Pagina 6 van 6

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 23 okt 2024 19:09
door Kompasser
NaatjeR schreef:
23 okt 2024 13:28
Ook hier misleid door Fixitfaster. Hoe het heeft kunnen gebeuren snap ik niet. Opeens vandaag een bericht dat we €30 moeten betalen. Heeft iemand na de aanmaning van €20 (heb al gelezen dat dit gaat gebeuren) nog steeds niet betaald?
Misleid door Fixitfaster of me laten misleiden door Fixitfaster. Dat is de vraag. In beide gevallen zou ik denken: jammer van die 30 euro leergeld. De volgende keer ga ik beter opletten voordat ik op websites dingen ga aanklikken en daardoor bestellen. Dat zou de les moeten zijn.
Op 't internet is een gezonde dosis wantrouwen een gezonde eigenschap. Op t internet is gratis advies zonder een 'haakje' zeldzaam.
Vooral als je er voor moet betalen.

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 01 nov 2024 11:38
door GHdV
Zijn er mensen die door Fix it Faster voor de rechter zijn gedaagd omdat ze niet betaald hebben. Ook ik heb de rekeningen gekregen.
Ik ben benieuwd wat gebeurd er als je nergens op reageert, niet op de rekeningen reageren ze niet mailen over de rekeningen ect.
Mensen die voor de rechter zijn gekomen graag reageren en de uitslag van die zaak ben ik benieuwd naar ?

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 02 nov 2024 14:09
door alfatrion
GHdV: denk er wel aan om de overeenkomst met een ondubbelzinnige, schriftelijk verklaring te herroepen.

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 02 nov 2024 14:44
door HandigeHarrie
Dit is niet een gemiddelde aankoop die te betitelen is als "niet opgelet". Er is een belofte gedaan die niet waargemaakt kon worden; het downloaden van andere handleidingen was niet de reden van de "aankoop". Dus de opmerkingen "leergeld" en "beter opletten" zijn misplaatst.

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 02 nov 2024 16:34
door JohnM63
De praktijk van fixitfaster hangt aan tegen oplichting. Immers er is een gerede kans dat je niet krijgt waarvoor je betaald. Pas na het registreren en het zogenaamd een verbintenis aangaan, kun je echt zoeken naar een handleiding. Is die er niet, dan zit je vast aan je overeenkomst, aangezien er volgens de algemene voorwaarden ook geen herroepingsrecht is.

Daarbij moet het zo zijn dat je in dit geval er ook akkoord mee is gaan dát er geen herroepingsrecht is en dat je daar dus vanaf ziet. Het is onvoldoende dat fixitfaster dat alleen in de voorwaarden zet. Dat moet veel explicieter. Gelukkig wordt in deze situatie wettelijk de herroepingstermijn dan een jaar. Dus iedereen zou wettelijk gezien de overeenkomst nog steeds moeten kunnen herroepen.

Ook van de facturering klopt helemaal niks. Mijn 86-jarige moeder heeft op 12 september het vinkje gezet en niet gezien dat ze een betalingsverplichting aanging. Op 25 oktober ontving zij een zogenaamde 4e aanmaning, met een verhoging van €20.zij zou nu €50 moeten betalen.

Zij heeft echter nooit een eerste factuur ontvangen en ook niet de eerdere drie aanmaningen. Dat kan ook bijna niet. Immers fixitfaster geeft aan dat je de factuur twee weken na het vinkje ontvangt. Dat zou in dit geval dan rond 27 september moeten zijn geweest. Met een redelijke betalingstermijn van twee weken, zou de eerste herinnering dan rond 10 oktober moeten zijn verstuurd. Ervan uitgaande dat een herinnering een betalingstermijn van een week kan hebben, er in totaal drie zouden zijn verstuurd, kan het nooit zo zijn dat de vierde op 25 oktober wordt verstuurd.
Dit zaakje stinkt aan alle kanten. Wanneer het juridisch wellicht niet oplichting is, dan gaat het hier minimaal om een oneerlijke handelspraktijk.

Daarbij is het überhaupt de vraag of fixifaster het copyright van bedrijven niet schendt door handleidingen waarvan zij het copyright niet heeft, tegen betaling te verkopen.

EDIT: ik ontdek zojuist dat Fixitfaster artikel 6 van de algemene voorwaarden heeft aangepast.

