LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Wat Netwerkmarketing (MLM)Wel & Niet is....

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb hier nooit beweerd dat Tupperware geen MLM onderneming is. Voor zover ik weet is ook hier een piramidestructuur te vinden, wat ook door Wikipedia en talloze pro-MLM sites wordt bevestigd. Ik wil Tupperware best weghalen hoor

Als je dit overigens een "enorme fout op mijn website" vindt, is dit nou echt belangrijk? Het gaat om MLM en de ideeen daarover, niet over of de naam van een bedrijf op zijn plaats is lijkt mij.
Pfff:
1. Je bevestigd wat er gezegd word, nl. dat jij Tupperware als MLM organisatie ziet, terwijl er juist gezegd word dat het geen Multi maar Single Level Marketing Methode is.
2. Er word duidelijk gezegd dat het een klein foutje is, maar jij maakt er promt een "enorme fout" van.

Jaja, wederom scoort student een enorme 0 op het gebied van lezen van andermans commentaar. En maar hakken op dat anderen dat doen.
Nee, student, het word keer op keer bewezen dat JIJ degene bent die faalt op de punten waar je ANDEREN op aanvalt, maar je schijnt zo'n enorme plank voor je kop te hebben dat je het nu niet en nooit niet door zult hebben.

Blijf lekker bezig je eigen verhaaltjes te geloven (er schijnen zelf een aantal mensen te zijn die je in je beweringen volgen), maar degenen die een beetje zelfstandig na kunnen denken, laten je mooi links liggen.

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Jaja, wederom scoort student een enorme 0 op het gebied van lezen van andermans commentaar. En maar hakken op dat anderen dat doen.
Nee, student, het word keer op keer bewezen dat JIJ degene bent die faalt op de punten waar je ANDEREN op aanvalt, maar je schijnt zo'n enorme plank voor je kop te hebben dat je het nu niet en nooit niet door zult hebben.

Blijf lekker bezig je eigen verhaaltjes te geloven (er schijnen zelf een aantal mensen te zijn die je in je beweringen volgen), maar degenen die een beetje zelfstandig na kunnen denken, laten je mooi links liggen.
Je denkt nog steeds dat je sullige omdraai-strategie werkt he....Pfff.
ben je een beetje boos of zo? Lukt het niet meer om nieuwe slachtoffers te werven? Ach....wil je een aai over je bolletje?
Meneer Betweter.....?

Aqua

Ongelezen bericht door Aqua »

Yep,

Ik weet het weer het zou hier moeten gaan over mlm en over de voors en tegens van dit marketingsysteem.

Dus aub heren en dames....

iets constructiefs aub

student26

Ongelezen bericht door student26 »

1. Je bevestigd wat er gezegd word, nl. dat jij Tupperware als MLM organisatie ziet, terwijl er juist gezegd word dat het geen Multi maar Single Level Marketing Methode is.
Ik heb mijn stelling onderbouwd, jammer dat jij dat weer niet doet. Maar ja, je leest mijn commentaren dan ook niet zo goed he?

Van de Tupperware website:

"Successful Consultants have the opportunity to become a Manager, leading their own units of Consultants and significantly increasing their incomes."

MLM dus.
2. Er word duidelijk gezegd dat het een klein foutje is, maar jij maakt er promt een "enorme fout" van.
Gezien het FEIT dat er staat dat het mij (onterecht) zwaar aangerekend wordt, mag ik dat interpreteren zoals ik hier doe. Lees het maar eens goed.

En die domme opmerkingen van je dat ik anderen beschuldig van zaken die ik zelf zou doen, ja hoor gast, je hebt gelijk hoor. Je hebt al meer dan eens bewezen dat je niet inhoudelijk kunt reageren, Betweter, dus schrijf dan gewoon helemaal niets en ga lekker verder met leven in je sprookje.
Laatst gewijzigd door student26 op 18 okt 2004 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

student26

Zullen we de discussie op 1 topic voortzetten? Ik wordt knots van dat heen en weer zappen van de ene naar de andere, desnoods openen we een nieuw topic!
Heeft geen nut, er wordt toch weer gereageerd in de oudere topics op den duur. Tip: maak een account aan, dan zie je in 1 oogopslag in de forumlijst waar nieuwe commentaren zijn geplaatst en ontvang je een email als er een reactie is.

Osiris

Ongelezen bericht door Osiris »

Hoi Student26,

Door mij wordt er niet zwaar aangetild of zwaar aangerekend.
Ik heb gezegd dat dit wel zou gebeuren. En zie daar... (Ik lijk wel een paragnost :wink: )

Het kan zijn dat Tupperware een piramidestructuur heeft, maar dat hebben meerdere bedrijven ook buiten MLM. (Betalings,- compensatiesysteem daargelaten) Noem dan ook meteen Oriflame, Avon en aanverwante Sinle Level Marketing Organisaties. Misschien een tip. Leg voor de mensen het verschil uit tussen Single, - en Multilevel marketing.

