LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot de consumentenbond!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

die harde kritiek waar jij het over heb, hoor ik vooral via via.
Dus op de site van trosradar en kassa zag ik die teksten ook staan, maar heb ze nooit letterlijk uit de mond van de consumentenbond zelf gehoord.
Volgens mij dus gewoon een verdraaiing van tekst aan de kant van deze organisaties om het allemaal wat smeuïger te maken en niets anders...
Anders moet er ergens een quote te vinden zijn en die zie ik nergens !

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Jor, voor heel veel mensen is 70 Euro een hoop geld, zeker als je je pc al heb moeten aanpassen om een beetje fatsoenlijk met Vista te kunnen werken.
Natuurlijk kun je van alles aan en uit vinken, maar hoeveel mensen hebben geen flauw idee waar ze het zoeken moeten. Het staat voor de doorsnee pc/Vista gebruiken slecht aangegeven en de meesten hebben geen flauw idee waar te beginnen.
Al snel vink je iets aan of uit waardoor er weer iets anders niet wil werken.
Microsoft maakt deze rommel voor de consument maar een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing voor dit ingewikkeld stukje software is er niet bij.
Dat zou dus veel beter kunnen, we zijn tenslotte niet allemaal rocket-cientist.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

die harde kritiek waar jij het over heb, hoor ik vooral via via.
Dus op de site van trosradar en kassa zag ik die teksten ook staan, maar heb ze nooit letterlijk uit de mond van de consumentenbond zelf gehoord.
Volgens mij dus gewoon een verdraaiing van tekst aan de kant van deze organisaties om het allemaal wat smeuïger te maken en niets anders...
Anders moet er ergens een quote te vinden zijn en die zie ik nergens !
Dat zijn uitingen van de consumentenbond in de media.
En veel uitingen in de media zetten ze niet op hun site.
Dat verbaaste mij ook.
Want ze geven op veel zaken reacties en zetten deze reacties niet op hun site.
Wel vreemd trouwens. :x

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Johan Gronloh


--------------------------------------------------------------------------------

Jor, voor heel veel mensen is 70 Euro een hoop geld, zeker als je je pc al heb moeten aanpassen om een beetje fatsoenlijk met Vista te kunnen werken.
Natuurlijk kun je van alles aan en uit vinken, maar hoeveel mensen hebben geen flauw idee waar ze het zoeken moeten. Het staat voor de doorsnee pc/Vista gebruiken slecht aangegeven en de meesten hebben geen flauw idee waar te beginnen.
Al snel vink je iets aan of uit waardoor er weer iets anders niet wil werken.
Microsoft maakt deze rommel voor de consument maar een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing voor dit ingewikkeld stukje software is er niet bij.
Dat zou dus veel beter kunnen, we zijn tenslotte niet allemaal rocket-cientist
Ten eerst Johan hoef je echt geen deskundige te zijn om in het gebruikersaccount het vinkje bij UAC weg te halen. Dit werkt nergens anders in door , alleen al die beveiligingsopmerkingen blijven dan weg.Als je werkelijk eens wat meer aandacht had besteed aan Vista had ook jij dit direct in HELP kunnen vinden en anders staat het uitgebreid beschreven op talloze website's www.vistainfo.nl is daar 1 van.Eeen onafhankelijke site waar je veel kunt vinden.En ja, Als je het financieel niet op kan brengen is het toch altijd beter om te blijven bij in jou geval XP dat prima draait toch? De meeste zeker wat oudere computers zijn inderdaad niet optimaal geschikt voor Vista maar dat kan je zelfs ook nog van te voren testen.
http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... visor.mspx

Nogmaals zeg ik je dat als je het bagger vind je moet komen met terechte kritiek ( is er heus wel hoor ).Toch een fijne dag van

Jor.

