Ferratum minileningen en Trust and Law incasso
Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso
Ik probeer al heel lang te reageren op dit forum maar het lukt niet.
Ook ik ben door debtco benaderd. Alleen zeggen ze dat ze ingeschreven staan in kvk sinds september 2024
Ook ik ben door debtco benaderd. Alleen zeggen ze dat ze ingeschreven staan in kvk sinds september 2024
Midi2022
vindt dit leuk
Die debtco doet sowieso heel raar. Ik kreeg een SMS met het bericht dat zij mij een mail hadden gestuurd. Deze was nergens te vinden. Daarna kreeg ik alsnog wel een mail dat zij mij al meerdere malen hadden benaderd maar geen contact konden krijgen.Midi2022 schreef: ↑13 okt 2025 13:52Vandaag na een periode van stilte uit het kantoor van Kerremans een bericht ontvangen van Debtco B.V. gevestigd te Rijswijk. Uitnodiging tot betaling van het bedrag wat openstaat verhoogd met inmiddels een flink bedrag aan rente.
Iemand kennis van deze toko?
Zal vermoedelijk weer een plaatsvervanger zijn om je te gaan laten nadenken over te gaan tot betaling.
Ik vind niets terug.
Het enige wat voor mij verschil maakt is dat ze ingeschreven staan als "incassobureau" en dat komt dan dichterbij dan de heer kerremans uit België.
Op review pagina's van debtco staan nog wel meerdere reacties dat ze oa "loopjongen zijn voor SD".
Gewoon niet op reageren. Niks anders dan Kerremans. Ze dagvaarden toch niet.Lucher schreef: ↑14 okt 2025 18:03Die debtco doet sowieso heel raar. Ik kreeg een SMS met het bericht dat zij mij een mail hadden gestuurd. Deze was nergens te vinden. Daarna kreeg ik alsnog wel een mail dat zij mij al meerdere malen hadden benaderd maar geen contact konden krijgen.Midi2022 schreef: ↑13 okt 2025 13:52Vandaag na een periode van stilte uit het kantoor van Kerremans een bericht ontvangen van Debtco B.V. gevestigd te Rijswijk. Uitnodiging tot betaling van het bedrag wat openstaat verhoogd met inmiddels een flink bedrag aan rente.
Zal vermoedelijk weer een plaatsvervanger zijn om je te gaan laten nadenken over te gaan tot betaling.
Ik vind niets terug.
Het enige wat voor mij verschil maakt is dat ze ingeschreven staan als "incassobureau" en dat komt dan dichterbij dan de heer kerremans uit België.
Op review pagina's van debtco staan nog wel meerdere reacties dat ze oa "loopjongen zijn voor SD".
Lucher
vindt dit leuk
Ik heb net een brief thuis gestuurd gekregen van Debtco. Dit had ik niet verwacht.Midi2022 schreef: ↑14 okt 2025 20:39Gewoon niet op reageren. Niks anders dan Kerremans. Ze dagvaarden toch niet.Lucher schreef: ↑14 okt 2025 18:03Die debtco doet sowieso heel raar. Ik kreeg een SMS met het bericht dat zij mij een mail hadden gestuurd. Deze was nergens te vinden. Daarna kreeg ik alsnog wel een mail dat zij mij al meerdere malen hadden benaderd maar geen contact konden krijgen.Midi2022 schreef: ↑13 okt 2025 13:52Vandaag na een periode van stilte uit het kantoor van Kerremans een bericht ontvangen van Debtco B.V. gevestigd te Rijswijk. Uitnodiging tot betaling van het bedrag wat openstaat verhoogd met inmiddels een flink bedrag aan rente.
Ik vind niets terug.
