LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb mijn nieuwe TV, de Sony 46W4500 op 25 september ontvangen. Deze bleek in het begin goed te zijn, maar na een paar weken kwam ik erachter dat deze toestel ook defecten had.
Het is niet te geloven dat ik voor de 3e keer een slechte toestel heb gekregen. Of het is mijn slechte geluk of BCC gaat heel slecht met producten om tijdens het vervoer, waardoor de producten onderweg beschadigen. Mijn 3e TV heeft nog meer problemen. Ik ben hiervoor niet naar de winkel gegaan. (ik schaam mij eigenlijk, want wat zullen ze wel niet denken als ik weer een omruiling ga claimen?)
De problemen:
1. De achtergrondverlichting flikkert/knippert en ik kan het pas heel duidelijk zien op heldere beelden. Lijkt op een 20-jaar oude CRT-TV. (HDMI of SCART-aansluiting achtergrondverlichting op niveau Min en 1) De backlight flikkert ook op niveau 5 -> 10, maar ik moet dan wel heel goed concentreren op het scherm als ik dat wil zien. En als ik de TV op ''laag energieverbruik'' modus zet is het flikkeren veel erger. Dit is een ernstig probleem! Aansluiting (HDMI of SCART) en kabels gecontroleerd. Een andere kabel heeft het probleem ook niet opgelost.
2. Clouding is te zien wanneer de lichten in de woonkamer uit zijn. Overdag heb ik hier minder last van, maar toch is het een beetje te zien. In de avond en s' nachts is het echt een drama. Bij zwarte scenes zie ik van alle kanten licht vlekken en dat is echt ongelovelijk slecht. Bij heldere beelden is er niets te zien. Als ik via een andere hoek kijk naar de TV (op zwart beeld) zie ik een lichtwaas over het hele scherm. De oneven lichtopbrengst is duidelijk te zien.. Dit is een groot probleem als ik in een volledig donkere ruimte ben. Op internet heb ik foto's geplaatst van dit probleem en vergeleken met anderen. Andere bezitters van deze TV (46W4500) gaven mij het advies om te ruilen, omdat ik een aanzienlijk slechte/defecte TV zou hebben. Sony schijnt veel problemen te hebben met clouding en backlight bleed dan andere merken. Ik lees veel minder problemen over de Philips lcd's, terwijl het bij Sony LCD's echt een ramp is geworden.
3. Als je kijkt vanuit een hoek zie je backlight bleed (zeer slordige lichtopbrengst). Het licht komt van de onderkant en gaat naar boven toe. Op een zwart scherm is het duidelijk zichtbaar. Je bent verplicht recht tegenover de tv te zitten en anders zie je alleen maar wazig beeld. Het is geen probleem wanneer er normaal beeld is, maar ik betwijfel of dit geen gevolgen heeft voor de kwaliteit van het beeld .
4. Bij snelle beelden geeft het beeld een soort veeg-effect (ookwel: smearing). Vooral op kleuren: rood, blauw, zwart en grijs. Niet echt een grote probleem, omdat dit echt specifiek een LCD probleem lijkt te zijn.
5. Ik zie witte lijnen flitsen op het scherm. Ik heb een andere HDMI-kabel gekocht, maar geen verschil, nog steeds random flitsen van witte lijnen. Het is echt irritant. Het is steeds erger aan het worden. De knipperende / flitsende lijnen zijn soms in het midden en soms weer ergens anders. (Elke 30 - 40 seconden komt er een witte lijn) Het is meestal alleen via HDMI en ik zie soms ook knipperende lijnen op SCART (satelliet ontvanger).
De problemen worden groter en groter. Wat ben ik toch ongelukkig met Sony. Zal volgende keer maar gewoon Philips aanschaffen.....
Recente foto's van mijn clouding vlekken op de TV. (Gekocht: 25 september 2008). Gemaakt in Spanje: 08-08-2008
Wanneer je recht voor de TV zit:
Zijkant:
Ik heb maar gelijk een brief geschreven aan BCC dat ik een vervanging wil, omdat de TV defect is. Deze heb ik op donderdag 23 oktober verstuurd. (met foto's van het grootste probleem). Ik ben benieuwd naar hun reactie, alhoewel ik twijfels heb of ze zullen reageren. Bij mijn vorige ruiling hebben ze mij eerst het advies gegeven contact op te nemen met Sony. Ze wilden ook nog een rapport van Sony (dat er ook echt iets mankeert aan de TV). Dit terwijl het niet eens rechtvaardig is. Volgens mij moeten ze zelf helpen het probleem op te lossen en niet doorsturen naar Sony.
