Fixitfaster stuurt aanmaningen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Kompasser
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 jul 2023 12:56

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Kompasser »

NaatjeR schreef:
23 okt 2024 13:28
Ook hier misleid door Fixitfaster. Hoe het heeft kunnen gebeuren snap ik niet. Opeens vandaag een bericht dat we €30 moeten betalen. Heeft iemand na de aanmaning van €20 (heb al gelezen dat dit gaat gebeuren) nog steeds niet betaald?
Misleid door Fixitfaster of me laten misleiden door Fixitfaster. Dat is de vraag. In beide gevallen zou ik denken: jammer van die 30 euro leergeld. De volgende keer ga ik beter opletten voordat ik op websites dingen ga aanklikken en daardoor bestellen. Dat zou de les moeten zijn.
Op 't internet is een gezonde dosis wantrouwen een gezonde eigenschap. Op t internet is gratis advies zonder een 'haakje' zeldzaam.
Vooral als je er voor moet betalen.

GHdV
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2024 11:18

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door GHdV »

Zijn er mensen die door Fix it Faster voor de rechter zijn gedaagd omdat ze niet betaald hebben. Ook ik heb de rekeningen gekregen.
Ik ben benieuwd wat gebeurd er als je nergens op reageert, niet op de rekeningen reageren ze niet mailen over de rekeningen ect.
Mensen die voor de rechter zijn gekomen graag reageren en de uitslag van die zaak ben ik benieuwd naar ?

alfatrion
Berichten: 22123
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

GHdV: denk er wel aan om de overeenkomst met een ondubbelzinnige, schriftelijk verklaring te herroepen.

HandigeHarrie
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Dit is niet een gemiddelde aankoop die te betitelen is als "niet opgelet". Er is een belofte gedaan die niet waargemaakt kon worden; het downloaden van andere handleidingen was niet de reden van de "aankoop". Dus de opmerkingen "leergeld" en "beter opletten" zijn misplaatst.

JohnM63
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2024 16:29

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door JohnM63 »

De praktijk van fixitfaster hangt aan tegen oplichting. Immers er is een gerede kans dat je niet krijgt waarvoor je betaald. Pas na het registreren en het zogenaamd een verbintenis aangaan, kun je echt zoeken naar een handleiding. Is die er niet, dan zit je vast aan je overeenkomst, aangezien er volgens de algemene voorwaarden ook geen herroepingsrecht is.

Daarbij moet het zo zijn dat je in dit geval er ook akkoord mee is gaan dát er geen herroepingsrecht is en dat je daar dus vanaf ziet. Het is onvoldoende dat fixitfaster dat alleen in de voorwaarden zet. Dat moet veel explicieter. Gelukkig wordt in deze situatie wettelijk de herroepingstermijn dan een jaar. Dus iedereen zou wettelijk gezien de overeenkomst nog steeds moeten kunnen herroepen.

Ook van de facturering klopt helemaal niks. Mijn 86-jarige moeder heeft op 12 september het vinkje gezet en niet gezien dat ze een betalingsverplichting aanging. Op 25 oktober ontving zij een zogenaamde 4e aanmaning, met een verhoging van €20.zij zou nu €50 moeten betalen.

Zij heeft echter nooit een eerste factuur ontvangen en ook niet de eerdere drie aanmaningen. Dat kan ook bijna niet. Immers fixitfaster geeft aan dat je de factuur twee weken na het vinkje ontvangt. Dat zou in dit geval dan rond 27 september moeten zijn geweest. Met een redelijke betalingstermijn van twee weken, zou de eerste herinnering dan rond 10 oktober moeten zijn verstuurd. Ervan uitgaande dat een herinnering een betalingstermijn van een week kan hebben, er in totaal drie zouden zijn verstuurd, kan het nooit zo zijn dat de vierde op 25 oktober wordt verstuurd.
Dit zaakje stinkt aan alle kanten. Wanneer het juridisch wellicht niet oplichting is, dan gaat het hier minimaal om een oneerlijke handelspraktijk.

Daarbij is het überhaupt de vraag of fixifaster het copyright van bedrijven niet schendt door handleidingen waarvan zij het copyright niet heeft, tegen betaling te verkopen.

EDIT: ik ontdek zojuist dat Fixitfaster artikel 6 van de algemene voorwaarden heeft aangepast.

Oorspronkelijk:
Algemene voorwaarden van FixitFaster
Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke bedenktijd is uitgevoerd, heeft de consument geen recht op bedenktijd. De consument stemt uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de dienst voorafgaand aan het verstrijken van de bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze bedenktijd.

