Klachten Huus bv hengelo

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Rogierwit

Klachten Huus bv hengelo

Ongelezen bericht door Rogierwit »

Goedemorgen,

Ik heb in april bij de webshop huus.nl meubels besteld. Ik heb de spullen nog steeds niet, de levering is al 3 keer verzet na zelf vele malen te hebben moeten bellen. Ik heb 1,5 maand geleden de koop ontbonden er is toegezegd mijn geld terug te storten.

Jullie raden het al geen geld, geen reactie niks. Op internet lees ik tientallen reviews van mensen die het zelfde hebben. Naast dit kwam ik op een ander forum een link tegen met een brief waar ze aangeven in financiële problemen te zitten.

Kunnen we ons verenigen om zo geld terug te krijgen? Gaat om ruim 2000 euro.

Moneyman

Re: Klachten Huus bv hengelo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rogierwit schreef:
09 sep 2025 09:08
Kunnen we ons verenigen om zo geld terug te krijgen?
Dat kan niet - tenzij je het faillissement aan wilt vragen. En daarmee ben je niet geholpen.

Als je wilt procederen zul je dat zelf moeten doen.

Rogierwit

Ik snap wat je zegt maar samen sta je toch sterker? Ik ben ook bang dat ze failliet gaan als ik dit bericht zie: https://postimg.cc/jw5prm38

Als huus.nl failliet gaat heb ik niks. Dacht als ik samen met andere gedupeerden nog wat kan doen dan betalen ze misschien nog voor het te laat is. Sowieso heel bijzonder dat webshops zo lang door mogen gaan met dit soort praktijken, zou beter geregeld moeten worden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, in het Nederlands recht sta je niet samen sterker. Je kunt niet samen gaan dagvaarden.

Het hoogst haalbare is dat een advocaat wat korting geeft als hij meerdere zaken tegen dezelfde partij behartigt.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Rogierwit schreef:
09 sep 2025 10:54
Als huus.nl failliet gaat heb ik niks. Dacht als ik samen met andere gedupeerden nog wat kan doen dan betalen ze misschien nog voor het te laat is. Sowieso heel bijzonder dat webshops zo lang door mogen gaan met dit soort praktijken, zou beter geregeld moeten worden.
En hoe stelt u zich dat dan voor? Nu is de grens zodra twee schuldeisers aan de bel trekken omdat hun factuur niet tijdig betaald is, dan kan een faillissement uitgesproken worden.

Wat stelt u dan voor als nieuwe grens? Zodra iemand niet tijdig zijn bestelling heeft ontvangen, dan kan die een faillissement aanvragen?

In welke van die twee scenario's verwacht u meer gedupeerden?

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Ze hebben 3 winkels, bent u al eens langs gegaan ?

Rogierwit

Goedemiddag,

Bedankt voor jullie feedback.

Het eerste probleem is dat huus.nl niet levert en je maanden wacht, vervolgens als je dan annuleert en er bevestigd wordt dat er binnen 14 dagen terug betaald wordt gaat het helemaal mis. Ik wacht naast al die maanden voor niets al 6 weken op mijn geld terug.

Als ik online alle reviews zie ben ik lang niet de enige, dat icm de signalen van geld problemen baart me naast de eerdere irritatie nu ook zorgen.

Uiteraard al gemaild, gebeld en in Apeldoorn langs geweest. In de winkel krijg je te horen dat ze niks kunnen doen en het doorsturen. Kastje naar de muur.

Misschien gedupeerden maar een mailtje naar boos laten sturen. Zelf had ik zoiets van als we nou als soort collectief ze aanschrijven en aangeven te gaan procederen dan meer kans dat je gehoord wordt.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

U geeft aan in Apeldoorn langs te zijn geweest. Hun hoofdadres (en aanname:dus hoofdkantoor) zit zoals uw titel al benoemd in Hengelo. Wellicht heeft het zin daarheen te gaan? Ze kunnen het daar lastig doorsturen naar zichzelf.

Ze kunnen u wellicht op den duur verzoeken weg te gaan maar bij de voordeur op de openbare weg kunt u aankomend klanten wel waarschuwen. Dit kan een incentive zijn voor de om alsnog over de brug te komen.

Het kost u al met al wellicht een dag, maar een maandenlange juridische procedure kost duurt ook lang....

rene94

Ongelezen bericht door rene94 »

:oops: bij huus.nl brit kast besteld van 379 euro . bij aan komst de kast nagezien er zatten dukken in het staal en de deuren waren niet goed err in gezet en boven blad zat scheur in het hout en ook aan de voor kant dit gelijk gemeld .antwoord huus.nl we beslellen nieuwe kast .6 maanden op de eerst kast zitten wacht en goed 3 maanden op de andere kast . bij aan komt de nagezien .kon hem niet in elkaar zetten gaten waren verkeerd geboort scheur in boven blad .de kast heeft in het vocht gestaan hout was krom getroken en lijm laag was los gekomen en de spijkers . boven blad was niet het zelfde .ook stallen beugel was ook niet het zelfde. gebeld met service van huus.nl krijg email. of ik me bank nummer vast wil geven om het geld terug te storten op de bank .binnen 14 daggen staat het er op .ze hebben de kast op gehaald .maar we zijn meer dan maand verder .kast weg maar geen geld terug .wetelijk zijn veplicht dit terug te storten .maar ik heb nu al 5 gebeld met ze maar het andwoord is we geven het gelijk door .maar er word niets mee gedaan . het is slechten zak als je niet je verplichting naar komt

rene94

Ongelezen bericht door rene94 »

even nog melding .bent even langs huus.nl de winkel op rijndijk gegaan om dat ze niet binnen 14 dagen geen geld terug hadden betaald .we waren meer dan maand verder . de dame in de winkel heeft even gebeld met het kantoor .raar maar waar de zelfde dag het geld terug .waarom doe de klante service niet hun werk . 6 keer gebeld en gemaild .waarom moet ik naar de winkel rijden .ik moet even wat kwijt dames in de winkel waren netjes .maar om eerlijk te zijn zal ik daar me spullen niet meer kopen . meubel zijn slecht in elkaar gezet of afgewerkt .of ze hebben in het vocht gestaan . klantservice moeten eerst curssis volgen hoe iemand te woord staan en het probleem op lost .niet het andwoord ik geef het door en er niets mee word gedaan .

Plaats reactie