Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Moneyman

Re: Telefonische verkopers worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leuk zeg, iemand een gehoorbeschadiging bezorgen... :roll:

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Gebeld wordt ik al lang niet meer na afschaf vaste lijn en het bordje naast mijn bel, zorgt er al jaren voor dat alleen mensen aanbellen die gewenst zijn.

rvjapio2

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Hier wordt niemand agressief. Na een of twee woorden zeg ik 'dank u wel' en verbreek de verbinding. En onbekende nummers neem ik niet op. Zou u ook kunnen doen.

rinke13

Ongelezen bericht door rinke13 »

My smiley.
Ook wij zijn vanmiddag gebeld door iemand van my smiley, die een wazig verhaal ophing over ons energie contract en dat we tijdens het afsluiten van ons huidige contract toestemming hadden gegeven om ons te benaderen met nieuwe aanbiedingen. Niks van waar en zeer agressieve manier van benaderen! Ze bleven vissen naar gegevens en probeerden ons verbruik, aflopen van contract en kosten van huidige contract te ontfutselen.
Tijdens het gesprek de naam van My Smiley opgezocht en zag daar direct meldingen bovenkomen van vergelijkbare praktijken dus gesprek snel afgerond.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

rinke13 schreef:
25 feb 2026 19:49
My smiley.
Ook wij zijn vanmiddag gebeld door iemand van my smiley, die een wazig verhaal ophing over ons energie contract en dat we tijdens het afsluiten van ons huidige contract toestemming hadden gegeven om ons te benaderen met nieuwe aanbiedingen. Niks van waar en zeer agressieve manier van benaderen! Ze bleven vissen naar gegevens en probeerden ons verbruik, aflopen van contract en kosten van huidige contract te ontfutselen.
Tijdens het gesprek de naam van My Smiley opgezocht en zag daar direct meldingen bovenkomen van vergelijkbare praktijken dus gesprek snel afgerond.
Ik heb een klacht ingediend bij de ACM over MySmiley maar ik heb de indruk dat de ACM niet erg happig is om tot actie over te gaan. Bedrijven weten heel goed dat de ACM een papieren tijger is en maar moeizaam in actie komt. Alleen als er veel klachten over een bedrijf binnenkomen gaat de ACM tot actie over. Omdat de "kleine" klachten niet worden opgepakt zullen veel consumenten niet eens de moeite meer nemen om een klacht in te dienen.
Bedrijven kunnen dus heel lang doorgaan voordat er ook maar iets gebeurt, als er al iets gebeurt.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ik_weet_niet_alles schreef:
26 feb 2026 17:06
Ik heb een klacht ingediend bij de ACM over MySmiley maar ik heb de indruk dat de ACM niet erg happig is om tot actie over te gaan. Bedrijven weten heel goed dat de ACM een papieren tijger is en maar moeizaam in actie komt. Alleen als er veel klachten over een bedrijf binnenkomen gaat de ACM tot actie over. Omdat de "kleine" klachten niet worden opgepakt zullen veel consumenten niet eens de moeite meer nemen om een klacht in te dienen.
De callcenterlaag zit vol schavuiten die voortdurend van naam en onderneming wisselen. Daarom pakt de ACM ook de opdrachtgevers aan. Bij MySmiley was dat zo te zien weer eens Ziggo Vodafone en meer recentelijk ook een energiebedrijf. De naam Engie wordt enkele keren genoemd bij Trustpilot: 84% negatieve reviews.

