KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
alfatrion

Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ron5300 schreef:
19 aug 2025 12:44
Het is een maandelijks opzegbaar abonnement maar als die bijvoorbeeld op de eerste dag van de maand ingaat ben je dan al niet te laat als je het abonnement op de zesde dag van dezelfde maand opzegt omdat de opzegtermijn ook een maand is.
Nee, de term is heel ongelukkig gekozen, omdat het dat wel betekent. Wettelijk gezien moet je kunnen opzeggen vanaf heden met een opzegtermijn van een maand.
Speedy123 schreef:
19 aug 2025 14:53
alfatrion schreef:
19 aug 2025 14:30
Ik betwijfel of dat van "voor één maand" ook zo met KPN overeengekomen is. Ik acht het waarschijnlijker dat TS voor een maand een abonnement wilde hebben en vervolgens een overeenkomst voor onbepaalde duur is aangegaan, dat "maandelijks" kon worden opgezegd.
(...)

We kunnen alleen maar afgaan op het eerste gedeelte van het bestel proces en wat TS wel gedeeld heeft, meer informatie hebben we niet.
Klopt, maar toch heb ik er veel vertrouwen in, omdat: (i) KPN echt niet van haar processen gaat afwijken voor TS; (ii) de tekst van TS doorgaans zo geschreven wordt door iemand die een bedoeling heeft; en (iii) we kennen het bestelproces.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
19 aug 2025 17:21
Speedy123 schreef:
19 aug 2025 14:53
alfatrion schreef:
19 aug 2025 14:30
Ik betwijfel of dat van "voor één maand" ook zo met KPN overeengekomen is. Ik acht het waarschijnlijker dat TS voor een maand een abonnement wilde hebben en vervolgens een overeenkomst voor onbepaalde duur is aangegaan, dat "maandelijks" kon worden opgezegd.
(...)

We kunnen alleen maar afgaan op het eerste gedeelte van het bestel proces en wat TS wel gedeeld heeft, meer informatie hebben we niet.
Klopt, maar toch heb ik er veel vertrouwen in, omdat: (i) KPN echt niet van haar processen gaat afwijken voor TS; (ii) de tekst van TS doorgaans zo geschreven wordt door iemand die een bedoeling heeft; en (iii) we kennen het bestelproces.
We weten ook dat het voor TS volstrekt helder was dat ze moest opzeggen. Dat strookt op geen enkele manier met jouw uitleg.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
19 aug 2025 16:20
Dat is wat ik nu al tig keer verteld heb. :roll: Het is Renate die dat abusievelijk een maandelijks abonnement noemt. Als je de route volgt die zij waarschijnlijk geklikt heeft (de voyage, het click path) dan zie je dat ze schijnbaar zelf gekozen heeft voor 'maandelijks opzegbaar' en toen een looptijd te zien kreeg van 1 maanden en een einddatum over die 1 maanden, waarbij de info dat ze zelf actief moest opzeggen verstopt zat in een apart window...
Hoe hard jij het ook over “ verstopte informatie” wilt hebben: voor TS was het nochtans helder genoeg. Ze wist immers dat ze direct weer moest opzeggen - ze twijfelde alleen of ze dat ook gedaan heeft dankzij de melding in haar app.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
19 aug 2025 19:09
We weten ook dat het voor TS volstrekt helder was dat ze moest opzeggen. Dat strookt op geen enkele manier met jouw uitleg.
Kun je ook uitleggen waarom het feit dat ik niet geloof in een overeenkomst die automatisch stopt en wel geloof in een overeenkomst van onbepaalde duur hier mee niet strookt?

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

We kennen het klikpad van Renate niet en weten dus niet precies wat zij te zien kreeg toe ze haar bestelling deed. Maar als ik een mogelijke route reconstrueer via de Onbeperkte Data Abonnementen van KPN dan kun je met enige moeite de looptijd afstellen op maandelijks opzegbaar en dan verschijnt er in het besteloverzicht een looptijd van 1 maanden, met verstopt achter een i-button de volgende tekst.
We zetten je contract na 1 maand automatisch om naar een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand.
Daarmee is Moneyman op zijn wenken bediend.
Moneyman schreef:
16 aug 2025 18:56
Als er bij het sluiten van een overeenkomst een onduidelijke button is, heeft dat meer consequenties dan wanneer er tijdens de looptijd een onduidelijke button is. Tijdens de looptijd beschik je immers over je contract met alle bijbehorende email en voorwaarden.
Maar nu vindt-ie al dat gepraat over verstopte info niet meer van belang. :o
Moneyman schreef:
19 aug 2025 19:11
Hoe hard jij het ook over “ verstopte informatie” wilt hebben: voor TS was het nochtans helder genoeg. Ze wist immers dat ze direct weer moest opzeggen - ze twijfelde alleen of ze dat ook gedaan heeft dankzij de melding in haar app.
En wellicht was dat zaadje dus al eerder geplant, waardoor Renate ervan overtuigd was dat die opzegging al ingebakken zat.

