Misleiding tarieven Ziggo
Misleiding tarieven Ziggo
In verband met de hoge abonnementskosten bij Ziggo en door de recent aangekondigde prijsverhoging, ben ik gaan kijken of we niet naar een ander abonnement konden bij Ziggo. We kunnen nu toe met een lagere internetsnelheid, nu de kinderen de deur uit zijn.
Ziggo biedt o.a. Internet Middel + TV Complete aan voor € 67,- per maand. Bij een contract voor 12 maanden betalen nieuwe klanten de eerste 6 maanden slechts € 33,50, daarna € 67,- per maand; bestaande klanten krijgen 3 maanden € 10,- korting. Dit staat zo op de site en werd ook telefonisch zo verteld.
Ik ben op dit aanbod ingegaan voor 1 jaar. Ik was echter verbolgen toen ik in het contract las dat de tarieven per 1 juli met € 4,71 per maand omhoog gaan! € 2,50 voor de extra ESPN zenders en 3,3% inflatiecorrectie. Zowel op de site als in het telefoongesprek met de Ziggo-medewerker is hier met geen woord over gerept. Dit vind ik misleiding!
Iemand anders hier ervaring mee? Wat is hiertegen te doen? Naast het gevoel misleidt te zijn, heb ik het gevoel dat Ziggo misbruik maakt van zijn monopolie positie: er is op ons adres helaas nog geen glasvezel beschikbaar, voor een fatsoenlijke downloadsnelheid zit ik aan Ziggo vast.
Ziggo biedt o.a. Internet Middel + TV Complete aan voor € 67,- per maand. Bij een contract voor 12 maanden betalen nieuwe klanten de eerste 6 maanden slechts € 33,50, daarna € 67,- per maand; bestaande klanten krijgen 3 maanden € 10,- korting. Dit staat zo op de site en werd ook telefonisch zo verteld.
Ik ben op dit aanbod ingegaan voor 1 jaar. Ik was echter verbolgen toen ik in het contract las dat de tarieven per 1 juli met € 4,71 per maand omhoog gaan! € 2,50 voor de extra ESPN zenders en 3,3% inflatiecorrectie. Zowel op de site als in het telefoongesprek met de Ziggo-medewerker is hier met geen woord over gerept. Dit vind ik misleiding!
Iemand anders hier ervaring mee? Wat is hiertegen te doen? Naast het gevoel misleidt te zijn, heb ik het gevoel dat Ziggo misbruik maakt van zijn monopolie positie: er is op ons adres helaas nog geen glasvezel beschikbaar, voor een fatsoenlijke downloadsnelheid zit ik aan Ziggo vast.
-
J. Deltoer
Re: Misleiding tarieven Ziggo
U heeft 2 weken de tijd om op uw beslissing terug te komen. U kunt dan volledig naar basis gaan bij Ziggo of het opzeggen en een provider nemen als Odido die mobiele internet aanbiedt.
Over die verhoging is in dit topic al het (on)nodige gezegd.
Jouw vraag ziet echter specifieker over een verhoging nadat je recent bent ingestapt. Je vertelt alleen niet wat "recent" is: is dat gisteren, een week geleden, een maand geleden... en dat is van belang, omdat je als het écht recent is nog gebruik kunt maken van je herroepingsrecht.
Op zich is een verhoging met de inflatiecorrectie standaard, dat gebeurt overal. In jouw geval kan ik me wel iets voorstellen bij het gevoel van misleiding, omdat je er ook die ESPN-verhoging bij krijgt. En dat had, als dat op het moment van afsluiten al bekend was, wél verteld mogen worden.
De vraag is ook hoe en bij wie je afgesloten hebt: is dat rechtsreeks bij Ziggo, of zat daar nog een extern bureau/ callcenter tussen?
Jouw vraag ziet echter specifieker over een verhoging nadat je recent bent ingestapt. Je vertelt alleen niet wat "recent" is: is dat gisteren, een week geleden, een maand geleden... en dat is van belang, omdat je als het écht recent is nog gebruik kunt maken van je herroepingsrecht.
Op zich is een verhoging met de inflatiecorrectie standaard, dat gebeurt overal. In jouw geval kan ik me wel iets voorstellen bij het gevoel van misleiding, omdat je er ook die ESPN-verhoging bij krijgt. En dat had, als dat op het moment van afsluiten al bekend was, wél verteld mogen worden.
De vraag is ook hoe en bij wie je afgesloten hebt: is dat rechtsreeks bij Ziggo, of zat daar nog een extern bureau/ callcenter tussen?
En wanneer gaat het contract in. Is dat voor 1 juli dan krijg je tot einde looptijd 2,50 korting.
Lopende contracten hoeven espn nog niet te betalen.
Lopende contracten hoeven espn nog niet te betalen.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
De Posthoorn
-
De Posthoorn
Dat is niet zo hoor. Sinds kort kan je ook bij HollandsNieuwe (budgetdochter van inderdaad) internet via de kabel krijgen. Het modem is dezelfde als van Ziggo. HN heeft alleen geen Mediaboxen voor t.v., wel een app. Dus als je verslingerd ben aan Mediaboxen heb je niks aan HN.MH1966 schreef: ↑03 jun 2026 10:15In verband met de hoge abonnementskosten bij Ziggo en door de recent aangekondigde prijsverhoging, ben ik gaan kijken of we niet naar een ander abonnement konden bij Ziggo. We kunnen nu toe met een lagere internetsnelheid, nu de kinderen de deur uit zijn.
https://www.hollandsnieuwe.nl/internet
In mijn e-mail van ziggo staat:De Posthoorn schreef: ↑03 jun 2026 15:21Dat (b)lijkt maar 4 maanden te zijn, niet tot einde contract. Het wordt er allemaal niet duidelijker op.
