LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bob34
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2009 13:09

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door Bob34 »

Hallo,

Ik heb sinds kort alles-in-1 van Ziggo 50MB/5MB de kabelaansluiting is in de woonkamer daar is alles aangesloten.
Ik heb draadloos internet- en telefonie. Wij wonen in een bungalow en de kamer waar de PC staat is 9 meter verwijderd
van de kabelaansluiting.

De kabel komt via de kruipruimte de woning binnen. De afstand van de kruipruimte naar de PC is ongeveer 1 meter nu wil ik het modem en de router in die kamer hebben . Kan ik dat via een splitter doen of verlies ik dan te veel sterkte van het signaal voor de ontvangst van de TV ?

Het modem en de router hebben een vermogen van 300MB. De snelheid van de draadloze netwerkverbinding is 270 MB.

Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven.

stofzuigertje

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit nieuwe sneller netwerk is nog nieuw dus kan nog kinderziektes bevatten zoals je ook op andere forums kunt vinden!

Draadloos is storing gevoeliger dan met kabel.

De kabel tussen meterkast en Modem mogen niet te lang zijn, daarna wel..
en de kabel tussen deze 2 moeten van goede kwaliteit zijn voor de te halen snelheid.

Normaal kunt U draadloos werken en als je een fotoboek wilt bestellen of zwaar gaat downloaden even de kabel uitrollen is het beste!
Een RJ45 Kabel voor Uw PC of Laptop kost bij 10 Meters toch ook niet zoveel en meestal is draadloos voldoende!

Isolatie van uw woning kan ook signaal storen of beperken dus oude huizen hebben betere verbindingen dan perfect geisoleerde die meer als warmte kunnen tegen houden...
Vooral HR++ Glas kan veel tegen houden zonder dat het zichtbaar is...
Ik heb zelf met open schuifpui meer snelheid als dat ik hem dicht zou schuiven!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door queenfan »

Bertdef schreef:Zojuist geïnstalleerd docsis 3 modem, download 48 Mb/s strak en 4,8 up. Ik heb nog nooit iets gemerkt van delen van download bij Ziggo. Ik hoor wel veel over ADSL wat betreft de afstand tot de centrale en het maximum van 20 Mb/s. Als dit genoeg is voor je prima.
Maar het is wel zo....

Jouw huis -> eindversterker (met nog tig gebruikers) -> groepversterker (met meerdere eindversterkers en tig gebruikers) -> wijkcentrum

Tussen huis, eindversterker, groepversterker en wijkcentrale zit 99% een coaxkabel of een C12, C6, C3 of C1,5 (google even wat dat betekent), na de wijkcentrale zit glas.

Op een eindversterker kan 48 gebruikers zitten als daar 10 personen op zitten die naast TV ook bellen en internetten da kan het zijn dat je met mischien wel 50 personen een verbinding hebben met Ziggo.
En aangezien je niet 50 afzonderlijke draadjes heb voor breedband deel jij dus de bandbreedte.

Bij ADSL heb jij van huis naar KPN een eigen verbinding, alles via de bekende kabel, alleen er zit een nadeel aan de afstand bepaald de snelheid.

Maar wat heb je aan 50, 80 of 100Mb als de servers druk hebben en maar met 10% of meer minder snelheid internet, alleen mensen die cijfergeil zijn vinden dit leuk.

Op mijn werk (RuG) heb ik een 1 Gb verbinding maar pagina's laden gaat echt niet sneller, als het druk is gaat het niet sneller.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door Paullus »

Delen in de wijk van internet, is al jaren verleden tijd met Eurodocsis 2 en hoger.
Ieder modem heeft zijn eigen tijdslot op de cmts (de "server" waar je op aangesloten bent, vergelijk de dslam bij adsl).
Er kunnen niets meer modems op een cmts, dan er aan capaciteit is.
Tekort van capaciteit in het hoofdnet, de backbone, is een ander verhaal. Dat probleem heb je ook bij adsl.

don daniel
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2008 22:03

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door don daniel »

ziggi schreef:haha, overstappen naar Ziggo
je bent niet de enige hoor.
de nieuwe klanten stromen binnen :D
maar je moet wel voor jezelf goed op een rijtje zetten wat je wilt.
Dus welk pakket, nummerbehoud, geheim nummer, normale of HD decoder, Doe het zelfpakket of monteur.

als je alles in 1 keer bestelt, gaat het bijna altijd goed.
en wachttijden aan de telefoon zijn echt verleden tijd
suc6 met je beslissing
Als nieuwe gebruiker is het bovenste aan te raden om dit eerst goed door te nemen.
Alleen mijn tip en ervaring is doe het niet zelf.
Want ze hadden mij een verkeerde modem geleverd en heb echt meer dan een week geen internet gehad en 5 a 6x met Ziggo gebeld bas na de 4 of de 5e x hadden ze een montuur gestuurd.
Hij kwam binnen en zag al gelijk dat me modem niet goed was.
Hij heeft een nieuwe aangesloten hij heeft gebeld met ziggo om te activeren en daarna moest het doen dus niet.
Heb toen weer gebeld en daarna werkte het wel.

