Slechte klantenservice CoolBlue

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
NeoDutchio

Re: Slechte klantenservice CoolBlue

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J-Link schreef:
18 feb 2026 14:06
De receptie heeft camera's hangen ook in het park dus er is zeker te zien dat tussen het moment dat de bezorger hem neer zette en ik binnen kwam, denk zelfs max 1 minuut zat
Op het moment dat de bezorger het pakket als afgeleverd ingeeft staat het pakket al op de balie. Lopend word vaak al gescand, maar pas bij de overdracht klikt de bezorger op afgeleverd.
Daarna krijgt u pas een melding, daar zit al tijd tussen. En daarna moest u nog een jas aantrekken en naar de receptie lopen. En dat binnen 1 minuut?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat verwacht je nu precies van het forum? Je bent op zoek naar een schuldige, maar wie zou dat volgens jou moeten zijn? Tot het in de bus is geladen was het gewicht in orde. Op het park zelf kan er ook niks zijn gebeurd. Wanneer zou die bezorger volgens jou 200 pakketten hebben moeten doorzoeken? Ergens midden in een woonwijk of zo? Dat is dus wel een propvolle bus... En dan moet hij die verzenddoos openen, de productdoos openen, drone en afstandsbediening er uit halen, alles weer dicht maken - en dat maal 200, want in iedere doos kan wel iets zitten...

Weet je zeker dat je zelf de boel niet zit te bedonderen?

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Maar zoals ik eerder vroeg ... heeft u die beelden ook?

Vooropgesteld dat ze überhaupt nog bestaan en niet inmiddels gewist zijn kan ik me niet voorstellen dat ze die zomaar ter beschikking stellen. Maar misschien ben ik daarin naïef.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
18 feb 2026 14:31
Wanneer zou die bezorger volgens jou 200 pakketten hebben moeten doorzoeken? Ergens midden in een woonwijk of zo? Dat is dus wel een propvolle bus... En dan moet hij die verzenddoos openen, de productdoos openen, drone en afstandsbediening er uit halen, alles weer dicht maken - en dat maal 200, want in iedere doos kan wel iets zitten...
Deze redenering gaat niet op, zoals ik hieronder al schreef.
Moneyman schreef:
15 feb 2026 16:27
Deze redenering gaat natuurlijk niet op. CoolBlue verzend in zeer herkenbare dozen, waardoor bekend is dat daar gemiddeld meer waardevolle en makkelijk verhandelbare inhoud in zit. Niet voor niets zijn meerdere soortgelijke verzenders al overgestapt op anonieme verpakkingen.

witte angora

Maar dan nog... waar moet de bezorger dan die doos openmaken?

NeoDutchio

En als je dan tijd genoeg hebt, waarom alleen de drone en de afstandsbediening? Zonder accu en lader kan je er nog niks mee.

Moneyman

NeoDutchio schreef:
18 feb 2026 19:19
En als je dan tijd genoeg hebt, waarom alleen de drone en de afstandsbediening? Zonder accu en lader kan je er nog niks mee.
Die zitten ook bij de drone in de doos. De losse lader en accu’s zullen waarschijnlijk extra geweest zijn.

Moneyman

witte angora schreef:
18 feb 2026 18:17
Gewoon in de bus… lijkt mij.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
18 feb 2026 20:16
witte angora schreef:
Of in het sorteercentrum. Coolblue geeft aan dat het pakket met het juiste gewicht in het sorteercentrum is aangekomen. Wat we niet weten met welk gewicht het pakket de sorteercentrum heeft verlaten.

Moneyman

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 feb 2026 21:38
Moneyman schreef:
witte angora schreef:
Of in het sorteercentrum. Coolblue geeft aan dat het pakket met het juiste gewicht in het sorteercentrum is aangekomen. Wat we niet weten met welk gewicht het pakket de sorteercentrum heeft verlaten.
Kan in theorie. Alleen is er in een sorteercentrum volop cameratoezicht, en in de bus niet.

