moederslink schreef: ↑09 feb 2021 20:55
Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen
Dat gaat in tegen elk vaccinatie-voorschrift.
sylvesterb schreef: ↑09 feb 2021 21:29
Vreemd, kan dat nergens vinden, heb je een bron hiervan?
Heb wel vernomen dat ze onderzoek doen wat er gebeurd als je dit doet in de bescherming, maar er is geen besluit genomen zover ik kan vinden.
Wetenschappelijk gezien
zou dit gewoon prima zijn, de 2de prik is enkel om je immuunsysteem een extra setje te geven in het herkennen van Corona. Dus weinig om je druk over te maken, beide zijn prima vaccins met goede resultaten.
Extreem merkwaardig standpunt. Met het mazelen-vaccin is volop ervaring verzameld en een vaccin met meerdere prikken is het meest effectief, biedt de meeste bescherming, wanneer de herhalingsprikken uit dezelfde productie komen als de eerste prik. Dit is ook de reden, waarom de verschillende fabrikanten zo fel tegen het uitstellen van de tweede prik zijn: elke garantie op bescherming vervalt. Waar regeringen nu besluiten de tweede prik uit te stellen of beide prikken uit een verschillende batches komen, mag je een lagere bescherming verwachten en later dit jaar extra uitgaven om alsnog iedereen volgens doktersvoorschrift in te enten.
16again schreef: ↑10 feb 2021 19:48
Ik snap dat grenzen dicht beleid niet zo. Al weet je daarmee in Nederland Corona uit te bannen, hoe dan verder?
Bij inreizen verplicht 10 dagen in staats-quarantaine is bijbehorende regel, welke ik onuitvoerbaar/onacceptabel acht. Corona test bij inreizen is onvoldoende, kans op een false negative test is de kans op herintroductie van het virus.
Over deze strategie wordt wel binnen Europa gediscussieerd, omdat het makkelijker is om de EU-buitengrenzen te controleren dan de EU-binnengrenzen. De andere optie is alle landen gelijktijdig dicht te doen en daarna min of meer via dezelfde stappen weer te openen.
De strikte regels in Australië en Nieuw-Zeeland voor reizigers zijn er alleen, omdat het virus nog vrij over de wereld zwerft.
In elk geval is duidelijk, dat bij een heropening van een land de grenzen als laatste weer open gaan.
Zelf zijn we niet zo'n voorstander van deze strategie, het is al te laat hiervoor en daarnaast komen we - net als Scharrelschipper - in de problemen. In veel grensregio's gaat het beter sinds de grenzen echt open zijn, volop bedrijven met personeel en/of bedrijven in beide landen. Tegelijk is de Zero-Covid-Strategie wel de moeite waard om verder over na te denken.