Sinds nu ben ik tevreden heb een eigen router gekocht een sitecome gaming router en stabiel als het maar zijn kan.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door queenfan »

Paullus schreef:Delen in de wijk van internet, is al jaren verleden tijd met Eurodocsis 2 en hoger.
Ieder modem heeft zijn eigen tijdslot op de cmts (de "server" waar je op aangesloten bent, vergelijk de dslam bij adsl).
Er kunnen niets meer modems op een cmts, dan er aan capaciteit is.
Tekort van capaciteit in het hoofdnet, de backbone, is een ander verhaal. Dat probleem heb je ook bij adsl.
Leuk om te weten, maar waar bevind zich de cmts????

In de wijkcentrale???, eindversterker???? of de groepversterker?????, tot 1 jaar geleden fluctueerde mijn modem nog steeds had op papier een 12mb verbinding (á €50,- p/m) maar hield maar max. 8mb over.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door armiva »

Ik heb ook Ziggo, alles in 1. Ik ben erg tevreden. Heb geen klachten en alles werkt naar behoren.

thica
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2009 11:52

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door thica »

Wij zijn al jaren hierbij eerst @Home en later Ziggo wij zelf hebben ook alles in 1 , Z3 misschien vinden jullie dat duur maar het is het zeker waard!
Als er eens iets was even bellen en ze doen echt alles voor jou en de service is perfekt!
Wilden voor onze kinderen ook graag Ziggo en abonnement genomen ( alles in een Z1 ) kreeg je gratis een apparaat voor digitaal tv kijken en installatie was gratis , het apparaat kwam niet even gebeld en binnen een week was die er.
Rekeningen zijn prima in orde , wij klagen absoluut niet en raden het iedereen aan.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

thica schreef:wij klagen absoluut niet en raden het iedereen aan.
Erg onverstandig, grote kans dat er bij een flink gedeelte van die "iedereen" van alles mis gaat, zullen ze je dankbaar zijn voor je advies...........

Jay070
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:30

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door Jay070 »

Ik kan je ZIGGO afraden, zelf heb ik dit pakket en qua TV, Radio is alles in orde, maar internet heeft echt veel kuren. Het verbindingssignaal valt vaak weg en volgens het storingsrapport online is er veel uitval e.d. Niet echt een goede zaak als je thuis werkt. Ben nu zelf aan het zoeken naar een alternatief, maar het is helaas niet zo gemakkelijk.

berrie11
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:26

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door berrie11 »

Al sinds de introduktie van internet ben ik bij @Home. Afgezien van enkele kleine probleempjes ben ik zeer tevreden. Daarna ben ik geabonneerd op telefonie via de kabel en digitale tv. Nog steeds zeer tevreden met Ziggo.

Ik kwam erachter dat een pakket Alles in-1 extra voordeliger en sneller was dan mijn huidige losse abonnnementen.

Telefonisch heb ik e.e.a. doorbesproken met klantenservice van Ziggo en binnen een week had ik een nieuwe modem + smardcard + Humax id fox-c . Alles werkte binnen enkele minuten.

Derhalve zeer tevreden over Ziggo

Boerefoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2009 13:51

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door Boerefoe »

Nooit overstappen is mijn advies; werkt alles prima en heb je nooit een vraag of een probleem is er niks aan de hand. Maarrrrrr...wil je ze bellen of iets laten uitzoeken, of t nou gaat om een betaling of iets anders, sta je eeuwen in de wacht en is de service beneden maat. Ik ga overstappen zsm. :wink:

floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door floyd »

Doe het niet...Ziggo bedonderd de mensen met hun MB.
Wij zijn overgestapt van 5 MB naar 20MB....maar krijgen nog steeds 4.08 MB

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

floyd schreef:Doe het niet...Ziggo bedonderd de mensen met hun MB.
Wij zijn overgestapt van 5 MB naar 20MB....maar krijgen nog steeds 4.08 MB
Ja, die ervaring heb ik ook. Ziggo heeft behalve slechte service ook misleidende reclame. (en dat mag kennelijk)

Sicko zegt zoveel sneller te zijn als ADSL, maar ondertussen.......:

Hier met sicko had ik 5 van de beloofde 20 mb
Nu heb ik 8 mb van de beloofde 8 mb met adsl.