We zijn met z'n allen wel wereldkampioen harrewarren. :lol:

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
20 aug 2025 09:58
We kennen het klikpad van Renate niet en weten dus niet precies wat zij te zien kreeg toe ze haar bestelling deed. Maar als ik een mogelijke route reconstrueer via de Onbeperkte Data Abonnementen van KPN dan kun je met enige moeite de looptijd afstellen op maandelijks opzegbaar en dan verschijnt er in het besteloverzicht een looptijd van 1 maanden, met verstopt achter een i-button de volgende tekst.
We zetten je contract na 1 maand automatisch om naar een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand.
Zelfs als ik uw ingewikkelde stappenplan volg, krijg ik in mijn winkelmand te zien:
Stap 1

SuperUnlimited en 150 bel/sms

75 GB per maand in de EU
Deel maandelijks tot 75 GB
Korting op je abonnement
- € 2,50
- € 2,50
Maandelijks opzegbaar
En dan zijn er nog drie stappen te gaan voor de overeenkomst definitief is.

TS was ook volkomen duidelijk, ze wist dat ze op moest zeggen. Keer op keer zegt ze, ik wist dat ik op moest zeggen. Het is uw gebruikelijke mist, iedereen is het duidelijk alleen u probeert maar te zoeken en te zoeken en u blijft maar dingen verzinnen om uw gelijk te halen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Consumenneke schreef:
20 aug 2025 09:58
En wellicht was dat zaadje dus al eerder geplant, waardoor Renate ervan overtuigd was dat die opzegging al ingebakken zat.
Nee, want zoals bekend wist TS dat ze zelf moest opzeggen. Die vlieger gaat dus gewoonweg niet op en je bent een hoop ruis aan het veroorzaken. Je had toch moeten stoppen op het hoogtepunt, want dit is weer een zoveelste dieptepunt van je, want alweer zeg je dingen die niet kloppen en ruis veroorzaken. Voor de duizendste keer.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
20 aug 2025 10:31
Je had toch moeten stoppen op het hoogtepunt...
Mijn hoogtepunt? Ik zie er een gestaag stijgende lijn in. Zelfs wat stugge deelnemers reageren nu ook met een guitige opmerking. We komen er wel.
Speedy123 schreef:
20 aug 2025 10:06
Zelfs als ik uw ingewikkelde stappenplan volg, krijg ik in mijn winkelmand te zien:
<>
En dan zijn er nog drie stappen te gaan voor de overeenkomst definitief is.

TS was ook volkomen duidelijk, ze wist dat ze op moest zeggen. Keer op keer zegt ze, ik wist dat ik op moest zeggen. Het is uw gebruikelijke mist, iedereen is het duidelijk alleen u probeert maar te zoeken en te zoeken en u blijft maar dingen verzinnen om uw gelijk te halen.
Ze zegt dat een keer in combinatie met de opmerking dat ze meende al opgezegd te hebben. Hoe en wanneer: dat is blijkbaar niet te reconstrueren. Zou mij niks verbazen als ze door die looptijd van 1 maanden al meteen op het verkeerde been stond.

Maar dat doet er ook niet zoveel toe. Ik steunde Moneyman die iets beweerde over een onduidelijke button in het besteltraject. Nou verwachtte ik daarvoor geen dank, maar de stank die ik kreeg was onverdiend.

Je went er vanzelf aan. :wink:

Kunnen we het niet gewoon eens zijn dat dit voor 78 euro een kansloze zaak is??

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

In dit topic is inmiddels voldoende gezegd. Probeer voor TS het verhaal helder te houden en niet met elkaar continue in discussie te gaan wie gelijk heeft. Daar is niemand bij geholpen. Ik sluit dit topic.

Gesloten