Zoals in mijn posting gemeld wijs ik niet alleen naar jou, maar ook naar je medestanders. "Het beroemde over 1 kam scheren". Dat doen jullie ook met mensen die MLM voorstanders of beoefenaars zijn. Wederom wijs ik ook naar jouwn medestanders.

Ik heb nog geen tijd gehad om je gehele website te beoordelen, maar het zal asap volgen.

* Iedere idioot kan kritiek leveren, veroordelen en klagen - en de meeste doen dat dan ook.

student26

Door mij wordt er niet zwaar aangetild of zwaar aangerekend.
Ik heb gezegd dat dit wel zou gebeuren. En zie daar... (Ik lijk wel een paragnost )
Uit je oorspronkelijke bericht blijkt niet dat je op anderen doelt. Lees je tekst nog maar eens door:

"Dit is maar een klein foutje, maar wordt toch zwaar aangerekend. Sorry Student, Hier vertel je op dit punt dus totaal iets anders dan op je eigen site. En heb je nu al de plank redelijk missgeslagen."

Los van het feit dat ik dus niet hier iets anders vertel dan op mijn website, en het feit dat Tupperware wel een MLM structuur heeft (zie ook de quote van hun eigen website in een ander bericht), heb ik dus zeker niet de plank misgeslagen. En los van dit alles is dit totaal niet waar het om draait, ik begrijp dan ook de ophef van jouw kant niet.
Het kan zijn dat Tupperware een piramidestructuur heeft, maar dat hebben meerdere bedrijven ook buiten MLM.
Je bent toch wel in staat om MLM te herkennen als je het ziet hoop ik? In een conventioneel bedrijf is zeker een piramidestructuur (hierarchie), nodig om de processen efficient te laten verlopen. Dit lijkt echter in de verste verte niet op MLM.
Noem dan ook meteen Oriflame, Avon en aanverwante Sinle Level Marketing Organisaties.
Ik hoef helemaal niets te noemen verder. Tupperware is niet meer dan een voorbeeld op mijn website.
Zoals in mijn posting gemeld wijs ik niet alleen naar jou, maar ook naar je medestanders. "Het beroemde over 1 kam scheren". Dat doen jullie ook met mensen die MLM voorstanders of beoefenaars zijn. Wederom wijs ik ook naar jouwn medestanders.
Tot op zekere hoogte is het in mijn optiek ook zo: voorstanders van MLM weigeren bepaalde zaken in te zien en doen er aan mee, daar zijn ze allemaal schuldig aan. Op andere niveaus scheer ik hier nooit mensen over 1 kam, dan zet ik er altijd uitdrukkelijk bij dat vooroordelen bijvoorbeeld bevestigd worden.
* Iedere idioot kan kritiek leveren, veroordelen en klagen - en de meeste doen dat dan ook.
Wat wil je daar nou mee zeggen? De implicatie is dat mensen die kritiek leveren, veroordelen en klagen per definitie idioot zijn. Vertel dat maar eens aan alle mensen in Nederland die momenteel stakingen voorbereiden omdat ze het niet eens zijn met het overheidsbeleid. Dat zijn allemaal idioten? Kritiek leveren, veroordelen en klagen zijn in veel gevallen TERECHT.

frysboy

Ongelezen bericht door frysboy »

Jammer dat Amway het weer moet ontgelden. het zijn goede producten, en heyt systeem vanb Amway werkt.
Niet voor iedereen natuurlijk....
Men moet eerst maar eens bij zichzelf ten rade gaan dan bij een ander!!!! Frysboy.... een ex ibo er....

student26

Jammer dat Amway het weer moet ontgelden. het zijn goede producten, en heyt systeem vanb Amway werkt.
Ik heb hier al vaker gezegd dat ik ook positieve verhalen hoor over een aantal producten. Ik vind ze te duur overigens, maar anderen vinden die producten een hogere prijs waard. Met betrekking tot het systeem ben ik het niet met je eens. Amway is zo'n beetje het klassieke voorbeeld van wat er allemaal mis kan gaan binnen MLM; Amway vertoont zo'n beetje alle kenmerken van illegale kettingverkoop die er te vinden zijn.

MicheLM

Ongelezen bericht door MicheLM »

Amway vertoont zo'n beetje alle kenmerken van illegale kettingverkoop die er te vinden zijn.
Illegale ketting verkoop is verboden, bestaat niet in nederland.

