Volgens mij gaat het hier niet om prepaid kaarten, maar om kaarten die je kan aanmaken om enigszins 'anoniem', een aankoop te doen zonder dat je vaste iban e.d. dan bekend wordt. Je kan dus zo'n kaart aanmaken die gelinked is aan je rekening, bijvoorbeeld in een winkel of webshop een aankoop doen, net zoals je met een normale pinpas zou doen en daarna de kaart verwijderen om deze nooit meer te gebruiken.16again schreef: ↑05 aug 2025 14:20Sowieso verwacht ik dat ze gebruikers kunnen herleiden. Is het niet bij de aanschaf van de prepaid anonieme kaart, dan wel bij het "verwijderen" daarvan. Blijkbaar trekt de foute reiziger de kaart leeg, voordat de NS dit doet.
Is gewoon fraude, wat de aanbieder van kaarten faciliteert.
Zie bijvoorbeeld: https://www.revolut.com/nl-NL/cards/virtual-card/
Waar het mis lijkt te gaan is dat OVPay / Translink niet direct de afschrijving doet, wat gebruikelijk is bij pinbetalingen, maar pas midden in de nacht,. dan is echter de kaart al verwijderd en kunnen ze blijkbaar niet meer innen. Zouden ze wel direct de afschrijving doen werkt dit systeem gewoon zonder problemen voor zover ik kan nagaan. Het lijkt dus vooral een procedure dingetje te zijn, waarbij er te veel tijd zit tussen aan het aanbieden van de kaart bij de automaat en het daadwerkelijk afschrijven.