Ik heb mijn nieuwe TV, de Sony 46W4500 op 25 september ontvangen. Deze bleek in het begin goed te zijn, maar na een paar weken kwam ik erachter dat deze toestel ook defecten had.
Het is niet te geloven dat ik voor de 3e keer een slechte toestel heb gekregen. Of het is mijn slechte geluk of BCC gaat heel slecht met producten om tijdens het vervoer, waardoor de producten onderweg beschadigen. Mijn 3e TV heeft nog meer problemen. Ik ben hiervoor niet naar de winkel gegaan. (ik schaam mij eigenlijk, want wat zullen ze wel niet denken als ik weer een omruiling ga claimen?)
De problemen:
1. De achtergrondverlichting flikkert/knippert en ik kan het pas heel duidelijk zien op heldere beelden. Lijkt op een 20-jaar oude CRT-TV. (HDMI of SCART-aansluiting achtergrondverlichting op niveau Min en 1) De backlight flikkert ook op niveau 5 -> 10, maar ik moet dan wel heel goed concentreren op het scherm als ik dat wil zien. En als ik de TV op ''laag energieverbruik'' modus zet is het flikkeren veel erger. Dit is een ernstig probleem! Aansluiting (HDMI of SCART) en kabels gecontroleerd. Een andere kabel heeft het probleem ook niet opgelost.
2. Clouding is te zien wanneer de lichten in de woonkamer uit zijn. Overdag heb ik hier minder last van, maar toch is het een beetje te zien. In de avond en s' nachts is het echt een drama. Bij zwarte scenes zie ik van alle kanten licht vlekken en dat is echt ongelovelijk slecht. Bij heldere beelden is er niets te zien. Als ik via een andere hoek kijk naar de TV (op zwart beeld) zie ik een lichtwaas over het hele scherm. De oneven lichtopbrengst is duidelijk te zien.. Dit is een groot probleem als ik in een volledig donkere ruimte ben. Op internet heb ik foto's geplaatst van dit probleem en vergeleken met anderen. Andere bezitters van deze TV (46W4500) gaven mij het advies om te ruilen, omdat ik een aanzienlijk slechte/defecte TV zou hebben. Sony schijnt veel problemen te hebben met clouding en backlight bleed dan andere merken. Ik lees veel minder problemen over de Philips lcd's, terwijl het bij Sony LCD's echt een ramp is geworden.
3. Als je kijkt vanuit een hoek zie je backlight bleed (zeer slordige lichtopbrengst). Het licht komt van de onderkant en gaat naar boven toe. Op een zwart scherm is het duidelijk zichtbaar. Je bent verplicht recht tegenover de tv te zitten en anders zie je alleen maar wazig beeld. Het is geen probleem wanneer er normaal beeld is, maar ik betwijfel of dit geen gevolgen heeft voor de kwaliteit van het beeld .
4. Bij snelle beelden geeft het beeld een soort veeg-effect (ookwel: smearing). Vooral op kleuren: rood, blauw, zwart en grijs. Niet echt een grote probleem, omdat dit echt specifiek een LCD probleem lijkt te zijn.
5. Ik zie witte lijnen flitsen op het scherm. Ik heb een andere HDMI-kabel gekocht, maar geen verschil, nog steeds random flitsen van witte lijnen. Het is echt irritant. Het is steeds erger aan het worden. De knipperende / flitsende lijnen zijn soms in het midden en soms weer ergens anders. (Elke 30 - 40 seconden komt er een witte lijn) Het is meestal alleen via HDMI en ik zie soms ook knipperende lijnen op SCART (satelliet ontvanger).
De problemen worden groter en groter. Wat ben ik toch ongelukkig met Sony. Zal volgende keer maar gewoon Philips aanschaffen.....