In de brief staat;
"Wij nemen contact met u op namens onze cliënt, Saldodipje S.L., gevestigd aan Avinguda de Blondel, 11 , 25002, Lleida, Spanje inzake een vordering van Saldodipje S.L. die zij op u heeft. Deze bestaat uit een niet betaalde factuur of set van facturen. Daar de termijnen voor betaling is verstreken bent u uw verplichtingen niet correct nagekomen. Ook bent u mogelijk een schadevergoeding verschuldigd wegens vertraging in de nakoming van uw betalingsverplichting, bestaande uit wettelijk vastgelegde incassokosten en vertragingsrente. Onze cliënt accepteert geen verdere vertraging en heeft ons volmacht verstrekt om deze kwestie met u op te lossen. De vordering is als volgt opgebouwd:
Hoofdsom € 1.775.38
Incassokosten € 0.00
BTW: €0.00
Rente: € 86,48
Juridische kosten: € 0.00
Totaal van: € 18.61.86
Reed door u voldaan: € 0.00
Door u te voldoen: € 1861.86
Wij verzoeken u dit bedrag direct, binnen 5 dagen na dagtekening van dit schrijven, aan ons over te maken op bankrekening NL15BUNQ2208030389 ten name van: stichting beheer en incasso geldmiddelen ten behoeve van Debtco B.V. onder vermelding van uw dossiernummer etc.
En dan hun adres er onder in Rijswijk.
- Maar een echte brief?? En ik heb sowieso al 2x een deel betaald aan hun. En hun zeggen nu dat ik helemaal nog niets betaald heb.
Iemand ook een brief ontvangen?
Ik heb geen brieven ontvangen, ben inmiddels ook verhuisd, dus die ga ik ook nooit zien. Strekking blijft hetzelfde als de mail en daarover wordt ook gezegd: radiostilte, niet op reageren. Dagvaarden doen ze toch niet.
Saldodipje doet er zo veel mogelijk aan ye dreigen om zo ongeinde bedragen alsnog hun kant op te krijgen.
@Sacredfour hoopt al tijden een kans te krijgen in verweer te gaan bij een daadwerkelijke dagvaarding, maar die heeft nooit iemand gezien.
Saldodipje doet er zo veel mogelijk aan ye dreigen om zo ongeinde bedragen alsnog hun kant op te krijgen.
@Sacredfour hoopt al tijden een kans te krijgen in verweer te gaan bij een daadwerkelijke dagvaarding, maar die heeft nooit iemand gezien.
-
StevieNL81
Voor de oorspronkelijke vordering (voor zover niet betaald) móet je je nieuwe adres doorgeven. Niet doen is 100% verantwoordelijk voor de gevolgen.
Of ik nou wel of niet reageer op een juist of onjuist adres maakt geen moer uit, feit blijft dat ze geen reactie krijgen en ze in dat geval mogen dagvaarden, wat ze niet doen.StevieNL81 schreef: ↑16 okt 2025 22:04Voor de oorspronkelijke vordering (voor zover niet betaald) móet je je nieuwe adres doorgeven. Niet doen is 100% verantwoordelijk voor de gevolgen.
Ook ik ben benaderd door DebtCo.
Ik heb nog geen brief ontvangen.
Ik lees anderen die al langer geleden bericht hebben gehad van DebtCo, zij nog een update van de afloop?
Ik heb nog geen brief ontvangen.
Ik lees anderen die al langer geleden bericht hebben gehad van DebtCo, zij nog een update van de afloop?
Lucher
vindt dit leuk
Lucher
vindt dit leuk
Het maakt wel degelijk een moer uit, want het zorgt ervoor dat jij geen beroep meer op verjaring kan doen.Midi2022 schreef: ↑17 okt 2025 07:55Of ik nou wel of niet reageer op een juist of onjuist adres maakt geen moer uit, feit blijft dat ze geen reactie krijgen en ze in dat geval mogen dagvaarden, wat ze niet doen.StevieNL81 schreef: ↑16 okt 2025 22:04Voor de oorspronkelijke vordering (voor zover niet betaald) móet je je nieuwe adres doorgeven. Niet doen is 100% verantwoordelijk voor de gevolgen.
Na mijn brief heb ik nog een email gehad met als titel :" vervolgstappen" maar er stond geen enkel 'vervolgstap' in maar eigenlijk dezelfde inhoud als de brief die ik kreeg. Met de hoofdsom etc.
Wel stond verderop in de mail een hoger leen bedrag dan ik werkelijk had geleend, maar dat ik ook al meer dan 600 euro zou hebben afgelost daarvan. Dit terwijl mij in de brief juist werd gezegd dat ik nog niets heb afgelost.
Het word steeds anders en meer vaag.
Alsnog reageer ik nergens op.
