Strengere regels voor telemarketeers per 01-07

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
PGros
Berichten: 1381
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07

Ongelezen bericht door PGros »

"Geen interesse" en dan * klik *.
Die klik doe ik nooit meteen na geen interesse.
Ze zeggen dan "u weet niet eens wat ik wil aanbieden"
Dan reageer ik met "je mag het uitleggen en dan heb ik nog steeds geen interesse"
Dan laat ik ze alles uitleggen en dan valt er een stilte.
"Hallo? Meneer?"
"Geen interesse"
(Nu gaan ze stoppen of het nog eens uitleggen alsof ik het dan wel zal willen)
"Geen interesse"

klik
Hoe langer ze bezig zijn, hoe minder mensen ze kunnen bellen.

J. Deltoer
Berichten: 3444
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PGros schreef:
27 jun 2026 09:16

Hoe langer ze bezig zijn, hoe minder mensen ze kunnen bellen.
Prima systeem als u er zin en tijd voor hebt. Maar hoe ver gaat u daarin? Woensdag kreeg ik een telefoontje van de nationale recherche. Ik zou een ernstig strafbaar feit hebben gepleegd en het zou niet zomaar afgekocht kunnen worden. Zou u deze rechercheur ook bezig gaan houden? In het Engels overigens.

De Posthoorn
Berichten: 449
Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51

Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Maar waarom zou je als privé persoon onbekende nrs. opnemen? Sinds de Odido hack (ik zat bij BEN) word ik regelmatig door allerlei onbekende nrs. gebeld. Ik neem niet op, als ze me echt willen spreken kunnen ze m'n voicemail inspreken. En sws blokkeer ik bekende spamnrs. meteen.

J. Deltoer
Berichten: 3444
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De Posthoorn schreef:
27 jun 2026 11:01
Maar waarom zou je als privé persoon onbekende nrs. opnemen? Sinds de Odido hack (ik zat bij BEN) word ik regelmatig door allerlei onbekende nrs. gebeld. Ik neem niet op, als ze me echt willen spreken kunnen ze m'n voicemail inspreken. En sws blokkeer ik bekende spamnrs. meteen.
Spammers blokkeer ik ook meteen, maar verder, waarom zo'n angst om op te nemen. Als ik door een voor mij onbekend nummer gebeld is dat regelmatig in orde.

De Posthoorn
Berichten: 449
Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51

Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

J. Deltoer schreef:
27 jun 2026 11:10
De Posthoorn schreef:
27 jun 2026 11:01
Maar waarom zou je als privé persoon onbekende nrs. opnemen? Sinds de Odido hack (ik zat bij BEN) word ik regelmatig door allerlei onbekende nrs. gebeld. Ik neem niet op, als ze me echt willen spreken kunnen ze m'n voicemail inspreken. En sws blokkeer ik bekende spamnrs. meteen.
Spammers blokkeer ik ook meteen, maar verder, waarom zo'n angst om op te nemen. Als ik door een voor mij onbekend nummer gebeld is dat regelmatig in orde.
Hoe kom je erbij dat het met angst te maken heeft? Vreemde aanname. In 95% vd gevallen is het helemaal geen serieus telefoontje. Dus waarom zou ik aannemen?

J. Deltoer
Berichten: 3444
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Sommige mensen hebben een soort telefoonangst, dat had het bij u ook kunnen zijn.
Ik neem op vanwege die 5%, die bij mij overigens 50% is. Ben ook nieuwsgierig.

De Posthoorn
Berichten: 449
Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51

Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

J. Deltoer schreef:
27 jun 2026 11:59
Sommige mensen hebben een soort telefoonangst, dat had het bij u ook kunnen zijn.
Ik neem op vanwege die 5%, die bij mij overigens 50% is. Ben ook nieuwsgierig.
Nee, nooit last van gehad. :wink: Ook niet van nieuwsgierigheid. Die 5% kan de voicemail inspreken.

kuklos
Berichten: 10102
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07

Ongelezen bericht door kuklos »

De Posthoorn schreef:
27 jun 2026 11:01
Maar waarom zou je als privé persoon onbekende nrs. opnemen?
Omdat je niet het nummer van elke recruiter kent. Omdat je niet het nummer van elke instantie kent. Omdat het altijd een telefoontje kan zijn dat belangrijk is, terwijl je het niet verwacht.

Plaats reactie