LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

reggie2

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
05 feb 2021 00:32
reggie2 schreef:
04 feb 2021 21:38
BL2 schreef:
04 feb 2021 21:31
.....wat is het ongelofelijk druk op de weg....
Na 21.00 uur is het hartstikke rustig op straat......
Sorry, dan heb ik mij compleet vergist.
Misschien is het bij jou wel druk, geen idee. Voor 21.00 uur is het aardig druk op de weg ja. :wink:

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
05 feb 2021 11:33
sjohie schreef:
05 feb 2021 10:00
Het vaccin is prima getest wappie......
@sjohie vind jij dit nodig?
Forummer H. Roosveld duikt onregelmatig op en prijst keer op keer zijn wonderheilmiddelen aan, ontkent de rest. In dit topic wordt erg opgelet, dat er geen kwakzalverij langskomt. De betreffende betichten zijn al gemeld, kijk morgen nog eens of er dingen aangepast zijn.

De weg van wappie naar gewoon mens kan soms snel gaan.

We hebben een timmerman ingehuurd. Vorig jaar was hij nog heel laconiek over Corona, het kon niet meer dan een griepje zijn. Het contact is stilgevallen, omdat we tegen een lange levertijd aanliepen, niet verder konden.
Vanmorgen gebeld hoe het ervoor staat en nee, hij heeft geen ongeluk gehad, is nog steeds gezond, maar hij wil momenteel niet meer bij particulieren werken, want zijn schoonmoeder heeft Covid19 gehad en is veranderd van een vitale oma in een aanleunwoning in een wrak achter een rollater, die veel zorg nodig heeft.
Nu durft hij niet meer, omdat zijn schoonmoeder binnen een dag onderuit is gegaan, al hoefde ze niet naar het ziekenhuis (aan de hand van de datum weet ik, dat er nauwelijks plek was in die week, waarschijnlijk net niet slecht genoeg).
Waar we hem vorig jaar moesten herinneren aan het afstand houden, geen handen schudden, moest ik nu alles uit de kast trekken om hem uit die angstmodus te krijgen en de overeenkomst na te komen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als u die timmerman een wappie noemt omdat hij vorig jaar nog een andere mening had over het virus, dan zaten er wel veel wappies onder de forummers hier.
Lees de eerste pagina’s van dit topic nog maar eens door :mrgreen:

Jablan
Contacteer:

11 maanden veranderen de wereld :mrgreen:

Januari 2020, rivm: het virus komt niet naar Nederland.
Maart 2020, rivm: kinderen worden niet ziek van dit virus.
Februari 2021, rivm: ook kinderen op het einde van de basisschool moeten afstand houden en mondmaskers dragen op de gangen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
05 feb 2021 12:54
Als u die timmerman een wappie noemt omdat hij vorig jaar nog een andere mening had over het virus, dan zaten er wel veel wappies onder de forummers hier.
Lees de eerste pagina’s van dit topic nog maar eens door :mrgreen:
Het heeft inderdaad best wel veel moeite gekost om mensen duidelijk te maken dat er absoluut wat aan de hand was.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
05 feb 2021 13:40
Het heeft inderdaad best wel veel moeite gekost om mensen duidelijk te maken dat er absoluut wat aan de hand was.
En het kost nog veel meer moeite, om de gevolgen van de maatregelen te overzien

witte angora

Eigenlijk lijkt iedereen het overzicht een beetje kwijt te zijn. Maar dat schreef ik al eerder.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
05 feb 2021 11:33
sjohie schreef:
05 feb 2021 10:00
H.Roosveld schreef:
05 feb 2021 03:23
Virologen heb ik nooit vertrouwd, want ze begonnen destijds al met de bewering dat je niets tegen virussen kon doen omdat ze door de lucht kwamen. Onzin dus. Ik heb nog nooit een gewone griepprik gehaald en de laatste 40 jaar geen griep gekregen omdat ik elk jaar een weerstand heb opgebouwd door het nemen van veel sinaasappels, vitamine C dus de moderator van de lichaanscel. Om de griep te bestrijden werd toen een hete citroen gebruikt ( veel vitamine C dus) en paracetamol en een cognac .
Het vaccin is prima getest wappie......
@sjohie vind jij dit nodig?
Je wilt niet weten wat ik allemaal nog aan tekst gedelete heb, dus dit vond ik nog maar het hoogst nodige..

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

Jose2501 schreef:
05 feb 2021 13:53
Kunt u daar zelf niet iets bij bedenken?
Ik kan er van alles bij bedenken, daarom vraag ik wat je bedoelt.

witte angora

Ehmmmm.... Jose...

Waar het om gaat is dat er opnieuw een discussie wordt aangezwengeld waarbij flinke hoeveelheden vitamine C 'het' geneesmiddel tegen Corona zou zijn. Dat is natuurlijk onzin, eenmaal besmet gaat dat niet helpen.