Recente foto's van mijn clouding vlekken op de TV. (Gekocht: 25 september 2008). Gemaakt in Spanje: 08-08-2008
Wanneer je recht voor de TV zit:
Zijkant:
Ik heb maar gelijk een brief geschreven aan BCC dat ik een vervanging wil, omdat de TV defect is. Deze heb ik op donderdag 23 oktober verstuurd. (met foto's van het grootste probleem). Ik ben benieuwd naar hun reactie, alhoewel ik twijfels heb of ze zullen reageren. Bij mijn vorige ruiling hebben ze mij eerst het advies gegeven contact op te nemen met Sony. Ze wilden ook nog een rapport van Sony (dat er ook echt iets mankeert aan de TV). Dit terwijl het niet eens rechtvaardig is. Volgens mij moeten ze zelf helpen het probleem op te lossen en niet doorsturen naar Sony.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Schaam je vooral niet over. Zij zouden zich moeten schamen. Zo lang zamer hand zou ik mijn geld terug eisen. In korte tijd drie keer achter elkaar een defect scherm gekregen.
BBC is wel aansprakelijk, maar mogen wel zelf of door anderen een onderzoek laten doen. Als dat onderzoek fouten bevat zijn zij daar aansprakelijk voor. Het gaat er dan om dat jij deze gebreken niet hebt verzaakt. Dat er iets aan mankeert kan iedereen zien.
BBC is wel aansprakelijk, maar mogen wel zelf of door anderen een onderzoek laten doen. Als dat onderzoek fouten bevat zijn zij daar aansprakelijk voor. Het gaat er dan om dat jij deze gebreken niet hebt verzaakt. Dat er iets aan mankeert kan iedereen zien.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Eerlijk gezegd betwijfel ik of Sony mij tegemoet zal komen. Ik ben al een tijdje (Ja, zo een 2 maanden) bezig op een groot internationale AV forum. En daar zijn nu zo'n 70% van de kopers (die de W4500 hebben) niet echt tevreden m.b.t. het clouding vlekken probleem. Sony wil niet bevestigen dat dit om een fout gaat, maar te danken is aan LCD techniek. Dit terwijl andere merken zoals Samsung, Philips, Panasonic en LG helemaal geen clouding probleem hebben. Ik ben dus overgestapt op dit andere model van Sony om van de problemen af te komen. Helaas, het heeft averechs gewerkt. Ik ben ontzettend gefrustreerd.
Het is nu een maand geleden dat ik deze TV in mijn bezit heb. Denken jullie dat ik via BCC nog voor een ander merk kan kiezen? Heb ik zelf de keuze tussen vervanging en reparatie? Want ik wil geen reparatie van mijn nieuwe TV.
Ik wil eigenlijk de koop niet ontbinden. Zoals ik al zei, de Sony W4500 lijkt een groot probleem te hebben met dat (licht vlekken) defect. Ik heb op veel internationale forums gelezen dat heel veel mensen met deze TV hetzelfde probleem hebben. Aangezien ik nog meer problemen heb dan alleen clouding, wil ik het graag ruilen voor een andere merk. Denk niet meer dat ik voor Sony zal gaan. Ik had eerst altijd een goed gevoel over het merk Sony, maar dat is nu verleden tijd!Ik heb nu 3x een TV van Sony gehad (prijs tegen 2000 euro) en nog steeds ben ik niet verlost van de defecten. Sony is in mijn ogen een B-merk geworden. Als ruilen mogelijk is, zal ik direct voor een Samsung kiezen met LED technologie. BCC heeft een 14 dagen omruil garantie, maar dat is denk ik niet meer van toepassing als ze al voor de 3e keer een defect toestel leveren.
Heb niet zin in een rechtszaak. Dat maakt de ellende alleen maar groter.
De brief met mijn vraag tot vervanging van de TV is donderdag 23 oktober verstuurd. Helaas, heb ik nog steeds geen reactie van ze ontvangen. Vind BCC echt een prutsbedrijf! Waarom duurt het zo lang....
Zal ik hun reactie afwachten of toch zelf actie ondernemen?
Het is nu een maand geleden dat ik deze TV in mijn bezit heb. Denken jullie dat ik via BCC nog voor een ander merk kan kiezen? Heb ik zelf de keuze tussen vervanging en reparatie? Want ik wil geen reparatie van mijn nieuwe TV.
Ik wil eigenlijk de koop niet ontbinden. Zoals ik al zei, de Sony W4500 lijkt een groot probleem te hebben met dat (licht vlekken) defect. Ik heb op veel internationale forums gelezen dat heel veel mensen met deze TV hetzelfde probleem hebben. Aangezien ik nog meer problemen heb dan alleen clouding, wil ik het graag ruilen voor een andere merk. Denk niet meer dat ik voor Sony zal gaan. Ik had eerst altijd een goed gevoel over het merk Sony, maar dat is nu verleden tijd!Ik heb nu 3x een TV van Sony gehad (prijs tegen 2000 euro) en nog steeds ben ik niet verlost van de defecten. Sony is in mijn ogen een B-merk geworden. Als ruilen mogelijk is, zal ik direct voor een Samsung kiezen met LED technologie. BCC heeft een 14 dagen omruil garantie, maar dat is denk ik niet meer van toepassing als ze al voor de 3e keer een defect toestel leveren.
