Ervaringen met webshop Cozey Maison

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Plaats reactie
fiepa

Ervaringen met webshop Cozey Maison

Bericht door fiepa »

Beste mede-forumgebruikers.
Alvorens een lang verhaal te schrijven over Cozey Maison, en diens handelswijze en klant-(on)vriendelijke en respectloze benadering, ben ik op de eerste plaats benieuwd of er mede-forumgebruikers zijn die ervaringen hebben opgedaan met de aanschaf van producten bij Cozey Maison. Mijn ervaring is ronduit slecht te noemen, maar daarover later meer. Zei bemerkt dat Cozey Maison als koerierbedrijf .... Go Fo Express gebruikt.

Kortom: wie heeft er ervaring met Cozey Maison? Goede dan wel slechte ervaring...

Met vriendelijk groet
FiePa

Duc

Re: Ervaringen met webshop Cozey Maison

Bericht door Duc »

Trustpilot:
https://nl.trustpilot.com/review/www.cozeymaison.de

Zegt denk ik wel genoeg, 405 reviews en allemaal 1 ster……
Daarnaast krijg ik direct een melding dat de website niet veilig is.
Dus waarom hier dit berichten?

Via FB, Insta of welk media kanaal iets besteld?

Zoek eerst eens uit of de webshop bestaat, geen dropshipper is en zoek op trustpilot naar de reviews.

U bent echt niet de eerste die nooit alle waarschuwingen over dit soort websites gelezen heeft en u zult zeker niet de laatste zijn.

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

Ik denk dat geen enkel forumlid ervaring heeft met deze webshop.

" De goederen worden rechtstreeks vanuit Azië verzonden en kunnen onderhevig zijn aan invoerrechten en btw, die door de klant moeten worden betaald."
Levertijd tot 10 werkdagen, oftewel 2 weken.
"Dick Ketstraat 14, 5645 LB Eindhoven, Nederland.(Keine Rücksendeadresse)", een woonhuis. En waarom in het Duits?
"Retouradres: Zodra u een terugbetaling heeft aangevraagd, sturen wij u ons retouradres in China."

In minder dan 1 minuut gevonden. Reden genoeg om er nooit te willen kopen.

Voordat je een fysieke winkel binnenstapt kijk je ook altijd eerst hoe het er uit ziet. Online is dat niets anders. Kijk naar het adres, KVK en de voorwaarden. Overduidelijk een malafide dropshipper.

MiguelStefan

Bericht door MiguelStefan »

Hoewel de foto's op de site van de mobiele airco's je anders doen geloven blijkt het hele slechte troep te zijn. Na de Support desk te hebben benaderd dat ik de mobiele airco terug wilde sturen hebben ze mij het voorstel gedaan om 20% van de aanschaf prijs te refunden welke ik maar heb geaccepteerd omdat anders de verzend kosten naar China voor eigen rekening zou zijn. Wacht nog steeds op de 20% teruggave maar na herhaaldelijk een reminder te hebben gestuurd wordt er door CozeyMaison niet meer gereageerd. Dit was mijn eerste keer maar absoluut de laatste keer dat ik iets bij deze site heb aangeschaft !

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

MiguelStefan schreef:
24 aug 2026 14:42
Hoewel de foto's op de site van de mobiele airco's je anders doen geloven blijkt het hele slechte troep te zijn.
Dat is zo'n beetje de essentie van misleiding. Het is elke keer weer een verrassing dat er nog mensen zijn die zich laten wijsmaken dat alles cozy en okay is.

Cozey Maison heeft echter een inschrijving (Capital Brands KvK 95327533) en een adres in Eindhoven. De firma heeft ook een pagina met bezorgbeleid waar te lezen is dat producten van buiten Europa komen en dat de koper verantwoordelijk is voor de kosten van eventuele retourzendingen - zie ok Achmea Rechtsbijstand.

Je kan altijd om hulp vragen bij Niet Bezorgd, bijvoorbeeld als je wil retourneren omdat de airco niet goed werkt. Daar zijn vele dubieuze dropshippers bekend.

Capital Brands KvK 95327533
  • Valerian Lifestyle
    Sunnerey
    Coverlis
    Saviants
    Sklaire
    Zenvro
    Calendage
    Wohnish.de (volgens Verbraucherschutz)

NeoDutchio

MiguelStefan schreef:
24 aug 2026 14:42
Hoewel de foto's op de site van de mobiele airco's je anders doen geloven blijkt het hele slechte troep te zijn.
Als er alleen maar slechte reviews over een bedrijf te vinden zijn, waarom denkt u dan dat de producten wel goed zijn?

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

NeoDutchio schreef:
24 aug 2026 16:24
Als er alleen maar slechte reviews over een bedrijf te vinden zijn, waarom denkt u dan dat de producten wel goed zijn?
Is denkbaar dat Miguel de reviews niet gelezen heeft?

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Het enige product op de website met de naam “airco” is überhaupt geen airco… maar niets meer dan een ventilator die lucht langs een paar ijsblokken blaast.

Voor 250 euro…

NeoDutchio

Consumenneke schreef:
24 aug 2026 17:23
NeoDutchio schreef:
24 aug 2026 16:24
Is denkbaar dat Miguel de reviews niet gelezen heeft?
Dat is niet denkbaar, dat is helaas bittere realiteit. Eerst doen, daarna pas kijken, een verkeerde volgorde.

Speedy123

Bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
24 aug 2026 18:07
Het enige product op de website met de naam “airco” is überhaupt geen airco… maar niets meer dan een ventilator die lucht langs een paar ijsblokken blaast.

Voor 250 euro…
Daar denkt bol.com toch echt heel anders over: https://www.bol.com/nl/nl/p/airco-zonde ... 64832809/
Airco Zonder Afvoerslang - Aircooler - Airconditioning - Koeling

Ervaar directe verkoeling met deze geavanceerde mobiele airconditioner. Dankzij de unieke verdampingstechnologie en het bijgeleverde honingraatpaneel, gecombineerd met ijskristallen die in 6 uur bevroren zijn, verlaagt deze airconditioner de temperatuur binnen 5 minuten.
Ok ze hebben ook nog een disclaimer:
Let op: dit is geen airco. Een luchtkoeler zorgt voor een fris windje door lucht te blazen langs een koelelement met water en koelt een ruimte minder sterk dan een airco.
Bij bol.com kost hij overigens 439 euro.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

En wat is je punt?

BL2

Bericht door BL2 »

NeoDutchio schreef:
08 feb 2026 23:13
Hoe bent u tot deze conclusie gekomen ?
Ik zie er al twee in dit topic........

NeoDutchio

BL2 schreef:
25 aug 2026 00:26
NeoDutchio schreef:
Ten tijde dat ik het schreef was er 1 vraagsteller, die schaar ik niet onder forumlid. Dat nu weer iemand een account aangemaakt heeft om zijn of haar ervaring te delen…

De Posthoorn

Bericht door De Posthoorn »

BL2 schreef:
25 aug 2026 00:26
NeoDutchio schreef:
Wat je dan niet ziet, is dat nr. 2 pas 6 maanden later verschijnt...

Plaats reactie