NeoDutchio

J-Link schreef:
15 feb 2026 16:39
Ons onderzoek heeft alleen aangetoond dat het gewicht bij binnenkomst en vertrek distributiecentrum hetzelfde gewicht had.
Op elk distributiecentrum zowel bij binnenkomst als bij vertrek word alles gewogen. De laatste weging is voordat het bij de deur gezet word waar de bezorger zijn vracht gaat laden.

J-Link

Ongelezen bericht door J-Link »

NeoDutchio schreef:
19 feb 2026 08:01
J-Link schreef:
15 feb 2026 16:39
Ons onderzoek heeft alleen aangetoond dat het gewicht bij binnenkomst en vertrek distributiecentrum hetzelfde gewicht had.
Op elk distributiecentrum zowel bij binnenkomst als bij vertrek word alles gewogen. De laatste weging is voordat het bij de deur gezet word waar de bezorger zijn vracht gaat laden.

Dat is niet helemaal waar. Want daarna gaat die nog best een stuk over de baan heen naar het laaddock. Dus zelfs
daar is het mogelijk dat die eraf word gepakt en er spullen uit worden gehaald, en het weer op de band gaat.

J-Link

Moneyman schreef:
18 feb 2026 22:13
Moneyman schreef:

Kan in theorie. Alleen is er in een sorteercentrum volop cameratoezicht, en in de bus niet.
Toch zegt Postnl zelf dat ze niet eens kunnen uitsluiten dat het in een sorteercentrum gebeurd. En het personeel weet alle dode hoeken van zo een hal

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U blijft maar aanhalen dat de pakketbezorger de diefstal wel begaan moet hebben want het pakket had bij het verlaten van het sorteercentrum nog het juiste gewicht.

Vanaf het moment dat de pakketbezorger op weg ging naar het vakantiepark tot aan de aflevering bij de receptie tast u in het duister en kunt dus ook niet achterhalen of de pakketbezorger ergens is gestopt om het pakket te openen de binnendoos open te maken en vervolgens een deel van de inhoud te stelen.

Waar u aan voorbij gaat is de tijdspanne tussen afleveren bij de receptie en de melding dat het pakket bij de receptie was afgeleverd want u zag bij aankomst bij de receptie wel dat de bezorger net wegreed maar u weet niet hoe laat de pakketbezorger bij het vakantiepark is aangekomen.

Bij de receptie hangen buiten wel camera's maar die zien niet wat er binnen gebeurd is en dat maakt dat de receptiemedewerker ook als zijnde verdachte aangemerkt kan worden want die had een paar minuten tijd om de inhoud te stelen en het pakket op de balie terug te zetten.

Wat u zou kunnen doen is het vakantiepark op de hoogte brengen want als de pakketbezorger het niet gedaan heeft wie blijft er dan als verdachte over en had er ook nog eens de tijd voor.

J-Link

Ron5300 schreef:
19 feb 2026 13:01
U blijft maar aanhalen dat de pakketbezorger de diefstal wel begaan moet hebben want het pakket had bij het verlaten van het sorteercentrum nog het juiste gewicht.

Vanaf het moment dat de pakketbezorger op weg ging naar het vakantiepark tot aan de aflevering bij de receptie tast u in het duister en kunt dus ook niet achterhalen of de pakketbezorger ergens is gestopt om het pakket te openen de binnendoos open te maken en vervolgens een deel van de inhoud te stelen.

Waar u aan voorbij gaat is de tijdspanne tussen afleveren bij de receptie en de melding dat het pakket bij de receptie was afgeleverd want u zag bij aankomst bij de receptie wel dat de bezorger net wegreed maar u weet niet hoe laat de pakketbezorger bij het vakantiepark is aangekomen.

