Telefonische verkopers worden steeds agressiever
Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever
Leuk zeg, iemand een gehoorbeschadiging bezorgen... 
J. Deltoer
en wikop
vinden dit leuk
-
sergio1963
Gebeld wordt ik al lang niet meer na afschaf vaste lijn en het bordje naast mijn bel, zorgt er al jaren voor dat alleen mensen aanbellen die gewenst zijn.
Hier wordt niemand agressief. Na een of twee woorden zeg ik 'dank u wel' en verbreek de verbinding. En onbekende nummers neem ik niet op. Zou u ook kunnen doen.
Aygulf
en witte angora
vinden dit leuk
My smiley.
Ook wij zijn vanmiddag gebeld door iemand van my smiley, die een wazig verhaal ophing over ons energie contract en dat we tijdens het afsluiten van ons huidige contract toestemming hadden gegeven om ons te benaderen met nieuwe aanbiedingen. Niks van waar en zeer agressieve manier van benaderen! Ze bleven vissen naar gegevens en probeerden ons verbruik, aflopen van contract en kosten van huidige contract te ontfutselen.
Tijdens het gesprek de naam van My Smiley opgezocht en zag daar direct meldingen bovenkomen van vergelijkbare praktijken dus gesprek snel afgerond.
Ook wij zijn vanmiddag gebeld door iemand van my smiley, die een wazig verhaal ophing over ons energie contract en dat we tijdens het afsluiten van ons huidige contract toestemming hadden gegeven om ons te benaderen met nieuwe aanbiedingen. Niks van waar en zeer agressieve manier van benaderen! Ze bleven vissen naar gegevens en probeerden ons verbruik, aflopen van contract en kosten van huidige contract te ontfutselen.
Tijdens het gesprek de naam van My Smiley opgezocht en zag daar direct meldingen bovenkomen van vergelijkbare praktijken dus gesprek snel afgerond.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Ik_weet_niet_alles
Ik heb een klacht ingediend bij de ACM over MySmiley maar ik heb de indruk dat de ACM niet erg happig is om tot actie over te gaan. Bedrijven weten heel goed dat de ACM een papieren tijger is en maar moeizaam in actie komt. Alleen als er veel klachten over een bedrijf binnenkomen gaat de ACM tot actie over. Omdat de "kleine" klachten niet worden opgepakt zullen veel consumenten niet eens de moeite meer nemen om een klacht in te dienen.rinke13 schreef: ↑25 feb 2026 19:49My smiley.
Bedrijven kunnen dus heel lang doorgaan voordat er ook maar iets gebeurt, als er al iets gebeurt.
-
Consumenneke
De callcenterlaag zit vol schavuiten die voortdurend van naam en onderneming wisselen. Daarom pakt de ACM ook de opdrachtgevers aan. Bij MySmiley was dat zo te zien weer eens Ziggo Vodafone en meer recentelijk ook een energiebedrijf. De naam Engie wordt enkele keren genoemd bij Trustpilot: 84% negatieve reviews.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑26 feb 2026 17:06Ik heb een klacht ingediend bij de ACM over MySmiley maar ik heb de indruk dat de ACM niet erg happig is om tot actie over te gaan. Bedrijven weten heel goed dat de ACM een papieren tijger is en maar moeizaam in actie komt. Alleen als er veel klachten over een bedrijf binnenkomen gaat de ACM tot actie over. Omdat de "kleine" klachten niet worden opgepakt zullen veel consumenten niet eens de moeite meer nemen om een klacht in te dienen.
Gewoon klacht indienen tegen Engie en elk ander bedrijf dat MySmiley laat bellen. Dan duurt het niet lang meer.Martijn Ridderbos, bestuurslid ACM: “VodafoneZiggo zet hiermee een belangrijke stap. Het bedrijf erkent dat het verantwoordelijk is voor alle telefonische werving die door en namens haar gebeurt. En dat het strenger gaat controleren of de telefonische werving wel volgens de regels gebeurt. Mensen zullen voortaan alleen gebeld worden met een commercieel aanbod als zij daarmee hebben ingestemd. Wij gaan ervan uit dat alle bedrijven die telefonische werving gebruiken dit voorbeeld zullen volgen. Zo worden ongewenste verkooptelefoontjes gestopt en ontstaat een eerlijk speelveld tussen bedrijven.”
