Onterechte schulden inzake Menzis zorgverzekeraar
-
mooimanmaarten
Re: Onterechte schulden inzake Menzis zorgverzekeraar
De reacties van Moneyman en Witkop en advies zal ik zeker gebruiken en toepassen bij Menzis, afhankelijk van hoe het verder zal verlopen en Menzis het gaat oplossen.
-
mooimanmaarten
Wanneer iemand zich beledigd voelt door mijn woorden, is omdat ik het doel hebt geraakt met de WAARHEID.
Allemachtig, het kwartje valt echt niet hè? Ik beoordeel je niet, ik veroordeel je niet; ik geef aan waar je wel en waar je niet iets mee opschiet.mooimanmaarten schreef: ↑17 aug 2025 20:26Loop in mijn schoenen, zie wat ik zie, hoor wat ik hoor, voel wat ik voel, dan heel misschien begrijp je waarom ik doe wat ik doe en tot die tijd heb jij geen recht om mij te BEOORDELEN.
In jouw schoenen lopen? Totaal niet relevant. Daarmee blijf je hangen in emotie en daarover is al meerdere malen gezegd dat je er niets mee opschiet.
Totaal wel relevant en waar je iets mee opschiet, laten zien dat jij alles betaald hebt en aan Menzis vragen wat er volgens hun niet betaald is, en kijken waar het verschil zit.
Sommige mensen willen niet geholpen worden, maar vooral als slachtoffer gezien worden. Het scheelt je heel veel verspilde tijd om ze dat gewoon te gunnen..
kuklos
vindt dit leuk
-
witte angora
kuklos
vindt dit leuk
En ik ook.
witte angora
vindt dit leuk
-
mooimanmaarten
Even voor de duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen, dit soort reacties en opmerkingen wilde ik nu juist voorkomen. Maar ik heb er nog 2 voor de gene met een eigen mening en alles beter denkt te weten.
Het is nogal moeilijk voor sommige mensen om een beetje met verstand te spreken. Ze denken dan alles (beter) te weten maar kijken dan niet hoe of wat in hun eigen leven. Niemand is perfect en je kunt niet naar perfectie streven.
Het is nogal moeilijk voor sommige mensen om een beetje met verstand te spreken. Ze denken dan alles (beter) te weten maar kijken dan niet hoe of wat in hun eigen leven. Niemand is perfect en je kunt niet naar perfectie streven.
-
mooimanmaarten
Terug naar het onderwerp, de meeste reacties begrijp ik wel maar zoals ik al heb aangegeven en daarop heb gewezen zou je, voordat je gaat oordelen, daadwerkelijk het hele verhaal moeten kennen, de feiten en onregelmatigheden plaatsvinden die hebben plaatsgevonden en zijn geconstateerd maar ook de voorwaarden, regelgeving en wettelijke regelgeving die van belang is bij deze situatie. Sommige meningen kan ik enigszins nog wel begrijpen maar dat mensen zeggen dat mijn gezondheid niet belangrijk is dat kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen. Laten we vooral niet vergeten dat het niet alleen maar om de vermeende schuld gaat maar om alles bij elkaar. Ik zal proberen dit duidelijker toe te lichten in een volgende bericht.
Je gezondheid is SUPER belangrijk - dat betwist ook niemand. Maar jouw gezondheid is totaal irrelevant voor het oplossen van dit probleem. En daarom moet je die twee nooit vermengen in een discussie - je ziet direct waar dat toe leidt.mooimanmaarten schreef: ↑17 aug 2025 21:45Sommige meningen kan ik enigszins nog wel begrijpen maar dat mensen zeggen dat mijn gezondheid niet belangrijk is dat kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen.
En nog een tip: neem feedback die je niet begrijpt of die je niet aanstaat niet persoonlijk. Zo is het niet bedoeld en je mist dan de boodschap die in die feedback verborgen zit. En ook dat is in dit topic duidelijk zichtbaar.
Daarom nogmaals: zorg dat je je probleem met Menzis en GGN zakelijk en rationeel behandelt, duidelijkheid krijgt en het oplost. Daarmee heb je ook des te sneller een positief effect op je gezondheid bereikt.
Laat ik het nog een keer proberen.
