwoordelijk was.
Maar omdat ik niet weet wat de oorzaak was en het weer kan gebeuren kan ik eigenlijk dat spel niet meer gebruiken, alleen nog op wifi.
Wel een data limiet ingesteld nu, het viel binnen de bundel, maar buiten de bundel had het 230 euro gekost.
Duur minuutje en ik weet niet eens waarvoor.
Het is ook nooit eerder voorgekomen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Polvo176 schreef:
23 jul 2025 22:44
Het is ook nooit eerder voorgekomen.
KPN en Odido hebben de markt zo'n beetje verdeeld. Ze hebben elk een paar lowcost labels en daar zit de winst in de buitenbundel. Circa vijf miljoen mensen hebben een lowcost sim-abonnement en dus hebben deze twee er belang bij om het gebruik naar de buitenbundel (met trucs) te stimuleren.

Nieuwkomer 50Plus Mobile van Vodafone Ziggo heeft een beter aanbod (grotere databundels voor een lage prijs)..

Speedy123

Consumenneke schreef:Circa vijf miljoen mensen hebben een lowcost sim-abonnement en dus hebben deze twee er belang bij om het gebruik naar de buitenbundel (met trucs) te stimuleren.
Het is echt heel simpel, neem een buiten bundel bescherming af. Kost bij Simpel 50 cent per maand.

Polvo176

Ongelezen bericht door Polvo176 »

Speedy123 schreef:
24 jul 2025 10:39
Het is echt heel simpel, neem een buiten bundel bescherming af. Kost bij Simpel 50 cent per maand.
Kan vaak ook op de telefoon ingesteld worden, is gratis.

Consumenneke

Speedy123 schreef:
24 jul 2025 10:39
Veel simpeler is mijn daaropvolgende suggestie op te volgen en een (tweede) nieuwe simkaart te kopen in plaats van de hoge buitenbundelprijzen te betalen.
Consumenneke schreef:
24 jul 2025 00:45
Nieuwkomer 50Plus Mobile van Vodafone Ziggo heeft een beter aanbod (grotere databundels voor een lage prijs)..
Practice as I preach! :wink:

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ik zie het nut van een tweede abonnement met bijbehorende simkaart niet echt in want dat lost het buitenbundel data verbruik niet op en brengt ook dubbele abonnementskosten met zich mee.

Voor telefoongebruikers die veel data willen gebruiken is een onbeperkt data abonnement de beste keuze en geen low cost abonnement met een datalimiet.

In al die jaren dat Simpel mijn provider is heb ik geen misverstanden kunnen ontdekken zoals stimuleren om meer data af te nemen of een grotere databundel af te nemen.

Voor veel mensen is een low cost provider de manier om telefonisch en met bijvoorbeeld Whatsapp bereikbaar te zijn en weten zeer goed dat films kijken op Youtube data verslind en doen dat ook niet.

Wie weet gaan ze wel slimmer met dataverbruik om dan mensen met een onbeperkt data abonnement en gebruiken zoals ik doe de wifiverbinding die thuis, in het openbaar vervoer en in gebouwen aanwezig is.

Speedy123

Consumenneke schreef: Veel simpeler is mijn daaropvolgende suggestie op te volgen en een (tweede) nieuwe simkaart te kopen

Practice as I preach! :wink:
Ik had al eens naar 50plus mobiel gekeken maar zag daar geen mogenlijkheden om een buiten bundel bescherming erop te zetten.

Het lijkt erop dat ze één van de weinige zijn die dat niet aanbieden?

Wellicht heb ik het mis hoor want als dat echt zo is, dan zou u er toch geen reclame voor maken? Toch?

Consumenneke

Speedy123 schreef:
24 jul 2025 18:38
Ik had al eens naar 50plus mobiel gekeken maar zag daar geen mogenlijkheden om een buiten bundel bescherming erop te zetten.

Het lijkt erop dat ze één van de weinige zijn die dat niet aanbieden?

Wellicht heb ik het mis hoor want als dat echt zo is, dan zou u er toch geen reclame voor maken? Toch?
Dan wordt het hoog tijd voor een opticiën!

Ik wil geen reclame maken, maar slechts informatie delen die passen bij de oorspronkelijke vraag. Je kan bij 50plusmobiel voorkomen dat er buitenbundelkosten in rekening gebracht worden door het zogenaamde kostenplafond te activeren. Kost een kwartje per maand, de eerste twaalf maanden.
Ron5300 schreef:
24 jul 2025 13:18
Ik zie het nut van een tweede abonnement met bijbehorende simkaart niet echt in want dat lost het buitenbundel data verbruik niet op en brengt ook dubbele abonnementskosten met zich mee.
Is een simpele rekensom. Als je een mobiel hebt met twee simslots is zo'n goedkope extra sim met een welgevulde databundel een goedkoop alternatief om bv je routeplanner in de auto te gebruiken.