Heb jij nog bijzondere stukken ontvangen?
Legioes
vindt dit leuk
In al die jaren heeft nog niemand een dagvaarding ontvangen. Dat gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren. Maar gebeurt het toch, neem dat contract op met Carrefour. Die staat al jaren te trappelen om eindelijk bij de rechter verweer te mogen voeren.Lucher schreef: ↑24 okt 2025 01:10Na mijn brief heb ik nog een email gehad met als titel :" vervolgstappen" maar er stond geen enkel 'vervolgstap' in maar eigenlijk dezelfde inhoud als de brief die ik kreeg. Met de hoofdsom etc.
Wel stond verderop in de mail een hoger leen bedrag dan ik werkelijk had geleend, maar dat ik ook al meer dan 600 euro zou hebben afgelost daarvan. Dit terwijl mij in de brief juist werd gezegd dat ik nog niets heb afgelost.
Lucher
vindt dit leuk
Dat heb ik ook gehad in de mail die ze mij hadden gestuurd, bizar veel hoger bedrag dan wat ik ooit heb geleend daar. Wellicht doen ze dat expres om een reactie uit te lokken. Heb nu 2 weken later ook niks van ze gehoord meer per mail.Lucher schreef: ↑24 okt 2025 01:10Na mijn brief heb ik nog een email gehad met als titel :" vervolgstappen" maar er stond geen enkel 'vervolgstap' in maar eigenlijk dezelfde inhoud als de brief die ik kreeg. Met de hoofdsom etc.
Lucher
vindt dit leuk
Rome-I, Dwingend Nederlands recht is sowieso van toepassing, naast Spaans recht.Speedy123 schreef: ↑09 sep 2025 14:48Saldodipje (Ferratum) stelt in haar voorwaarden alleen met haar klanten in het Nederlands en Engels te communiceren. Alle voorwaarden en het contract zijn opgesteld in de Nederlandse taal. Ze richten zich op consumenten via een Nederlandse talig website en de website is deel van het NL-domein.
Kan en dat gebeurt wel vaker.
Vandaag sinds een aantal weken weer een bericht van DebtCo dat na meerdere telefoontjes en brieven er nog geen betaling heeft plaatsgevonden of een regeling is getroffen. Ik ben geen enkele keer per telefoon of brief benaderd, alleen per mail.
Een laatste verscherping in hun stappen omdat er nog geen afspraak of betaling is.
Wat de volgende stappen zijn wordt nergens vermeld.
Ben benieuwd wat het volgende kantoor is wat ze inroepen om het moment dat er nu binnen 7 dagen geen betaling wordt gedaan.
Een laatste verscherping in hun stappen omdat er nog geen afspraak of betaling is.
Ben benieuwd wat het volgende kantoor is wat ze inroepen om het moment dat er nu binnen 7 dagen geen betaling wordt gedaan.
Hier precies hetzelfde alleen niet gebeld. Ook steeds met een email titel vervolgstappen maar eigenlijk blijven de berichten steeds hetzelfde. Of ze passen je leen bedrag aan wat niet klopt.Midi2022 schreef: ↑30 okt 2025 18:26Vandaag sinds een aantal weken weer een bericht van DebtCo dat na meerdere telefoontjes en brieven er nog geen betaling heeft plaatsgevonden of een regeling is getroffen. Ik ben geen enkele keer per telefoon of brief benaderd, alleen per mail.
Ze doen ook alsof je lage rente hebt terwijl dan die hele boete in je "geleende bedrag" zit en word nergens genoemd. Ik negeer het nog steeds gewoon. Een gebruikelijke incasso of deurwaarder had allang actie ondernomen. En om niet te vergeten heb ik al een dagvaarding gekregen van de Belgische adv. Kerremans. Dit is inmiddels maanden geleden en nooit iets opnieuw ontvangen.