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Jor, terechte kritiek heb ik al geuit hier, verschil is alleen dat de 1 het terecht vindt en de ander (jij dus) niet, dat maakt ook niets uit ieder zijn mening zeg ik altijd maar.
Jij en zelfs ik, want ik hebben dat vinkje wel gevonden maar er was/is veel meer aan de hand met Vista.
Wat ik net stelde is dat het gros van de mensen gebruikers zijn die totaal niet thuis zijn in het ingewikkelde gebruik van vista.
Jij blijft het elke keer maar terug-kaatsen naar mijn en jou kennis over Vista maar ik heb het over duizenden zo niet miljoenen gebruikers die met de handen in het haar zitten omdat ze er niets van snappen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Microsoft maakt deze rommel voor de consument maar een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing voor dit ingewikkeld stukje software is er niet bij.
Dat zou dus veel beter kunnen, we zijn tenslotte niet allemaal rocket-cientist
Ik beweer niet dat ik enorm veel kennis heb van Vista. Wel is het zo dat door het dagelijks te gebruiken gedurende de laatste 8 maanden veel heb geleerd. Je kunt zelf ook heel veel vinden door onder andere de HELP-functie te gebruiken en op het internet te gaan zoeken naar zaken die je wilt weten of leren. het is een nieuw OS en iedereen zal dus dat weer moeten leren. Dat was in 2001 met XP precies hetzelfde, Ook daar moest iedereen weer opnieuw beginnen en dat was toen ook niet allemaal koek en ei. Dat blijkt ook uit het feit dat toe binnen 1 jaar al SP1 uit kwam weer later SP2 en over korte tijd zelfs SP3.Als ik straks een iMac ga bekijken en wellicht kopen zal ik ook alles weer moeten uitvinden, maar dat is toch ook een onderdeel om van te leren?. Het probleem zit dat er tegenwoordig heel veel mensen zijn die een computer kopen en zich totaal niet willen verdiepen in waar ze mee bezig zijn, Start de computer een keer niet op of er komt een mededeling waar ze geen raad meer weten slaat de paniek gelijk toe.In jou geval, Plaats Vista op een computer die dat aan kan. Werk er een paar weken mee en je zult zijn dat het allemaal wel meevalt. Natuurlijk zijn er dingen die microsoft beter had moeten regelen maar dat maakt het nog geen bagger OS. :wink:

PS. Waar ik me wel in kan vinden is dat je Vista zeker niet op een computer moet plaatsen die dit niet aankan.Hier met AMD X2 6000+ en 2 X 1GB 800mhz intern geheugen, en een 8800GT videokaart ,2 maal 320 GB hardisk werkt het feilloos.

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Jor, je slaat nu dus de spijker op zijn kop, je moet je er dus inderdaad heel erg in verdiepen en dat is voor veel mensen te veel moeite en voor veel mensen is het een onbegrijpelijk besturings systeem.
Ikzelf ben inderdaad maar ongeveer een maandje bezig geweest met Vista en toen was ik het zat. Ik ben bezig geweest vanaf Win95 Tot XP-Pro en dat ging vrijwel moeiteloos en zo hoort het ook te zijn, het wordt tenslotte gemaakt voor de consument. Er zijn altijd mensen die het nooit zullen snappen maar Vista slaat echt de kroon in ingewikeldheid.
Een ander punt vind ik de meerwaarde van Vista tegenover XP, ik kan die namelijk niet vinden, Vista ziet er gelikter uit maar daar houd het toch wel een beetje mee op. Alles wat je op Vista kan gaat ook met het grootste gemak op XP en over het gebruik van XP hoor ik toch niet veel mensen over piepen.

Ikzelf draai met een Asus M2N SLI De Luxe 4 GB aan Memory en een AMD Atlon 64 X2 4800+ en een XFX 7600 (hoewel ik daar niet zeker van ben want dit type wordtniet meer geleverd) maar elk besturings systeem draaid er op als een tierelier behalve Vista dan (vind ik)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Ikzelf draai met een Asus M2N SLI De Luxe 4 GB aan Memory en een AMD Atlon 64 X2 4800+ en een XFX 7600 (hoewel ik daar niet zeker van ben want dit type wordtniet meer geleverd) maar elk besturings systeem draaid er op als een tierelier behalve Vista dan (vind ik)
Dit systeem moet Vista probleemloos draaaien. Wat er dan verkeerd zit weet ik natuurlijk ook niet. Kijk bij elk nieuw OS zijn zaken die minder goed bevallen. Ik plaats hieronder het stukje dat over Leopard word gemeld. Ook niet alemaal koek enei, maar dat houd me niet tegen om een iMac te kopen met leopard. Het is de totale onkunde en ook wel desinteresse die zorgt dat tegenwoordig mensen er vlug al niet meer uitkomen.Een nieuw OS zal altijd gepaard gaan met zaken die opgelost moeten worden via bv een update.Je kunt je ook afvragen hoeveel van de klachten nu over Vista zelf gaan en welk gedeelte over het niet samenwerken met oudere soft/hardware.Dit gaat een oeverloos verhaal worden en denk dat ik het hier maar bij laat. Ik weet jou mening en jij de mijne.

Mvg Jor.

In dit document legt Apple uit dat het probleem wellicht te maken heeft met de aanwezigheid van "software van derden" die is bedoeld om de Mac te "verfraaien" op de Mac die geüpgraded wordt. Het zou onder meer gaan om software van Unsanity.