Heb niet zin in een rechtszaak. Dat maakt de ellende alleen maar groter.
De brief met mijn vraag tot vervanging van de TV is donderdag 23 oktober verstuurd. Helaas, heb ik nog steeds geen reactie van ze ontvangen. Vind BCC echt een prutsbedrijf! Waarom duurt het zo lang....
Zal ik hun reactie afwachten of toch zelf actie ondernemen?
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Er is geen antwoord gekomen op mijn laatste vraag, maar toch wil ik een update doen op de stand van zaken.
Reactie BCC naar aanleiding van mijn brief:
U dient zelf een reparatie melding aan te melden bij Sony. Wij kunnen helemaal niets doen, tot dat Sony beslist of er inderdaad een defect voorkomt op uw TV. U krijgt dan een bonnetje van Sony, met de gegevens. Indien er een defect blijkt te zijn (dat door Sony is vastgesteld) zal in eerste instantie getracht worden deze te repareren. Indien Sony aangeeft dat het niet repareerbaar is, zal er worden omgeruild. De omruiling kan alleen plaatsvinden als Sony ons een andere 46W4500 crediteerd.
Omdat ik heel veel onderzoek heb gedaan (op het net) naar het clouding (licht vlekken probleem) weet ik dat deze niet is te repareren. Sony zal dus een makkelijke weg kiezen en zeggen dat de TV goed is en alle LCD TV deze problemen vertonen.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil namelijk absoluut niet akkoord gaan met een reparatie. Het is tenslotte een 1 maand oude TV en is al vanaf het begin defect. BCC heeft weer laten zien wat voor bedrijf het is. Voor mij is het dus echt nooit meer BCC, want ze kopen vermoedelijk afgekeurde partijen in.
Kan ik de koop ontbinden? Wat zal de reactie van BCC hierop zijn? Indien ze hier ook niet mee akkoord zullen gaan, kan het dan via de rechter wel?
Reactie BCC naar aanleiding van mijn brief:
U dient zelf een reparatie melding aan te melden bij Sony. Wij kunnen helemaal niets doen, tot dat Sony beslist of er inderdaad een defect voorkomt op uw TV. U krijgt dan een bonnetje van Sony, met de gegevens. Indien er een defect blijkt te zijn (dat door Sony is vastgesteld) zal in eerste instantie getracht worden deze te repareren. Indien Sony aangeeft dat het niet repareerbaar is, zal er worden omgeruild. De omruiling kan alleen plaatsvinden als Sony ons een andere 46W4500 crediteerd.
Omdat ik heel veel onderzoek heb gedaan (op het net) naar het clouding (licht vlekken probleem) weet ik dat deze niet is te repareren. Sony zal dus een makkelijke weg kiezen en zeggen dat de TV goed is en alle LCD TV deze problemen vertonen.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil namelijk absoluut niet akkoord gaan met een reparatie. Het is tenslotte een 1 maand oude TV en is al vanaf het begin defect. BCC heeft weer laten zien wat voor bedrijf het is. Voor mij is het dus echt nooit meer BCC, want ze kopen vermoedelijk afgekeurde partijen in.
Kan ik de koop ontbinden? Wat zal de reactie van BCC hierop zijn? Indien ze hier ook niet mee akkoord zullen gaan, kan het dan via de rechter wel?
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Volgens mij kon je al lang de koop ontbinden. BCC zal daar afwijzend tegen overstaan.Kan ik de koop ontbinden? Wat zal de reactie van BCC hierop zijn? Indien ze hier ook niet mee akkoord zullen gaan, kan het dan via de rechter wel?
Ja, via de rechter kan het. Verzoek aan de rechter om BCC ook te veroordelen in de proceskosten. Je zult zelf wel een deel van de eigen, maar je mag het ook zonder advocaat doen. Dat lijkt mij in dit geval wel te doen. Enige ondersteuning is wel aan te raden.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Of het bij de Geschillencommissie Elektro aanhangig maken.