Dat het van tevoren opbouwen van voldoende weerstand essentieel is voor het verloop van de besmetting is de meesten hier wel duidelijk. Wat dat betreft wordt er niks nieuws verteld. Maar dat is ook helemaal niet de discussie die H. Roosveld wil starten.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Roosevelt wil helemaal geen discussie starten. Wil zelfs helemaal geen discussie. Enkel onzin over vitamine C dumpen en is al meermalen ( ook door de moderatie ) verzocht daarmee te stoppen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
05 feb 2021 14:35
joep873 schreef:
05 feb 2021 13:55
Jose2501 schreef:
05 feb 2021 13:53
Kunt u daar zelf niet iets bij bedenken?
Ik kan er van alles bij bedenken, daarom vraag ik wat je bedoelt.
Overal wordt gezegd en geschreven dat de vaccins veilig zijn in gebruik. Als er dan mensen zijn die na toediening ernstige klachten krijgen en zelfs daaraan overlijden dan is dat niet iets om maar te negeren toch?
Dat is iets om te melden bij het Lareb, zodat dit goed onderzocht kan worden. Overigens zei ik dat ook in mijn reactie waar je wat selectief uit quotte. Er is geen enkel vaccin 100% bijwerking vrij, er is niemand dit dat beweerd, alleen wappies die dat dénken, vervolgens een bijwerking menen te vinden, en daarmee de veroordeling al maken, door het voor de rechtbank der publieke opinie te brengen ter beoordeling door 17 miljoen rechters, terwijl ze zelf OvJ én advocaat spelen.

16again

Jose2501 schreef:
Overal wordt gezegd en geschreven dat de vaccins veilig zijn in gebruik.
De afweging waar het om draait: Is gebruik veiliger dan niet gebruiken?
Jose2501 schreef:
Als er dan mensen zijn die na toediening ernstige klachten krijgen en zelfs daaraan overlijden dan is dat niet iets om maar te negeren toch?
Er zijn immers ook mensen zonder vaccin, die ernstige klachten kregen en zelfs daaraan overleden

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

Jose2501 schreef:
Overal wordt gezegd en geschreven dat de vaccins veilig zijn in gebruik. Als er dan mensen zijn die na toediening ernstige klachten krijgen en zelfs daaraan overlijden dan is dat niet iets om maar te negeren toch?
Nee, dat klopt. Je moet je alleen realiseren dat zoiets gemeld wordt omdat het bijzonder is; het zegt vrij weinig over wat nou de normale situatie is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
Ik heb ook niet het idee dát het genegeerd wordt. Sterker, volgens mij wordt er zeer kritisch naar gekeken. Het gaat bij die overlijdens om mensen die van willekeurig welke verkoudheid of welk beetje koorts al overleden zouden zijn, kortom, om zéér kwetsbare mensen. Feitelijk is het gewoon een afweging van risico's (= kans x impact); en het risico van Corona wordt hoger ingeschat dan het risico van vaccinatie.

Zo heb ik ook de afweging gemaakt om m'n hoogbejaarde tante te laten vaccineren.

Jablan
Contacteer:

Jose2501 schreef:
05 feb 2021 13:51
Wel apart natuurlijk dat de virologen in België eerder een getal van minimaal 50 procent tot 70 procent noemden voor de Engelse variant. Een percentage dat van Dissel ook noemde gisteren nog voor die Engelse variant. Toch beetje overdreven misschien?
Of het overdreven is of klopt, moet de toekomst uitwijzen. De 70%-norm of grenswaarde is gebaseerd op vroegere epidemieën en volksziektes, in principe niet meer dan een streefgetal waarbij de hoop is, dat het virus daarna de maatschappij niet meer kan ontwrichten.
Jose2501 schreef:
Het wordt allesbehalve genegeerd, overal wordt direct een onderzoek ingesteld: voorgeschiedenis, leeftijd, invloed van andere medicijnen, er wordt in alle richtingen gezocht naar wat de fatale combinatie was. Helaas wachten media niet totdat zo'n onderzoek is afgerond, gaan verder met de volgende waan van de dag.

In alle eerlijkheid ben ik positief verrast over de veiligheid. Op het totaal aantal prikken waanzinnig weinig meldingen van doden of nieuwe bijwerkingen en dat bij alle vaccins.

16again

Jose2501 schreef:
05 feb 2021 15:08
16again schreef:
05 feb 2021 14:54
De afweging waar het om draait: Is gebruik veiliger dan niet gebruiken?
.....
Er zijn immers ook mensen zonder vaccin, die ernstige klachten kregen en zelfs daaraan overleden
Bedoelt u als individu of als samenleving?
Voor de samenleving is het best om iedereen te vaccineren. De bijwerkingen van een vaccin zijn niet besmettelijk.
Bij niet vaccineren , besmet raken, kun je weer anderen besmetten

Voor een individu ligt de afweging anders, die kijkt vooral naar het eigen risico: Bijwerkingen vs kans op Corona

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
05 feb 2021 15:13
Het gaat bij die overlijdens om mensen die van willekeurig welke verkoudheid of welk beetje koorts al overleden zouden zijn, kortom, om zéér kwetsbare mensen.
In mijn ogen zijn dit dan ook niet de mensen die de schaarse vaccins moeten krijgen. Zo ook een broer van mijn oma. Op een bepaald moment zei mijn oma dat zijn dochter had gezegd, dat ie waarschijnlijk geen maand meer zou leven. Hij woonde nog thuis, maar kon niets meer zelf, takelde zienderogen af. Vervolgens krijgt ie corona en is het binnen een week klaar. Maar niet zonder hem nog even op de IC te leggen. In mijn ogen moeten ze die plekken ook niet gebruiken voor zulke mensen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zou Mark Rutte al bang zijn voor een sneeuwbaleffect dit weekend?

witte angora

Waar ben je bang voor, dat met een sneeuwballetje die pot gel zijn haar niet meer in bedwang kan houden?

Gesloten