Apple biedt twee oplossingen: een 'Archieve and install'-installatie en een meer complexe oplossing waarbij de gebruiker commando's moet invoeren via de terminal.

Ontwikkelaars
Maar er wordt niet alleen over de mislukte installaties gemopperd. Er zijn ook programmeurs die ontevreden zijn over het nieuwe besturingssysteem. Zo is een aantal ontwikkelaars misnoegd omdat ze de definitieve versie van Leopard pas hebben ontvangen op het moment dat zij al in de winkel lag. Daardoor kan het afleveren van compatibele applicaties een probleem vormen.

Op de blog Eskimokaka wordt nog een euvel toegelicht: in Leopard ontbreekt de nieuwe Java-versie. Dat is een probleem voor programmeurs die de nieuwste snufjes van deze taal willen gebruiken.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Dirkie »

voor heel veel mensen is 70 Euro een hoop geld, zeker als je je pc al heb moeten aanpassen om een beetje fatsoenlijk met Vista te kunnen werken.
Dit is de meest belangrijke melding is deze hele discussie over Vista. Waarom? Hier wordt geschreven dat iemand een PC moest aanpassen voor Vista. Blijkbaar heb je dan al een PC, die goed werkt, waarschijnlijk met Windows XP.
Waarom zou je dan iets anders willen, waarvan al bekend is, dat er met oudere randapparatuur problemen zijn. En dat die problemen waarschijnlijk ook niet opgelost gaan worden, omdat de fabrikanten van de meeste van die oude apparaten (zoals bv. printers) uitgaan van een (economische) levensduur van 3 jaar, waardoor het maken van drivers ervoor zeker geen prioriteit heeft.

Ik heb nu op een aantal nieuwe PC's en laptops Windows Vista geïnstalleerd, danwel geholpen bij de installatie en geen echte problemen ervaren.
Maar ik moet er niet aan denken, dat ik mijn eigen PC zou moeten upgraden om Vista te kunnen gebruiken. Dan koop ik wel een nieuwe!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Een ander punt vind ik de meerwaarde van Vista tegenover XP, ik kan die namelijk niet vinden, Vista ziet er gelikter uit maar daar houd het toch wel een beetje mee op.
Ook daar kan je over twisten, Noem de stukken beter beveiligde Kernel, dit geven zelfs de tegenstanders toe. SuperFetch,DVDmaker, MediaCenter,AeroGlass,Fotogalery,MovieMaker,MeetingSpace,Agenda,Defender,En nog heel veel meer. maar goed, Hier geld dan kennelijk, wat de boer niet kent vreet hij niet. Is niet persoonlijk bedoeld John.Fijne dag verder..

Jor.
Dirkie...
Ik heb nu op een aantal nieuwe PC's en laptops Windows Vista geïnstalleerd, danwel geholpen bij de installatie en geen echte problemen ervaren.
Maar ik moet er niet aan denken, dat ik mijn eigen PC zou moeten upgraden om Vista te kunnen gebruiken. Dan koop ik wel een nieuwe!
En hier sta ik totaal achter!!

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Dirkie, ik heb mijn pc aangepast omdat mijn vorige asus board (waarvan ik het type niet meer weet) was opgebrand en dat type ook niet meer te krijgen is. Ik heb daar jarenlang plezier aan gehad met Win XP. Dus omdat ik toch een nieuwe moest kopen heb ik dus gekeken waar Vista probleemloos op zou kunnen werken.
Het werkt er inderdaad wel op alleen vind ik dat ik niet meer de baas ben over mijn pc (lees Vista) maar de pc (lees Vista) de baas is over mij. Daar kan ik niet mee leven dus in de prullebak (leterlijk en figuurlijk gedaan dus) er mee.

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Is allemaal prima Jor maar die zaken zijn ook mogelijk op XP want ook ik ben bezig met foto's films en dergelijke, wat ik trouwens wel doet met een ander software pakket want Microsoft is daar nou niet direct een voorloper in.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

wat ik trouwens wel doet met een ander software pakket want Microsoft is daar nou niet direct een voorloper in.
Gaan we weer, Deze zaken zitten nu juist Wel In Vista! je hebt om DVD;'s te maken/branden (Vista DVD-maker ) of foto's te bewerken (Vista-Fotogalerij) helemaal geen andere software nodig in Vista.Stop er nu toch mee. het ging toch over de boycot van de consumentenbond.
SuperFetch,DVDmaker, MediaCenter,AeroGlass,Fotogalery,MovieMaker,MeetingSpace,Agenda,Defender
Geen van deze dingen zit in XP.Zelfs het MediaCenter is een apart OS.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Johan voor jou, Is nieuw gemaakt voor Vista maar werkt ook in XP, Een mooi fotobewerkingsprog van Microsoft, Geheel Gratis.Nog wel een Beta maar werkt perfect.
http://get.live.com/betas/photogallery_betas

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Ja Jor, het gaat over de boycot van de cosumentenbond, maar die boycot heeft toch een reden, of doen we zomaar wat.