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=ele
Bedrijven die aangesloten zijn bij de UNETO-VNI, zijn lid van deze geschillencommissie. BCC is aangesloten bij de UNETO-VNI:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=ele
Bedrijven die aangesloten zijn bij de UNETO-VNI, zijn lid van deze geschillencommissie. BCC is aangesloten bij de UNETO-VNI:
link naar BCC12. GESCHILLEN
Wij adviseren de koper eventuele geschillen die niet in goed onderling overleg kunnen worden opgelost aanhangig te maken bij de onderstaande daarvoor geëigende instantie:
Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken
T.a.v. uitvoering Geschillencommissie Elektro
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
tel.nr.: 070-3105310
fax nr.: 070-3658814
http://www.sgc.nl
De onafhankelijke Geschillencommissie Elektro behandelt geschillen tussen consumenten en elektrotechnische detaillisten en reparatiebedrijven die lid zijn van UNETO-VNI. De Geschillencommissie Elektro bestaat uit een onafhankelijke voorzitter, maximaal twee afgevaardigden vanuit UNETO-VNI en maximaal twee vertegenwoordigers van consumenten, benoemd door de Consumentenbond.
Deze commissie zorgt voor een snelle en deskundige afhandeling, die bovendien goedkoper is dan een procedure via de rechter. De uitspraak van de geschillencommissie is bindend voor beide partijen.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Bedankt WillemV het probleem is aangemeld bij de geschillencomissie. Ik hoop dat zij het probleem kunnen oplossen. Zijn wel kosten aan verbonden, 100 euro.
Ik heb de klacht aangemeld. Ik betwijfel echter of het wel zin heeft. Hoe groot is de kans dat ik gelijk krijg? Iemand enige ervaring met de geschillencommissie (elektro)?
Ik heb de klacht aangemeld. Ik betwijfel echter of het wel zin heeft. Hoe groot is de kans dat ik gelijk krijg? Iemand enige ervaring met de geschillencommissie (elektro)?
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Ik heb geen ervaring met de geschillencommissie. Maar gezien de geschiedenis van jouw problemen schat ik de kans dat je 'de zaak' wint hoog in. Volgens mij krijg je de 100 euro klachtengeld terug indien je in het gelijk wordt gesteld.
Wil je de lezers op dit forum op de hoogte houden van de ontwikkelingen in de afhandeling van je klacht bij de geschillencommissie?
Wil je de lezers op dit forum op de hoogte houden van de ontwikkelingen in de afhandeling van je klacht bij de geschillencommissie?
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Ik ben blij dit te lezen!
Ik heb mijn brief (dat naar BCC is verstuurd), paar foto's van 1 probleem en factuur toegevoegd aan mijn dossier van de geschillencommissie. Verder heb ik mijn klachten ook kenbaar gemaakt. Één van mijn klachten was: dat ik een nieuwe TV niet ter reparatie wilde aanbieden en dat de TV al vanaf het begin de gebreken vertoonde. Mijn claim was dat ik of een nieuwe TV van hetzelfde type en merk zou ontvangen OF de koop ontbinden met BCC.
Ik heb BCC na 4 weken middels een brief op de hoogte gesteld van de klachten. Dit terwijl zij een omruilgarantie van 2 weken bieden. Daarom heb ik nog twijfels of ik wel gelijk kan krijgen en niet eerst akkoord moest gaan met BCC om contact op te nemen met Sony voor een reparatie. Misschien gaan ze express niet akkoord omdat dit al mijn 3e TV is? Misschien denken ze dat ik af zal haken en niet zal doorzetten voor een omruiling? Blijkbaar ben ik dan een slechte klant, die altijd zeurt en nooit tevreden is?! Echt waar...ik heb er echt slapeloze nachten van gekregen.... Mijn laatste hoop is de geschillencommissie.
Ik wil WillemV en alle anderen heel hartelijk bedanken voor de uitstekende hulp. De interesse die de mensen hebben getoond in deze topic is echt onvoorstelbaar. Hartstikke bedankt... Zonder uw hulp zou ik de strijd niet hebben voortgezet, want een rechtzaak zou mij veels te duur uitpakken en veel te veel tijd in beslag nemen. Hopelijk kan de geschillencommissie mij helpen. Als ik GEEN gelijk krijg zal ik erg balen, want dan ben ik nog eens 100 euro kwijt aan klachtengeld. Daarom wil ik eigenlijk zeker weten of ik gelijk krijg of niet. Ik begrijp wel dat niemand mij 100% de zekerheid kan geven dat ik zal ''winnen'', maar ik vraag het omdat er misschien wel iemand is die kennis over deze zaak heeft. Nogmaals hartstikke bedankt.