-
Ik_weet_niet_alles
In principe klopt dat maar je weet pas namens wie dat ze bellen als zaken wat concreter gaan worden. Zij zeggen niet gelijk wij bellen namens die of die.Consumenneke schreef: ↑26 feb 2026 23:35
Gewoon klacht indienen tegen Engie en elk ander bedrijf dat MySmiley laat bellen. Dan duurt het niet lang meer.![]()
Dat wil dus zeggen dat je bijna het hele gesprek door moet om te weten wie de opdrachtgever is, mocht dat al de werkelijke opdrachtgever zijn.
Consumenneke
vindt dit leuk
Maar waarom toch al die bedachte "oplossingen" zoals tel. ernaast leggen, fluitjes, onbeschoft gaan doen, discussie aangaan enz. enz. Wat is er mis met meteen zeggen" geen belangstelling, goedemiddag (-avond) en het gesprek afbreken of deur dichtdoen. Niemand is verplicht om het hele verhaal aan te horen of er op in te gaan.Arizonakid schreef: ↑14 feb 2024 20:26Even zeggen dat je de telefoon aan je partner geeft die daar over gaat, neerleggen zonder verbinding te verbreken en thats it.
witte angora
en juliomariner
vinden dit leuk
Vermoedelijk wordt op een gegeven moment de frustratie te groot als mensen steeds maar weer gebeld worden.Aygulf schreef: ↑27 feb 2026 09:47Maar waarom toch al die bedachte "oplossingen" zoals tel. ernaast leggen, fluitjes, onbeschoft gaan doen, discussie aangaan enz. enz. Wat is er mis met meteen zeggen" geen belangstelling, goedemiddag (-avond) en het gesprek afbreken of deur dichtdoen. Niemand is verplicht om het hele verhaal aan te horen of er op in te gaan.Arizonakid schreef: ↑14 feb 2024 20:26Even zeggen dat je de telefoon aan je partner geeft die daar over gaat, neerleggen zonder verbinding te verbreken en thats it.
Dat begrijp ik. Maar dan nog blijven al die creatieve oplossingen meer tijd kosten dan mijn optie. Vaak bellen die lui ook met een 088 nummer en die neem ik sowieso niet op.kuklos schreef: ↑27 feb 2026 09:53Vermoedelijk wordt op een gegeven moment de frustratie te groot als mensen steeds maar weer gebeld worden.Aygulf schreef: ↑27 feb 2026 09:47Maar waarom toch al die bedachte "oplossingen" zoals tel. ernaast leggen, fluitjes, onbeschoft gaan doen, discussie aangaan enz. enz. Wat is er mis met meteen zeggen" geen belangstelling, goedemiddag (-avond) en het gesprek afbreken of deur dichtdoen. Niemand is verplicht om het hele verhaal aan te horen of er op in te gaan.Arizonakid schreef: ↑14 feb 2024 20:26Even zeggen dat je de telefoon aan je partner geeft die daar over gaat, neerleggen zonder verbinding te verbreken en thats it.
Ach, zolang je de lijn bezet houd op hun kosten dan voorkom je toch dat ze in die tijd iemand anders gaan lastig vallen.
-
Consumenneke
Als ik dan een keer opneem, dan heb ik zin in zo'n gesprek. Idiote vragen stellen, nutteloze antwoorden geven, de frustratie aan de andere kant voelen en ze lekker lang bezig houden zonder dat ze ergens komen.
Wat mij betreft verbieden we direct alle telefonische en deur aan deur verkoop. Ben je een nieuwe speler op de energiemarkt, dan kun je ook via websites als Gaslicht.com proberen het verschil te maken. Betere prijzen, betere voorwaarden, betere service en uiteindelijk betere reviews. Mensen aan de deur of telefoon gek maken met deals die eigenlijk geen deals zijn, dat mag best verboden worden.
En eigenlijk ben ik over het algemeen best wel vaak tegen het verbieden of reguleren van zaken, maar hier is dat prima te doen.
Wat mij betreft verbieden we direct alle telefonische en deur aan deur verkoop. Ben je een nieuwe speler op de energiemarkt, dan kun je ook via websites als Gaslicht.com proberen het verschil te maken. Betere prijzen, betere voorwaarden, betere service en uiteindelijk betere reviews. Mensen aan de deur of telefoon gek maken met deals die eigenlijk geen deals zijn, dat mag best verboden worden.
En eigenlijk ben ik over het algemeen best wel vaak tegen het verbieden of reguleren van zaken, maar hier is dat prima te doen.
Consumenneke
en juliomariner
vinden dit leuk