Je krijgt 2,50 korting zolang je contract loopt - dit zie je terug op de factuur. Daardoor betaal je voorlopig niets extra voor je tv-pakket.
-
De Posthoorn
Dit schrijft een moderator op de Ziggo Community:PGros schreef: ↑03 jun 2026 15:55In mijn e-mail van ziggo staat:De Posthoorn schreef: ↑03 jun 2026 15:21Dat (b)lijkt maar 4 maanden te zijn, niet tot einde contract. Het wordt er allemaal niet duidelijker op.Je krijgt 2,50 korting zolang je contract loopt - dit zie je terug op de factuur. Daardoor betaal je voorlopig niets extra voor je tv-pakket.
Abonnement die tussen 1 april en 11 mei zijn gestart of verlengd, ontvangen inderdaad 4 maand €2,50 korting. Dat kan ik helaas niet mooier maken dan het is. Dat betekent wel dat je per 31 oktober alsnog kunt opzeggen of zaken kunt wijzigen, vandaar het advies van mijn collega om dan (vóór 1 november) opnieuw contact op te nemen om de opties te bespreken.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Dat is in strijd met andere mededelingen van Ziggo en zou als bewijs kunnen dienen dat Ziggo tegenstrijdige info verspreidt.
Als de juiste klanten de juiste mail hebben gehad, is er in dat opzicht niets aan de hand.
Deze handelswijze van Ziggo jegens bestaande klanten met een recent contract met vaste looptijd is wel een stuk minder fraai, moet ik zeggen.
Deze handelswijze van Ziggo jegens bestaande klanten met een recent contract met vaste looptijd is wel een stuk minder fraai, moet ik zeggen.
-
Consumenneke
Het wekt de indruk dat Ziggo gaandeweg de spelregels aan het aanpassen is. 
Als de moderator de waarheid spreekt dan lijkt dat niet zo, dan is het zo 
-
StevieNL81
Dit voorbehoud bestaat al sinds het begin en is er niet later bijgekomen. Dat bv de consumentenbond in hun bericht dit voorbehoud niet noemde kan men Ziggo niet voor de voeten werpen...het is niet hun eigen bericht.
Maar zelf duidelijker communiceren hadden ze zeker kunnen doen.
Maar zelf duidelijker communiceren hadden ze zeker kunnen doen.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 03 jun 2026 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat KPN en Ziggo doen is gewoonweg niet netjes. Dat moeten we ook niet normaal gaan vinden, want we zitten op zoveel vlakken al op een glijdende schaal, waar service minder wordt en kosten duurder.
-
Consumenneke
Lees het bericht bij Consumentenbond en Radar nog eens en je ziet dat de uitzondering voor bestaande abonnees later pas toegevoegd lijkt. Ook op Tweakers wordt deze uitzondering zonder voorbehoud genoemd.StevieNL81 schreef: ↑03 jun 2026 18:32Dit voorbehoud bestaat al sinds het begin en is er niet later bijgekomen. Dat bv de consumentenbond in hun bericht dit voorbehoud niet noemde kan men Ziggo niet voor de voeten werpen...het is niet hun eigen bericht.
Ik zou nog maar even wachten met die warme douche dan...
-
StevieNL81
Dat zeg ik ... Interpretaties van anderen. Geen berichten uit eerste hand dus.
Geen idee waar je de warme douche nu weer vandaan haalt maar ook dat is niets nieuws.
Geen idee waar je de warme douche nu weer vandaan haalt maar ook dat is niets nieuws.
-
StevieNL81
En natuurlijk is het onzin dat de dit doen! Ja je mag daarna overstappen maar goed ... Moet je als consument weer in actie komen omdat je provider iets nieuws bedenkt. Maar goed je mag nog steeds opzeggen dus ze volgen netjes de regels.
Maar ik zie nergens bericht of een quote van iemand van Ziggo zelf waarbij ze dit voorbehoud niet maken. Ik zie niet wat het volledige bericht is wat CB heeft ontvangen vanuit Ziggo. Ze vatten het zelf samen in 1 zinnetje.
Maar ik zie nergens bericht of een quote van iemand van Ziggo zelf waarbij ze dit voorbehoud niet maken. Ik zie niet wat het volledige bericht is wat CB heeft ontvangen vanuit Ziggo. Ze vatten het zelf samen in 1 zinnetje.
-
Consumenneke
En bewering van een moderator op een Ziggo-forum is ook geen hard bewijs. Toon maar eens aan dat alle nieuwe abonnees tussen 1 april en 11 mei tijdig en duidelijk gewaarschuwd zijn. Ze hebben wel veel mensen/media op het verkeerde been gezet met de bewering dat bestaande abonnees gedurende de looptijd korting zouden krijgen.StevieNL81 schreef: ↑03 jun 2026 19:02Dat zeg ik ... Interpretaties van anderen. Geen berichten uit eerste hand dus.
-
StevieNL81
Nogmaals... Ik lees nergens dat ZIJ dat beweren. En ik hoef gelukkig niets aan te tonen want ik stel niet dat ze goed zijn geïnformeerd.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 03 jun 2026 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
StevieNL81
Als ik nu zeg dat volgens Consumenneke schapen naar citroen smaken maakt dat nog niet dat jij dit hebt gezegd. Misschien had je het alleen over lammetjes maar heb ik er schapen van gemaakt.