Midi2022
vindt dit leuk
Heb jij werkelijk een dagvaarding ontvangen of alleen een dreiging met de laatste stap tot dagvaarding? Indien dat eerste, voor welk gerecht ben je gedaagd? Ook raar dat ze dan DebtCo inschakelen als ze nog iets hebben lopen via Kerremans.Lucher schreef: ↑04 nov 2025 12:45Hier precies hetzelfde alleen niet gebeld. Ook steeds met een email titel vervolgstappen maar eigenlijk blijven de berichten steeds hetzelfde. Of ze passen je leen bedrag aan wat niet klopt.Midi2022 schreef: ↑30 okt 2025 18:26Vandaag sinds een aantal weken weer een bericht van DebtCo dat na meerdere telefoontjes en brieven er nog geen betaling heeft plaatsgevonden of een regeling is getroffen. Ik ben geen enkele keer per telefoon of brief benaderd, alleen per mail.
Ze doen ook alsof je lage rente hebt terwijl dan die hele boete in je "geleende bedrag" zit en word nergens genoemd. Ik negeer het nog steeds gewoon. Een gebruikelijke incasso of deurwaarder had allang actie ondernomen. En om niet te vergeten heb ik al een dagvaarding gekregen van de Belgische adv. Kerremans. Dit is inmiddels maanden geleden en nooit iets opnieuw ontvangen.
Ik ben nog een keer geappt met dezelfde inhoud als de mails.
Verder niks meer gehoord, al verloopt morgen de deadkine van 7 dagen, dus ben wederom benieuwd wat ze nu weer gaan sturen over een week of 2.
Maar dat betekend dat ze nu wel jou nieuwe adres hebben (aangezien je bent verhuisd) om jou opnieuw te benaderen ?Midi2022 schreef: ↑16 okt 2025 20:26Ik heb geen brieven ontvangen, ben inmiddels ook verhuisd, dus die ga ik ook nooit zien. Strekking blijft hetzelfde als de mail en daarover wordt ook gezegd: radiostilte, niet op reageren. Dagvaarden doen ze toch niet.
Nee, heb nooit post gehad en als ik dat zou hebben gekregen is dat op het oude adres. Telefoonnummer en mail zijn ongewijzigd, dus op die manier kunnen ze het blijven proberenLucher schreef: ↑04 nov 2025 13:40Maar dat betekend dat ze nu wel jou nieuwe adres hebben (aangezien je bent verhuisd) om jou opnieuw te benaderen ?Midi2022 schreef: ↑16 okt 2025 20:26Ik heb geen brieven ontvangen, ben inmiddels ook verhuisd, dus die ga ik ook nooit zien. Strekking blijft hetzelfde als de mail en daarover wordt ook gezegd: radiostilte, niet op reageren. Dagvaarden doen ze toch niet.
Heb jij werkelijk een dagvaarding ontvangen of alleen een dreiging met de laatste stap tot dagvaarding? Indien dat eerste, voor welk gerecht ben je gedaagd? Ook raar dat ze dan DebtCo inschakelen als ze nog iets hebben lopen via Kerremans.
Dat vond ik dus ook raar!
Ik kreeg in augustus een email met een dagvaarding van kerremans. Of in ieder geval dat ik werd gedagvaard ofzo.
Nu blijkt het een kopie te zijn die meerdere hadden ontvangen dus ik denk wel dat het ergens niet helemaal zuiver is.
Daarna heb ik niets meer ontvangen daarover of van kerremans. Toen kwam Debtco langs met email en een brief thuis. Daarna alleen nog email gehad van debto dat er betaald moest worden en dat opeens mijn leen bedrag was vehoofd met wel 1000 euro meer. En dat ik dus al 600 had betaald wat niet zo is. Of ze hebben die 600 boete er gewoon ingedrukt maar zo werkt het zeker niet haha.
Het word 1 grote puinhoop..
Dat vond ik dus ook raar!
Ik kreeg in augustus een email met een dagvaarding van kerremans. Of in ieder geval dat ik werd gedagvaard ofzo.
Nu blijkt het een kopie te zijn die meerdere hadden ontvangen dus ik denk wel dat het ergens niet helemaal zuiver is.
Daarna heb ik niets meer ontvangen daarover of van kerremans. Toen kwam Debtco langs met email en een brief thuis. Daarna alleen nog email gehad van debto dat er betaald moest worden en dat opeens mijn leen bedrag was vehoofd met wel 1000 euro meer. En dat ik dus al 600 had betaald wat niet zo is. Of ze hebben die 600 boete er gewoon ingedrukt maar zo werkt het zeker niet haha.
Het word 1 grote puinhoop..