Jouw gezondheid is niet belangrijk voor het de vraag of je wel of niet betaald hebt. Of jouw BMI nou 5, 10, 15, 20, 25, 50, 100 of 150 is, verandert dat ook maar iets aan de situatie dat Menzis zegt dat jij een schuld bij ze hebt en jij van mening bent dat je alles betaald hebt?mooimanmaarten schreef: ↑17 aug 2025 21:45maar dat mensen zeggen dat mijn gezondheid niet belangrijk is dat kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen.
-
mooimanmaarten
Reactie op bericht Moneyman. Bedankt hiervoor en begrijpbaar, om wat meer inhoudelijk inzicht te geven over mijn situatie waardoor je het waarschijnlijk beter kan begrijpen zal ik het belangrijkste aangeven. De problemen begonnen in 2019, vanaf 2016 tot juli 2024 heeft de Gemeente Den Haag op mijn verzoek de zorgpremie maandelijks betaald aan Menzis. Ook werd de maandelijkse huur op dezelfde wijze en periode door de Gemeente Den Haag betaald, ik kreeg geen facturen toegestuurd en er is nooit een probleem geweest met de betalingen en zijn er achterstanden of schulden geweest. Vanaf 2015 tot aan nu heb ik alle gegevens, informatie e.d. zowel van Menzis als GGN bewaard, ook heb ik een totaal overzicht van de Gemeente Den Haag gekregen vanaf de eerste tot aan de laatste betaling van de maandelijkse zorgpremie, met datum van betaling en het bedrag dat is betaald. Alle gegevens heb ik uitgebreid onderzocht en op volgorde gedocumenteerd in ordners, facturen eigen risico en factuur gegevens zorgpremie. Direct vanaf het begin heb ik Menzis laten weten hoe de zorgpremie maandelijks betaald zou worden en de reden hiervoor was, nadrukkelijk heb ik aangegeven en gevraagd om geen facturen te sturen die ik niet nodig had en pas kreeg nadat de zorgpremie al betaald was en voor moest betalen. Diverse keren heb ik dat laten weten en gevraagd maar nooit heeft Menzis daarop gereageerd.
-
J. Deltoer
Is het misschien zo dat u vind dat Menzis u gelijk moet geven en de schuld moet afboeken omdat het bewijzen van uw onschuld teveel van uw gezondheid kost?
-
mooimanmaarten
Ik heb Menzis zo vaak om uitleg gevraagd over achterstand en onbetaalde facturen maar als je dan kijkt hoe er wordt gereageerd en de antwoorden die worden gegeven is werkelijk onvoorstelbaar. Ik ben gedagvaard en heb beide zittende rechters laten zien en aangetoond dat de vermeende schulden waarom ik werd gedagvaard daadwerkelijk waren betaald. GGN had de eis vermeerderd bij de 2e zitting, bewust heb ik pas nadat ik de gegevens van GGN had ontvangen op het laatste moment de gegevens gestuurd die ik bij de 2e zitting als bewijs heb ingediend en daarmee kon aantonen dat de vermeende schulden waren betaald. GGN was hier niet van op de hoogte en kwam voor aanvang van de zitting opeens met een dringend voorstel voor een betalingsregeling en werden eerdere incassokosten en rente niet berekend. Dat dit niet logisch was werd pas later duidelijk, de fout die ik heb gemaakt op dat moment was dat ik op basis van vertrouwen blindelings akkoord ging met het dringende voorstel. Maar het feit dat GGN bewust misbruik heeft gemaakt van mijn onwetendheid en vertrouwen en heeft gelogen wetende dat dit ten koste zou gaan van mij zegt genoeg.
-
mooimanmaarten
Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar de voorzitter Raad van Bestuur bij Menzis alleen werd die afgehandeld en beantwoord door een medewerkster van de klantenservice. Vragen worden ontweken, antwoorden en toelichting onduidelijk en onbegrijpbaar. Er gebeurt zoveel dat echt onbegrijpbaar is dossiers worden gesloten omdat deze is betaald maar later opnieuw wordt geopend, zelfde gegevens en vordering onder ander doss.nr.
