Feedback op het Forum - deel 4

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
De Posthoorn

Re: Feedback op het Forum - deel 4

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Henk2525 schreef:
21 mar 2026 23:33
witte angora schreef:
21 mar 2026 11:36
Ben benieuwd of Eleven met al zijn accounts nog een wederopstanding krijgt.
Wie of wat is Eleven?
Nevermind.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Henk2525 schreef:
21 mar 2026 23:33
witte angora schreef:
21 mar 2026 11:36
Ben benieuwd of Eleven met al zijn accounts nog een wederopstanding krijgt.
Wie of wat is Eleven?
Een trollige ruziezoeker die allang overleden lijkt te zijn. Kreeg regelmatig een ban, en kwam dan weer terug onder een ander account. Degenen die wat langer meelopen kunnen het zich nog goed herinneren.

En ja, er zijn er meerderen die allang niet meer onder ons zijn. Zo is JOR, hij had daarna nog twee accounts, ook al jaren geleden overleden. Het is natuurlijk volkomen zinloos om dat soort accounts instand te houden om het beeld hoog te houden van een groot, actief forum. Na zo'n 20 jaar zal minimaal een kwart, waarschijnlijk nog meer, allang de ogen definitief gesloten hebben. Dan heb je ook nog het 'probleem' van de meerdere accounts. Geen idee hoeveel dubbelingen er zijn, maar het lijkt niet beperkt tot een zeer klein aantal. Hebben mensen, na vele jaren niet in te loggen, hun inloggegevens nog? Zo niet, dan maken ze gewoon een nieuw account aan.

Het enige wat er op zit om dit forum nieuw leven in te blazen is de oude, dode accounts opschonen. Doe je ook met bomen: dode takken snoei je weg. Doe je dat niet, dan levert het gegarandeerd problemen op. En dat zie je nu dus hier gebeuren.

Uiteraard worden oudere topics onleesbaar. Maar heeft het nog nut om topics die ouder dan een jaar of drie zijn in de lucht te houden? De actualiteit heeft het al te vaak ingehaald, en zoniet, dan kunnen nieuwe deelnemers de discussie gewoon opnieuw beginnen. Daar is het een forum voor.

Jacky2006

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Op een ander forum waar ik ooit lid van was, werden 'slapende account' na een tijdje verwijderd. Dit gebeurde als je als je meer dan een half jaar lang niet had ingelogd op dit betreffende forum. Logde je voor die tijd wel in, dan ging het termijn van een half jaar opnieuw in.
Ook wist het beheer op een bepaalde manier als er een dubbel account aangemaakt was, dan kreeg je een waarschuwing of werd het tweede account gewoon verwijderd. Trollen werden daar aangepakt door het ip-adres te blokkeren. Er waren daar ook admins die daar heel actief waren en direct reageerden als er getrold werd.

Het valt me hier op dat als iemand spam plaatst, het erg lang blijft staan.

witte angora

Eigenlijk vraag ik me af wat de doelgroep is van dit forum, qua leeftijden. Moet Radar een programma, en een forum, voor senioren zijn, of kan er ook ruimte komen voor jongeren? Eigenlijk lees ik maar zelden jongerenissues... nog nooit klachten gelezen over een kapotte fatbike bijvoorbeeld...

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jacky2006 schreef:
22 mar 2026 11:26
Trollen werden daar aangepakt door het ip-adres te blokkeren.
In het verleden werd dat hier ook gedaan. Echter benadeelde je daarmee de personen die van hetzelfde IP adres gebruik maken. Denk aan openbare wifi punten of studentenhuizen.
Jacky2006 schreef:
22 mar 2026 11:26
Er waren daar ook admins die daar heel actief waren en direct reageerden als er getrold werd.
Het valt me hier op dat als iemand spam plaatst, het erg lang blijft staan.
Hier is het een nevenfunctie.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb de volgende spammerpost maar weer gemeld.

Jacky2006

Volgens mij is dit dweilen met de kraan open :shock:

witte angora

Werd er maar gedweild...

De Posthoorn

De redactie weet dat er vrijwel dagelijks bagger op het forum gedumpt wordt, is het een kleine moeite om 's morgens en 's avonds even in te loggen.