Oorspronkelijk:
Algemene voorwaarden van FixitFaster
Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke bedenktijd is uitgevoerd, heeft de consument geen recht op bedenktijd. De consument stemt uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de dienst voorafgaand aan het verstrijken van de bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze bedenktijd.

Nu:
Artikel 6 – Bedenktijd
De consument heeft het recht om de overeenkomst voor het aanmaken van een online account bij Fixitfaster binnen een bedenktijd van 14 dagen (zegge: veertien dagen) zonder opgave van redenen te herroepen. Deze bedenktijd gaat in op de dag van het aanmaken van het account. Indien de consument gebruik wil maken van dit herroepingsrecht, dient hij dit binnen de gestelde termijn per e-mail kenbaar te maken aan Fixitfaster via [email protected]. In dit geval wordt de overeenkomst kosteloos voor de klant ontbonden.

Dat is in elk geval een minimale verbetering waar echter klanten die een overeenkomst zijn aangegaan voor deze wijziging, niets aan hebben.

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 04 nov 2024 20:44
door Nadi vg
Hier het zelfde probleem, ik keek eind augustus op mijn spam en plots had ik allemaal onbetaalde facturen van een bedrijf waar ik nog nooit van gehoord had. Mijn contact gegevens waren niet eens juist. Ik ga online opzoek. Ik probeer in te loggen ( moest ik gekend zijn op hun website, zou die mijn gegevens kennen) wat niet zo was, ik stuur hun een mail hierover. Ik zou gezegd op hun website zijn geweest om iets op te zoeken. Maar hun data klopt niet en ik ben op mijn geheugen gaan kijken en vind niks van hun website terug. Maar ik blijf maar facturen krijgen van 30 euro is ondertussen al 70 euro. Vandaag een brief gekregen, hoe het bij mij is geraakt weet ik niet. Want mijn postcode is totaal fout. Geen deftige betaling factuur, gewoon die mail waar we al zoveel van hebben ontvangen nu per brief. Wat moet ik doen? Wat kan ik doen om dit te stoppen? Moet ik me zorgen maken? Komt er echt een incassobureau aan te past als ik nu niet betaal? #hopelijk kan iemand mij helpen

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 05 nov 2024 10:23
door Moneyman
Gewoon negeren dan. Zij kunnen, afgaande op jouw informatie, nooit een overeenkomst aantonen. Ze zullen je dus ook niet dagvaarden.

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 11 nov 2024 13:58
door karelvandorp
FIXITFASTER creëert een nieuw verdienmodel.

Zonder dat ik het merkte zat ik vast aan een eeuwigdurend contract bij FIXITFASTER.
Inmiddels via mijn rechtsbijstandsverzekeraar ( achmea) betaald onder protest. Bij voldoende aanmeldingen gaan zij FixitFaster aanklagen en geld terugvorderen.

Als lid van een beschaafde wereld mag je uitgaan van goede trouw en eerlijke handel. Schande zoals Fititfaster de zaken aanpakt, dit is pure zwendel.

Ze zijn niet bereikbaar, sturen de post ongeopend terug, blijkbaar is dat "het nieuwe verdienmodel".

Hopelijk pakt RADAR deze zaak op.

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 11 nov 2024 19:51
door Radar
karelvandorp schreef:
11 nov 2024 13:58

Hopelijk pakt RADAR deze zaak op.
Zeker.
We hebben er deze video over gemaakt: https://youtu.be/RF42DCPKW8o
Tevens zijn er opzegbrieven beschikbaar: https://radar.avrotros.nl/artikel/radar ... ngen-61061

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 11 nov 2024 20:23
door NeoDutchio
karelvandorp schreef:
11 nov 2024 13:58
FIXITFASTER creëert een nieuw verdienmodel.

Zonder dat ik het merkte zat ik vast aan een eeuwigdurend contract bij FIXITFASTER.
Inmiddels via mijn rechtsbijstandsverzekeraar ( achmea) betaald onder protest. Bij voldoende aanmeldingen gaan zij FixitFaster aanklagen en geld terugvorderen.

Als lid van een beschaafde wereld mag je uitgaan van goede trouw en eerlijke handel. Schande zoals Fititfaster de zaken aanpakt, dit is pure zwendel.