Dit gebeurt geen één keer maar meerdere keren ik heb zo vaak om uitleg gevraagd aangegeven dat de zorgpremie is betaald, facturen eigen risico zijn betaald, AVG-privacywet inzage verzoek persoonsgegevens GGN niets helpt. Alle gegevens, betalingen zijn meerdere keren nagekeken, vergeleken met elkaar en is duidelijk dat alles is betaald. Dus even voor de mensen die vinden dat ik klaag, even komt brullen en dat het kwartje niet valt (dat trouwens niet meer bestaat) en vooroordelen hebben begrijpen nu misschien hoe het werkt in de dagelijkse praktijk. Als een instantie niet meewerkt of bewust niet wil mee werken, gegevens waarom je vraagt niet geeft, niet reageert op het bewijs dat je heb betaald en achterstanden en schuldbedragen niet mogelijk zijn en dat op alle mogelijke manieren duidelijk probeert te maken maar gewoon niet lukt omdat het niet serieus wordt genomen wat kan je dan nog doen ? Zo makkelijk en simpel is het nu, en dat er emotie en vooral boosheid is niet zo vreemd als je jaren bezig bent en steeds opnieuw weer geconfronteerd wordt met een vordering die betaald is. Ik ben ook een gewoon mens net als jullie maar ik kan jullie verzekeren dat dit je sloopt lichamelijk en geestelijk en eigenlijk geen seconde meer bezig wil zijn.
Dit gebeurt geen één keer maar meerdere keren ik heb zo vaak om uitleg gevraagd aangegeven dat de zorgpremie is betaald, facturen eigen risico zijn betaald, AVG-privacywet inzage verzoek persoonsgegevens GGN niets helpt. Alle gegevens, betalingen zijn meerdere keren nagekeken, vergeleken met elkaar en is duidelijk dat alles is betaald. Dus even voor de mensen die vinden dat ik klaag, even komt brullen en dat het kwartje niet valt (dat trouwens niet meer bestaat) en vooroordelen hebben begrijpen nu misschien hoe het werkt in de dagelijkse praktijk. Als een instantie niet meewerkt of bewust niet wil mee werken, gegevens waarom je vraagt niet geeft, niet reageert op het bewijs dat je heb betaald en achterstanden en schuldbedragen niet mogelijk zijn en dat op alle mogelijke manieren duidelijk probeert te maken maar gewoon niet lukt omdat het niet serieus wordt genomen wat kan je dan nog doen ? Zo makkelijk en simpel is het nu, en dat er emotie en vooral boosheid is niet zo vreemd als je jaren bezig bent en steeds opnieuw weer geconfronteerd wordt met een vordering die betaald is. Ik ben ook een gewoon mens net als jullie maar ik kan jullie verzekeren dat dit je sloopt lichamelijk en geestelijk en eigenlijk geen seconde meer bezig wil zijn.
@mooimanmaarten, wellicht heb je het niet door, maar je bent zelf je ergste vijand.
Het kost ontzettend veel moeite om de feiten bij jou boven tafel te krijgen. En zelfs als je daar eindelijk mee komt ben je zo onduidelijk dat er nauwelijks een touw aan vast te knopen is. Daar komt nog bovenop dat je continu emoties er tussendoor gooit en waardeoordelen en irrelevante zaken erbij haalt.
Als jij net zo onduidelijk bent naar Menzis en GGN snap ik wel waarom dit maar niet opgelost wordt.
Het kost ontzettend veel moeite om de feiten bij jou boven tafel te krijgen. En zelfs als je daar eindelijk mee komt ben je zo onduidelijk dat er nauwelijks een touw aan vast te knopen is. Daar komt nog bovenop dat je continu emoties er tussendoor gooit en waardeoordelen en irrelevante zaken erbij haalt.
Als jij net zo onduidelijk bent naar Menzis en GGN snap ik wel waarom dit maar niet opgelost wordt.
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
Even samenvatten. Jouw bewijzen maken dus geen indruk op Menzis en GGN. Je bent twee keer voor de rechter geweest met dit verhaal en er is alleen maar een betalingsregeling uit voort gekomen waar jij akkoord mee bent gegaan.
Dan is het nu tijd denk ik om het te laten rusten en te gaan betalen in plaats van hier tegen molens te gaan vechten. Dat is het beste voor uw gezondheid, want, zoals Kuklos terecht zegt: u bent zelf uw ergste vijand en dit sloopt u.