Daarom meld ik niets meer. Het is niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker om het forum schoon te houden. Als zij daar te belabberd voor zijn, ben ik dat ook.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De npo heeft 33 directeuren op de loonlijst. Die zullen heel wat met elkaar heel belangrijke vergaderingen zitten te houden. Wellicht dat een of twee ook dit forum een beetje zouden kunnen modderen, doen ze ook nog eens wat nuttigs.

witte angora

Oftewel: ondanks alle inspanningen van het afgelopen half jaar is het forum ten dode opgeschreven.

Is er iemand die de rouwkaart op wil stellen? En een passende toespraak wil houden?

De Posthoorn

witte angora schreef:
23 mar 2026 08:40
Oftewel: ondanks alle inspanningen van het afgelopen half jaar is het forum ten dode opgeschreven.

Is er iemand die de rouwkaart op wil stellen? En een passende toespraak wil houden?
Welke inspanningen? Als je de inspanningen bedoeld om het forum zo woke en zo saai mogelijk te krijgen, ja dan is dat gelukt.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
Je kan ook gewoon afscheid nemen alhier, Witte Angora. Niemand verplicht je elke dag hier weer rond te hangen en te posten.
Daar is Facebook voor uitgevonden.
Kijk eens hoe BL2 langzaam inactief is geworden, en als die dan nog wat plaatst, de wind van voren krijgt van het handjevol vaste gebruikers.

witte angora

Facebook is een baggersite geworden, dat weet je heus wel.

En die arme BL2 moet misschien eens in de spiegel kijken...

witte angora

De Posthoorn schreef:
23 mar 2026 09:01
witte angora schreef:

Welke inspanningen? Als je de inspanningen bedoeld om het forum zo woke en zo saai mogelijk te krijgen, ja dan is dat gelukt.
De bedoeling was volgens mij er een actief forum van te maken waar mensen daadwerkelijk geholpen worden. Met een actieve moderatie die snel ingrijpt als het een keertje nodig is. Dat is dus niet gelukt inderdaad.

De Posthoorn

witte angora schreef:
23 mar 2026 10:11
De bedoeling was volgens mij er een actief forum van te maken waar mensen daadwerkelijk geholpen worden. Met een actieve moderatie die snel ingrijpt als het een keertje nodig is. Dat is dus niet gelukt inderdaad.
Maar in de regeltjes van Radar wordt ook gesproken over een discussieforum, waar een aantal personen dus structureel pagina's lang gretig gebruik van maakt. Maar met eindeloze discussie tussen een aantal vaste gebruikers is geen topicstarter geholpen. Dus wat is nou precies de bedoeling van dit forum?

witte angora

Klopt, dat is een tijdje goed gegaan, maar nu gaat het weer vrolijk door. Dat heeft inderdaad geen enkel nut. Ik lees dat soort topics zelf ook niet eens meer. Ik kan me goed indenken dat nieuwe mensen daar helemaal geen zin in hebben en er niet eens aan beginnen.

Jacky2006

Zelf ben ik erg terughoudend geworden met het plaatsen van een 'probleem' op een forum. In het verleden daarmee best nare ervaringen gehad. Kreeg dan reacties van "eigen schuld, dikke bult" of "het zit echt tussen je oren". Dus ik snap ook wel dat mensen hier ook niet zo snel een nieuw topic openen, omdat daar soms best bot op gereageerd word. Soms is een reactie terecht, maar niet altijd.
Ook zie ik dat mensen elkaar regelmatig in de haren vliegen, elkaar te maat nemen en op de persoon spelen. En daar komt dan vaak een trol tussendoor die even wat olie op het vuur gaat gooien. Mijn reactie is niet op specifieke personen bedoeld, maar in het algemeen. En het is iets wat ik niet alleen hier tegen ben gekomen, maar ook elders.

Al snap ik wel dat mensen ook kunnen hebben van 'bekijk het maar', als een ts bijvoorbeeld zelf vervelend gaat doen of niet reageren.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Iedereen die 25-03-2023 of eerder voor het laatst is ingelogd moet nu zijn/haar account opnieuw activeren.

Voor de mensen die niet meer in kunnen loggen: als je probeert in te loggen krijg je een melding en staat er een link waar je op kunt klikken om je account weer te activeren.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Top! Hoop dat 't helpt.

Ben benieuwd of die gehackte accounts pas weer geactiveerd zijn (door het inloggen) op het moment dat de spam posts zijn geplaatst, of al eerder. Stel dat er een hele berg accounts is waarop al ingelogd is na de hack, dan helpt deze maatregel niet. Maar dat gaan we vanzelf zien.

Gesloten