Ik zal de verdere ontwikkelingen 100% posten in deze topic. Hopelijk hebben er andere mensen dan ook wat aan!
Ik heb mijn brief (dat naar BCC is verstuurd), paar foto's van 1 probleem en factuur toegevoegd aan mijn dossier van de geschillencommissie. Verder heb ik mijn klachten ook kenbaar gemaakt. Één van mijn klachten was: dat ik een nieuwe TV niet ter reparatie wilde aanbieden en dat de TV al vanaf het begin de gebreken vertoonde. Mijn claim was dat ik of een nieuwe TV van hetzelfde type en merk zou ontvangen OF de koop ontbinden met BCC.
Ik heb BCC na 4 weken middels een brief op de hoogte gesteld van de klachten. Dit terwijl zij een omruilgarantie van 2 weken bieden. Daarom heb ik nog twijfels of ik wel gelijk kan krijgen en niet eerst akkoord moest gaan met BCC om contact op te nemen met Sony voor een reparatie. Misschien gaan ze express niet akkoord omdat dit al mijn 3e TV is? Misschien denken ze dat ik af zal haken en niet zal doorzetten voor een omruiling? Blijkbaar ben ik dan een slechte klant, die altijd zeurt en nooit tevreden is?! Echt waar...ik heb er echt slapeloze nachten van gekregen.... Mijn laatste hoop is de geschillencommissie.
Ik wil WillemV en alle anderen heel hartelijk bedanken voor de uitstekende hulp. De interesse die de mensen hebben getoond in deze topic is echt onvoorstelbaar. Hartstikke bedankt... Zonder uw hulp zou ik de strijd niet hebben voortgezet, want een rechtzaak zou mij veels te duur uitpakken en veel te veel tijd in beslag nemen. Hopelijk kan de geschillencommissie mij helpen. Als ik GEEN gelijk krijg zal ik erg balen, want dan ben ik nog eens 100 euro kwijt aan klachtengeld. Daarom wil ik eigenlijk zeker weten of ik gelijk krijg of niet. Ik begrijp wel dat niemand mij 100% de zekerheid kan geven dat ik zal ''winnen'', maar ik vraag het omdat er misschien wel iemand is die kennis over deze zaak heeft. Nogmaals hartstikke bedankt.
Ik zal de verdere ontwikkelingen 100% posten in deze topic. Hopelijk hebben er andere mensen dan ook wat aan!
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Bij voorbaat 100% garantie krijg je nooit. Iedere 'zaak' is immers uniek.
Maar ga niet te vroeg juichen hè. Naar mijn mening sta je sterk maar dat is natuurlijk geen 'garantie'.
Edit: het gaat om een LCD tv. niet een laptop. Slordig van mij.
Integendeel. Dit verzwakt juist de positie van BCC. Jij hebt een overeenkomst met BCC, niet met Sony. BCC dient het probleem op te lossen. Eventueel in overleg met Sony. Jij hebt in principe niets met Sony te maken. De BCC heeft jou de LCD tv verkocht. Niet Sony.Geplaatst op 03 Nov 2008 01:01 door Alper1
Daarom heb ik nog twijfels of ik wel gelijk kan krijgen en niet eerst akkoord moest gaan met BCC om contact op te nemen met Sony voor een reparatie.
Maar ga niet te vroeg juichen hè. Naar mijn mening sta je sterk maar dat is natuurlijk geen 'garantie'.
Edit: het gaat om een LCD tv. niet een laptop. Slordig van mij.
Laatst gewijzigd door WillemV op 03 nov 2008 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Oké, ik ben nu wat meer opgelucht. Dat BCC telkens zegt dat ik contact moet opnemen met Sony is natuurlijk erg krom.
Btw: het gaat om een LCD TV.
Btw: het gaat om een LCD TV.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Yep. Beetje slordig van mij. Heb mijn vorige post dan ook aangepast. Het is al laat zullen we maar zeggen (wat een rot smoes hè)Geplaatst op 03 Nov 2008 01:30 door Alper1
Btw: het gaat om een LCD TV.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Ik denk persoonlijk dat dit niet een probleem is dat alleen bij BCC speelt, hoor genoeg verhalen dat het bij Saturn, It's en de andere zaken net zo gaat.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Ik heb geen vertrouwen meer in dit bedrijf. Daarom ga ik ook niet dreigen met brieven, dat ik er juridische maatregelen voor ga treffen. Ik ben bang dat dit averechts gaat werken. Elke poging tot onderhandelen en contact heeft bij BCC een negatief uitslag.