Bij de receptie hangen buiten wel camera's maar die zien niet wat er binnen gebeurd is en dat maakt dat de receptiemedewerker ook als zijnde verdachte aangemerkt kan worden want die had een paar minuten tijd om de inhoud te stelen en het pakket op de balie terug te zetten.

Wat u zou kunnen doen is het vakantiepark op de hoogte brengen want als de pakketbezorger het niet gedaan heeft wie blijft er dan als verdachte over en had er ook nog eens de tijd voor.
Bij de receptie hangt ook een camera, en het is letterlijk naar binnenlopen, op de balie zetten en weer vertrekken.

witte angora

Joh, wie probeer je nu eigenlijk te overtuigen? Wij zijn hier buitenstaanders, we kunnen geen aangifte opnemen of vervolging instellen, en rechters zijn we hier ook niet.

Als je zo zeker weet dat de bezorger het heeft gedaan, doe dan aangifte.

NeoDutchio

J-Link schreef:
19 feb 2026 13:19
Bij de receptie hangt ook een camera, en het is letterlijk naar binnenlopen, op de balie zetten en weer vertrekken.
Vandaar dat daarom de medewerken van achter kwam aanlopen? Omdat voor de balie een camera hangt? En neen, ik zeg niet daarmee dat die medewerker verdachte is, maar het is net zo goed een optie als de chauffeur op een parkeerplaats.
Als het zo simpel zou zijn als op de balie zetten en vertrekken, dan klopt uw tijdspanne niet. Of de chauffeur heeft nog een tijdje staan te praten. Binnen 1 minuut afleveren, de melding ontvangen, jas aantrekken, naar de receptie lopen en naar binnen gaan is niet mogelijk.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
19 feb 2026 17:12
J-Link schreef:
19 feb 2026 13:19
Vandaar dat daarom de medewerken van achter kwam aanlopen? Omdat voor de balie een camera hangt? En neen, ik zeg niet daarmee dat die medewerker verdachte is, maar het is net zo goed een optie als de chauffeur op een parkeerplaats.
Als het zo simpel zou zijn als op de balie zetten en vertrekken, dan klopt uw tijdspanne niet. Of de chauffeur heeft nog een tijdje staan te praten. Binnen 1 minuut afleveren, de melding ontvangen, jas aantrekken, naar de receptie lopen en naar binnen gaan is niet mogelijk.
Het is niet dat TS de bewijslast moet leveren maar Coolblue moet bewijzen dat de bestelling correct is geleverd en dat kunnen ze niet op basis van de uitspraken van PostNL.

Moneyman

19 feb 2026 20:51
Het is niet dat TS de bewijslast moet leveren maar Coolblue moet bewijzen dat de bestelling correct is geleverd en dat kunnen ze niet op basis van de uitspraken van PostNL.
Desondanks kan de rechter of geschillencommissie het gewoon voldoende aannemelijk achten. Er is niet altijd 100% sluitend bewijs vereist.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Klopt. Het moet aannemelijk gemaakt worden. Hoewel het mogelijk is dat er medewerkers in het sorteercentrum kunnen weten waar de camera's hangen en hoe ze daar om heen kunnen werken, acht ik dat scenario niet waarschijnlijk. Dat er na het sorteercentrum niets is gebeurt acht ik onvoldoende aangetoond.

Het argument dat een bezorger 200 pakketten heeft te bezorgen en deze niet één voor één gaat controleren, en dat een dief de drone zelf wel zou meenemen maar de accu's niet, is gebaseerd op aannames. Diefstal door bezorger komt helaas voor, en Coolblue dozen zijn zeer herkenbaar.
StevieNL81 schreef:
15 feb 2026 17:32
U laat het bezorgen bij een receptie waarbij op dat moment het risico op u overgaat.
Overgang van risico vereist dat er wordt bezorgd aan de koper of een door hem aangewezen derde. Het enkel opgeven van een vakantieadres (waar een receptie is) maakt niet dat de receptionist als derde persoon is aangewezen is.

Plaats reactie