De software die geintregeerd zit in Vista werkt prima maar is niet zo goed als menig software pakket die op de markt gebracht is dus de meerwaarde zit daar dus niet in.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Oke, Je hebt volkomen gelijk, Fijne dag verder gewenst.

Jor.


Johan,,,,
De software die geintregeerd zit in Vista werkt prima maar is niet zo goed als menig software pakket die op de markt gebracht is dus de meerwaarde zit daar dus niet in

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Nou Jor dat is dan klaar, zo kun je ook een discusie voeren, door als je een beetje tegengas krijgt weg te lopen.

Het gaat jou ook goed, de mazzel.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Ja Jor, het gaat over de boycot van de cosumentenbond, maar die boycot heeft toch een reden, of doen we zomaar wat.
Dat heeft zeker een reden.

En voor alle duidelijkheid:

Het gaat mij niet alleen om Vista, maar om het totaalplaatje.

Vandaar dat ik deze topic geopend heb.

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Ja BBCS, dat vind ik dus ook maar blijkbaar zijn er hier een paar mensen die vinden dat als het bij hun wel goed werkt dat digene waarbij het niet goed werkt maar zeikerds en sukkels zijn, ze blijven er steeds maar op hammeren dat hun ervaring goed is en de ervaring van andere mensen doet er niet toe.
Meestal slecht pindakaas eten met die lui.....beetje jammer.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

De reden dat ik vind dat de consument zelf geboycot moet worden is dat ze dingen doen die in mij ogen niet kunnen.

Dat er problemen zijn met Vista is duidelijk, maar mij gaat het erom dat NIET alleen Microsoft daar een bijdrage aan heeft.

Daarbij wordt er gesuggereerd dat Vista "af" moet zijn, en dat is het dus niet.

Waar we nu tegen aanlopen zijn een aantal zaken:

- De hardwarefabrikanten weigeren om de drivers aan te passen voor de oudere hardware. Dit vaak om marketingtechnische reden van die hardwarefabrikanten.

- Microsoft heeft meer op de veiligheid gekeken en daardoor is het gebruiksgemak een beetje op de achtergrond geraak.

- In Vista zitten nog kinderziektes. Iets wat niet te voorkomen is.

- Op de oudere computers werkt Vista niet goed of totaal niet. Dit omdat de specificaties heel erg hoog zijn.


De consumentenbond heeft een inventarisatie gedaan om te kijken welke problemen de Vistagebruikers tegen aan komen.

Op zich een hele goede zet, maar in plaats van deze bevindingen door te koppelen naar de hardwarefabrikanten en Microsoft gaat de consumentenbond keihard tegen de schenen van Microsoft lopen te schoppen.

Wat ook gebeurd is dat de consumentenbond uitspraken in de media doet en deze vervolgens niet op hun eigen site zetten.

De consumentenbond heeft wel degelijk in de krant gezet dat de consumenten Vista moeten boycotten en dat de winkeliers de consumenten gratis een XP versie moeten geven.

Het is me al vaker opgevallen dat de consumentenbond soms keihard naar de winkelieren en fabrikanten uithaalt en deze uitspraken zijn bijna nooit op hun eigen site te lezen.

Een beetje huichelachtig.

En wat ze ook doen is eerst een product aanprijzen en later keihard afkraken.

Eerst ook zeggen dat de consumenten massaal Vista moeten aanschaffen (terwijl de computerexperts zeggen: niet doen) en vervolgens Vista afkraken en tegen de consumenten zeggen dat ze Vista moeten boycotten, om vervolgens te zeggen dat de consumenten beter een jaartje kunnen wachten totdat de kinderziektes eruit zijn.

En aan dat soort gedrag stoor ik me gigantisch aan.

Zeg dan gelijk vanaf het begin dat de consumenten beter een jaartje kunnen wachten! :evil:

En de consumentenbond heeft wel degelijk gezegd dat het afgelopen moet zijn dat Microsoft een Windows versie uitbrengt die niet "af" is.

Gesloten