De geschillencommissie heeft mij een brief gestuurd. Hierin staat dat ik nogmaals (per post) alle benodigde documenten moet opsturen voor een beoordeling. Aan de hand van deze documenten gaan ze dus kijken of het nut heeft een procedure te beginnen. Hierin vragen ze naar een schriftelijke antwoord van BCC. Het probleem is dat ik die niet heb, ondanks ik in mijn brief aan BCC expliciet heb gevraagd dat ik heel graag een schriftelijke reactie wilde ontvangen. Dit hebben ze blijkbaar niet serieus genomen. Ze hebben mij dus gebeld. Dit kan ik alleen niet bewijzen, en BCC kan altijd zeggen dat ze nooit zo'n antwoord hebben gegeven (hun reactie was: je moet bij Sony zijn en de TV ter reparatie aanbieden).
Wat moet ik doen? Zou het verstandig zijn mijn gehele ervaring met BCC over alle 3 de TV's aan de geschillencommissie te sturen? De geschillencommissie wacht dus nu mijn reactie af, en tot die tijd zullen ze mijn klacht niet in behandeling nemen.
De geschillencommissie heeft mij een brief gestuurd. Hierin staat dat ik nogmaals (per post) alle benodigde documenten moet opsturen voor een beoordeling. Aan de hand van deze documenten gaan ze dus kijken of het nut heeft een procedure te beginnen. Hierin vragen ze naar een schriftelijke antwoord van BCC. Het probleem is dat ik die niet heb, ondanks ik in mijn brief aan BCC expliciet heb gevraagd dat ik heel graag een schriftelijke reactie wilde ontvangen. Dit hebben ze blijkbaar niet serieus genomen. Ze hebben mij dus gebeld. Dit kan ik alleen niet bewijzen, en BCC kan altijd zeggen dat ze nooit zo'n antwoord hebben gegeven (hun reactie was: je moet bij Sony zijn en de TV ter reparatie aanbieden).
Wat moet ik doen? Zou het verstandig zijn mijn gehele ervaring met BCC over alle 3 de TV's aan de geschillencommissie te sturen? De geschillencommissie wacht dus nu mijn reactie af, en tot die tijd zullen ze mijn klacht niet in behandeling nemen.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Gewoon aangegeven dat ze je geen schriftelijke reactie hebben gegeven maar je gebeld hebben. Ja meld alles over alle drie de TV's. En vraag ze om de koop te ontbinden. Als er een hoorzitting komt, ga daar dan naar toe. Dan kunnen ze aan je reactie zien dat BCC je heeft opgebeld.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Ik heb een aantal vragen:
-Waarom zijn de foto's in Spanje gemaakt? U bent toch in Nederland?
-wat was de reden dat BCC de eerste tv niet wilde ruilen? Was de tv niet compleet of beschadigd? Was het een demo model? Het kost hun namelijk niets om een tv als DOA te melden dus ze hebben er geen financieel gewin bij om niet te ruilen.
-Waarom zijn de foto's in Spanje gemaakt? U bent toch in Nederland?
-wat was de reden dat BCC de eerste tv niet wilde ruilen? Was de tv niet compleet of beschadigd? Was het een demo model? Het kost hun namelijk niets om een tv als DOA te melden dus ze hebben er geen financieel gewin bij om niet te ruilen.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
De foto's zijn niet in Spanje gemaakt. De TV is in Spanje gemaakt. Ik ben nog nooit in Spanje geweest...
De eerste TV had backlight strepen. Verticale donkere strepen die te zien zijn op zwart achtergrond. Deze heb ik met veel moeite kunnen ruilen. De 2e TV had schade op de behuizing (krassen) wat duidelijk een gebruikte TV was. Deze ook met NOG veel moeite (bijna 1 maand bellen, aandringen) toch nog gelukt om het te ruilen. Dit keer voor een ander model. Ik dacht dat ik met een ander model wel verlost zou zijn van de problemen. Helaas, deze TV heeft ook weer problemen. Sommige LCD kenners op internet zeggen dat het op een beschadigde set lijkt.