Natuurlijk probeer je als zuinige simklant zoveel mogelijk de beschikbare gratis wifi te gebruiken, maar als je dan merkt dat je telefoon vanzelf terugschakelt naar het gsm-netwerk in je eigen huis waar het wifi-bereik goed is, dan vraag je je toch af wat daar gebeurt.

Speedy123

Consumenneke schreef:
26 jul 2025 02:47
Dan wordt het hoog tijd voor een opticiën!
Helaas, dat station ben ik al jaren geleden gepasseerd. Elk jaar ga ik naar de opticien voor een oogcontrole, elke twee jaar heb ik controle van de optometrist i.v.m. diabetist type II.
Consumenneke schreef:
26 jul 2025 02:47
Ik wil geen reclame maken, maar slechts informatie delen die passen bij de oorspronkelijke vraag. Je kan bij 50plusmobiel voorkomen dat er buitenbundelkosten in rekening gebracht worden door het zogenaamde kostenplafond te activeren. Kost een kwartje per maand, de eerste twaalf maanden.
Daar hebt u helemaal gelijk in. Ze hebben wel degelijk een kostenplafond! Met deze optie is het inderdaad een hele mooie deal. Ik ga hem dan ook serieus overwegen gezien mijn huidige maandelijkse kosten bij KPN en T-mobile.

Sterker nog, ik heb net het eerste abonnement overgezet met nummerbehoud en met iDeal de eerste maand vooruitbetaald. We gaan zien hoe ze het verder afhandelen.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

maar als je dan merkt dat je telefoon vanzelf terugschakelt naar het gsm-netwerk in je eigen huis waar het wifi-bereik goed is, dan vraag je je toch af wat daar gebeurt.
Is bovenstaande bewezen of een zeg maar een complottheorie want als één low cost provider de wifi verbinding op afstand verbreekt wat helemaal niet mogelijk is zullen andere low cost providers dat volgens u ook wel doen.

Ik deel uw mening sowieso niet want in de bijna 6 jaar dat ik gebruik maak van een goedkoop Simpel abonnement met slechts een 500 MB data bundel is de wifi verbinding nog nooit zomaar verbroken waardoor de telefoon op mobiele data is overgeschakeld.

Als internet providers in de nachtelijke uren updates aan het netwerk uitvoeren worden de klanten daarover geïnformeerd want dan valt het wifi modem tijdelijk uit.

De telefoon schakelt dan over op 4 of 5 G netwerk maar dat kan alleen als de gebruiker de mobiele data heeft ingeschakeld terwijl mobiele data op de telefoon zelf simpel uit te schakelen is.

Kom op zeg, het merendeel weet heel goed met een kleine databundel om te gaan en schakelt de mobiele data pas in als er geen wifiverbinding mogelijk is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
26 jul 2025 13:17
Kom op zeg, het merendeel weet heel goed met een kleine databundel om te gaan en schakelt de mobiele data pas in als er geen wifiverbinding mogelijk is.
Eens. Ik durf wel te stellen dat er bij het merendeel van dergelijke klachten vooral sprake is van user-error en niet van provider-error.

rvjapio2

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Wat aardig van simpel om uw factuur kwijt te schelden. De rest van al uw gedoe kunt u namelijk alleen uzelf verwijten. En u weet dat u buiten bundel gewoon moet betalen. Maar ja, erkennen dat het je eigen schuld is heeft u dus helaas ook verleerd.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
Is bovenstaande bewezen of een zeg maar een complottheorie want als één low cost provider de wifi verbinding op afstand verbreekt wat helemaal niet mogelijk is zullen andere low cost providers dat volgens u ook wel doen.
Het is inderdaad een scenario, een optie, een mogelijkheid, een zeg maar een theorie.
Ron5300 schreef:
Ik deel uw mening sowieso niet want in de bijna 6 jaar dat ik gebruik maak van een goedkoop Simpel abonnement met slechts een 500 MB data bundel is de wifi verbinding nog nooit zomaar verbroken waardoor de telefoon op mobiele data is overgeschakeld.
Als u het niet heeft meegemaakt, dan zal het wel niet bestaan. Was u ooit op de maan?
Ron5300 schreef:
Als internet providers in de nachtelijke uren updates aan het netwerk uitvoeren worden de klanten daarover geïnformeerd want dan valt het wifi modem tijdelijk uit.
Ik had al eerder gemeld dat elke uitval van het netwerk bij mij gebeld wordt door de beheerder van mijn beveiligingscamera in de cloud, dus ik weet wanneer de wifi niet werkt. De wifi werkte perfect toen mijn mobiel spontaan overschakelde naar mobiele data.

He is allemaal N=1. Ik opper een mogelijkheid, u reageert met een stelling. :roll:

Plaats reactie