Nu:
Artikel 6 – Bedenktijd
De consument heeft het recht om de overeenkomst voor het aanmaken van een online account bij Fixitfaster binnen een bedenktijd van 14 dagen (zegge: veertien dagen) zonder opgave van redenen te herroepen. Deze bedenktijd gaat in op de dag van het aanmaken van het account. Indien de consument gebruik wil maken van dit herroepingsrecht, dient hij dit binnen de gestelde termijn per e-mail kenbaar te maken aan Fixitfaster via [email protected]. In dit geval wordt de overeenkomst kosteloos voor de klant ontbonden.

Dat is in elk geval een minimale verbetering waar echter klanten die een overeenkomst zijn aangegaan voor deze wijziging, niets aan hebben.

Nadi vg
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2024 20:31

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Nadi vg »

Hier het zelfde probleem, ik keek eind augustus op mijn spam en plots had ik allemaal onbetaalde facturen van een bedrijf waar ik nog nooit van gehoord had. Mijn contact gegevens waren niet eens juist. Ik ga online opzoek. Ik probeer in te loggen ( moest ik gekend zijn op hun website, zou die mijn gegevens kennen) wat niet zo was, ik stuur hun een mail hierover. Ik zou gezegd op hun website zijn geweest om iets op te zoeken. Maar hun data klopt niet en ik ben op mijn geheugen gaan kijken en vind niks van hun website terug. Maar ik blijf maar facturen krijgen van 30 euro is ondertussen al 70 euro. Vandaag een brief gekregen, hoe het bij mij is geraakt weet ik niet. Want mijn postcode is totaal fout. Geen deftige betaling factuur, gewoon die mail waar we al zoveel van hebben ontvangen nu per brief. Wat moet ik doen? Wat kan ik doen om dit te stoppen? Moet ik me zorgen maken? Komt er echt een incassobureau aan te past als ik nu niet betaal? #hopelijk kan iemand mij helpen

Moneyman
Berichten: 31708
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon negeren dan. Zij kunnen, afgaande op jouw informatie, nooit een overeenkomst aantonen. Ze zullen je dus ook niet dagvaarden.

karelvandorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2024 13:32

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door karelvandorp »

FIXITFASTER creëert een nieuw verdienmodel.

Zonder dat ik het merkte zat ik vast aan een eeuwigdurend contract bij FIXITFASTER.
Inmiddels via mijn rechtsbijstandsverzekeraar ( achmea) betaald onder protest. Bij voldoende aanmeldingen gaan zij FixitFaster aanklagen en geld terugvorderen.

Als lid van een beschaafde wereld mag je uitgaan van goede trouw en eerlijke handel. Schande zoals Fititfaster de zaken aanpakt, dit is pure zwendel.

Ze zijn niet bereikbaar, sturen de post ongeopend terug, blijkbaar is dat "het nieuwe verdienmodel".

Hopelijk pakt RADAR deze zaak op.

Radar
Site Admin
Berichten: 5523
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Radar »

karelvandorp schreef:
11 nov 2024 13:58

Hopelijk pakt RADAR deze zaak op.
Zeker.
We hebben er deze video over gemaakt: https://youtu.be/RF42DCPKW8o
Tevens zijn er opzegbrieven beschikbaar: https://radar.avrotros.nl/artikel/radar ... ngen-61061

NeoDutchio
Berichten: 12784
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

karelvandorp schreef:
11 nov 2024 13:58
FIXITFASTER creëert een nieuw verdienmodel.

Zonder dat ik het merkte zat ik vast aan een eeuwigdurend contract bij FIXITFASTER.
Inmiddels via mijn rechtsbijstandsverzekeraar ( achmea) betaald onder protest. Bij voldoende aanmeldingen gaan zij FixitFaster aanklagen en geld terugvorderen.

Als lid van een beschaafde wereld mag je uitgaan van goede trouw en eerlijke handel. Schande zoals Fititfaster de zaken aanpakt, dit is pure zwendel.

Ze zijn niet bereikbaar, sturen de post ongeopend terug, blijkbaar is dat "het nieuwe verdienmodel".

Hopelijk pakt RADAR deze zaak op.
U zet een vinkje in een vakje waar naast staat dat het €30,- kost. U klikt op een button met de tekst "account aanmaken met betaalverplichting". Uw rechtsbijstandsverzekeraar adviseert om te betalen (niet slim). Online op meerdere fora is hulp te vinden, maar ondanks alles hoopt u dat een ander het gaat oppakken voor u?

kuklos
Berichten: 10304
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door kuklos »

karelvandorp schreef:
11 nov 2024 13:58
Zonder dat ik het merkte zat ik vast aan een eeuwigdurend contract bij FIXITFASTER.
Huh? Dat kan gewoon niet. Contract is een jaar of twee jaar en daarna maandelijks opzegbaar, dat is gewoon wettelijk vastgelegd.