Dan is het nu tijd denk ik om het te laten rusten en te gaan betalen in plaats van hier tegen molens te gaan vechten. Dat is het beste voor uw gezondheid, want, zoals Kuklos terecht zegt: u bent zelf uw ergste vijand en dit sloopt u.
kuklos
vindt dit leuk
-
Methusalah
Pfff... Dit klinkt meer alsof je je zelf zwaar overschat en komt kinderachtig over. Als iemand zo over zichzelf praat dan zegt dat wel iets over de type persoon en ben ik niet verbaasd dat je in de problemen zit. Ik denk dat je beter wat hulp kan zoeken.mooimanmaarten schreef: ↑17 aug 2025 21:21De laatste voordat ik weer terug gaat naar het onderwerp waar het om gaat.
ONDERSCHAT MIJ NIET. Ik weet meer dan ik zeg, denk meer dan ik spreek, en constateer meer dan jij je realiseert.
Duidelijk en respectvol, zo kan het dus ook.
-
HandigeHarrie
Dit is een nieuw gegeven: Ts heeft een betalingsregeling geaccepteerd, onder druk (lees: GGN maakt misbruik van de stress en heeft dit akkoord afgedwongen - met de voorgehangen worst dat dan de incassokosten niet betaald hoefden te worden (en de rechtbankkosten??).mooimanmaarten schreef: ↑17 aug 2025 23:44Ik heb Menzis zo vaak om uitleg gevraagd over achterstand en onbetaalde facturen maar als je dan kijkt hoe er wordt gereageerd en de antwoorden die worden gegeven is werkelijk onvoorstelbaar. Ik ben gedagvaard en heb beide zittende rechters laten zien en aangetoond dat de vermeende schulden waarom ik werd gedagvaard daadwerkelijk waren betaald. GGN had de eis vermeerderd bij de 2e zitting, bewust heb ik pas nadat ik de gegevens van GGN had ontvangen op het laatste moment de gegevens gestuurd die ik bij de 2e zitting als bewijs heb ingediend en daarmee kon aantonen dat de vermeende schulden waren betaald. GGN was hier niet van op de hoogte en kwam voor aanvang van de zitting opeens met een dringend voorstel voor een betalingsregeling en werden eerdere incassokosten en rente niet berekend. Dat dit niet logisch was werd pas later duidelijk, de fout die ik heb gemaakt op dat moment was dat ik op basis van vertrouwen blindelings akkoord ging met het dringende voorstel. Maar het feit dat GGN bewust misbruik heeft gemaakt van mijn onwetendheid en vertrouwen en heeft gelogen wetende dat dit ten koste zou gaan van mij zegt genoeg.
Stel dat echt alles betaald was en er nu dus een betalingsregeling is die niet op een schuld gebaseerd is, kan Ts daar dan nog onderuit als hij aantoont dat alles betaald was? Mss kunnen de forumbezoekers met juridische kennis hier iets over zeggen?
-
Morgan le Fay
En de wel braaf betalende verzekerde wotdt opgezadeld met hoge premies omdat............
J. Deltoer
vindt dit leuk
Langzaam worden dingen duidelijk. De kans is behoorlijk groot dat de factuur gegevens niet vermeldt worden bij de maandelijkse betaling, er problemen kunnen ontstaan bij Menzis met het boeken van de ontvangen betaling.mooimanmaarten schreef: ↑17 aug 2025 23:03Direct vanaf het begin heb ik Menzis laten weten hoe de zorgpremie maandelijks betaald zou worden en de reden hiervoor was, nadrukkelijk heb ik aangegeven en gevraagd om geen facturen te sturen die ik niet nodig had en pas kreeg nadat de zorgpremie al betaald was en voor moest betalen. Diverse keren heb ik dat laten weten en gevraagd maar nooit heeft Menzis daarop gereageerd.
Dan hoeft er maar een keertje een klein bedragje open te staan van bijvoorbeeld het eigen risico of een achteraf reeds betaalde declaratie terug geclaimd wordt en dan krijg je de poppen aan het dansen. Want dan boekt men eerst de oudste openstaande posten af bij een binnenkomende betaling.
Daarna volgt een aanmaning op het openstaande bedrag. Verloopt de 14 dagen termijn, dan krijg je incasso kosten erbij.
Komt de volgende maandelijkse betaling binnen, dan boeken ze die wederom eerst af op de openstaande posten waarna een deel van de factuur open blijft staan. Volgt er wederom een aanmaning.
Dan begrijp ik wel dat er een warboel ontstaat in de administratie bij Menzis en GGN en dat die niet overeenkomt met de administratie van gemeente Den Haag.