Leg eens uit wat volgens jou kettingverkoop/pyramideverkoop is.
Ik denk niet dat je het goede plaatje voor ogen hebt.

Gast

Ik denk niet dat je het goede plaatje voor ogen hebt.

Dat heb ons studentje al jaren en zal denk ik niet veranderen.

student26

Illegale ketting verkoop is verboden, bestaat niet in nederland.
Stelen, moorden en verkrachten is verboden, bestaat niet in Nederland. Fijne redenatie, maar onjuist natuurlijk.
Leg eens uit wat volgens jou kettingverkoop/pyramideverkoop is. Ik denk niet dat je het goede plaatje voor ogen hebt.
Kettingverkoop ontstaat op het moment dat het grootste deel van de verkopen binnen het kanaal blijft. In het geval van Amway is het algemeen bekend dat het gros van de producten door distributeurs gekocht wordt voor eigen gebruik. Verkoop aan derden is van ondergeschikt belang.

Wat je hierdoor krijgt is een ketting of piramide van distributeurs die hun eigen inkomsten genereren (namelijk een percentage van de omzet die zij ontvangen, waarbij de omzet gegenereert wordt door de distributeurs in de downline). Dus op het moment dat de distributeurs NIET meer voor eigen gebruik zouden kopen, zou de hele zaak instorten (het gros van de distributeurs ontvangt dan immers geen inkomsten meer). Dat is wat ik onder kettingverkoop versta, en dit is wat bij Amway op grote schaal (70 tot 80%) gebeurt.

MicheLM

Kettingverkoop ontstaat op het moment dat het grootste deel van de verkopen binnen het kanaal blijft. In het geval van Amway is het algemeen bekend dat het gros van de producten door distributeurs gekocht wordt voor eigen gebruik. Verkoop aan derden is van ondergeschikt belang.

je hebt dus geen flauw benul wat ketting verkoop is, ga eerst maar eens een kleine studie doen in die richting.
Bovendien is het binnen MLM zo, dat iedereen de producten zelf gebruikt, anders weet je niet wat het doet, hoe het smaakt enz.
Als je zelf de producten nooit hebt gebruikt, zou je je klanten niet kunnen adviseren.
Om nou te stellen dat dit 1/3 van de omzet is, vind ik wat overdreven, maar misschien heb jij wel een bron van inlichtingen die ik niet ken, zoals een hele dikke duim of zo??? :wink:

MicheLM

Stelen, moorden en verkrachten is verboden, bestaat niet in Nederland. Fijne redenatie, maar onjuist natuurlijk.
Blij te zien dat de tegenstanders wel netjes en beleefd blijven

student26

je hebt dus geen flauw benul wat ketting verkoop is, ga eerst maar eens een kleine studie doen in die richting.
Zoals ik al zei, dit is wat ik in deze context onder kettingverkoop versta.

Wat jij bedoelt (denk ik?) is verkoop van distributeur 1 aan 2 die het aan 3 verkoopt enzovoorts, waarbij de prijs steeds oploopt. Dit is de meest doorzichtige manier van kettingverkoop, en iedereen die dit in de praktijk tegenkomt en er toch aan mee doet heeft ECHT een plank voor z'n kop.

Lees nu mijn uitleg nog eens. Als je daar even over nadenkt zul je tot de conclusie komen dat dit de facto op hetzelfde neerkomt. In plaats van het nemen van een bepaalde marge (in de zin van het verschil verkoop / inkoop) komt dan een omzetpercentage. Het resultaat is uiteindelijk hetzelfde: iedere distributeur in de ketting/piramide ontvangt een bedrag over het eigen gebruik (een korting dus) en een bedrag over het gebruik van anderen in de ketting.
Bovendien is het binnen MLM zo, dat iedereen de producten zelf gebruikt, anders weet je niet wat het doet, hoe het smaakt enz.
Als je zelf de producten nooit hebt gebruikt, zou je je klanten niet kunnen adviseren.
Dat ben ik uiteraard met je eens. Dit is dan in het algemeen ook overal te vinden, een kruidenier gebruikt ook producten uit z'n eigen winkel (natuurlijk ook vanwege de korting).
Om nou te stellen dat dit 1/3 van de omzet is, vind ik wat overdreven, maar misschien heb jij wel een bron van inlichtingen die ik niet ken, zoals een hele dikke duim of zo???
70 tot 80% is ruim meer dan 1/3 hoor :-) Komt niet uit een duim of hoge hoed. Zoals ik al zei is dit bij Amway eigenlijk wel algemeen bekend. Google er eens op los of vraag het eens na bij IBO's. IBO's raden mensen zelfs aan om niet over te gaan tot verkoop aan derden, maar om gewoon voor eigen gebruik in te kopen en x mensen uit te leggen dat ze hetzelfde "moeten" gaan doen. Met andere woorden het opbouwen van een ketting.