Nijogeth
Berichten: 10840
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat ie bedoelt is dat ie eenmalig 30 euro heeft betaald en de rest van zijn leven gebruik kan maken van de dienst.

ZeerPrivé
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als lid van een beschaafde wereld mag je uitgaan van goede trouw en eerlijke handel. Schande zoals Fititfaster de zaken aanpakt, dit is pure zwendel.
De club "De Beschaafde Wereld" is zo'n 50 jaar geleden al opgeheven, hun doelstelling bleek niet realistisch...

BSM
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2024 20:36

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door BSM »

Even praktisch:

Ook ik kreeg een rekening plus aanmaningskosten. Na per mail te hebben gereageerd met:

"Beste verkoper,

bij deze herroep ik de overeenkomst die u als grondslag gebruikt om €30,- van mij te vorderen. Ondanks dat ik buiten de 14 dagen zit is dit reglementair aangezien u zich niet aan de informatieplicht hebt voldaan in uw algemene voorwaarden omtrent herroeping. Daarnaast heb ik geen uitdrukkelijke toestemming gegeven om af te zien van het herroepingsrecht. Dit volgens artikel 16, lid m, van richtlijn 2011/83/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende consumentenrechten.

Met vriendelijke groet,"


was het opgelost en ontving ik een mail van 'verkoper': "Bevestiging van annulering van je FixitFaster-account".

Ik vermoed dat ze intussen de gebruikte terminologie herkennen.
Dank, Forum, dit heeft mij zeer geholpen!

HG,

BSM

Zelmke
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2020 00:00

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Zelmke »

Als ik dit lees, krijg ik bijna het idee dat dit dezelfde mensen zijn die achter CVneed zitten. De werkwijze is nagenoeg hetzelfde.
Maar goed, ik kan ernaast zitten.

AdrianaJA
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2024 14:23

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door AdrianaJA »

k heb het gevoel volledig genegeerd te worden door FixitFaster. Ik heb op 15 november een aangetekende brief verstuurd naar hun adres Lange Marktstraat 1 in Leeuwarden, nadat ik een betaalverzoek kreeg op 11 november jl.

De brief is tot 2 x toe aangeboden en niet in ontvangst genomen, aldus PostNL. Nu ligt de brief weer op het depot van PostNL in Leeuwarden en krijg ik de belofte dat 'we het verzoek zullen doen om de brief nogmaals te bezorgen'.

Op mijn mails met de brief als bijlage krijg ik geen reactie. Ik stuur het naar 2 mailadressen: [email protected] en [email protected]. Vandaag kreeg ik wel een reply vanuit '[email protected]' dat via dit mailadres geen reactie komt. Dus de mails komen wel normaal aan.

Kortom: FixitFaster weet je wel te vinden voor de betalingsherinneringen (25 november deadline), maar niet om je fatsoenlijk te woord te staan en een antwoord op jouw bericht te geven.

Heeft iemand nog tips? Is er wellicht een post- of mailadres dat ik niet ken?

Moneyman
Berichten: 31708
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom al die moeite? Negeer ze gewoon.

alfatrion
Berichten: 22123
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nu je een aangetekende brief heb verstuurd, zou ik wel even de track en trace opslaan in een online mapje.

AdrianaJA
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2024 14:23

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door AdrianaJA »

Dank voor alle tips. Ik heb (eindelijk) een reactie ontvangen. Oprecht, wat een oneerlijke handel! Op 26 oktober (mijn zoekdatum), was hun website nog niet aangepast. Inmiddels is dat na een aantal claims wel gebeurd. En wat zeggen ze nu? Dat alles netjes op de site staat vermeld. Ik heb geen screenshots van 26 oktober (natuurlijk niet) en ik mag dus gewoon betalen.