Ze zijn niet bereikbaar, sturen de post ongeopend terug, blijkbaar is dat "het nieuwe verdienmodel".

Hopelijk pakt RADAR deze zaak op.
U zet een vinkje in een vakje waar naast staat dat het €30,- kost. U klikt op een button met de tekst "account aanmaken met betaalverplichting". Uw rechtsbijstandsverzekeraar adviseert om te betalen (niet slim). Online op meerdere fora is hulp te vinden, maar ondanks alles hoopt u dat een ander het gaat oppakken voor u?

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 11 nov 2024 20:27
door kuklos
karelvandorp schreef:
11 nov 2024 13:58
Zonder dat ik het merkte zat ik vast aan een eeuwigdurend contract bij FIXITFASTER.
Huh? Dat kan gewoon niet. Contract is een jaar of twee jaar en daarna maandelijks opzegbaar, dat is gewoon wettelijk vastgelegd.

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 11 nov 2024 20:33
door Nijogeth
Wat ie bedoelt is dat ie eenmalig 30 euro heeft betaald en de rest van zijn leven gebruik kan maken van de dienst.

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 11 nov 2024 20:37
door ZeerPrivé
Als lid van een beschaafde wereld mag je uitgaan van goede trouw en eerlijke handel. Schande zoals Fititfaster de zaken aanpakt, dit is pure zwendel.
De club "De Beschaafde Wereld" is zo'n 50 jaar geleden al opgeheven, hun doelstelling bleek niet realistisch...

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 11 nov 2024 20:52
door BSM
Even praktisch:

Ook ik kreeg een rekening plus aanmaningskosten. Na per mail te hebben gereageerd met:

"Beste verkoper,

bij deze herroep ik de overeenkomst die u als grondslag gebruikt om €30,- van mij te vorderen. Ondanks dat ik buiten de 14 dagen zit is dit reglementair aangezien u zich niet aan de informatieplicht hebt voldaan in uw algemene voorwaarden omtrent herroeping. Daarnaast heb ik geen uitdrukkelijke toestemming gegeven om af te zien van het herroepingsrecht. Dit volgens artikel 16, lid m, van richtlijn 2011/83/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende consumentenrechten.

Met vriendelijke groet,"


was het opgelost en ontving ik een mail van 'verkoper': "Bevestiging van annulering van je FixitFaster-account".

Ik vermoed dat ze intussen de gebruikte terminologie herkennen.
Dank, Forum, dit heeft mij zeer geholpen!

HG,

BSM

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 12 nov 2024 14:26
door Zelmke
Als ik dit lees, krijg ik bijna het idee dat dit dezelfde mensen zijn die achter CVneed zitten. De werkwijze is nagenoeg hetzelfde.
Maar goed, ik kan ernaast zitten.

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 19 nov 2024 17:44
door AdrianaJA
k heb het gevoel volledig genegeerd te worden door FixitFaster. Ik heb op 15 november een aangetekende brief verstuurd naar hun adres Lange Marktstraat 1 in Leeuwarden, nadat ik een betaalverzoek kreeg op 11 november jl.

De brief is tot 2 x toe aangeboden en niet in ontvangst genomen, aldus PostNL. Nu ligt de brief weer op het depot van PostNL in Leeuwarden en krijg ik de belofte dat 'we het verzoek zullen doen om de brief nogmaals te bezorgen'.

Op mijn mails met de brief als bijlage krijg ik geen reactie. Ik stuur het naar 2 mailadressen: [email protected] en [email protected]. Vandaag kreeg ik wel een reply vanuit '[email protected]' dat via dit mailadres geen reactie komt. Dus de mails komen wel normaal aan.

Kortom: FixitFaster weet je wel te vinden voor de betalingsherinneringen (25 november deadline), maar niet om je fatsoenlijk te woord te staan en een antwoord op jouw bericht te geven.

Heeft iemand nog tips? Is er wellicht een post- of mailadres dat ik niet ken?

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 19 nov 2024 22:43
door Moneyman
Waarom al die moeite? Negeer ze gewoon.

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Geplaatst: 20 nov 2024 12:52
door alfatrion
Nu je een aangetekende brief heb verstuurd, zou ik wel even de track en trace opslaan in een online mapje.