De eerste TV had backlight strepen. Verticale donkere strepen die te zien zijn op zwart achtergrond. Deze heb ik met veel moeite kunnen ruilen. De 2e TV had schade op de behuizing (krassen) wat duidelijk een gebruikte TV was. Deze ook met NOG veel moeite (bijna 1 maand bellen, aandringen) toch nog gelukt om het te ruilen. Dit keer voor een ander model. Ik dacht dat ik met een ander model wel verlost zou zijn van de problemen. Helaas, deze TV heeft ook weer problemen. Sommige LCD kenners op internet zeggen dat het op een beschadigde set lijkt.
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Alper1 ik heb het zelfde probleem als jij.Ik kocht een Samsung lcd le46a552 bij een internet winkel jewaro genaamd 6 maanden geleden nu.Na ongeveer 6 tot acht 8 weken had ik in 1 keer last van clouding,backlight bleeding net of er 4 spotjes op elke hoek van scherm gericht staan.Elke keer als je tv kijkt in een beperkt lichte kamer trekt je oog naar de hoeken waar die clouding zit .Je wordt er echt gek van.Ik heb meteen techniek samsung gebeld,die komen 2 dagen en concluderen dan dat het aan de instellingen licht,aan me hoela er valt niks te regelen aan bleeding/clouding.2 keer hebben ze mijn lcd mee genomen om te beoordelen dit kost danwel 85 euro bij geen storing.en ja hoor niks aan de hand,deze geringe bleeding is toelaatbaar voor samsung normen .Echt waar ,ik was helemaal over de ****.Ik bellen samsung,jewaro,samsung enz ; .rechtsbijstand ingeschakeld ,briefen bellen,briefen bellen 3 maanden later nog steeds geen tv.Ik sta nu op het punt om een exper in te schakelen die over mijn lcd oordeelt,Als de exper mij gelijk geeft zijn de kosten gedekt ,anders moet ik zelf de exper betalen.Je heele gemoeds toestand wordt aangetast door deze lcd tv van SAMSUNG,rotzooi,troep uit korea.Ik heb echt spijt dat ik geen Panasonic of een Pioneer heb gekocht.In diverse winkels wordt al gezegd dat SAMSUNG b kwaliteit is en dat ze blij zijn als ze de laatste 2 samsungs de deur uit zijn ,heel veel problemen met 4,5,6 serie op het moment.Heb ook gehoord dat de service kosten gigantisch zijn en dat ze daarom zo moeilijk doen over clouding/bleeding.Ben ook benieuwd hoe het met jou Sony verloopt en wat de geschillencommissie zegt.Sony maakt mooie dingen maar je moet ze er wel tussen uit zien te halen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 nov 2008 19:23
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
vraagje:
is dit probleem reeds op gelost bij BCC?
heb namelijk bij bcc deze klacht nog niet eerder gezien of gehoord.
en zou juist een snelle goede afhandeling moeten krijgen.
nou is het wel een zooitje tussen BCC en SONY in het speciaal.
ken aantal gevallen van laptops, maar laten we daar niet op in gaan.
zou graag willen vragen om welke filiaal dit gaat. mits dit nog niet is op gelost.
na het lezen van deze post zou ik me bijna schamen te zeggen dat ik voor BCC werk, en zou u graag een handje willen kunnen helpen.
Dit kan zo niet. Dit mag zo niet. Dit kan beter!
is dit probleem reeds op gelost bij BCC?
heb namelijk bij bcc deze klacht nog niet eerder gezien of gehoord.
en zou juist een snelle goede afhandeling moeten krijgen.
nou is het wel een zooitje tussen BCC en SONY in het speciaal.
ken aantal gevallen van laptops, maar laten we daar niet op in gaan.
zou graag willen vragen om welke filiaal dit gaat. mits dit nog niet is op gelost.
na het lezen van deze post zou ik me bijna schamen te zeggen dat ik voor BCC werk, en zou u graag een handje willen kunnen helpen.
Dit kan zo niet. Dit mag zo niet. Dit kan beter!
Re: Omruilen bij BCC moeilijk /slechte service
Helaas, BCC heeft alleen maar 1 keer gereageerd. Het ruilen van de TV is niet meer mogelijk en ik moet zelf contact opnemen met Sony. Dit is mij in de winkel ook bijna 10x gezegd. Elke keer hetzelfde antwoord. Dit vind ik een beetje jammer.... Het gaat om BCC filiaal OSDORP in Amsterdam. Bedankt voor je interesse....
Dit is denk ik niet normaal meer...
Dit is denk ik niet normaal meer...