Geachte heer/mevrouw,
Dank voor uw bericht en uw gedetailleerde toelichting. We begrijpen uw zorgen en willen u graag verduidelijken dat wij altijd volgens geldende wet- en regelgeving handelen.
1. Prijsweergave en duidelijkheid van de kosten: Wij zijn verplicht om de kosten voor onze diensten op een duidelijke en begrijpelijke manier te communiceren. De prijs van €30 wordt weergegeven in het aanmeldingsproces op onze website, en expliciet akkoord wordt gevraagd voordat een account kan worden aangemaakt. Hoewel de opmaak mogelijk tot enige verwarring heeft geleid, benadrukken wij dat deze kosten vooraf kenbaar zijn gemaakt. Dit betekent dat, zelfs indien een tekstuele fout is opgetreden, de essentiële informatie omtrent de kosten wel correct en tijdig werd gecommuniceerd, en de betaalverplichting hierdoor rechtsgeldig blijft.
2. Wettelijke bedenktijd: In onze Algemene Voorwaarden staat dat klanten 14 dagen het recht hebben om hun overeenkomst zonder kosten te herroepen. Dit recht is nooit afgewezen of uitgesloten, en wij informeren klanten hierover ook in de bevestigingsmail die zij na aanmelding ontvangen. Onze werkwijze voldoet daarmee aan de Nederlandse wetgeving omtrent consumentenrechten.De klant heeft dus altijd recht gehad op de wettelijke bedenktijd en kan daarbinnen kosteloos van de overeenkomst afzien.
3. Bestelknop en aanduiding betalingsverplichting: Onze bestelknop voldoet aan de eisen van artikel 6:230v lid 3 BW. In ons proces is duidelijk aangegeven dat er kosten aan de dienst zijn verbonden, en expliciet akkoord is nodig om de aanvraag te voltooien. Hiermee hebben wij voldaan aan de wettelijke verplichtingen omtrent het informeren van klanten over de betalingsverplichting.
Conclusie en verzoek om betaling: Gezien wij ons aan de wetgeving hebben gehouden en de informatie conform de eisen aan u hebben verstrekt, kunnen wij de overeenkomst niet kwijtschelden. De betaalverplichting blijft hierdoor van kracht.
Verwijdering persoonsgegevens: Wij zullen uw verzoek tot verwijdering van persoonsgegevens conform de AVG in overweging nemen, mits deze gegevens niet langer noodzakelijk zijn voor de afhandeling van de overeenkomst.
Wij hopen u met deze reactie voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan staan wij uiteraard voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Anna | Klantenservicemedewerker Fix It Faster

alfatrion
Berichten: 22123
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

AdrianaJA schreef:
22 nov 2024 16:46
Dank voor alle tips.
Heb je de koop ondubbelzinnig herroepen?
AdrianaJA schreef:
22 nov 2024 16:46
1. Prijsweergave en duidelijkheid van de kosten: Wij zijn verplicht om de kosten voor onze diensten op een duidelijke en begrijpelijke manier te communiceren. De prijs van €30 wordt weergegeven in het aanmeldingsproces op onze website, en expliciet akkoord wordt gevraagd voordat een account kan worden aangemaakt. Hoewel de opmaak mogelijk tot enige verwarring heeft geleid, benadrukken wij dat deze kosten vooraf kenbaar zijn gemaakt. Dit betekent dat, zelfs indien een tekstuele fout is opgetreden, de essentiële informatie omtrent de kosten wel correct en tijdig werd gecommuniceerd, en de betaalverplichting hierdoor rechtsgeldig blijft.
Ik ben dat met ze eens.
AdrianaJA schreef:
22 nov 2024 16:46
2. Wettelijke bedenktijd: In onze Algemene Voorwaarden staat dat klanten 14 dagen het recht hebben om hun overeenkomst zonder kosten te herroepen. Dit recht is nooit afgewezen of uitgesloten, en wij informeren klanten hierover ook in de bevestigingsmail die zij na aanmelding ontvangen. Onze werkwijze voldoet daarmee aan de Nederlandse wetgeving omtrent consumentenrechten.De klant heeft dus altijd recht gehad op de wettelijke bedenktijd en kan daarbinnen kosteloos van de overeenkomst afzien.
Dat stond er een tijdje terug niet. De bewijslast voor wat daar stond ligt bij hen. Zie ook mijn citaat uit hun algemene voorwaarden. Ik zou de koop gewoon herroepen.
AdrianaJA schreef:
22 nov 2024 16:46
3. Bestelknop en aanduiding betalingsverplichting: Onze bestelknop voldoet aan de eisen van artikel 6:230v lid 3 BW. In ons proces is duidelijk aangegeven dat er kosten aan de dienst zijn verbonden, en expliciet akkoord is nodig om de aanvraag te voltooien.
Ook dat ben ik met ze eens.
AdrianaJA schreef:
22 nov 2024 16:46
Conclusie en verzoek om betaling: Gezien wij ons aan de wetgeving hebben gehouden en de informatie conform de eisen aan u hebben verstrekt, kunnen wij de overeenkomst niet kwijtschelden. De betaalverplichting blijft hierdoor van kracht.
Die conclusie houdt geen stand. Als je de koop herroepen hebt, dan zou ik niets betalen.

Plaats reactie