Afbeelding
Martijn Ridderbos, bestuurslid ACM: “VodafoneZiggo zet hiermee een belangrijke stap. Het bedrijf erkent dat het verantwoordelijk is voor alle telefonische werving die door en namens haar gebeurt. En dat het strenger gaat controleren of de telefonische werving wel volgens de regels gebeurt. Mensen zullen voortaan alleen gebeld worden met een commercieel aanbod als zij daarmee hebben ingestemd. Wij gaan ervan uit dat alle bedrijven die telefonische werving gebruiken dit voorbeeld zullen volgen. Zo worden ongewenste verkooptelefoontjes gestopt en ontstaat een eerlijk speelveld tussen bedrijven.”
Gewoon klacht indienen tegen Engie en elk ander bedrijf dat MySmiley laat bellen. Dan duurt het niet lang meer. :wink:

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Consumenneke schreef:
26 feb 2026 23:35

Gewoon klacht indienen tegen Engie en elk ander bedrijf dat MySmiley laat bellen. Dan duurt het niet lang meer. :wink:
In principe klopt dat maar je weet pas namens wie dat ze bellen als zaken wat concreter gaan worden. Zij zeggen niet gelijk wij bellen namens die of die.
Dat wil dus zeggen dat je bijna het hele gesprek door moet om te weten wie de opdrachtgever is, mocht dat al de werkelijke opdrachtgever zijn.

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

Arizonakid schreef:
14 feb 2024 20:26
Even zeggen dat je de telefoon aan je partner geeft die daar over gaat, neerleggen zonder verbinding te verbreken en thats it.
Maar waarom toch al die bedachte "oplossingen" zoals tel. ernaast leggen, fluitjes, onbeschoft gaan doen, discussie aangaan enz. enz. Wat is er mis met meteen zeggen" geen belangstelling, goedemiddag (-avond) en het gesprek afbreken of deur dichtdoen. Niemand is verplicht om het hele verhaal aan te horen of er op in te gaan.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Aygulf schreef:
27 feb 2026 09:47
Arizonakid schreef:
Even zeggen dat je de telefoon aan je partner geeft die daar over gaat, neerleggen zonder verbinding te verbreken en thats it.
Maar waarom toch al die bedachte "oplossingen" zoals tel. ernaast leggen, fluitjes, onbeschoft gaan doen, discussie aangaan enz. enz. Wat is er mis met meteen zeggen" geen belangstelling, goedemiddag (-avond) en het gesprek afbreken of deur dichtdoen. Niemand is verplicht om het hele verhaal aan te horen of er op in te gaan.
Vermoedelijk wordt op een gegeven moment de frustratie te groot als mensen steeds maar weer gebeld worden.

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

kuklos schreef:
27 feb 2026 09:53
Aygulf schreef:
Arizonakid schreef:
Vermoedelijk wordt op een gegeven moment de frustratie te groot als mensen steeds maar weer gebeld worden.
Dat begrijp ik. Maar dan nog blijven al die creatieve oplossingen meer tijd kosten dan mijn optie. Vaak bellen die lui ook met een 088 nummer en die neem ik sowieso niet op.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Ach, zolang je de lijn bezet houd op hun kosten dan voorkom je toch dat ze in die tijd iemand anders gaan lastig vallen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Aygulf schreef:
Maar waarom...
Mij krijgen ze meestal ook niet te pakken, maar ik zie dat ze er wel in slagen om mijn ouders, mijn nichtjes en andere bekenden te scammen. Dus het voelt als een plicht als alfamannetje om deze scammers dwars te zitten.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik dan een keer opneem, dan heb ik zin in zo'n gesprek. Idiote vragen stellen, nutteloze antwoorden geven, de frustratie aan de andere kant voelen en ze lekker lang bezig houden zonder dat ze ergens komen.

Wat mij betreft verbieden we direct alle telefonische en deur aan deur verkoop. Ben je een nieuwe speler op de energiemarkt, dan kun je ook via websites als Gaslicht.com proberen het verschil te maken. Betere prijzen, betere voorwaarden, betere service en uiteindelijk betere reviews. Mensen aan de deur of telefoon gek maken met deals die eigenlijk geen deals zijn, dat mag best verboden worden.

En eigenlijk ben ik over het algemeen best wel vaak tegen het verbieden of reguleren van zaken, maar hier is dat prima te doen.

Plaats reactie