MicheLM

iedere distributeur in de ketting/piramide ontvangt een bedrag over het eigen gebruik (een korting dus) en een bedrag over het gebruik van anderen in de ketting.
Bijna goed, alleen dat "ketting" en "pyramide"wordt ik een beetje kriegelig van. :roll:
Iedere distributuer heeft (afhankelijk van zij plaats binnen deze hierarchie) een bepaalde inkoopkorting, net als een winkelier zijn spulletjes goedkoper inkoopt dan hij verkoopt en noemt dat winst.

Weer net als de winkel, heeft de b.v. de Alb. Hein, doordat hij een grotere afnemer is dan het hoekwinkeltje, een grotere inkoop korting dan dat kleine winkeltje.
En ja, wie appellen vaart zal appellen eten, ook die eten hun eigen producten, het is dus niet zo, dat ze per definitie een bedrag krijgen over het eigen gebruik.
Als dat zo was, zouden ze b.v. bij Herbalife allemaal met bolle buikjes rondlopen, héééél slechte reclame zou ik denken :wink:

Zo zie je maar ;....netwerken is net werken.

student26

Was ik nog vergeten te vragen: Hoe bedoel je deze uitspraak:

"Blij te zien dat de tegenstanders wel netjes en beleefd blijven"
Bijna goed, alleen dat "ketting" en "pyramide"wordt ik een beetje kriegelig van.
En ongeveer iedere MLM'er met jou.
Iedere distributuer heeft (afhankelijk van zij plaats binnen deze hierarchie) een bepaalde inkoopkorting, net als een winkelier zijn spulletjes goedkoper inkoopt dan hij verkoopt en noemt dat winst.
Of er sprake is van een echte inkoopkorting hangt af van het type product. Er zijn MLM's waarin geen kortingen worden verstrekt aan de distributeurs bij aankopen.

Amway "claimt" wel zo'n korting te geven (hoewel de producten dan relatief nog steeds duur zijn). Ik kan me zo voorstellen dat binnen telecom-MLM's geen directe kortingen worden gegeven. Het product wordt immers niet met een door de distributeur "verzonnen" marge doorverkocht aan anderen. Ze ontvangen wel een percentage over de omzet. Hun eigen gebruik wordt daarin meegerekend zodat in feite sprake is van een korting (ze krijgen een deel van hun kosten terug).
Weer net als de winkel, heeft de b.v. de Alb. Hein, doordat hij een grotere afnemer is dan het hoekwinkeltje, een grotere inkoop korting dan dat kleine winkeltje.
En als grote speler waarschijnlijk ook een grotere korting op diverse artikelen dan binnen een MLM realiseerbaar is, met als gevolg in veel gevallen een aanzienlijk prijsverschil.
En ja, wie appellen vaart zal appellen eten, ook die eten hun eigen producten, het is dus niet zo, dat ze per definitie een bedrag krijgen over het eigen gebruik. Als dat zo was, zouden ze b.v. bij Herbalife allemaal met bolle buikjes rondlopen, héééél slechte reclame zou ik denken
Ik ken de specifieke eigenschappen van Herbalife niet. Het lijkt me wel onlogisch als die niet een omzetpercentage over het eigen gebruik ontvangen (omdat dan het eigen gebruik afgesplitst moet worden van de omzet door derden veroorzaakt, wat extra administratie betekent).
Zo zie je maar ;....netwerken is net werken.
Beter goed gejat dan slecht bedacht? ;-)

Maarrum, het ging er dus over dat de kenmerken van kettingverkoop bij Amway voorkomen. Ik heb je nu toegelicht waarom ik dat zo zie. Ben je het daar nu uiteindelijk mee eens of niet, want daar zeg je ineens niets meer over.

Kristina

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik ken de specifieke eigenschappen van Herbalife niet. Het lijkt me wel onlogisch als die niet een omzetpercentage over het eigen gebruik ontvangen (omdat dan het eigen gebruik afgesplitst moet worden van de omzet door derden veroorzaakt, wat extra administratie betekent).
HBL distributeurs ontvangen géén omzetpercentage over eigen gebruik.
Als je zou willen, zou je van je eigen voorraad kunnen eten/gebruiken. Dit betekent idd dat de distr. extra administratie heeft....so what?!

Kristina

Ongelezen bericht door Kristina »

Er zijn MLM's waarin geen kortingen worden verstrekt aan de distributeurs bij aankopen.
Kun je een paar voorbeelden noemen?

Gast

Wat ik er van weet o.a. Herbalife :D

Gesloten