En sicko maar zeggen dat ze sneller zijn dan adsl. Nou, rekenen kunnen ze dus ook al niet.

gandalfsn
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2009 14:38

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door gandalfsn »

ik kan natuurlijk niet voor iedereen praten maar bij mij kloppen de snelheden aardig, heb momenteel een 20Mb internet van ziggo en zie hier het resultaat.

Afbeelding

binnenkort naar 50 :) dan naar 80 :D en uiteindelijk naar 120 Mb :mrgreen: ik kan niet wachten.

Ik heb ook eens een uur aan de telefoon gehangen voor 10ct p/m, ze hadden echter een storing, op hun site declaratie formulier downloaden en je krijgt je centjes weer terug!

maar goed iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaring!

obelixer
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 sep 2009 16:39

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door obelixer »

Van XS4ALL-ONLY naar Ziggo-alles-in-1

Waarom?

De verbinding met de centrale werd steeds slechter.
gevolg is dat je telefoonlijn er vaak uit ligt
De snelheid werd dus steeds naar beneden aangepast.
uiteindelijk hield ik 4mb over....
Communicatie met helpdesk was in mijn geval erg slordig en steeds andere personen die met kompleet andere ideeën kwamen, men zou ten minste een log bestand kunnen bijhouden. Er werden ook complete leugens verteld. (onwetendheid?)

Ziggo heeft Xs4all voor mij opgezegd... dit ging goed.
Ik heb alle doosjes en draadjes ontvangen en aangesloten... werkt ook.
Ook ik heb in het begin uitval gehad van telefoon en internet.
Ook ik heb dat kaartje niet gelezen en ingestuurd waarmee je aangeeft dat je na 3 maanden gewoon door wil met tv kijken zonder de extra zenders :)
dat was ook weer snel geregeld.
Helpdesk een paar keer aan de lijn gehad vanwege uitval, wachttijden vielen mij mee (het helpt als je alle ellende op de fora hebt gelezen)

Als je van een strak internet spreekt dan denk ik aan ping tijden en niet aan snelheden, bij xs4all was deze (voor het xs4all-only foutje) altijd goed.
helaas bij Ziggo was dit bagger, veel timeouts, leuke is dat je bij een speedtest zelfs dan nog de afgesproken snelheid meet (moment opname)

Uiteindelijk is dit steeds beter geworden, en sinds een paar weken nu op een docsis3 met 50/5
Ik kan je wel aanraden om van tevoren eens lekker brutaal bij je buren langs te gaan en vragen hoe de ervaringen daar zijn.
3 buren hadden Ziggo en alle zeiden aansluit problemen te hebben gehad en daarna (maandje 1 a 2) ging alles goed.

Ik ben op dit moment redelijk tevreden en goedkoper uit dan bij xs4all.
xs4all heeft trouwens mijn opzegging gebruikt om mij nu elke 2 maanden een rekening te sturen voor een "pack-abonnement" dit verhaal loopt nog.
Hier mijn testje:---> Afbeelding
P.S. je kan er ook weer vanaf als het niet bevalt, dus.....?

floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door floyd »

Dit zijn mijn beloofde 20MB
Bijlagen
559219009.png
(20.42 KiB) 1349 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: alles in 1 extra ziggo wel of niet doen

Ongelezen bericht door Ulbe »

Hier wordt je dus niet vrolijk van!, :cry:

De upload is prima, maar de download is echt slecht,

Die hoort toch minimaal 17 of 18 Mbit te zijn,

Zelf heb ik dus ook ditzelfde pakket, maar heb toch minimaal 18 Mbit netto download, soms wat lager, soms wordt zelfs de 19 aangetikt met speedtest,

Toen de snelheid net verhoogd was had ik direct netto 20 Mbit, helaas heeft Ziggo de snelheid teruggeregelt maar gem. 18 Mbit, :(

In uw situatie zou ik het modem zo nu en dan resetten, en zit ze maar op de huid daar bij ziggo!,

Ik heb een "gewoon nummer van Ziggo" dat is Tel. nr: 010-9780405 dit nummer komt bij de helpdesk van Ziggo uit, scheelt weer in de telefoonkosten,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten